Sivu 1/1
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 09 Elo 2011, 10:14
Kirjoittaja Mexico65
Onko kyseessä tämä nokka?
TFS2:
224°/232° .542"/.563" valve lift w/1.6 .339"/.352" lobe lift 112° LSA 107° ICL /117° ECL
Events @.050" tappet lift are:
Intake Open: 5° BTDC
Intake Close: 39° ABDC
Exhaust Open: 53° BBDC
Exhaust Close: 1° BTDC
Kokeile 1.5 kiikuilla miten päästöjen kansaa käy?
Kyllä tuo nokka pitäisi vielä juuri ja juuri saada läpi vähäpäästöisenä tai siten ei. Ylärajoilla liikutaan.
Varmempaa olisi valita pykälää miedompi nokka!
Lunati VooDoo Part Number: 61011
* Advertised Duration (Int/Exh): 272/280
* Duration @ .050 (Int/Exh): 221/229
* Gross Valve Lift (Int/Exh): .549/.565
* LSA/ICL: 112/108
* RPM Range: 2000-6200
kiikut taisi olla 1.7.
Saatiin päästöistä läpi erittäin huolellisella säädöllä ja suurella vaivalla. Auto 95 Cobra ja ECU:a Tatech.
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 09 Elo 2011, 14:50
Kirjoittaja Mexico65
EFI yhteen sopiva taitaa tarkoittaa sitä, että vakio ECU:lla toimii (ehkä).
Tuolla Lunatin nokalla ja vakio Cobran ECU:lla saatiin kone vaivalloisesti käymään, mutta ei ajoon. Kaasarilla tuo kone (306 cid) antoi jotain +350 hp.
Vähäpäästäiseksi on 450 hp aika vaikea saavuttaa, + 350 hp mahdollista (vaikka olisi 331 cid stroker ja helyt päälä ja takana). Ei ainakaan helpolla yli 400 hp mene. (Mielestäni 050" asteita pitäisi olla imu/pako +235, että pääsisit tavoittelemaasi teholukemaan). Custom nokka?
Lisäksi olisi oltava aika helposti ohjelmoitava ECU tai kaveri joka jaksaa vääntää ohjelmaa mittapenkissä (päästöt).
Toi Compin 35-312-8 276HR nokka näyttää hyvältä.
Et ole helppoa tietä valinnut!
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 09 Elo 2011, 15:27
Kirjoittaja Dervish
Jos näin geneerisesti näistä osista sen enempää tajuamatta totean, niin omassa on
http://www.cranecams.com/product/cart.p ... il&p=24144 ja menee heittämällä läpi päästöistä KUN katit on kunnossa.
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 10 Elo 2011, 09:22
Kirjoittaja Arto65FB
Ostin tuliaisina F-nokan 226/226 .512/.512 (1.6 vipoilla) ja tarkemmin kun mietin, niin melko varmasti TFS1 nokka on sekoitus F:än ja E:en lobeja eri separaatiolla.
Duraatio, nosto, LSA
E 220/220 .498/.498, 110
T 221/225 .499/.510, 112
F 226/226 .512/.512, 114
Mexicon mittauksen mukaan tuo TrickFlown 221 oli kyllä 220 ja jollain sivulla oli Trickflown nokalle annettu 1.7 vipoilla 220 ja 226 arvot. Ei noita Fordin nokka-akselien lobeja kauheasti ole ja veikkaan, että noi Racingin nokatkin on Cranen tekemiä, niin kuin TFS1 on.
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 10 Elo 2011, 13:28
Kirjoittaja Firebolt
Vaiha vanhempaa nii ei tartte vähäpäästösten kans pörrätä

Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 01:20
Kirjoittaja Topias74
Pakko jatkaa tätä aihetta kun tuli ostettua just se kyseinen -94 cobra sillä lunatin nokalla ja tatechin ruiskulla. Jokos kaara on nokan valinnut? Omalla kohdalla mietin kanssa sitä että vaihtaisko sen nokan pykälää miedompaan ettei aina tartteis kikkailla niiden päästöjen kanssa!

Vaikuttaisko se asiaan jos mulla kerran on 1.7 keinut, jos vaihtais ne 1.6 keinuihin?
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 12:29
Kirjoittaja Topias74
Taitaa olla pitkät peltisarjat tuossa cobrassakin, ilmapumppua ei ole. Täytyy odotella autosta tietoja tai sitten tutkia itse tuo termarikin että mikä siellä oikein on.
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 04 Tammi 2012, 14:16
Kirjoittaja Lauri
kaara91 kirjoitti: Lisäksi ilmapumppu jäähdyttää yhdistelmäkattia entisestään pumppaamalla jälkiosaan kylmää ilmaa.
Mietitäänpä tätä hieman uudelleen. Ideahan ei ole jäähdyttää vaan lisätä happea että loputkin jäämät palaisi pois. Happi lisättynä palotapahtumaan aiheuttaa mitä?
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 16:41
Kirjoittaja Futurage
Futura on vuosimallia 1980 joten sekin ns.vähäpäästöinen. Joka kerta sama vääntö ja tappelu että saa sen menemään läpi.Vuosien kokemuksella 500+ heppaisesta kaasarimoottorista seuraavat vinkit:
1. Tee(tä) päästömittaus jossain muualla kuin katsastuskonttorilla, mieluiten kaverin tai tutuntutun harrasteautoystävällisessä korjaamossa.
2. Ota printti arvoista seuraavalla tavalla: Nosta kierrokset noin 2000 esimerkiksi jolloin arvot pienenevät.Päästä kaasu ja seuraa mittarin arvoja:juuri sopivalla hetkellä paina Print-nappulaa.
3. Sytyksen myöhäistäminen.
4. Tyhjäkäyntiruuvien säätäminen...kaasarivehkeessä.
5. Alkoholia tankkiin.
Joka vuosi 1996 lähtien päästöistä läpi parhaillaan 248/254 nokalla..tosin noi 1980 raja-arvot on aika mietoja, en nyt muista mutta joku piti olla alle 1000...ei paljon ole asia kiinnostanut joten ei ole jäänyt mieleenkään.
Re: Päästöt läpäisevä nokka-akseli Foxiin
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 19:22
Kirjoittaja Firebolt
Noi päästöt vähän tarkemmin:
-78 vanhemmista ei tarvita päästöjä, 78- 1.10.-86 HC 1000, CO 4,5. 1.10 -86 - 3-toimiset katalysaattorit (viimeistään -91)/ vähäpäästöinen, HC 600 CO 3,5. Vähäpäästöiset: tyhjäkäynnillä HC 100, CO 0,5, lambdalla ei väliä, kierrokset yli 2000: HC 100, CO 0,3, lambda 1+- 0,3. Ja putki saa vuotaa sen verran, että O2 max 5% kaikissa joista mitataan. Päästä heitettyjä lukuja, korjatkaa jos meni väärin...
Ja Kaara, sehän on hyvä että kisapeleistä ei niitä päästöjä nii kysellä. Ja tienpäällä ollaan aina "testaamassa" kaikkia tehtyjä muutoksia, pakkoha ne on testata että voi sitten myöhemmin hakea leiman...
Nii joo, on noi katsurit välillä nii vitsikkäitä, Aspenia leimasin, nii HC oli jotai 800 paikkeilla, katsuri sano ettei ymmärrä miks noi päästörajat on noi korkeella, tostaki tulee bensa melkei raakana putkesta

oli ilmeisesti sillä kannalla, että ei olis pitäny päästää läpi...