408W, millä alakerralla n. 600hv?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jaa ei ole mittoja?
No ehkä tilaan samanikäsen mussen sarjat ja ihmetellään sitten.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:vakiolohkolla ja tako-osilla mennään. Taidan tilata valmiiksi prepatun lohkon ja siihen tako pyörivät.
Otitko prepatun lohkon ja mitä oli lohkolla hintaa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jep. Fordstrokers/Jim Woods toimittaa lohkon, kannet, pyörivät ym. Itseasiassa kamat on jo lähteny, ETA 20.05.
Pelkkä lohko olis ollu muistaakseni 795 taalaa mutta nyt siis meni muutama tonni kun otin "samalla" muutakin.

Vaihteisto tuli tänään remontista/vahvistuksesta, pitäis kestää +600hv.
Shifteriksi ostin Turbo Actionin Cheetahin.

Vielä tarvii tilata/ostaa jostain kaasari, jakaja, turbiini, tönärit, venakopat, damper ym "pientä".
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Asiallista.

Nyt on taala niin halpaa, että pitäisi ostaa jenkkilä tyhjäksi kaikesta tarpeellisesta. Vielä on tosin varaa Euron vahvistua, 2008 käytiin melkein 1,60 USD / EURO. Tuolla kurssilla pitäisi kotimaisen vauhtiputkan pystyä toimittamaan osia hintaan 1,00-1,20 EUR/USD riippuen omasta katteesta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo niinhän sitä luulis. Olen vaan huomannu että itse jenkeistä tilaamalla säästää, ainakin niin kauan kun tavara on sitä mitä pitää. Tosta Suomen suurimmasta saa joskus sopivasti jos niillä on hyllyssä, aika usein on vaan liian mietoa osaa ja muutenkin tuntuu olevan enempi letukkakauppa. Tilaavat kyllä mutta sitten kertoimet on mitä on. Täytyyhän se porukka ja infra tietysti jollain maksaa mutta joku raja...
Pienempiä olisi mukava kannattaa esim. tätä paikallista mutta selkeesti vaikuttaa siltä että heidän ostohinnat ovat liian kovat jotta voisivat myydä sopivasti. Ja ostohintoja taas ei saa alas jos ei ole ostoja, siinäpä se. Tietysti edullisilla rahtisoppareilla hommaa pystyy avittamaan.
Tilanne on tässä mun duunissa aivan sama, Euroopan suurin toimittaja myy suoraan loppukäyttäjille lähes samaan hintaan kuin "jälleenmyyjille". Yritä siinä sitten elää välissä :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Viikko siten pe tuli lavalline (n. 200kg) amerikan moottoriromua tontille, niistä pitäs sitten jotain kehitellä kunhan ehtis joskus talliin.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Sehän on joulu tullut riksun suuntaan?? Mielenkiintoinen aspekti mitata saapuneen tavaran määrää kiloissa...

Minulle ei ole tullut moottoria, mutta ilmaisustasi intouneena ynnäilin, että vuoden vaihteen jälkeen tallille on tullut 220 kg edestä kalikkaa ja vielä Summitilta tulossa 5 laatikkoa ja Racersplacesta takakumekset. Logistiikka on iso osa harrastamista... :lol:

Tsemppiä tallivääntöön, Futuralla et taida olla Ford Nationalsseihin tulossa, mutta mikäli 9.7. lauantaina on vapaata, niin pojat mukaan ja hakemaan motivaatiota Alastarosta!! Mitä isojen poikien kalustosta on kuullut tässä, niin 10s puolelle pitää mennä jos mielii olla viiden kärjessä. Kymmenen kärkeen tarvitaan matalaa 11s aikaa, edellyttäen että kaikki uhoajat (minä mukaan lukien) suoriutuvat paikalle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo vaikka motin saiskin nippuun ja se toimis suht halutulla tavalla, niin onhan siinä vessassa muutakin...
Perä on vielä 8" ja orkkis vetareilla :roll:
Eli uutta 9" perää ostamaan ja siihen varmaankin samalla paremmat jarrut, josta seuraa se että etujarrut (orkkis rummut) jää pieneks eli eteen tarvitaan levyt ja siitä seuraa että eihän tohon orkkis ripustukseen kannata sijoitaa mitään vaan koko etuakselisto upgreidattava..ja hokasin just että mun carterin pa-pumpun tuotto ei ole kuin 100gph eli sekin taitaa jäädä pieneksi.
Melkeen tekis mieli ostaa joku valmis rullaava kilpuri, jossa olis kunnon jarrut, alusta, perä, kaaret ym.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Joo vaikka motin saiskin nippuun ja se toimis suht halutulla tavalla, niin onhan siinä vessassa muutakin...
Perä on vielä 8" ja orkkis vetareilla :roll:
Eli uutta 9" perää ostamaan ja siihen varmaankin samalla paremmat jarrut, josta seuraa se että etujarrut (orkkis rummut) jää pieneks eli eteen tarvitaan levyt ja siitä seuraa että eihän tohon orkkis ripustukseen kannata sijoitaa mitään vaan koko etuakselisto upgreidattava..ja hokasin just että mun carterin pa-pumpun tuotto ei ole kuin 100gph eli sekin taitaa jäädä pieneksi.
Melkeen tekis mieli ostaa joku valmis rullaava kilpuri, jossa olis kunnon jarrut, alusta, perä, kaaret ym.
No tuota jos suoran pätkää mittailet, niin laittaisin vain levyjarrut eteen. Taka-akselin up-deittaus tulee eteen väkisinkin. Rullaava kilpuri ei välttämättä olisi huono ajatus kun löytyisi sopiva koppa, eli katulaillinen c-ryhmäläinen tai d-ryhmäläinen rullaavana esimerkiksi. Katulaillinen siksi, että koneesi on mielestäni vielä katumoottori. Maverickeja on racingjunkilla yllinkyllin kaupan, sieltä sopiva uhri suomeen ja sovittamaan windsori siihen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

