Sivu 1/1
VETOLEVYISTÄ
Lähetetty: 28 Tammi 2005, 16:22
Kirjoittaja PeteP
C4-Automaattirojektin vuoksi pitäis varmistaa pitääkö olla 28oz vai 0-balanssilla, motti on 289 toi 50oz näkyy olevan 302 mottiin. Miten muuttaa asiaa jos kone on painotettu manuaalin vipottimille, vai muuttaako mitenkään??
Lähetetty: 31 Tammi 2005, 10:15
Kirjoittaja Arto65FB
Tehtaalta on tullut vain 28 ja 50 unssisia. Jos epäilet, että koneesi olisi jostain syystä 0-tasapainossa, eli sisäisesti tasapainotettu, niin katso dampperia. Siinä ei pitäisi olla mitään tasapainopuntteja. Mustangien 302:set olivat 28unssia vuoteen -79 asti. 80-81 Mustangeissa ei ollut 302-koneita, vaan 255:sia.
Tehtaan jäljiltä pitäisi olla ihan sama laittaako sinne saman epätasapainon omaavan vauhtipyörän tai vetolevyn. Jos on kone on tarkasti tasapainotettu, niin voit ehkä huomata käynnissä jotain, vaikka vaihtaisitkin oikean tasapainon vetolevyn. Ei se kone siihen kyllä heti hajoa.
Lähetetty: 31 Tammi 2005, 13:43
Kirjoittaja PeteP
Jeespox! mustangcentralin jutussa,mitä nyt vähän ymmärtää, olikin et 50oz 302 HO ja 351w myllyihin. Summitin kirjassa B&M myy tota C4-levyä 157 hamp. internally bal. ja TCI:llä löytyy neutral bal.versiota.
Mietinnässä myös turbiinin valinta..
Lähetetty: 04 Helmi 2005, 13:53
Kirjoittaja Mexico65
speedy kirjoitti:Jeespox! mustangcentralin jutussa,mitä nyt vähän ymmärtää, olikin et 50oz 302 HO ja 351w myllyihin. Summitin kirjassa B&M myy tota C4-levyä 157 hamp. internally bal. ja TCI:llä löytyy neutral bal.versiota.
Mietinnässä myös turbiinin valinta..
Pari korjausta jos oikein muistan. 289 / 351 vakiot aina 28 oz 302 vanhemmat 28 oz ja uudemmat 50 oz. Mikä oli tarkka ajankohta 79:kö?
Internally balans sisäisesti tasapainoitettu = neutral balans -> damberi ja vetolevy/vauhtipyörä 0 oz painoisia. Nämä koneet on niin sanotusti sisäisesti tasapainoittettuja eli kampiakseliin on lisätty läskiä riittävästi ettei enää ulkopuolelle (damberi / vetolevy / vauhtipyörä) tarvitse tehdä vastapaino muutoksia.
Jossain jo aikaisemmin kysyin kuinka paljon näitä sisäisesti tasapainoitettuja pikkulohlo Fordin koneita on Suomessa? Ei ilmeisesti montaakaan ei varsinkaan kadulla. Koska sisäisesti tasapainoitetut kanpiakselit liikkuu hinnoissa ->2000€.
Lähetetty: 04 Helmi 2005, 15:13
Kirjoittaja mercstang
Jossain jo aikaisemmin kysyin kuinka paljon näitä sisäisesti tasapainoitettuja pikkulohlo Fordin koneita on Suomessa? Ei ilmeisesti montaakaan ei varsinkaan kadulla. Koska sisäisesti tasapainoitetut kanpiakselit liikkuu hinnoissa ->2000€.
Oulun pohjoispuolelle tulossa ainakin yksi 351w Clevelandin takoteräsakselilla 0-painossa.
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 00:08
Kirjoittaja munmummu69
Postataan nyt tähän, vaihtoehtoja olisi löytynyt...
Mistä erottaa 50oz ja 28oz vetolevyt ja onnistuuko tunnistus siitä öljypohjan viereisestä luukusta?
Damppereista saisi kertoa saman?
Papukaijamerkki jos kampurasta pysytyy tunnusmerkit kertomaan?
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 09:30
Kirjoittaja GT-350
No valitsempas noista tuon papukaijamerkin, eli tässäpä kuva vierekkäin sekä 28oz että 50oz kampurasta. Kuvassa 28oz koneessa kiinni ja 50oz irrallaan. 50oz on selvästi kevyemmän näköinen, kts. erityisesti limput toisen ja neljännen laakeripukin jälkeen.
http://www.ponikorjaamo.com/kuvia/sbf_k ... _28_50.jpg
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 16:29
Kirjoittaja munmummu69
Papukaijamerkkiä pukkaa.

(jos tällainen kelpaa tähän hätään)
Täytyypä tarkastaa asia öljypohjan tiivisteen vaihdon yhteydessä mikä on edessä. Heräsinpä tähän oz asiaan kun kone on remanuf. ja ohjeissa puhutaan jostain fordin kampiakselityyppivian korjauksesta mikä koskee taas 82-90 aikuisia koneita, jotka taitaa olla tuon 50oz...
Mistähän tuon vetolevyn tunnistaisi? (sehän on tietty eri käsien laittama kuin tuo kampura...) Tästä tiedosta saa ponimerkin.
