Lähetetty: 25 Elo 2004, 20:26
Tuo edellinen on mun kirjoitus. Jostain syystä en ollutkaan loggautunut, vaikka avasin aiheen "katso viime käyntisi jälkeen tulleet viestit"-kautta. Mielenkiintoista.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Eihän tuo ole ongelma eikä mikään. Haljenneet voorttilohkothan perinteisesti täydennetään flat-plane kampuralla, kuumaliimataan kasaan ja myydään ferrarille. Ne tartteekin sit öljyä vähän useemmin.Arto65FB kirjoitti:Samat lintuset livertäneet, että noin 500hv:ssa voipi tulla V8:sta 2*I4, kuten 457:n lähettämästä linkistä käy ilmi.
http://www.corral.net/forums/showthread ... did=387871
Hain omani ja säikähdin, kun tyyppikilpi kertoi, että kyseessä on GM laatikko! Lootan päälle oli tosin tussilla kirjoitettu F82 (Ford 0,82 overdrive). Kytkinakselin mitat ovat varmistusmittauksen mukaan Foordista, sekä neutral safety liitin on Ford osanumerolla. Ilmeisesti mehikaano oli laittanut väärän tyyppilapun pultin alle. Perskules, kun meinas hetken keittää.Anonymous kirjoitti:Vakiopalikat kestävät yllättävän paljon löylyä, mutta ei kymmenen pyytä venettä kaada vai ei vara pyytä pipoon laita (vai miten se sananlasku menee)?#¤%!?
302 moottoreissa on vuosimalleista ja käyttötarkoituksesta riippuen hurjasti eroja. Toiset kestävät juuri ja juuri 400hp ja sitten on niitä ultra heavy duty kisalohkoja, jotka kestävä rankaisua oikein kunnolla. Toiseksi, monta hyvää konetta on turattu luulolla ja täydellisellä tietämättömyydellä.
Kaikille pikkulohkomiehille tutustumisen arvonen verstas http://www.bennettracing.com "crate engines" ja vóila! Heti kun lotosta tärähtää vähän enempi niin joku katukiihkeä 302/351 pohjainen motori voortekki hiustenkuivaajalla tilaukseen ihan vaan huvin päiten.
TKO500/600 askeja saa valmiiksi lyhennettyinä Fordille sopiviksi. KNO1:n kanssa täysin samaa mieltä, että popniitit ovat pojille. Moderndrivelines väittää että ko. askin saa sopimaan ilman modeja, mutta uskon vasta kun näen. En sitten kysellyt enempää, että muutetaanko laatikon ja sitä kautta moottorin kulmaa kardaanin nähden vai miten aikoo saada sopimaan. Menevät muutkin kulmat persiilleen... Näin tuskin menettelevät. Jannen kommentteja jään minäkin odottelemaan mielenkiinnolla.
Kyllähän GM:n askiakin voi käyttää, jos hankkii esim. McLeodilta ns. Modular kytkinkopan, joka sopii joillekin GM/Mopar/Ford koneiden jatkoksi (en tiedä mille koneille). Ottaa esim. GM koneen modular kopan, jonka voi sitten asentaa Fordin koneen jatkoksi. McLeodilta kyseleen, että minkä koneiden jatkoksi em. kytkinkopan voi pultata.
Hieno homma! Tulihan todettua sitten myös se että moderndrivelinen Bruce on kova luu! Pikkuvastuksista ei kannata vielä harrastusta vaihtaa... Myönnän kyl että on tullut ajateltua syntyjä syviä tuon malmikasan rakentamisen lomassa, mutta vielä ei ole myyntipalstalla ollut ilmoa missä myydään rakennussarjaa ja myyjänä allekirjoittanut...Janne kirjoitti:Todetaan, että TKO600 mahtuu -69:n tunneliin. Olipas siinä hommaa, kun laittoi pukeilla alakautta. Tuli jo pari kertaa mieleen vaihtaa harrastusta...
Crossmemberinä mulla on Nymanilta hankittu NPD:n putkimalli.
Shifteritorni jää tunnelin puolelle, ja lattiareiän kartanlukijan puoleiselta reunalta tulee kepukan kiinnitys ylös.
Sitten vaan loput hilut kiinni, mahdollisesti kardaanin lyhennys, ja eiku paanalle. Jos vaikka sais bitumia rullattua ennen räntäsateita... Tai edes katsastettua.
Laitoitko kytkimen hydraulitoimiseksi vaiko ihan mekaanisesti?Janne kirjoitti:Todetaan, että TKO600 mahtuu -69:n tunneliin. Olipas siinä hommaa, kun laittoi pukeilla alakautta. Tuli jo pari kertaa mieleen vaihtaa harrastusta...
Crossmemberinä mulla on Nymanilta hankittu NPD:n putkimalli.