No siellähän olis nettiautossa valmis -67 isolohkokilpuri. 8)
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

FFreak kirjoitti:No siellähän olis nettiautossa valmis -67 isolohkokilpuri. 8)
Tämän '67 ponderoinnin voisi lohkaista omaksi topiciksi. 428 cj, 0,060" ylikoossa, 580-800hv hmmm. Tuo on vähän sellainen auto, että sen kanssa pitäisi mennä sen rakentajan juttusille ennenkuin uskaltaisi koskea tai nähdä auto toiminnassa stripillä. Kone voi olla todellakin laatukamaa, mutta tuskin joppari olisi sitä ostanut ja möisi alta 20 tonnin hintaan. Race FE moottori ei synnyt kymppitonnilla. Minulla soi hälytyskellot ko. auton kanssa, mutta ei olisi eka kerta kun olisin väärässä.

Esimerkin omaisesti tuo olisi hieno koppa ja suhteellisen köykäinen Ahdille lavetiksi. Mikäli taka-akselia ei ole kavennettu eikä isoille palloille tehty tilaa sisäpuolelle, niin sama vaikka tekisi Futurasta sitten. Ei ollut myynti-ilmossa tietoa onko auton häkki sertifioitu ja mille sekuntiluvulle. Mielenkiintoinen kottero kumminkin, jos asuis lähempänä voisi käydä nuuhkimassa tarkemmin.

Itseasiassa Suojasten vanha musta sotaratsu Foxi on kaupan ja todella soppeli hintaan. Alusta toimii, on häkki ja mun mielestä oikein edullinen. Soita Ahti Suojasille ja osta Foxi pois, tiputa kone sisään, ehdit vielä Alastaroon Natikoihin jos ehdit kasaamaan moottorin. Autolle tuskin tarvitsee tehdä mitään.

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=

1,30s 60ft ja 600hv tehoilla, olet siellä 10s kastissa ja 5. nopeimman joukossa Natikoissa. Jos ei olisi kahta keskimääräistä kalliimpaa harrasteautoa, niin tuo Suojasten Foxi olisi todella varteenotettava lavetti minunkin hiperf höyryisille visioille. Onneksi ei ole paalua kuin reisien välissä :lol:

Foxin mukana tulevan 302 cid koneen voit Ahti tökätä siihen Futuraan ja jättää se jälkikasvua varten odottamaan aikaa parempaa isä & pojat projektiksi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Pakosarjat tuntuvat olevan kiven alla. Soitin Kooksille ja Accufabille, ei ole. Onneksi sain vinkkiä Hakalalta (kiitos sinne päin) että tod. näk. Faikun ja Falconin konehuone on aika sama mitoitukseltaan. Leveys ei ilmeisesti ole ongelma vaan rintapelti tai siis koska se työntyy esiin niin paljon että sarjat ottavat herkästi kiinni rintapellin alaosaan, erityisesti kuskin puolella.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

http://www.blocket.se/trelleborg/Mustan ... m?ca=5&w=3

Tossa jo valitettavasti islohko keulalla pilaamassa kaiken... Mites kone, oliko kaikki Jimin jäljiltä kuosissa?
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Antti66HT kirjoitti:http://www.blocket.se/trelleborg/Mustan ... m?ca=5&w=3

Tossa jo valitettavasti islohko keulalla pilaamassa kaiken... Mites kone, oliko kaikki Jimin jäljiltä kuosissa?
Täytyy nyt vaan varojen puutteessa tehdä tuohon Falconiin tuo kone ja katsotaan sitten myöhemmin ehkä toista hylsyä.

Lohko on tosi siistiä viimeisteltä, esim. pyttyjen yläreunat on juuri oikein viistetty, hoonijälki näyttää hyvältä, pesty tosi hyvin, proput on kaikki vimosen päälle kiinni ym. Sinänsä en pysty esim. sylintereiden mittojen tarkasti mittaamaan mutta ainakin m-renkaita sovittaessa olivat kaikki suunnilleen samalla katkoksella.
Kampuran päittäisvälyksen kanssa oli vähän jumppaa, se oli alunperin 0. Sitten vaan hioin päittäisliuskoista vähän pois että sain sen .005". Mutta tämä lienee aika yleistä. Onneksi runkolaakereiden välys kauloille oli OK (sen mitä nyt Plastigaugelle pystyy mittaamaan).
Akselista ja veiveistä myös näkee että ne on oikeesti myös tasapainotettu.
Mäntien dekkejä en ole vielä ehtinyt kuin yhden mittaamaan, se oli .005" alle, joten normipaksuisella tivarilla saan 10.7 puristukset.

Kaiken kaikkiaan ainakin tähän asti näyttää siltä että kerrankin on jenkki, jolla homma pelaa ja työnjälki on hyvää.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Aiai..imuvena menee tosi liki mäntää, pitänee myöhäistää nokan ajoitusta. Mäntiin ei kuulemma voi enää syvempiä koloja tehdä. Niin, ja nokassakaan ei ole päittäisvälystä. Purkuun menee.
Aika tiukalla venttiilivälyksellä menee tuo rolleri: .005" kylmänä, lämpöisenä on sitten kuulema noin .010"
Onko kokemusksia muilla näistä "tight lash" rollereista?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin