Sivu 6/16
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 20 Kesä 2010, 13:13
Kirjoittaja Antti66HT
Tulipa tuossa tovi sitten tilattua tuollaiset. Ei ole vielä alla, joten kokemukset vielä uupuu. Edulliset toimitus kulut ja puntakin OLI halpa. Natikoihin olis tarkoitus laittaa alle...
http://www.ears.co.uk/product_info.php?products_id=102
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 20 Kesä 2010, 16:57
Kirjoittaja hannu
91GT kirjoitti:91GT kirjoitti:Olis takarenkaille kohta tarvetta ja olen miettiny että olisko Falkenin FK-451 kohtuullisen hyvä kumi.
Nyt vasta hokasin että tuli lyhyt sulku kun tuota edellistä viestiä kirjoittelin.

Eli tarkoitin tuota uudempaa FK-452 mallia. Onkohan se sitten yhtälailla huono rengas?
Itsellä ko.renkaat koossa 285-35/18 takana,taitaa olla jo kolmas pari ko. rengasmerkkiä/mallia, siis nuo FK452, ihan tyytyväinen olen ollut, edessä tällä hetkellä viime kesänä ostetut Avon ZZ3 koossa 265-35/18, nyt tarttis eli täytyy ostaa uudet eteen tuntuvat kuluvan nuo eturenkaat enemmän näissä takavetoisissa, enkä ole edes "kuurmuttanut", ainakaan kovin paljon

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 20 Kesä 2010, 19:41
Kirjoittaja 91GT
hannu kirjoitti:
Itsellä ko.renkaat koossa 285-35/18 takana,taitaa olla jo kolmas pari ko. rengasmerkkiä/mallia, siis nuo FK452, ihan tyytyväinen olen ollut, edessä tällä hetkellä viime kesänä ostetut Avon ZZ3 koossa 265-35/18, nyt tarttis eli täytyy ostaa uudet eteen tuntuvat kuluvan nuo eturenkaat enemmän näissä takavetoisissa, enkä ole edes "kuurmuttanut", ainakaan kovin paljon

Hienoa. No kyllä määkin sitten uskallan laitaa Falkeenit tilaukseen. Olis kyllä ollutkin aika suolainen lisähinta
niihin dunlopeihin.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 08 Heinä 2010, 22:39
Kirjoittaja CFR-759
Nyt alle tuli Cyrriin Natikohin Nittolta NT05:t. Katsotaan ja kommentoidaan kun on saatu testiä radalla sekä siviilissä.
Ensivaikutelma tänään on että hiljaisemmat ovat kuin NT555R:t mitkä oli viimevuonna alla. Toivottavasti myös
vähän kestävämmät

. Kerrotaan kun Natikat on ohi ja kokemuksia enemmän. Siellä nähdään.
Vesa
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 08 Heinä 2010, 23:28
Kirjoittaja FBFIN65
Mulla ollu testissä yokohama A048, kesän alussa alle ja ne on jo loppu, ei hirveesti ajettu ns siviili ajoa,muuten ihan ok renkaat
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 12 Heinä 2010, 19:45
Kirjoittaja CFR-759
Tähän jatkona uudet kokemukset Natikoista (kylläkin vain n. 16 kierroksen) noista Nitton NT05:sta.
Ainakaan renkaista ei jäänyt suoritus kiinni vaan oikein looginen pito. Itsellä oli hieman vielä opettelua
alustamuutosten jälkeen ja viimeisellä vedolla (kun myös remmi katkesi) alkoi osumaan paremmin
myös vaihdot kohdalleen enkä päästellyt niinkuin viimevuonna 3:lla lähes koko kierrosta (paras tais
mennä pelkällä 3:lla). Ainoa lievä tuntuma jäi verrattuna Nitton NT 555R:n lievästi enemmän puskemis
herkkyys mutta voi olla vain jotain ihme tuntemuksia. Niin ja vielä pitää mainita että eivät nämä
NT05:t edes maksa mahdottomasti. Kysyä kannattaa tarjousta tuolta HHP:ltä. Taisi tulla joitain kokoja
suoraan hyllyyn sinne.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 14 Heinä 2010, 22:54
Kirjoittaja Mexico65
Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 14 Heinä 2010, 23:24
Kirjoittaja FBFIN65
Mexico65 kirjoitti:Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
Noi renkaat ei tainut olla tieliikenne kelpoiset

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 18 Heinä 2010, 12:52
Kirjoittaja Mexico65
FBFIN65 kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
Noi renkaat ei tainut olla tieliikenne kelpoiset

