Sivu 6/7

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 10 Marras 2013, 20:29
Kirjoittaja Ahti
Mites nuo Modularit? Vai onko ne edes pikkulohkoja.. Jostain syystä on nyt alkanut kiinnostaa 4,6/5,4 koneet "käyttöauton" keulalla.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 10 Marras 2013, 22:11
Kirjoittaja kari gt
mul on modular 4.6 2v vapari ei mikää kiitettävä viritettävänä, mut kyl siit jotain saa irki .Jenkeissä jopa 450hp. Nuo moni venttili koneet sekä ahdetut on sitten eri juttu. Omasta ei osaa sanoa kun ei viel dynossa käyty .

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 11 Marras 2013, 20:22
Kirjoittaja Homer65
kari gt kirjoitti:mul on modular 4.6 2v vapari ei mikää kiitettävä viritettävänä, mut kyl siit jotain saa irki .Jenkeissä jopa 450hp. Nuo moni venttili koneet sekä ahdetut on sitten eri juttu. Omasta ei osaa sanoa kun ei viel dynossa käyty .
Käyttiksessä ei tuo viritettävyys liene päälimmäinen kriteeri, varsinkin jos tallista löytyy "lelu" :wink: .

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 17 Joulu 2013, 21:56
Kirjoittaja Ahti
Haa..jotain hyötyä joulusiivouksesta. Löytyi 408:n dynolaput v. 2012. Nämä siis ennen triggerin asennusta.

Teho 597,2hp/7000 ja vääntö 529,2 lbft/5100. Mitä tuo vääntö sitten onkaan newtoneissa?

Anyway, vääntöä oli yli 500 alueella 4300-6000 eli kun turbiinin stalli on n. 3500 ja perä 4.11 niin aika kovilla on takarattaat.
Seokset oli tosiaan onnettomat. AF oli välillä 13,0-14,0 kierrosalueella 3900-7100 eli koko ajan vähän laihalla?
Ja sellanen kiinnitti huomiota että vasen ja oikea puoli koneesta antoi ihan eri AF lukemia ja ne meni vieläpä ristiin eri kierrosalueilla:
Alemmilla kierroksilla (< 4800) AF2 oli laihemmalla ja kovemmilla kierroksilla (>4900) oli AF1 laihemmalla, kunnes sitten erot tasottu n. 6900 kohdalla.
Erot pahimmillaan esim. 5800 rpm AF1 13,9 ja AF2 13,0..
Mistä tämä voi johtua? Imari Super Victor ja avoin spaceri välissä.
VolEff oli parhaimmillaan 106% n. 5100 kohdalla

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 17 Joulu 2013, 23:11
Kirjoittaja Galaxie61
ihan erilainen moottori mutta samaa vaivaa noitten seoksien kanssa oli kaverin bbc koneessa.
ongelma tasottu sillä että erikokosia suuttimia kaasarin eri kulmiin.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 17 Joulu 2013, 23:49
Kirjoittaja Topias74
Voisiko tuo johtua ihan rakenteesta? Kaasari keskellä isoa avointa tilaa (super Victor) josta pitäisi jakaa sama keitto ja ilma tasapuolisesti 8 kanavan kesken. Ruiskuimusarjalla tuskin yhtä suurta tuo heitto, kun joka kanavassa oma suutin ja ainoastaan ilma jakautuu imarin keskeltä.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 19 Joulu 2013, 20:19
Kirjoittaja Homer65
Tavallisella maalaisjärjellä?? ajateltuna, on aika herkkä laji saada tasaset seokset joka kanavaan, yhdestä isosta rööristä!! Pienellä muutoksella voi saada ison muutoksen aikaan.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 17:12
Kirjoittaja MrFairlane
Topias74 kirjoitti:Ruiskuimusarjalla tuskin yhtä suurta tuo heitto, kun joka kanavassa oma suutin ja ainoastaan ilma jakautuu imarin keskeltä.
Tuon Y-lohkoräksterin ruiskuimusarjassa oli Santalan dynossa seokset identtiset molemmin puolin vaikka oli erilliset plenumit(joku 6-8mm paineentasaus), erilliset läppärungot, mitoitus vedetty hatusta ja hitsaussaumatkin olivat melko lailla viimeistelettömät.
Imarin kanavat ovat pelkkää profiiliputkea ja kannetkin on portattu ilman mitään virtauspenkkejä.

