Sivu 1/2

Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 00:07
Kirjoittaja Topias74
Eli kuuluiskohan tää kysymys tälle alueelle? Joo eli kun haaveilen tuosta SN-95 mussen hankinnasta niin kysympä teiltä kellä semmonen on ollu tai on vieläkin että: Jos nyt olisit ostamassa SN-95 mallin mussea niin millä koneella ostaisit ja miksi? Kertokaa hyvät ja huonot puolet ja tyyppivikoja! Osiahan noihin saa ihan pöllönä mut onkohan vanhempaan 5.0 koneeseen edullisemmat osat (myös viri), kuin modulaariin? Ja cobra on tietysti erikseen, mutta siihen ei vissiin paljon enää viriä tehdä kuin ahtamalla. Mut keskustellaan asiasta! :D Hyvät neuvot ja vinkit olis paikallaan.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 08:27
Kirjoittaja FBFIN65
Ford Mustang FR500GT4
Harrastepohjalta ostaisin

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 10:02
Kirjoittaja Fastback
Cobra 2003-2004. Valmiiksi ahdettu, takokalikkaa koneen liikkuvat, tehtaan lupaamat 390hv tulee melkein takarenkaalta. Jos arvostaa mutkaominaisuuksia, niin autossa on lantarattaisiin tottuneelle eksoottinen IRS peräkin vakiona :D

Hankintahinta on kalliimpi mitä perus SN95:ssa, mutta Cobran osto kirpaisee ja kyrsii vain kerran. Sitten kun ostaa sen perus mallin ja upgreidailee sitä parilla tonnilla per kerta, niin kirpaisee monta kertaa ja aina kyrsii kun autosta ei Cobraa tule puhumattakaan IRS taka-akselia.

Minä en näkisi tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin '03-'04 Cobra. Ugh, olen puhunut.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 10:52
Kirjoittaja Topias74
Joo okei minäkin ostaisin uuden bossin jos ois pätäkkää, mut ku ei oo, siks tää kysymys koskien SN-95:sta. Se 03-04 cobrakin taitaa maksaa 3-4 kertaa enemmän kuin tavallinen 5-litranen! Minulle hankintahinnallakin on väliä, siksi on pakko tehdä niin että ensin ostetaan auto ja pikkuhiljaa parannellaan.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 12:06
Kirjoittaja Firebolt
Jos haluat ostaa halvalla, saat tehä kaiken ite, koneen vaihtoa myöten, kato http://www.vaurioajoneuvo.fi/ ja hakuun ford mustang... ei oo pahan hintanen, mutta kutvosella :)

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 12:20
Kirjoittaja Ville K
Osta perus 5,0 GT, menee jo vakiona ihan kivasti. Ja on valikoimaa, ei tarvi ostaa ekaa yksilöä, +saa varmaan halvalla kun jaksaa kierrellä ja tinkailla. Jos sitten alkaa muokkailemaan, niin pakosarjat, vapaammin virtaavat katit+putkisto, ja 3.73 perävälitys niin johan auto muuttui! Eikä mene vielä montaa tonnia rahaakaan.

