Sivu 6/22
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 01 Kesä 2005, 21:24
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:Ehkä jokin muu kuin TKO niitähän on jo joka vessassa.
Mulla oli samanlaisia mietteitä kun moottoria suunnittelin. Ehkä jokin muu kuin ****** niitähän on jo joka vessassa.
457 kirjoitti:Fastback kirjoitti:Mites vaihteiston kanssa, joko TKO600 on tilauksessa?
Oisko Jeriko kova sana, vai T56?
Mitenkä on kestävyyden laita?
Koska sliksejä ei tule alle niin paikatkin kestää paremmin.
Hmmm, Jericossa olisi tyyliä ja funktionaalisuutta, mutta pelkän laatikon 5000 USD:n hintalappu säikäytti ainakin minut. Tuohon päälle kun laskee kunnon räjähdyskopan, hydraulisen painelaakerin, kunnon kytkimen&asetelma (esim. streettwin) ja hintaa tulee 1500 USD lisää. Jos raha polttaa lompakossa, niin 5 vaihteinen Jerico olisi upea laatikko ja sopivia välityksiäkin on valittavana runsaasti. T56, mitä tekee 0.50 kuutosvaihteella? 4,11 välityskin muuttuu 2.05 jne. TKO600 tehdastakuulla 600hv/600ft-lb ja jos slicksejä et käytä niin ehkä paras vaihtoehto - ehkä paras slicksienkin kanssa.
Toi moottoripuoli kuulostaa kyllä hienolta! Sitten ensikesänä suorastaan
täytyy päästä nuuskimaan 457:n pellin alle ja katsella miltä oman Fastbackin pannuhuoneen pitäisi näyttää.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 01 Kesä 2005, 21:26
Kirjoittaja musse67
Nii joo, nythän mä muistan. Olihan tästä pääsiäisenä puhetta.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 12:20
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:kunnon kytkimen&asetelma (esim. streettwin)
Hankinnan alla on kuitenkin Tltonin 2 tai 3 levyinen kytkin hässäkkä 5.5 tai 7.5 tuumaisena. (
http://www.tiltonracing.com/home.shtml )
Onhan noita välityksiä T56:eenkin saatavissa. (
http://www.g-forcetransmissions.com/T56Ratios1.pdf )
Esim. toi
1. 2.62
2. 1.73
3. 1.35
4. 1.00
5. 0.86
6. 0.73
saataisi olla aika näpäkkä, saisi ainakin selata laatikkoa kuin korttipakkaa.
Perävälityskin voisi olla jossain 1:3.50 - 1:4.10:n välillä.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 23:37
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:Hankinnan alla on kuitenkin Tltonin 2 tai 3 levyinen kytkin hässäkkä 5.5 tai 7.5 tuumaisena. (
http://www.tiltonracing.com/home.shtml )
Onhan noita välityksiä T56:eenkin saatavissa. (
http://www.g-forcetransmissions.com/T56Ratios1.pdf )
Esim. toi
1. 2.62
2. 1.73
3. 1.35
4. 1.00
5. 0.86
6. 0.73
saataisi olla aika näpäkkä, saisi ainakin selata laatikkoa kuin korttipakkaa.
Perävälityskin voisi olla jossain 1:3.50 - 1:4.10:n välillä.
Saa toki T56 välityksiä, mutta joka vessasta puheenollen, noita T56:a on Corvettet&viperit pullollaan. Osta Jerico vaan, suorakytkentä manuaalista olisi tietynlaista viehätystä. Jos koneessa on voimaa niin 2 vaihdetta riittää (vanha huittistalainen sananlasku). Mulla on nyt 3.89 perävälitys ja 0.64 ylivaihde - 1800 rpm ja 100 km/h. Löytyy kiihtyvyyttä ja maantieystävällisyyttä.
