Sivu 6/10

Lähetetty: 26 Kesä 2006, 12:53
Kirjoittaja Spiff
Aku_81 kirjoitti:
Spiff kirjoitti:
vmr kirjoitti:Voi olla että jo vuoden kuluttua uuden Mussen rekkaus voisi onnistua ilman
nykyisenkaltaista tuskaa ja pelleilyä. kts.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 2006_p.htm

- vmr

Eli nyt Mussekerhokin voisi kampanjoida Petri Salon puolesta seuraavissa eudskuntavaaleissa, on se mukavaa kun joskus tällaisetkin asiat kiinnostavat. Taitaa muutenkin toi liikenneministeri vaihtua kohtapuolin noista radiolupasotkuista johtuen.
Eiköhän ole parempi ettei autokerhona lähdetä mukaan politiikkaan edes tukemaan, kyllä kuule meidän asiat edustajilta jotenkin vaan unohtuu kun alkaa rahamiehet puhua(on kerhon rahat aika pientä hilua kuitenkin). Jos yhden puolueen edustajaa käydään vain tukemaan niin saattaa että kerhosta alkaa osa jäsenistä lähteä kun täällä on kuitenkin useampaa puoluekantaa. Jos ei normi lobbaamisella jne nuo noita asioita hoida niin parempi ettei niille kerhon vähiä rahoja syydä, laita spiff vaan omasta pussista

Enhän mä rahallisesti tarkoittanut, vaan vietetään vaikka Petri Salo iltaa pirretään gummilla SS:iä torille juodaan kaljaa ja rokataan.

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 22:54
Kirjoittaja Spiff
vmr kirjoitti:Voi olla että jo vuoden kuluttua uuden Mussen rekkaus voisi onnistua ilman
nykyisenkaltaista tuskaa ja pelleilyä. kts.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 2006_p.htm

- vmr
Tulipa siihen vastauskin, 2 A4 sivun verran, ja kun sieltä karsitaan turha teksti pois niin faktaa jää tämän verran:

Alussa mainitun selvitystyön raportin ehdotusten mukaisesti, liikenne- ja viestintäministeriö aikoo seuraavaksi esittää yksittäin maahantuotavien ajoneuvojen osalta muutoksia ajoneuvojen rakennetta koskeviin säädöksiin siten, että katsastuksen yhteydessä voitaisiin tietyt kansainväliset standardit hyväksyä suoraan osoituksena teknisestä vaatimustenmukaisuudesta. Nämä standardit koskisivat mm. päästöjä, laseja ja valaisinlaitteita.

Olen muuten tiedustellut vähän asioita ja valojen ja lasien hankkiminen ei ole mikään ongelma, mutta turhaa kuitenkin.

Lähetetty: 06 Elo 2006, 18:04
Kirjoittaja Spiff
Ajattelin tässä kertoa että jos jotakin kiinnostaa noi uudemmat vm 99-02 mustangit jotka ovat myynnissä tax freena nettiautossa, niin niitä saa rekisteriin Suomessa noin €6.000 muutostöillä + verot €6-8000 eli tuollaisen V8 saisi tielle rekisteröitynä noin € 22.000:lla, eli huomattavasti halvemmalla kuin myynnissä olevat, eikä myynnissä ole yhtään kunnon tykkiä.

Lähetetty: 06 Elo 2006, 19:53
Kirjoittaja vmr
Kerrotko hieman lisää, itseäni lähinnä kiinnostaa uuden hankinta, mutta
harjoituksena voisi ajatella myös edellistä korimallia. Siis mistä löytyisi kätsysti vaaditut e-hyväksytyt valot sekä vastaavuustodistukset jarruista, ympäristöhaitoista, yms?

- vmr

Lähetetty: 06 Elo 2006, 20:14
Kirjoittaja Spiff
vmr kirjoitti:Kerrotko hieman lisää, itseäni lähinnä kiinnostaa uuden hankinta, mutta
harjoituksena voisi ajatella myös edellistä korimallia. Siis mistä löytyisi kätsysti vaaditut e-hyväksytyt valot sekä vastaavuustodistukset jarruista, ympäristöhaitoista, yms?

- vmr
Mun kaverit on ainakin käyttänyt http://www.jarimaki.fi/ hän on kuulemma mestari näissä ongelma auto asioissa, hän hankki kaikki tarvikkeet ja pisti kilpiin. Uudempaakin saa mutta lasien hinnan takia ei oikein kannata jos ei löydä jostain muottia. JOS näitä vm 2005-2006 on tuotu virallista tietä niin niitten lasit on teetetty jossain päin Suomea ja silloin on olemassa muotit ja saisi ehkä halvalla.

Lähetetty: 07 Elo 2006, 10:46
Kirjoittaja SamiM
Spiff kirjoitti: saisi ehkä halvalla.
:lol:

Lähetetty: 07 Elo 2006, 15:43
Kirjoittaja Spiff
SamiM kirjoitti:
Spiff kirjoitti: saisi ehkä halvalla.
:lol:
Niin, eihän lasien teko maksa kuin €200 kpl, kunhan joku on ensin kustantanut muotit. Suomesta löytyy ainakin 2 firmaa jolla on oikeus tehdä ja leimata näitä autolaseja. Itse kuitenkin odottaisin vielä jos säännöt muuttuvat näiden uudempien kanssa.