Tietty noi modulaarikoneisetkin kivoja varmasti on, ei vaan itsellä minkäänlaista kokemusta... vielä.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 12:49
Kirjoittaja JXA-26
Topias74 kirjoitti:... kysympä teiltä kellä semmonen on ollu tai on vieläkin... Kertokaa hyvät ja huonot puolet ja tyyppivikoja!
Täällä on -94 avo 5.0 + T5 ja -96 4.6 + T45 "kilpuri" --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =36&t=9298
Tuohon windsoriin on vielä helpompi hommata viripalikkaa kuin modulaariin. Tuon -96-99 4.6 2V muistuttaa lähinnä Lincolnin moottoria, henkiin sen saa 2000 --> GT imusarjalla/kansilla. (aiheesta pitkät keskustelut moottori osiossa) Windsoriin saatavana käytettyjäkin vauhtiosia reilusti. Perän alkuperäinen lukko ei mahottomia pidä, mutta levyt vaihtamalla parempiin rupeaa jo pitämään katuajoon riittävästi. Ars tuntumalla 5.0 omaa enemmän alavääntöä, 4.6 vaatii enemmän kierroksia lähteäkseen liikkeelle. Modulaarista saa taas pisemmälle virittäessä helpommin kivasti kiekuvan. Molemmissa 2V moottoreissa vakiona kierrokset loppuu n.5000rpm. Oli sitten avo tai umpikattoinen niin kori on alkuperäisenä VETELÄ !! Pelkästään rungonyhdistäjillä saa ajettavuutta autoon jo pienistä nopeuksista lähtien. Seuraava parannuskohde olisi säädettävät tolpanyläpäät. Vaikkei kisakulmia havittelisikaan, tämä on ainoa konsti saada etuakselisto pilkulleen paikoilleen. Tuossa mun kilpurissa tuli yksi huolestuttava kohta vastaan. Kori ei ollut pätkääkään ruosteessa, sisusta oli purettuna ja repsikan takajalkatilasta oli korimassat raapattu pois. Astuin auton lattialle niin korin poikittainen sauma aukesi n.50cm matkalta. Tehtaan pistehitsejä oli vain muutama... :shock: Takajarrut ja käsijarru on aikas heikko tehoiset, samoin ajovalot jotka ei tunnu paranevan edes vaihtamalla. Painelaakeri kun rupee pitämään ääntä on sillä eliaikaa 2pv jäljellä. sn95 on täynnä ihmeellisiä ylimääräisiä rautapainoja, joiden poisto ei vaikuta mihinkään ainakaan negatiivisesti. 5.0 ssa on konehuoneessa huomattavasti enemmän tilaa touhuta kuin 4.6 ssa. Kuskinpenkin sähkösäätö renkkaa tosimonessa autossa, samoin koelaudan kello on ollut monella pimeänä. Virtalukko ja valokytkin on aina jossain vaiheessa vaihtolistalla. Lämmityslaitteen kennolle ei ole odotettavissa yli 20v elinikää, ja sen vaihto onkin sitten KOVA homma. Mutta kaiken kaikkiaan ihan loistavia laitteita, suosittelen. Nämä laitteet on ameriikan kuplia, saa mitä vaan minkä värisenä vaan.
V6 ja automaatti vehkeistä en lähde neuvomaan... :krooh:
Soitappa vaikka http://www.hhp.fi/ varmasti ohjeistaa ja neuvoo. Ikaalisen kavereilla on sen verran vankka kokemus näistä laitteista, että tietävät mitä tekevät.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 13:33
Kirjoittaja Topias74
Oliko se punainen avo sun missä ne it-piste tarrat kupeissa? Siinä tuntu olevan hyvä alusta ainakin pienessä nopeudessa ja töyssyjen yli! Just tämmösiä kommentteja kaipailin, kiitos, mutta lisääkin saa tulla jos jollain olis vielä jotain.....

Itelläkin on vähän mielessä ollu tuo vanhempi 5.0 koneinen, mutta katotaas ny...

Eikös siitä sais vaikka 427:n jos käyttäis 351:stä lohkoo! :LMAO:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 14:50
Kirjoittaja Ville K
Tuntuu vaan monasti täällä foorumilla, että kun joku kysyy minkä auton ostaisi, niin loppujen lopuksi vastauksista voi ymmärtää, että mustang on ostettava ainoastaan sen takia, että sen voi virittää äärimmilleen :lol: Kaikki ominaisuudet on oltava kuin rata-autossa, muuten sillä ei tee mitään :lol:
Kyllä sen auton voi ostaa ihan vaan muuten cruisailuun, ja laittaa rahaa palikoihin sitä mukaa kun on varaa investoida, ja tulee ihan kiva auto, ei mikään tekele. Oma mielipiteeni.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 15:09
Kirjoittaja SamiM
Topias74 kirjoitti:Eli kuuluiskohan tää kysymys tälle alueelle? Joo eli kun haaveilen tuosta SN-95 mussen hankinnasta niin kysympä teiltä kellä semmonen on ollu tai on vieläkin että: Jos nyt olisit ostamassa SN-95 mallin mussea niin millä koneella ostaisit ja miksi? Kertokaa hyvät ja huonot puolet ja tyyppivikoja! Osiahan noihin saa ihan pöllönä mut onkohan vanhempaan 5.0 koneeseen edullisemmat osat (myös viri), kuin modulaariin? Ja cobra on tietysti erikseen, mutta siihen ei vissiin paljon enää viriä tehdä kuin ahtamalla. Mut keskustellaan asiasta! :D Hyvät neuvot ja vinkit olis paikallaan.
Tiedän yhden edullisen modulaari-Cobran, jossa nuo kovaa-ajamisen alustanosat on jo suurimmilta osin kaikki valmiina: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4124741 :vihellys:

Ja voimaa saa puhaltimella liiankin helposti ja laillisesti lisää... Virittämistä voi tehdä muutenkin kuin ahtamalla, osia löytyy kyllä, siitä pitävät huolen jo kohta kaksikymmentä vuotta modulaarin parissa puuhanneet aftermarket-firmat jenkeissä ja Kanadassa.

