Sivu 1/1
2013 Shelby GT500
Lähetetty: 19 Marras 2011, 05:54
Kirjoittaja pokkus
Jokos tämä on ollut täällä esillä

Alkaa olemaan tehot jo kohdillaan. Ehtii perjantaipullon juuri ja juuri kipaista kaupasta rankan työpäivän jälkeen
Tärkeimmät speksit lainattuna tuossa alla:
"
The 5.8-liter V8 aluminum-block engine produces 650 horsepower and 600 lb.-ft. (~815 Nm)
of torque, making it the most powerful production V8 in the world. The 3,850-pound car also stays exempt from the gas-guzzler tax."
"
Nearly every part of the powertrain has been optimized for producing the additional horsepower, including a new supercharger, new cross-drilled block and heads, updated camshaft profiles, a new carbon fiber driveshaft and upgraded clutch, transmission and axle."
"
...top speed of more than 200 mph (320 km/h)."
Tässä vielä koko artikkeli:
http://mustangsdaily.com/blog/2011/11/14/ford-unleashes-650-horsepower-2013-shelby-gt500
Hintaa ei ole vielä julkaistu, mutta jos nykyisestä ei paljon nouse, niin luultavasti jää alle 55k$. Siinä ei jää paljon hepalle enää hintaa

Recaron penkit on todella iso plussa ja ne on saatavilla kaikkiin uusiin Musseihin. Nuo takavalot on vielä aika arvoitus. Kuvissa ne ei oikein näytä hyviltä, mutta livenä saattaa olla toisin. Ja mikä oli melkein isoin yllätys, että Jenkkien päästörajat ei edes ylity eli kulutus on saatu pidettyä jotenkin kurissa.
Taidan olla rakastunut

...missäs se säästöpossu olikaan...

Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 19 Marras 2011, 13:59
Kirjoittaja Firebolt
Voi voi... säästöpossu on täällä (vielä) tallessa, mut siinä taitaa olla vaa noita kymmensenttisiä...
Mut tossa puhuttaessa tehokkaimmasta v8 tuotantomoottorista, ei taideta ottaa huomioon noita Scanian koneita? Eikös niissä ollu aika tarpeeks... Teho-paino suhde tosin voortilla taitaa olla parempi

Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 19 Marras 2011, 16:18
Kirjoittaja MouTine
Mustang alkaa vihdoin vaikuttaa oikealta urheiluautolta. Vielä kun olis erillisjousitettu perä.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 19 Marras 2011, 21:35
Kirjoittaja pokkus
Firebolt kirjoitti:
Mut tossa puhuttaessa tehokkaimmasta v8 tuotantomoottorista, ei taideta ottaa huomioon noita Scanian koneita? Eikös niissä ollu aika tarpeeks... Teho-paino suhde tosin voortilla taitaa olla parempi

