Vasta-alkaja
Valvoja: Ville K
Vasta-alkaja
Olen hommaamassa itselleni Mustangia(vihdoinkin) Jenkeistä...
Millainen aloittelijan kannattaa hommata tai mitä ei ainakaan.
kaikki vinkit tervetulleita =)
Millainen aloittelijan kannattaa hommata tai mitä ei ainakaan.
kaikki vinkit tervetulleita =)
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Viesti:
Re: Vasta-alkaja
Osaatko/haluatko ruuvata? Näyttöön/käyttöön/radalle? Hyvä monikäyttöpeli on joku näyttävä late model joka on valmis/hyväkyntoinen. Sillä onnistuu noi kaikki. Tuoda kannattaa tietysti niin hyväkuntoinen kuin lompsa antaa periksi, huonokuntoisen verohelpotuksilla ei paljoa hurrailla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Kerro hiukan minkä ikäistä/mallista/hintaista Mustangia olet ajatellut ? Sen jälkeen minkälaiseen käyttö tarkoitukseen, uskon että täältä kerhon palstalta löytyy kyllä vinkkejä.
Ps Onnea uuden auton hankintaan
Ps Onnea uuden auton hankintaan
- Handyy
- Addikti
- Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
Toistaiseksi aika niukoilla tiedoilla, minkälaista autoa olet hankkimassa.
Silti ainakin minun vinkki on, että kun asetat autolle maksimihinnan, lisää siihen sen jälkeen vielä ~ 20% liikkumavaraa ja katso autoja sillä hinnalla. Kaikki ylimääräiset eurot jo ostovaiheessa ovat kyllä pois mahdollisen halvemman auton vikojen korjailusta. Jenkeistä ostaessa ei kannata mennä siitä, mistä aita on matalin, vaikka auto näyttäisikin hyvältä. Halpa hinta ei ole aina hyvä juttu. Nimim. kokemusta on.
Silti ainakin minun vinkki on, että kun asetat autolle maksimihinnan, lisää siihen sen jälkeen vielä ~ 20% liikkumavaraa ja katso autoja sillä hinnalla. Kaikki ylimääräiset eurot jo ostovaiheessa ovat kyllä pois mahdollisen halvemman auton vikojen korjailusta. Jenkeistä ostaessa ei kannata mennä siitä, mistä aita on matalin, vaikka auto näyttäisikin hyvältä. Halpa hinta ei ole aina hyvä juttu. Nimim. kokemusta on.
Olen itse auto asioissa ihan tumpelo. En osaa kuin öljytikkua katsoa =) (blondi ja vielä nainen) Eli haaveissa toimiva kesäkäyttöauto cruisailuun, jota ei toivottavasti tarviisi käyttää korjaamoilla, ja osaako peruskorjaamot edes niitä laittaa? Haaveissa SININEN 65-69 vm. tietysti V8 =) viistoperä, eikä saisi maksaakaan kun n. 10 000 e Kiva tulla sit Teitä kattoo kokoontumisajoihin =)
niin ja Kiitos vastauksista!
niin ja Kiitos vastauksista!
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
En halua mitenkään lannistaa, päinvastoin on mahtavaa kun uudet ihmiset kiinnostuu tästä hienosta harrastuksesta. Ja rohkeasti vain mukaan, vaikket aikaisemmin autojen kanssa ole pelannutkaan. Ihmisten suunnittelemia mutterikasoja nämä ovat ja alusta me kaikki vanhatkin harrastajat on aloitettu. Mutta mutta, tuolla budjetilla et ikävä kyllä haluamaasi autoa saa ellei käy vuosikymmenen tuuri. Hyvä V8 Fastback klassikko-Mustang maksaa käytännössä vähintään tuplat budjettiisi nähden ja silloinkin voit onnitella itseäsi hyvistä kaupoista. Eli tuolla 10 000 euron budjetilla pääsee käsiksi asiallisiin kuutos-Mustangeihin 60-luvulta tai sitten 80-luvun V8 Mustangeihin. Ja ikävä kyllä täysin toimintavarmaa autoa ei näissä vanhuksissa olekaan varsinkin jos vertailukohtana käytetään uudehkoja autoja. Toki hyväkuntoisella autolla kesäajan harrasteajot pystyy ajamaan hyvin kohtuullisella roplaamisella. Ja asiansa osaavia korjaamoita ei kannata normi Fixus / AD tms korjaamoista edes juuri hakea. Jenkkiautoja varten on onneksi ympäri maata lukuisia erikoistuneita korjaamoita, mitkä osaavat palvella harrastajiakin. Vinkkejä saat tarvittaessa tältäkin palstalta.
Eli pohdi tarkkaan, mitä harrastukselta haluat ja osta tosiaan niin hyvä ja alkuperäinen auto kun vain budjetti antaa myöden. Ja käy katsomassa useampia vaihtoehtoja niin osaat vertailla niitä keskenään. Samanhintaisissakin autoissa voi olla valtavia eroja. Parasta on jos saat apua joltakin kokeneelta harrastajalta, osaa kertoa mitä autoista kannattaa tutkia ja saattaa lähteä jopa mukaan koeajolle esittämään näkemyksiä Tämänkin palstan kautta voit varmasti tiedustella alueesi harrastajilta apua.
Eli toteuta ihmeessä unelmasi, kerranhan täällä vain eletään
Mutta pidä pää kylmänä ja tee ennakkotutkimukset huolella ettei unelma muutu painajaiseksi ja vie rahoja ja harrastuksen mielekkyyttä
Eli pohdi tarkkaan, mitä harrastukselta haluat ja osta tosiaan niin hyvä ja alkuperäinen auto kun vain budjetti antaa myöden. Ja käy katsomassa useampia vaihtoehtoja niin osaat vertailla niitä keskenään. Samanhintaisissakin autoissa voi olla valtavia eroja. Parasta on jos saat apua joltakin kokeneelta harrastajalta, osaa kertoa mitä autoista kannattaa tutkia ja saattaa lähteä jopa mukaan koeajolle esittämään näkemyksiä Tämänkin palstan kautta voit varmasti tiedustella alueesi harrastajilta apua.
Eli toteuta ihmeessä unelmasi, kerranhan täällä vain eletään