On ne tieliikenne käyttöön lailliset, E ja DOT hyväksynnät löytyy (These tyres are fully road legal).
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 18 Heinä 2010, 18:28
Kirjoittaja FBFIN65
No
Niipäs olikin

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 27 Heinä 2010, 14:47
Kirjoittaja Homer65
Olisko tähän jollain lisättävää? Mahdollisia "suosituksia". Käyttö sekalaista, hiukan normiajelua, slaloomia, ja radalla niin lujaa ku nahka kestää. Koko vanhukseen istuva 16/225/50. Vanhat alkanu irtoon palasina, rata-ajon jälkeen, takagummit suli "muuten vaan"

.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 27 Heinä 2010, 15:25
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:
On ne tieliikenne käyttöön lailliset, E ja DOT hyväksynnät löytyy (These tyres are fully road legal).
Tultiin natikkasunnuntaina kummipoikamme ristiäisistä ja jos ei silmäni täysin valehdelleen niin sanoisin, että mexico tuli trailerilla vastaan siinä Tku-Tre tien risteyksessä vähän ennen tärinäraitoja
Homerilla näkyi pitovaikeuksia olevan stripillä. Stripin pinnan kesti puhdistua hiekkapölystä. Pito parani veto vedolta. Ei Korpelan dragsterilla tai muilla DRAG slicksi autoilla ollut kauheita pito-ongelmia. Lainekin täräytti Rancherolla 10,8s. Asserin meno on sen näköistä, että tarvitsisi saada lisätilaa kunnon möyhyslickseille niin saisi pitoa tarpeeksi. Loppunopeudet ovat kohtuu asiallisia.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Lähetetty: 13 Elo 2010, 09:50
Kirjoittaja Mexico65
Huom!
Jotta saisitte parhaan hyödyn ratarenkaista (Toyo Proxes R888, Yokohama ADVAN A048, Nitto NT 01, ym. vastaavat renkaat)
Niin huomioikaa seuraavat arvot.
• Operating Temperature: Toyo Proxes R888 160°F to 220°F (70°C to 104°C), Yokohama ADVAN A048 140°F to 200°F (60°C to 90°C) Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet
• Hot Inflation Pressures: Toyo Proxes R888 32 to 38 (psi), (2,2 to 2,6 (bar)). Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet. Sateella noin 6 - 10 psi korkeampi paine.
• Camber: -2.5° to -5.0°, Taakse voi laitta camberia myös aika paljon jos mahdollista.
• Caster: As much positive as possible
• Setting the front with a little to zero toe out will likely improve wear life, straight line speed, and stability with minimal sacrifice to steering response. The exact setting will vary depending on driver and situation.
http://www.yokohama.com.au/trackdays/
Re: Hyvät säätöarvot s197 musseen
Lähetetty: 10 Elo 2011, 09:14
Kirjoittaja Antti66HT
Joo, täytyy peesata Artoa... Hyvillä kesörenkailla aja akuitenkin 50000 km, eli aika marginaalinen kustannus. Eikä ne nyt ihan parissa kesässä pilalle kovetu. Ainakaan eivät mene huonommiksi kun noi halpis renkaat on jo uutena...
Re: Hyvät säätöarvot s197 musseen
Lähetetty: 10 Elo 2011, 10:45
Kirjoittaja beamer
Antti66HT kirjoitti:Joo, täytyy peesata Artoa... Hyvillä kesörenkailla aja akuitenkin 50000 km, eli aika marginaalinen kustannus. Eikä ne nyt ihan parissa kesässä pilalle kovetu. Ainakaan eivät mene huonommiksi kun noi halpis renkaat on jo uutena...
Pakko kuitenkin vähän kommentoida tohon rengasasiaan... Kyllähän renkaan/auton käyttötarkoitus vaikuttaa paljonkin rengasvalintoihin. Itselläni menossa toinen takarengaspari tänä kesänä ja kohta on jo kolmannet vaihdettava alle. Kilsoja tullut 7000km.

Eli itse valitsen renkaat kyllä aina halvimmasta päästä, koska ihan hyviä renkaita ne on tohon leikkimiseen/poltteluun (tällä hetkellä nankang ns-2 ja hyvin ne tossa menee, natikoissa vartillakin pääsi niillä 12,5 aikoihin) Mutta tietysti jos lompakko kestää niin voihan niitä tonnin takarengasparejakin sulatella, ite näen sen vähän tuhlauksena
ps. mulle sano rengasasentaja että ekana päivänä kun renkaat vääntää alle niin ei mielellään kannata heti alkaa kiihdyttelee maksimeja vaan ajelee rauhalllisesti jotta liukaste kuivuu/ kumi asettuu kunnolla vanteille. Näin tein eikä pyörähtämisogelmaa mulla ole.