Pelkkä ilma taitaa liikkua paljon tasaisemmin kuin bensa/ilmaseos tai sitten kävi pirunmoinen flaksi.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 19:16
Kirjoittaja Homer65
MrFairlane kirjoitti:
Topias74 kirjoitti:Ruiskuimusarjalla tuskin yhtä suurta tuo heitto, kun joka kanavassa oma suutin ja ainoastaan ilma jakautuu imarin keskeltä.
Tuon Y-lohkoräksterin ruiskuimusarjassa oli Santalan dynossa seokset identtiset molemmin puolin vaikka oli erilliset plenumit(joku 6-8mm paineentasaus), erilliset läppärungot, mitoitus vedetty hatusta ja hitsaussaumatkin olivat melko lailla viimeistelettömät.
Imarin kanavat ovat pelkkää profiiliputkea ja kannetkin on portattu ilman mitään virtauspenkkejä.

Pelkkä ilma taitaa liikkua paljon tasaisemmin kuin bensa/ilmaseos tai sitten kävi pirunmoinen flaksi.
Taidatte vaan hallita tuon KAAOSteorian käytännön toteutuksen!! :lol:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 19:27
Kirjoittaja Ahti
Melkeen tekis mieli repästä toi irti ja kiikuttaa uudestaan dynoon. Sen verran jäi kaiveleen noi seokset ynnä näkis mitä vaikuttaa kun täysennakko pysyy paikoillaan.
Olisi vaan sitä aikaa :(

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 20:50
Kirjoittaja MrFairlane
Homer65 kirjoitti:Taidatte vaan hallita tuon KAAOSteorian käytännön toteutuksen!! :lol:
Tiivistit juuri koko Hollow Heads Drag Teamin viritysfilosofian yhteen lauseeseen. :lol:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 21:40
Kirjoittaja miksu11
Ahti kirjoitti:Melkeen tekis mieli repästä toi irti ja kiikuttaa uudestaan dynoon. Sen verran jäi kaiveleen noi seokset ynnä näkis mitä vaikuttaa kun täysennakko pysyy paikoillaan.
Olisi vaan sitä aikaa :(
Saiskin kohta ton uuden koneen dynoon :D

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 15:36
Kirjoittaja Futurage
Haa..jotain hyötyä joulusiivouksesta. Löytyi 408:n dynolaput v. 2012. Nämä siis ennen triggerin asennusta.

Teho 597,2hp/7000 ja vääntö 529,2 lbft/5100. Mitä tuo vääntö sitten onkaan newtoneissa?



Ft.lbs muutetaan Newtonmetreiksi kertomalla 1,36:lla eli moottorisi antoi dynovedossa 720 Nm vääntöä. Hieno arvo, yleensä katumoottoreilla ei päästä juurikaan yli 100 Nm litra, sulla 6,8 litrasta siis 720.

Ahti, sulla oli vissiin Falconin loppunopeus siinä kympin vedossa 202 ellen väärin muista.
Olis mielenkiintoista dynottaa Futurankin moottori, loppunopeus 1520 kg kilpailupainolla 204.

Sulla automaatti ja arviolta 200 kg vähemmän painoa, mulla manuaali, jolla yleensä saa sen 2-3 kmh lisää loppunopeutta automaattiin verrattuna, automaatilla taas noin 0,4 sekkaa parempi varttimailin aika.

:D :o :shock:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 16:46
Kirjoittaja Ahti
juu loppari oli muistaakseni 203
Mulla taitaa myös olla turbiinin luistoa aika reilusti. joskus laskeskelin maaliviivan kierrosten perusteella että loppunopeutta pitäisi olla jonkin verran enemmänkin.
Pitäisi hommata laadukkaampi turbiini. Ja laittaa alusta kuntoon että uskaltaisi ajaa kaasu pohjassa :roll:
Kyllä on sunkin Futurassa ruutia, ei liene kaukana kuudestasadasta sekään.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 21:02
Kirjoittaja Boss 351
dyno suoritettu ja luvut ovat teho 600+ / 6100 rpm vääntö 770Nm/5000 rpm . hyvin myös pelaa alkon tuotteella ensi kesänä mennään e85:llä .