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Jos on kielitaitoa ja tai suhteita Ameriikkaan, niin voi kokeilla ostaa suoraan sieltä Autoa ( ebay ) 10000 € = 14406,71 $ Huomioitava myös riskit ja auton todellinen kunto ???
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Millä paikkakunnalla asustelet, auttaa ihmeesti, joku osaa aina suositella jotain korjaamoa siltä alueelta. Mun täytyy sen verran torpata Laten kommenttia, että poikkeus vahvistaa säännön. Huittisista AD-Autokorjaamo Metsämäen Auto- ja Konekorjaamo. Pitkän linjan jenkkiharrajastan korjaamo, onnistuu vanhat ja uudet jenkit sekä niiden hinaus jos ne jonnekin ovat lauenneet
Onneksi alan korjaamoita kumminkin löytyy. Samaa mieltä asiasta, että Fastbackit ovat hyvin arvokkaita autoja, joskus niitä sai 40.000 mk:lla hyväkuntoisia, nyt on asia toisin. Todellakin kannattaa auto ostaa ja varautua siihen, että jos hyvä yksilö tulee, niin sitten vaan käsiä syvemmällä taskuihin jopa sukan varsiin asti. Paras mahdollinen alku harrastuksella on vain nauttia ajamisesta ja autoon tutustumisesta. Se on kurjaa jos tarvitsee heti alkaa remontoimaan, auto jättää tielle useasti jne.
Kaikinpuolin mukava harrastus todellakin, hienoja autoja ja tapaa mielenkiintoisia & mukavia ihmisiä. Kerhotoiminta on myös suhteellisen vireää.