Shifteritorni jää tunnelin puolelle, ja lattiareiän kartanlukijan puoleiselta reunalta tulee kepukan kiinnitys ylös.
Sitten vaan loput hilut kiinni, mahdollisesti kardaanin lyhennys, ja eiku paanalle. Jos vaikka sais bitumia rullattua ennen räntäsateita... Tai edes katsastettua.
Kaikkine hiluineen? Osia on keräilty pitkänä ajanjaksona, joten vaikea sanoa mikä on lopulta se todellinen kustannus. Laatikko ja Yoke maksoivat n.1700usd jenkeissä. Tilasin suoraan sieltä ja järjestin itse lentorahdin. Kuluja itse laatikosta tuli 2keuron hujakoilla.mercstang kirjoitti:Laitoitko kytkimen hydraulitoimiseksi vaiko ihan mekaanisesti?Janne kirjoitti:Todetaan, että TKO600 mahtuu -69:n tunneliin. Olipas siinä hommaa, kun laittoi pukeilla alakautta. Tuli jo pari kertaa mieleen vaihtaa harrastusta...
Crossmemberinä mulla on Nymanilta hankittu NPD:n putkimalli.
Shifteritorni jää tunnelin puolelle, ja lattiareiän kartanlukijan puoleiselta reunalta tulee kepukan kiinnitys ylös.
Sitten vaan loput hilut kiinni, mahdollisesti kardaanin lyhennys, ja eiku paanalle. Jos vaikka sais bitumia rullattua ennen räntäsateita... Tai edes katsastettua.
Kiinnostaa toi sama laatikko itseäkin, mitä tulee maksamaan kaikkine hiluineen, noin? Laatikolla taisi olla pyynti n. pari tonnia.
Tuskin oli koppa mukana. TKO 600 base hinnat ovat jossain 1500 - 1700 USD välimaastossa. Toiseksi Tremec tekee nyt laatikkoon jonkun "helvetin tärkeän" muutoksen, jotta laatikot soveltuisivat selityksen mukaan paremmin chevyyn ja foordiin. Taitaa olla sillä lailla, että muutoksella saadaan syy nostaa hintaa ja parantaa katetta. Hintaa pumpataan nyt lisää kun hyvä maine on levinnyt ja kauppa käy kuin siimaa. Tosin toimituksen ovat back order monessa paikassa, olen seurannut erään '69 Mustangistin laatikon ostoa (ei tiikeri alias Jannen, vaan erään jenkkiukon) ja jokapuolelta jos haluaa sillä edullisemmlla hinnalla TKO600:n niin back order paukahtaa het. Jannen kertoma oli ilosanoma kaverille, koska eiväthän jenkit tunnetusti osaa peltitöitämercstang kirjoitti:Oliko kytkinkoppa mukana tuossa 1700$:ssa vai ostitko erikseen? T5:sta se ei kai käy?
Jep, kokemuksesta tiedän, että remppaaminen tallin lattialla, auto pukeilla on sitten viimeisen päälle vit...
Tsemppiä
Eikös tuollaista vaihteistoa saa ainakin A8 sarjan Audiin, vaihteisto vaihtaa portaattomasti ilman nykäyksiä ja siinä on juurikin kaksivaihdetta päällä yhtäaikaisesti. Mutta eikös siinä ole momentinmuunnin vai muistanko nyt ihan väärin?457 kirjoitti:Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen. Automaatti vai manuaali?
Viikonloppuna löysin vastauksen. Automaattinen manuaali tai jotain sellaista. Mutta kaksoiskytkin vaihteisto varustettuna hienolla ohjausjärjestelmällä joko D automaatti, S sport automaatti tai manuaali joko kepistä tai ratista ja vaihteita 6 eteen. Vaihteisto toimii automaalilla kuin perinteinen automaatti mutta ilman momentinmuunninta, vaihteet vain kolahtelevat sisään ilmaan minkäänlaista luistoa tai viivettä. Sport automaatilla vaihdot korkeammilla kierroksilla ja jännä välikaasu alaspäin vaihdoissa. Sitten manuaalisesti lykitään vaan joko suurempaa tai pienenpää pykälää sisään ilman kytkinpoljinta jota ei ole. Mahtavaa.
Saas nähdä milloin hoppaan tulee kaksoiskytkin laatikko?
Laatikossa kaksi kytkintä ja kytkinten välinen viive 0.3s irrotuksesta toisen kiinniottoon. Nimitys tais olla DSG ja alkaa olla saatavilla moniin Audi/Volkkari/Skoda malleihin.Fastback kirjoitti: Eikös tuollaista vaihteistoa saa ainakin A8 sarjan Audiin, vaihteisto vaihtaa portaattomasti ilman nykäyksiä ja siinä on juurikin kaksivaihdetta päällä yhtäaikaisesti. Mutta eikös siinä ole momentinmuunnin vai muistanko nyt ihan väärin?