Jostain myös luin, että tuo hiukan riippuu siitä miten määritellään tuotantoauto. Markkinoilla nimittäin on olemassa muutama muu auto, joissa on tehokkaampi V8-kone, mutta niitä ei myydä vuosittain kuin "muutamia" erikoiskappaleita. Ford ilmeisesti tarkoittaa sarjatuotannossa olevaa V8-moottoria eli autoja joita myydää tuhansia vuosittain.
MouTine kirjoitti:Mustang alkaa vihdoin vaikuttaa oikealta urheiluautolta. Vielä kun olis erillisjousitettu perä.
Huhujen mukaan 2015 vuosimalli tulee olemaan aivan uudenlainen moottorien, alustan ja korin osalta. Tästä mallista on tarkoitus tehdä "euromalli" eli sitä voitaisiin myydä myös Euroopan markkinoilla. Tämä luultavasti myös tarkottaisi sitä, että takapää olisi erillisjousitettu. Mielestäni tosin tämä jäykkä taka-akseli on olennainen osa Mustangia ja siitä luopuminen on harmittavaa. Ei oma auto ainakaan niin huonosti käyttäydy jäykästä akselista huolimatta. Pitää myös muistaa, että tehohäviö lisääntyy jonkin verran kun siirrytään jäykästä taka-akselista erillisjousitettuun perään. Tämä on yksi syy miksi esimerkiksi uusi Camaro ei ole suorituskykyisempi kuin uusi Mustangi, vaikka Camarossa on moottorilla enemmän tehoa (ainakin valmistajan speksien mukaan).
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 19 Marras 2011, 23:01
Kirjoittaja Arto65FB
Ketä kiinnostaa jotkut huhut? Radalla noissa tonnikeijuissa on ihan sama onko IRS vai ei. -500 kg ja jäykkistaka-akseli pesee noi 2013. Toi Musse on vaan +500kg ylipainoinen.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 19 Marras 2011, 23:48
Kirjoittaja pokkus
Arto65FB kirjoitti:Ketä kiinnostaa jotkut huhut? Radalla noissa tonnikeijuissa on ihan sama onko IRS vai ei. -500 kg ja jäykkistaka-akseli pesee noi 2013. Toi Musse on vaan +500kg ylipainoinen.
Minua ainakin kiinnostaa huhut ja asioiden ennalta arvuuttelu. Se on itselle osa uutisointien seuraamista ja eri automerkkien välistä kilpailua.
Autonvalmistajana on kuitenkin lähdettävä tietyistä asioista liikkeelle, kuten turvallisuus ja tarvittavat lisävarusteet (ilmastoini, radio jne). Ne valitettavasti kaikki lisäävät painoa. Harva Mustangi myisi samalla tapaa, jos tuo kaikki ylimääräinen olisi poistettu rata-ajoa ajatellen. Se vähemmistö, joiden mielestä auto painaa liikaa rata-ajoa ajatellen, voivat itse jälkikäteen poistattaa autosta kaiken turhan. Poisottaminen kun on kuitenkin huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin jälkikäteen lisääminen. Kyllä tuostakin Mussesta varmasti sen 500kg saa pois kun kaiken turhan repii irti. Kuinka moni on valmis sen oikeasti tekemään, on toinen juttu. Mielestäni se on vaan hyvä juttu, jos auto on jo tehtaalta nopea, vaikka painava olisikin. Kokonaan rata-ajoon tarkoitetut vehkeet on sitten ihan eri asia.
Valitettavasti, ainakin omalla kohdalla tuo auto herättää omistamisen halua kovasti. Saa nähdä miten käy kun virallinen hinta julkaistaan.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 20 Marras 2011, 01:16
Kirjoittaja MouTine
Arto65FB kirjoitti:Ketä kiinnostaa jotkut huhut? Radalla noissa tonnikeijuissa on ihan sama onko IRS vai ei. -500 kg ja jäykkistaka-akseli pesee noi 2013. Toi Musse on vaan +500kg ylipainoinen.
Rata on rata. Tosielämässä ja kadulla ne autot punnitaan ihan eri speksien mukaan.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 20 Marras 2011, 14:12
Kirjoittaja Arto65FB
pokkus kirjoitti:Arto65FB kirjoitti:Ketä kiinnostaa jotkut huhut? Radalla noissa tonnikeijuissa on ihan sama onko IRS vai ei. -500 kg ja jäykkistaka-akseli pesee noi 2013. Toi Musse on vaan +500kg ylipainoinen.
Minua ainakin kiinnostaa huhut ja asioiden ennalta arvuuttelu. Se on itselle osa uutisointien seuraamista ja eri automerkkien välistä kilpailua.
Valitettavasti, ainakin omalla kohdalla tuo auto herättää omistamisen halua kovasti. Saa nähdä miten käy kun virallinen hinta julkaistaan.
Heh, tuo oli tarkoitettu sellaiseksi "en ottaisi vaikka saisin", kun tietää, ettei kuitenkaan saa, ainakaan näillä veroilla.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 23 Joulu 2011, 19:28
Kirjoittaja Homer65
kaara91 kirjoitti:Joopa joo. Kukahan kerholainen ostaa tommosen täälä suomessa uutena ja rupee purkamaan siitä 500kg osia pois. Helpompi on vaihtaa suoraan merkkiä takamoottoriseen niin saa sen alustankin samalla kun painonkin kerralla kohdalleen.
MERKKIÄ??? Ooksää pehminny?
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 24 Joulu 2011, 23:24
Kirjoittaja ROKI
Kaaran kanssa samaamieltä, ensinnäkin selpyn korisarjat on helvetin rumia. Toiseksen ilmeisesti ne jotka noita hankii elvistelläkseen, niillä ei ole munaa muuten kuin selpyllä jatkettuna. Onekseni ei ole tarvetta tuollasiin, eikä kylläkään enää muutenkan mustangit hirveesti kiinnosta. Jos pitäisi hankkia uusi elvistely peli niin en sijoittais usa kalustoon, nyt sopii haukkua vapaasti.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 17 Kesä 2012, 21:12
Kirjoittaja pokkus
Itse olen nyt aika ahkeraan seuraillut tämän uuden 2013 GT500 uutisointia ja laitan tähän nyt muutamia parhaita paloja matkan varrelta
MotorTrendin ensitesti:
http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... ewall.html
Jay Leno koeajaa Musseja:
http://www.youtube.com/watch?v=CLZdKnDAMnE
200 mph tavoittelua...
http://www.youtube.com/watch?v=NRuE38Bl5Mo
Ensimmäinen softattu 2013 GT500 on nyt dynotettu yksityisen toimesta. Moottorilta vakiona noin 712hp ja 930Nm. Ihan kivasti yli tehtaan ilmoittaman jo tuo vakiokin

