Sivu 7/7

Lähetetty: 21 Syys 2004, 16:06
Kirjoittaja Mexico65
DSG Doppel Schalt Getriebe Kaksoiskytkentävaihteisto, ts. automatisoitu käsivaihteisto ilman kytkinpoljinta (automaattinen kaksoiskytkin). Tai DSG-suorakytkentävaihteisto (direct shift gearbox). Molemmat ovat sama asia.
Mainittakoon vielä, että kaksoiskytkintä kehittävät ainakin saksalaiset ZF, Sachs ja LuK. Lähes vastaavaa ratkaisua on käytetty jo 1980-luvulla Porschen kilpa-autoissa.
Tutustumisen arvoinen vaihteisto.

Lähetetty: 25 Syys 2004, 10:37
Kirjoittaja musse67
Uudessa Suomen autobildissä on juttua tästä volkkarin lootasta.

Lähetetty: 04 Loka 2004, 15:46
Kirjoittaja Vieras
Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorin :lol: koneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)

Lähetetty: 04 Loka 2004, 16:28
Kirjoittaja MarkkuJ
Anonymous kirjoitti:Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorin :lol: koneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)
Minä olen juurikin haaveilemassa päinvastaisesta vaihdosta. Tuo C4 ei vaan oikein toimi jos perä ei ole aavikko. Kyllä autolla pitäis voida kruisaillakin myös moottoritietä pitkin ilman että jatkuvasti on kierrokset yli 3000. Tietenkin jos sinne tiputtais AODn vois homma olla erilainen.

Lähetetty: 04 Loka 2004, 17:06
Kirjoittaja Jukka
MarkkuJ kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorin :lol: koneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)
Minä olen juurikin haaveilemassa päinvastaisesta vaihdosta. Tuo C4 ei vaan oikein toimi jos perä ei ole aavikko. Kyllä autolla pitäis voida kruisaillakin myös moottoritietä pitkin ilman että jatkuvasti on kierrokset yli 3000. Tietenkin jos sinne tiputtais AODn vois homma olla erilainen.
Eikun vaihtokauppaa tekemään?? :roll:

Lähetetty: 04 Loka 2004, 17:42
Kirjoittaja Fastback
Anonymous kirjoitti:Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorin :lol: koneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)
Jos manuaali tekee autosta Fordson Majorin, niin mitä tekee automaatti - big lizzie? :shock: Ei se ainakaa sporttisemmaksi muutu. T10 on borg&warner, hanki toploader tai tremec, niin puhutaan hyvistä manuaaleista. Miksikäs ei manuaalilla saa nopeaa kiihdytystä? Katseet kohdistuvat kuskiin... :wink: Kun kerran puhistaan, niin automaatilla osaa kiihdyttää kaikki mummoista negereihin, tahdotko heidän joukkoon? :P Ei sitten hernareita näistä yksilön mielipiteistä. :roll:

Lähetetty: 04 Loka 2004, 18:16
Kirjoittaja PeteP
Eääääh! tossahan sitä aikaa menee ku polokimia eestaas vatkaa, ja jotain karahkaa siirtelee. eihän toi osaamisesta uo kiinni, vaan mukavuudesta/näpäkästa vaihtamisesta! kyllä ku tempastaan prepattu C4 loota niin ei tarvi ihimetellä,vaan keskittyä ratin veivaamiseen. mulla on kaikki aikasemmat jenkit ollu tomaatteja, pelkkää plussaa urhelullisemmassakin kurvailussa.

Lähetetty: 18 Loka 2004, 19:06
Kirjoittaja Fastback
Kaverin Fordissa 429 + 4v nascar toploader kyydissä istuneena olen entistäkin kovempi manuaalin kannattaja. Kyyti oli kovaa ja siinä sai hyvän kuvan manuaalin raakuudesta. Karu laite, palautti motivaatiota kummasti auton kimppuun käymiselle. Voima tuntuu olevan enemmän kun ei turbiini luista -> tästä seuraa toisille tärkeä pienempi gason kulutus, pienemmät matkakierrokset, ei tarvita vaihteistoöljyn lauhdutinta jne.

Yksi vika manuaalissa on... Leukaperät kipeytyivät koeajosta johtuneesta kestohymystä :)

Kyllä automaatillakin pärjää, mukava ruisingilla, ruuhkassa ja mäkitarteissa. Kummallakin laatikolla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Makuasioitahan nämä ovat.

Lähetetty: 26 Loka 2004, 11:12
Kirjoittaja Vieras
Fastback kirjoitti:Kaverin Fordissa 429 + 4v nascar toploader kyydissä istuneena olen entistäkin kovempi manuaalin kannattaja. Kyyti oli kovaa ja siinä sai hyvän kuvan manuaalin raakuudesta. Karu laite, palautti motivaatiota kummasti auton kimppuun käymiselle. Voima tuntuu olevan enemmän kun ei turbiini luista -> tästä seuraa toisille tärkeä pienempi gason kulutus, pienemmät matkakierrokset, ei tarvita vaihteistoöljyn lauhdutinta jne.

Yksi vika manuaalissa on... Leukaperät kipeytyivät koeajosta johtuneesta kestohymystä :)

Kyllä automaatillakin pärjää, mukava ruisingilla, ruuhkassa ja mäkitarteissa. Kummallakin laatikolla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Makuasioitahan nämä ovat.



Nyt olis sisään ajo tehty ja koneen säädöt paikallaan,otetaan uusinta kun
tulet käymään

Lähetetty: 26 Loka 2004, 13:00
Kirjoittaja Fastback
Anonymous kirjoitti:Nyt olis sisään ajo tehty ja koneen säädöt paikallaan,otetaan uusinta kun
tulet käymään
Kiinni veti! :)