Komian näköisiä nuo Tiltonin kytkyttimet. Missä hintaluokassa esim. nuo kaksilevyiset? Mulle tuli McLeodin kaksoislevyinen streettwin tähtiasetelma. Jännää nähdä miten toimii. Täytyy tehdä tänne tekniikka osioon kytkin asetelma&levy vertailutaulukot omien kokemuksien perusteella, jolloin kytkimen ostoa harkitsevat voisivat hyödyntää muiden kokemuksia.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 06 Kesä 2005, 17:20
Kirjoittaja NoNeed4Boost
302 jossa Roush imusarja, 76mm C&L, 24lbs injectors, 65 Throttle body. Tänään takapyöristä 238hv ja vääntöä 517 Nm.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 08 Kesä 2005, 23:15
Kirjoittaja hannu
Juu,tänään oltiin mittauksissa;
302 5,0 -91GT / Vähän muokkailtu
Pyöräteho 184,5kw / 250 hv / 5200rpm
Moottoriteho 201,5kw / 274 hv / 5200rpm
Vääntö 403Nm

/ 4070 rpm ( hieman pito-ongelmaa ? )
Niin ja
ISO Kiitos järjestäjille.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 00:01
Kirjoittaja GT-350
Joop olihan se kiva pöristellä tuolla suurten ja mahtavien veekasien seassa vajaamottorilla. Tulokset tuolla dynopäivää koskevassa osiossa.
Summa summarum, yleistiedoksi: uskoisin, että USA-kuutosen pölkkykannella varustettuna ja ilman power addereita alkaa tulokset olemaan suht "tapissaan". Siis ilman massiivista aikaa ja ehkä rahaakin vievää hierontaa ja high tekkiä. Niin kauan kun pölkky on siinä niin ei siitä mene tavaraa läpi: testaattiin 500cfm Holleyllä ja tulos 1kW vähemmän kuin 350:llä. Voi voi...
Kuutosta koskevat tiedotteet tässä, alkakaahan taas keskustella Suurista Tehoista.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 09:12
Kirjoittaja TomiKoo
Mulla kun ei ole pääsyä tuonne kerholaisten puolelle (ja sitä kautta dynokeskusteluun) niin laitan vietin tänne. Mode vaihtakoon paikkaa, jos näkee tarpeelliseksi...
Eli kiitos näin mittaajien puolelta tapahtumasta. Meillä oli mukavaa ja oli hienoa huomata kuinka taas pystyimme parempaan suoritukseen kuin edellisillä kerroilla (oma objektiivinen mielipiteemme)...
Paljon siellä taas opittiin! Nyt tiedetään, että:
Automaatteja on turha hieroa kovin kauaa, vain pyöräteho saadaan luotettavasti esille.
Suurimmalle osalle luokkalaisista (itseni mukaan luettuna) nakutus oli ennen hieman epäselvä ilmiö. On puhuttu tunneilla, mutta miltä se oikeesti kuulostaa. Nyt siihenkin saatiin makua...
Matalaprofiilinen nakki ei tahdo pitää rullilla, toisaalta vierinvastus on paremmin pitävällä, korkealla kumilla huonompi.
Niin ja saatiinhan elävä todiste, että ennen dynoon tuloa kannattaa kaikki asiat tarkastaa kunnolla (mm. sytysennakko) ettei rikota konetta turhaan.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin...
Tomi
PS: Yritän laittaa lähitulevaisuudessa tulokset excelinä jakoon!
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 09:27
Kirjoittaja Tahavo
Työpaikallani saisi tuollaisen himmelin lainaksi, kiihtyvyysmittari, G-Tech PRO RR.
Laitteella voi mitata auton ja moottoripyörän kiihtyvyyttä niin kiihdytyksessä, jarrutuksessa että kaarteissa, lisäksi laite laskee tehon, väännön ja nopeuden. Mittaustulokset saa siirrettyä laitteesta myös PC:lle.
Laite vaatii 12V sähkönsyöttön autosta/moottoripyörästä, autosta se saadaan tupakansytyttimestä mutta moottoripyörässä se pitäisi ottaa esim. akusta. Laite ottaa sähkönsyötöstä mm. moottorin kierrosluvun ja sitä tarvitaan teho- ja vääntökäyrän laskussa.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta laitteesta?
http://www.gtechpro.com
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 18:18
Kirjoittaja Dervish
BW-364 kirjoitti:Työpaikallani saisi tuollaisen himmelin lainaksi, kiihtyvyysmittari, G-Tech PRO RR.