Soittele niin jutellaan aiheesta, tee tarjous niin saatat yllättyä kuinka helposti olet päässyt GT:n hinnalla Cobran omistajaksi. :)

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 15:46
Kirjoittaja JXA-26
Topias74 kirjoitti:Oliko se punainen avo sun missä ne it-piste tarrat kupeissa? Siinä tuntu olevan hyvä alusta ainakin pienessä nopeudessa ja töyssyjen yli!
Täällä hep. Tarkemmin vaemon auto, mutta onhan tuota tullut pideltyä. Ei tuossa mitään ihmeellistä ollut, kovemmat puslat, madallus jouset. Muuten täysin vakio. Olis vielä paaaaljon alustajumppaa että tuosta saisi lähellekään hyvän. Tuossa sama laite ilman minkäänlaista viritystä -->
Tuosta kannattais kanssa tehdä tarjous jxa26Wosu nimimerkille... :vihellys:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 16:05
Kirjoittaja Fastback
Vastauksia tulee monemoisia ja varsinkin jo kysymyksessä ei määritellä että onko käytössä kaikki maailman rahat vaiko vain osa siitä :lol: Valmiiksi rakennettu auto kuten tuo Samin Cobra, niin ei olisi huono sijoitus sinällänsä. Kaikki tehty valmiiksi ja hinta x euroa. Rakenna ja parantele itse tuollainen niin hinta on 2x euroa. Niin se vain on, been there done that. Itse hylkäsin joskus 18000 e maksaneen juuri entisöidyn mach 1:n kun pidin kalliina. Jälkikäteen kun rakensi yhden raadon uudelleen niin toi 18te mach 1 oli suorastaan halpa. Olisin vain swapannut tekniikan ja nauttinut kyydistä.

En sano, etteikö säästeliäs saa olla, mutta kaikki eurot mitä harrasteauton ostossa säästää niin maksaa ne kaksinkertaisena tai jopa kolminkertaisena takaisin jos ikinä autoa aikoo modifioida. Jokainen tekee omat päätöksensä, muut voi vain yrittää neuvoa tai olla neuvomatta.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 17:12
Kirjoittaja Jukka
Fastback kirjoitti:Cobra 2003-2004. Valmiiksi ahdettu, takokalikkaa koneen liikkuvat, tehtaan lupaamat 390hv tulee melkein takarenkaalta. Jos arvostaa mutkaominaisuuksia, niin autossa on lantarattaisiin tottuneelle eksoottinen IRS peräkin vakiona :D

Hankintahinta on kalliimpi mitä perus SN95:ssa, mutta Cobran osto kirpaisee ja kyrsii vain kerran. Sitten kun ostaa sen perus mallin ja upgreidailee sitä parilla tonnilla per kerta, niin kirpaisee monta kertaa ja aina kyrsii kun autosta ei Cobraa tule puhumattakaan IRS taka-akselia.

Minä en näkisi tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin '03-'04 Cobra. Ugh, olen puhunut.
No juu.
Tuollaista Cobraa ihmeteltiin Power Meetissä sen verran että piti oikein varmistaa millainen taka-akseli siinä on. Matala oli auto ja ruohikko pitkää mutta IRS siellä oli ja tarkempi tutkiskelu osoitti vuosimalliksi 2003.

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 17:16
Kirjoittaja JXA-26
1. Haluatko olla vain auton omistaja? (kytätään jälleenmyynti arvoa)
2. Haluatko olla autoharrastaja? (kaikki meni, eikä riittäny. Mitn.sit.)
3. Haluatko ajaa joskus kaukaisessa tulevaisuudessa? (säästät rahaa "valmista" autoa varten)
4. Haluatko ajaa vielä tänä kesänä? (saat raakileen mitä voi parannella talven aikana)

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Lähetetty: 03 Elo 2011, 18:22
Kirjoittaja arrakis
Jaahas, Fun Run teki tehtävänsä, ja nyt suunnitellaan mussen ostoa. :wink:

Eipäs siinä mitään... Meinasitko myydä sitten SC:n vai mitä? :?