C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Lähetetty: 05 Elo 2011, 01:21
Mikä mahtaa olla laatikossa vikana, kun kylmänä ei tahdo mikään vaihde kytkeytyä päälle kunnolla. Kestää useamman sekunnin ennenkuin mitään tapahtuu ja silloinkin tuntuu että pannat luistaa (tärisee selkeästi). Jonkin matkaa ajettua ja moottorin/laatikon lämmettyä mitään ongelmaa ei tunnu olevan. Vaihde kytkeytyy päälle välittömästi ja pannat ei tunnu luistavan.
Laatikko on kunnostettu pari vuotta sitten ja siihen vaihdettiin kaikki pannat, kytkinpinnat, kumiosat yms.? Tänä kesänä sillä on ajettu noin parituhatta kilometriä ilman mitään ongelmia ennen tätä. Öljyä siellä on ollut koko ajossa olon ajan hieman liikaa, eli yli ylärajan. Tänään juuri päästin noin 0.5l öljyä pois ja nyt öljynpinta on juuri ylärajassa. Mitään ilmakuplia/vaahtoamista en öljyssä havainnut. Öljyn vähentäminen ei kuitenkaan vaikuttanut millään lailla kuvattuun ongelmaan.
Kun en noista automaattilaatikoista kovinkaan paljoa ymmärrä, niin ajattelin joltain viisaammalta kysyä apua. Pitääkö noita pantoja yleensä kiristää jossain vaiheessa esim. muutaman tuhannen kilometrin jälkeen kun on vaihdettu uudet? Minkälainen pumppu siellä on painetta tuottamassa ja voisiko se olla jotenkin hajalla? Tuntuu aivan kuin kylmänä ei vaan olisi tarpeeksi painetta pannoilla ja sen takia pannat luistaa.
Olisiko kellään neuvoja miten lähteä tuota ongelmaa etsimään?
Laatikko on kunnostettu pari vuotta sitten ja siihen vaihdettiin kaikki pannat, kytkinpinnat, kumiosat yms.? Tänä kesänä sillä on ajettu noin parituhatta kilometriä ilman mitään ongelmia ennen tätä. Öljyä siellä on ollut koko ajossa olon ajan hieman liikaa, eli yli ylärajan. Tänään juuri päästin noin 0.5l öljyä pois ja nyt öljynpinta on juuri ylärajassa. Mitään ilmakuplia/vaahtoamista en öljyssä havainnut. Öljyn vähentäminen ei kuitenkaan vaikuttanut millään lailla kuvattuun ongelmaan.
Kun en noista automaattilaatikoista kovinkaan paljoa ymmärrä, niin ajattelin joltain viisaammalta kysyä apua. Pitääkö noita pantoja yleensä kiristää jossain vaiheessa esim. muutaman tuhannen kilometrin jälkeen kun on vaihdettu uudet? Minkälainen pumppu siellä on painetta tuottamassa ja voisiko se olla jotenkin hajalla? Tuntuu aivan kuin kylmänä ei vaan olisi tarpeeksi painetta pannoilla ja sen takia pannat luistaa.
Olisiko kellään neuvoja miten lähteä tuota ongelmaa etsimään?