Moottori jenkeistä
Lähetetty: 08 Tammi 2005, 14:41
Noniin kaveri kertoili sellasen hinnan ilman apulaitteita, 3500 usa rahaa mielestäni edullinen eipä kannata ruveta ite väsämään takuu peli vielläpä.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Ei tuo runkolaakeripukkien linjaoikaisu ole välttämättä tyhmä idea. Toiseksi ei sitä rauhaa saa ennenkuin koneen kasaa ja toteaa ottaako venttiili kiinni vai ei. Tätä suosittelen ilman starttimoottoria.. ihan käsivoimin konetta pyörittämällä ja se vanha sinitarratesti on aika toimiva vielä vuonna 2005.Ahti kirjoitti:Tähän ei varmaan kukaan pysty sanomaan varmaksi mutta...:
-mahtaako venttiili käydä mäntään käsiksi?
Nokka siis CC XR294HR, nostoa 0,6, kannet AFR185 ja männät KB f/t hyper.
Ajattelin vaan jos joku on kasannut vastaavan kombinaation että onko joutunut mäntiin koloja suurentamaan?
Toinen kysymys:
-pitäiskö runkolinja aarporata/tarkistuttaa "varmuuden vuoksi"?
Vanhoissa runkoliuskoissa ei kyllä mitään ihmeellistä näkyny..
Eiköhän autoharrastajan aivot ole jääny "ulos" jo paljon aikasemmin.Ahti kirjoitti:mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle![]()
![]()
AAMEN.Homer65 kirjoitti:Eiköhän autoharrastajan aivot ole jääny "ulos" jo paljon aikasemmin.Ahti kirjoitti:mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle![]()
![]()
![]()
![]()
Kokemuksesta voin sanoa, että parempi noin päin. Itse ostin aikanaan performer imusarjan kun en raaskinu ostaa rpm.ää, arvaa oonko katunuAhti kirjoitti:Aina sitä pettä itseään sillä että "no eihän tossa ole kun satsen hintaero, kannattaa ottaa toi parempi" tms.
Ei saa nauraa, meinasin omaani laittaa just sellaisen. Amerikan pellet sanoo että 347 strokerit pöllyttää. Syy on se että mäntä on niin matala että tapin reikä osuu öljyrengasuraan. Tämähän on ehkä höpöhöpöä, kaikki uudet prätkät pelaavat näin. Niissä tosin öljynpinta on ainakin 10 senttiä kampuran limppujen alapuolella...1223 HEITTI:
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan.
Kaavinlevyhän lähinnä kaapii liiemmat öljyt pois liikkuvista palikoista. Toiseksi öljyä ei loisku tarpeettomasti kangille & akselille ja akseli ei vatkaa öljyä. Naurakaa pois, mun mielestä windagetray on hyvä keksintö. 347 strokerin männäntappi on juurikin öljyrengasurassa, minkä takia olisin valinnut 331 strokersatsin, siinä tuota "ongelmaa" ei ole (puritaaniko?).MONTTU kirjoitti:Ei saa nauraa, meinasin omaani laittaa just sellaisen. Amerikan pellet sanoo että 347 strokerit pöllyttää. Syy on se että mäntä on niin matala että tapin reikä osuu öljyrengasuraan. Tämähän on ehkä höpöhöpöä, kaikki uudet prätkät pelaavat näin. Niissä tosin öljynpinta on ainakin 10 senttiä kampuran limppujen alapuolella...1223 HEITTI:
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan.
Scraperi vähentää öljyn määrää lohkon yläosassa, mahtaisiko auttaa?
Alle 10 lisähepan kikkailut eivät paljon kiinnosta kun on panostanut 4500€ 150-200 hepan lisäykseen.
Vai mitä Ahti??