Lähetetty: 07 Elo 2006, 16:14
Kirjoittaja jaro55
Tää oli tullu kustantamaan n.37000€ Ruotsissa...
http://www.partanen.net/gallery/display ... 58&pos=201


...ja ainoat muutostyöt oli sivuvilkut,eteen parkit ja takavilkut on peruutusvalojen paikalla.

Lähetetty: 07 Elo 2006, 16:54
Kirjoittaja Spiff
jaro55 kirjoitti:Tää oli tullu kustantamaan n.37000€ Ruotsissa...
http://www.partanen.net/gallery/display ... 58&pos=201


...ja ainoat muutostyöt oli sivuvilkut,eteen parkit ja takavilkut on peruutusvalojen paikalla.

Vm 99-04 E valosarja maksoi vajaat € 2000 +asennus

Lähetetty: 07 Elo 2006, 20:46
Kirjoittaja Mexico65
Ne jotka haaveilevat UUDESTA Mustangista voisi erilaisten lakien ja asetusten muutosta odotellessa hankia vaikka jonkin vanhan Mustangin samasta hintakuokasta 30000 - 60000€. Tuo sijoitus todennäköisesti vain kasvaisi korkoa ja kunnes uusien mustangien kauppa "vapautuu" Suomessa. Silloin tuon vanhan Mustin voisi myydä hyvällä voitolla pois niille harrastajille jotka eivät perusta noista uusista härpättimistä.

Näin saataisiin muutama Shelby, Boss, Mach 1, (Super) Cobra Jet ja Hipo Mustangi Suomeen ihan vaan uutta odotellessa.

Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:05
Kirjoittaja PeteP
Munkkin mielestä ihan hyvin joku voisi tuoda -71 scj:n melkein kaikkia muita jo täältä suomesta löytyykin? :roll:

Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:34
Kirjoittaja Fastback
Näin on jätkät. Noita '05-'06 voi tuoda sitten uustuontina joskus kun niiden hinta tippuu 10.000 tienoilla. '71 SCJ 429 löytyy Suomesta, joten ei semmoista enää tarvita...kai? Onkohan arvon Mustangistit tutkineen ikinä muita Fordin luomuksia? Niissähän löytyy kauneutta ja voimaa. Jos vielä vaihtaa Intermediate tai Fullsize malleihin niin takapenkille voi istua normaalisti mitä missään tehdasmustangissa ei pysty tekemään ja ennenkaikkea takaluukkuun mahtuu muutakin kuin 4 koria kaljaa ja pari reppua.

Boss 429 Mustangien hinnat ovat karanneet lapasesta siinä kuin '67 GT-500 Shelbyjenkin. Muita voi vaikka alkaa tulemaan, sillä nykyinen tuontikuvio on todella edullinen harrastajalle! Nyt voi tuoda hyväkuntoisia autoja ilman järisyttäviä mielivaltaan perustuneita tullipäätöksiä.

Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:43
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti: Onkohan arvon Mustangistit tutkineen ikinä muita Fordin luomuksia? Niissähän löytyy kauneutta ja voimaa. Jos vielä vaihtaa Intermediate tai Fullsize malleihin niin takapenkille voi istua normaalisti mitä missään tehdasmustangissa ei pysty tekemään ja ennenkaikkea takaluukkuun mahtuu muutakin kuin 4 koria kaljaa ja pari reppua.
Onhan tässä tullut mietittyä jos jonkun toisen jenkin ostaa niin isomman esim. torino, jotka ei tunnu olevan samalla lailla hinnan kiroissa kuin musset. Olis pitäny ostaa friikkien expressan auto pois :roll: Mutta olis tämmönenkin torino hiano :wink:

Kuva

Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:58
Kirjoittaja Spiff
Löytyisiköhän jostain suuntaa antava "hinnasto" näitten 60-70 lukulaisten arvosta, ja mitä kannattaa tarkistaa kyseisessä mallissa?

Tässä hullussa maassa pitäisi ostaa tällainen ja taakse iso kyltti:
" Tällaisen sain rekisteröityä, Mustangia EN.
Menisiköhän Mussekin paremmin läpi jos vaan ottaisi turhat lasit pois?
Kuva

Lähetetty: 07 Elo 2006, 22:13
Kirjoittaja PeteP
Fastback kirjoitti:Näin on jätkät. Noita '05-'06 voi tuoda sitten uustuontina joskus kun niiden hinta tippuu 10.000 tienoilla. '71 SCJ 429 löytyy Suomesta, joten ei semmoista enää tarvita...kai?
Hää! kyllä minä ainakin tarvitsisin, eri asia pystyykö sihen koskaan.
Tarkoitatko sitä Grabber green väristä joka kuva oli mopilistilehessä??
huhuu kertoi että se olisi mennyt maasta pois?