Softan jälkeen noin 770hp ja 1045Nm moottorilta ja tuo oli pelkkä softa eikä hihnapyöriin oltu edes vielä koskettu ahtopaineiden nostamiseksi
http://www.youtube.com/watch?v=QxNcg9ZeIE4
2013 GT500 laitettu vastakkain LS1:sta vastaan samassa dynossa. Etukäteen oli toki arvattavaa, että GT500 tarjoaa muhkeammat numerot, mutta kuinka paljon?
Koko artikkeli:
http://blogs.insideline.com/straightlin ... o-zl1.html
Ja vielä dynokäppyrä:
Eipä siinä kauaa mennytkään kun ensimmäinen 2013 GT500 meni alle 10 sekunnin vartilla:
http://www.youtube.com/watch?v=QHxEUA0W7nQ
9.95@142MPH. Stock Engine, Supercharger, 6-Speed Manual Transmission, and Clutch. All this is being done with Basic Bolt-Ons.
Jenkkifoorumilla oli huhua tuon auton modeista:
I've heard that was just with longtubes, a tune, slicks, and some suspension work. That's absolutely disgustingly fast if that's accurate.
Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 17 Kesä 2012, 21:44
Kirjoittaja balez
älytön laite

Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 18 Kesä 2012, 00:48
Kirjoittaja Firebolt
En tiiä oonko huono lontoon murteessa, mutta eikös clutch oo kytkin? Näin äkkiä ajateltuna ei oo ihmeellistä että manuaali lootaa ennen olis kytkin...?

Re: 2013 Shelby GT500
Lähetetty: 18 Kesä 2012, 01:07
Kirjoittaja pokkus
Firebolt kirjoitti:En tiiä oonko huono lontoon murteessa, mutta eikös clutch oo kytkin? Näin äkkiä ajateltuna ei oo ihmeellistä että manuaali lootaa ennen olis kytkin...?

Kyllähän se clutch on kytkin

Jos tarkoitit tuota minun edellisessä viestissä olevaa lainausta, niin siinähän vaan lueteltiin, mitkä kaikki voimansiirron komponentit ovat alkuperäisiä eikä niitä ole modattu. Lainaus siis liittyi ylläolevaan videoon.