Laitteella voi mitata auton ja moottoripyörän kiihtyvyyttä niin kiihdytyksessä, jarrutuksessa että kaarteissa, lisäksi laite laskee tehon, väännön ja nopeuden. Mittaustulokset saa siirrettyä laitteesta myös PC:lle.
Laite vaatii 12V sähkönsyöttön autosta/moottoripyörästä, autosta se saadaan tupakansytyttimestä mutta moottoripyörässä se pitäisi ottaa esim. akusta. Laite ottaa sähkönsyötöstä mm. moottorin kierrosluvun ja sitä tarvitaan teho- ja vääntökäyrän laskussa.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta laitteesta?
http://www.gtechpro.com
Ei ole kokemusta vielä, mutta tilattu on RacersPlacesta jokunen viikko sitten
Oli ilmeisesti vähän naftisti saatavuutta, mutta odotellaan odotellaan..
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 19:05
Kirjoittaja musse67
BW-364 kirjoitti:Työpaikallani saisi tuollaisen himmelin lainaksi, kiihtyvyysmittari, G-Tech PRO RR.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta laitteesta?
http://www.gtechpro.com
Viime kesänä Beach pony partyssä Mussemaanin G-techiä kävi muutama musse testaamassa. Vaikuttaa ihan asialliselta laitteelta. Varmaan mahdollista testata tänäkin vuonna? Josko tulis parannusta viime vuotiseen 13,9s varttimailiaikaan...
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 10 Kesä 2005, 07:18
Kirjoittaja Mussemaan
musse67 kirjoitti:BW-364 kirjoitti:Työpaikallani saisi tuollaisen himmelin lainaksi, kiihtyvyysmittari, G-Tech PRO RR.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta laitteesta?
http://www.gtechpro.com
Viime kesänä Beach pony partyssä Mussemaanin G-techiä kävi muutama musse testaamassa. Vaikuttaa ihan asialliselta laitteelta. Varmaan mahdollista testata tänäkin vuonna? Josko tulis parannusta viime vuotiseen 13,9s varttimailiaikaan...
Juu ilman muuta.
Mulla on kans se Pro Competition -malli.
Latasin purkkiin juuri vasta ilmestyneen uusimman firmwaren, on tullut parannuksia tarkkuuteen ja muutenkin käyttöön.
Ottaa mm. takajousituksen niiamisen/keulan nousemisen nyt paremmin huomioon.
Samoin parametrejä on tullut lisää että sais paremmin laturin signaalista sen rpm -näytön, joskus on ollut ongelmia MSD -ja muilla vast systeemeillä varustetuissa autoissa.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 13 Kesä 2005, 21:19
Kirjoittaja Tahavo
Sain tänään himmelin käyttöön. G-Tech Pro RR. Kaverin kanssa sitä tuossa pyöriteltiin eikä saatu mitään aikaiseksi. Liian monimutkainen laite kielitaidottomille urpoille.
Ei kellään sattuisi olemaan suomenkielistä käyttöohjetta?

Pitääkö siihen asettaa lukema, millä kierrosalueella on paras vääntö ym?? aagh..liikaa olisi kysymyksiä..
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 13 Kesä 2005, 21:56
Kirjoittaja Dervish
BW-364 kirjoitti:Sain tänään himmelin käyttöön. G-Tech Pro RR. Kaverin kanssa sitä tuossa pyöriteltiin eikä saatu mitään aikaiseksi. Liian monimutkainen laite kielitaidottomille urpoille.
Ei kellään sattuisi olemaan suomenkielistä käyttöohjetta?

Pitääkö siihen asettaa lukema, millä kierrosalueella on paras vääntö ym?? aagh..liikaa olisi kysymyksiä..
Mitäs kaikkea muuten pittää tehhä että tuo värkki on toiminnassa.
Piuhojen vetoja pirusti jne ?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 13 Kesä 2005, 22:26
Kirjoittaja musse67
Dervish kirjoitti:Mitäs kaikkea muuten pittää tehhä että tuo värkki on toiminnassa.
Piuhojen vetoja pirusti jne ?
Asetuksista saa Mussemaan kertoa tarkemmin, mutta piuhoja ei tartte ku + ja -. Itte värkki imukupilla tuulilasiin.