Sivu 1/1
Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 04 Elo 2011, 11:53
Kirjoittaja Firebolt
Tuli taas mieleen tuo auton tehottomuus, että josko sitä joskus sitten tollasen ahtimen laittais tonne pellin alle tehoja viemään

Onko kukaan yrittänytkää veekuutosiin tollasta soveltaa, ei tuo mun englanninkielen taito oo nii mahtava että osaisin ameriikasta jotain oppia ottaa, joten kysyn täältä.
Näytti nii kivalta se Pokkisen mossen veturin polttoaineen syöttöpumppu, että pitäis itellekkin saada jotai semmosta
Jotenka onko mitään hajua mistä voisi saada halvalla ahtimen, ruiskusysteemit sekä imusarjan? Varmaa joutuis aikalailla sähköjä laittamaan uuden ruiskun kanssa? Tarttiskohan sitä säätää imusarjan kanssa kuinka paljon ym ym.
Ja suhteellisen suurta säästöä: Mahtuuko enää vakio pellin alle, vai pitääkö leikellä/vaihtaa korkeampaan?
Autoa odotellessa...
Tulipultti
Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 04 Elo 2011, 13:42
Kirjoittaja Firebolt
Nii joo, pidä se mulle varattuna, laitan sitte siihe aspenin keulalle... Alkais moppeki kulkea

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 04 Elo 2011, 15:45
Kirjoittaja Firebolt
Nyt kyllä meni pussiin, tai siis ainakin aika loppuu joskus... Tais jäädä ne kolme sinne käsilaukkuun...
Mutta toisaalta, tässä mennään opiskelija budjetilla, ja rojektiksi tuon hepon joskus ostin
taitaa pysyä rojektina...
Mutta kyllä kaaran pitäis tietää että jarrut on jo kunnossa ja hyvät

vaikkaki vielä repussa...
Ja ku oon näin vanhaki jo, ettei toi kuminpoltto oikeen innosta

eli pitää saada tehoa nii paljon että perä leviää kylille ja mummot tulee rinnalle rollaattoreilla ja sylkee päälle
ps. Ja kun kutosesta tulee nii Miehekkäät äänet, että en tiiä vaihanko kasiin ollenkaa, josko sitä johonki muuhun sitte...
Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 04 Elo 2011, 15:56
Kirjoittaja Ville K
Firebolt kirjoitti:
ps. Ja kun kutosesta tulee nii Miehekkäät äänet, että en tiiä vaihanko kasiin ollenkaa
Asiaa!

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 04 Elo 2011, 19:10
Kirjoittaja Galaxie61
Firebolt kirjoitti:Tuli taas mieleen tuo auton tehottomuus, että josko sitä joskus sitten tollasen ahtimen laittais tonne pellin alle tehoja viemään

Onko kukaan yrittänytkää veekuutosiin tollasta soveltaa, ei tuo mun englanninkielen taito oo nii mahtava että osaisin ameriikasta jotain oppia ottaa, joten kysyn täältä.
Näytti nii kivalta se Pokkisen mossen veturin polttoaineen syöttöpumppu, että pitäis itellekkin saada jotai semmosta
Jotenka onko mitään hajua mistä voisi saada halvalla ahtimen, ruiskusysteemit sekä imusarjan? Varmaa joutuis aikalailla sähköjä laittamaan uuden ruiskun kanssa? Tarttiskohan sitä säätää imusarjan kanssa kuinka paljon ym ym.
Ja suhteellisen suurta säästöä: Mahtuuko enää vakio pellin alle, vai pitääkö leikellä/vaihtaa korkeampaan?
Autoa odotellessa...
Tulipultti
miksei siihen voi pienemmällä vaivalla laittaa koko konetta sähköineen siitä sc mallista.
Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 04 Elo 2011, 19:42
Kirjoittaja Firebolt
1. Se on halvempaa (ainakin näin alkuun ajateltuna)
2. Koneella on ajettu n. 80000 km, jolloin siinä on jonkinlaista käyttöarvoa, mutta irrotettuna siitä ei saisi paljon mitään.
3. Tekisin kaiken mihin kykenen yksin, jolloin koneen nosto on hyvin mukavaa hommaa.
4. Opiskelijabudjetilla (vieläkin hyvä tekosyy) ei saa vähemmän ajettua tekniikkaa, ainakaa sopivaan hintaan.
... Tekosyitä on monia lisää
Varmaan pitäis lähteä sillä ajatuksella että ensin uusin ruiskun ja sitte joskus tulevaisuudessa ahtamaan jos tarttee. Kyse on kuitenki käyttöautosta.
Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 05 Elo 2011, 21:10
Kirjoittaja Homer65
kaara91 kirjoitti:Järkevimmin kun ajattelee, tästä kerhoporukasta suurin osa ajaa täysin vakiolla autolla. Ajaa huvia, huoltaa ja korjaa kuluvat osat talvella ja käy tapahtumat läpi ilman ongelmia.
Sitten on nää palstalla kirjoittelevat "rääväsuut" joita on kourallinen, joille ei kelpaa mikään ja aina ollaan vaan vaihtamassa ja parantamassa rakkinetta, johon ilmeisesti täysin itsekin taas kuulun, eikä loppua hommalle tule ja aina on joku paikka hajonnut tai kohta hajoomassa. Ei auta vaikka saisit pakasta tehdasuuden auton alle. Niin annas olla, ei aikaakaan kun jo ollaan kohta persetaskut taivasta kohden vaihtamassa osaa ja kiroillaan, että eikö tätä olisi voinut tehä jo tehtaalla. Veikkaan että jos saisimme vapaat kädet suunnitella ja rakentaa haluamasi auto, se ei varmasti tulisi koskaan ihmisiässä valmiiksi. Tuntuu välillä siltä, että vaikka on ostanut jonkun suunnitteleman ja valmistaman valmiin auton, niin tuntuu, ettei sekään tule koskaan valmiiksi tämän tyylisellä huollolla. Tää on vähän kuin kaljan osto, sitäkään ei oo koskaan tullu ostettua riittävästi.


Ketään rääväsuuta ainakaan täällä ol näkyny??
Toisaalta toi V12 käy vähän ku kuutonen, ei kuulosta oikeen moottorilta, helpompi on kuitenkin saada kuutonen kulostamaan kunnon koneelta.
Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin
Lähetetty: 07 Elo 2011, 11:01
Kirjoittaja Pappacosworth
Asiasta mieleen tullutta: Kyllähän v6:sia on ahdettu, mutta esim. sc:n kone on aivan eri tavaraa kuin vakio 140 heppainen. Kampiakseli on taottu, puristussuhde on alhaisempi, kannet ovat erilaiset eli sc:n imusarja ei sovi peruskoneeseen. Ja toiseksi, varmaan löytyy järkevämpiäkin ahtimia jälkiasennukseen. Eaton kuumenee ja kuumentaa ilmaa melko lailla, välijäähdytys pitää olla hyvä. Eatonin pyörittäminen ottaa 40 hp luokkaa kampiakselitehosta ja aiheuttaa omat rasituksensa. Itse hetken mietin sc:n stroukkaamista mutta aika kallista on sekin: osat n. 1500$, koneistukset, tiivisteet ym. Jos omat kiireettömät suunnitelmat joskus toteutuu niin sc:n kone tulee myyntiin.
Hyvää tietoa löytyy
http://www.v6power.net/