Kaikinpuolin mukava harrastus todellakin, hienoja autoja ja tapaa mielenkiintoisia & mukavia ihmisiä. Kerhotoiminta on myös suhteellisen vireää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ei se mitään, kaikki aloittaa alusta. Kun sain kortin ja isän autoa lainaksi, niin piti ottaa 7v nuorempi pikkusisko mukaan kun se osasi tankata.uusfani kirjoitti:Olen itse auto asioissa ihan tumpelo. En osaa kuin öljytikkua katsoa =)
Mulla oli auto korjaamolla viimeksi 11 v sitten kun keulaa oiottiin Ahveniston reissun jälkeen. Muuten olen itse opetellut turakoimaan ja kavereiden isolla avulla pitänyt auton liikenteessä. Kaksi kertaa en ole omin voimin kotiin päässyt, ekana vuonna petti edellisen omistajan tekemä alavesiletkuyhdistelmä ja siitä sitten aloitettiin Mustangin turaaminen ja toka kerta oli tuo Ahvenisto. Pisin yhtämittainen reissu on ollut joko vuoden 2002 Fun Run n. 2002 km ja toiseksi pisin 2006 Helsingistä Kalajoelle ja sieltä Jyväskylän kautta Fun Runiin Joensuuhun ja Kuopioon kautta takaisin Helsinkiin n.1700km ja reisulla ajettu pientä kisaa, eli kerhon autoslalomia. Pientä säätöä matkoilla on ollut, muttei mitään vakavampaa. Eli vanhat on suht' helppoja blondillekin oppia, jos haluaa. Haluamiseen vaikuttaa tietty tallikysymys. Mutta kyllä ihan perushuollot tekee vaikka taloyhtiön parkkisella. Jos haluat itse ropata, niin apuja ja neuvoja löytyy tämän palstan kautta ja jos et halua, niin Mustang-korjaamoita löytyy klubin lehden, eli Corralin sivuilta. Lehti tulee, kun liityt jäseneksi.uusfani kirjoitti:Eli haaveissa toimiva kesäkäyttöauto cruisailuun, jota ei toivottavasti tarviisi käyttää korjaamoilla, ja osaako peruskorjaamot edes niitä laittaa?
10000e budjetti riittää toimivaan kesäkäyttöautoon ja cruisailuun. Sininen 65 viistoperä ei kyllä sillä taida irrota, haaveen kyllä hyvin ymmärränuusfani kirjoitti:Eli haaveissa toimiva kesäkäyttöauto cruisailuun, jota ei toivottavasti tarviisi käyttää korjaamoilla, ja osaako peruskorjaamot edes niitä laittaa? Haaveissa SININEN 65-69 vm. tietysti V8 =) viistoperä, eikä saisi maksaakaan kun n. 10 000 e
!

Tuosta voit katsoa tarjontaa n. 10000e luokassa
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/? ... &pto=12000
Tule heti tapaamisiin eikä vasta kun auto on hankittu!!! Rohkeasti kerrot vaan mitä olet suunnittelemassa, niin kyllä neuvoja ja kommentteja tulee. Tiedä vaikka pääsisit kyytiin, niin voisit hahmottaa eri vuosimallien tuntumaa. Kyllä 60-luvun auto on kuuskytluvun auto ja 90-luvun auto on yheksäkytluvun auto.uusfani kirjoitti: Kiva tulla sit Teitä kattoo kokoontumisajoihin =)
!
Ensimmäinen tehtävä: Huomenna lauantaina 27.8. Ahveniston radalle, siellä on paljon Mustangeja FoMoCo-päivillä.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Tervetuloa Mustang-henkiseen joukkoon. Toivotan onnea etsinnälle mutta budjetti minunkin mielestä vaatii onnea ko. auton löytämiseksi.
Kannattaa seurata tiiviisti netin Mustang tarjontaa.
Kannattaa seurata tiiviisti netin Mustang tarjontaa.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Tule heti tapaamisiin eikä vasta kun auto on hankittu!!! Rohkeasti kerrot vaan mitä olet suunnittelemassa, niin kyllä neuvoja ja kommentteja tulee. Tiedä vaikka pääsisit kyytiin, niin voisit hahmottaa eri vuosimallien tuntumaa. Kyllä 60-luvun auto on kuuskytluvun auto ja 90-luvun auto on yheksäkytluvun auto.
Ensimmäinen tehtävä: Huomenna lauantaina 27.8. Ahveniston radalle, siellä on paljon Mustangeja FoMoCo-päivillä.
IIK, vähän olis kiva, mutta.... toiste sitte ;(
Joku kyselikin paikkakuntaa, jossa asun... eli olen lapista... kaukana kaikesta kivasta... mutta jospa sillä Mustangilla sitten pääsee
Kävin viimme viikonloppuna Saariselältä hakee lisää kuumetta Rautaa Rajalla-tapahtumassa
Olen positiivisesti yllättynyt lämpimästä vastaanotosta. Kiva huomata miten ystävällisiä olette
Tuntuu vähitellen siltä, että pitää tiputtaa vaatimuksiani auton suhteen... mutta sininen sen on oltava
Joku kyselikin paikkakuntaa, jossa asun... eli olen lapista... kaukana kaikesta kivasta... mutta jospa sillä Mustangilla sitten pääsee

