Sivu 6/6

Re:

Lähetetty: 17 Touko 2008, 23:35
Kirjoittaja montego
GT-350 kirjoitti:Moottorin jäähdytystä voi tehokkaasti parantaa myös öljynjäähdyttimellä, joka samalla lisää jonkin verran myös öljykapasiteettia, jota voi lisätä myös isommalla öljypohjalla esim. Cantonilta.
ÄÄni tälle,omassa paketissa on turbo saab900 adapterilla ja kennolla varustettu öljyn jäähdytin,tuossa adapterissa on muuten termostaatti,joka päästää öljyn jäähdyttimeen muistaakseni 80asteessa C.

Teetin vain tuohon saabin alkuperäiseen adapterin holkkiin kierteet Fordin lohkoon sopivaksi,o-rengas väliin ja palikka kiinni,tietysti myös teetin uudet letkut.

Muistaakseni tuolle paketille tuli hintaa kaikkinensa noin 120e ja koneen lämmöt asuu huomatenkin alempana,ja öljynpaineet ylempänä,ja varsinainen syyläri on vuodelta 1976.

Tähän päädyin ennen halpaa dollaria ja koska noita saabin systeemeitä oli kohtuullisesti tarjolla :)

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 18 Touko 2008, 07:22
Kirjoittaja Tapsa
Toinen tie moottorin lämmönhallinnassa,
on tosiaan moottorin öljymäärän lisäämisessä -ei todellaakaan ylitäytöllä...
tilavampi öljypohja ja siihen lauhdutin ja lauhduttimeen puhallin .
Kun moottoriöljyllä
on toinenkin rooli - vähentää kitkaa ja
jäähdyttää moottorin sisäisiä osia
koska vesi itsessään ei jäähdytä kaikkia liikkuvia komponentteja.
normaali körötyksiin riittää jo tilavampi öljypohja .
sitten kun on on hyvin vaihtelevaa ääripäästä -ääripäähän ajelua
niin kaikki em moottorin ja veden ja laatikon
ja miksei peränkin osalta joka paikkaan kiertopumput , coolerit,flektit
niin johan on kumma jos ei pysy coolina...