Kävin viimme viikonloppuna Saariselältä hakee lisää kuumetta Rautaa Rajalla-tapahtumassa
Olen positiivisesti yllättynyt lämpimästä vastaanotosta. Kiva huomata miten ystävällisiä olette

Tuntuu vähitellen siltä, että pitää tiputtaa vaatimuksiani auton suhteen... mutta sininen sen on oltava

- stangrider
- Aina äänessä
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3018786
Sininen, V8, alle 10 k.
Tuosta blondille oiva Charlien enkeli auto. Toivoisin kovasti noita pikkukakkosiakin säilytettävän.

Sininen, V8, alle 10 k.
Tuosta blondille oiva Charlien enkeli auto. Toivoisin kovasti noita pikkukakkosiakin säilytettävän.

- FaikkuFB
- Aktiivi
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Oiskos sulla likkakaveria, jolla on jo pysyvämpi (avio)mies, joka osaa ropailla näitä? Muijilla tuntuu olevan ilmiömäinen taito taivuttaa miesväki hoitamaanuusfani kirjoitti:Olen itse auto asioissa ihan tumpelo. En osaa kuin öljytikkua katsoa =) (blondi ja vielä nainen) Eli haaveissa toimiva kesäkäyttöauto cruisailuun, jota ei toivottavasti tarviisi käyttää korjaamoilla, ja osaako peruskorjaamot edes niitä laittaa?
tämäntyyppiset hommat myös lähipiirille. Olis ainakin se "perusturva", mitä vanhemman auton kanssa aina tarvitaan. Jotain on nimittäin aina, vaikka löytäisi
kuinka hyvän yksilön, jos se on vaan jo iäkäs. Jos into riittää, niin sivusta seuraamalla sitten pääsee itsekin jyvälle.
Lappi ei oo ollenkaan huono juttu, itseäkin polttelis taas päästä käymään nyt syyskuussa sielläpäin.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4176036
Jos viistoperästä luopuu niin tässä olis varteenotettavan näköinen... mutta mopohan toi on ;(
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4023986
jos sittenkin ottas uudemman..hmm... mitäs sanotte näistä?
ps. likkakavereita löytyy, mutta ei remonttitaitoisia miehiä
Jos viistoperästä luopuu niin tässä olis varteenotettavan näköinen... mutta mopohan toi on ;(
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4023986
jos sittenkin ottas uudemman..hmm... mitäs sanotte näistä?
ps. likkakavereita löytyy, mutta ei remonttitaitoisia miehiä

Haaveissa oma Mustang .... lähiaikoina
- kariboy
- Mega-addikti
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Lappi ei todellakaan ole kaukana kivasta, vaan juuri sitä kivaa mitä esim. Rautaa Rajalle oli/on.uusfani kirjoitti:Tule heti tapaamisiin eikä vasta kun auto on hankittu!!! Rohkeasti kerrot vaan mitä olet suunnittelemassa, niin kyllä neuvoja ja kommentteja tulee. Tiedä vaikka pääsisit kyytiin, niin voisit hahmottaa eri vuosimallien tuntumaa. Kyllä 60-luvun auto on kuuskytluvun auto ja 90-luvun auto on yheksäkytluvun auto.
Joku kyselikin paikkakuntaa, jossa asun... eli olen lapista... kaukana kaikesta kivasta... mutta jospa sillä Mustangilla sitten pääsee![]()
Olen positiivisesti yllättynyt lämpimästä vastaanotosta. Kiva huomata miten ystävällisiä olette![]()

Joku edellä kehoittikin etsimään mahdollisimman alkuperäistä ja sitä samaa ehdotan minäkin.
Myös hieman joustamaan budjettia, mitä parempikuntoinen ja alkuperäinen, sitä parempi. Varsinkin jos/kun ei vielä ole remonttitaitoa.
Mahdollisuuksia tulisi lisää,jos väristä voisi hieman joustaa

Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003