Huh huh, olipahan taistelu josta ei selvitty ilman tappioita.Onneksi vain mekaanisia josta selviää rahalla ja kyynärpäärasvalla ( elbow grease-sitä ei saa kaupasta..)
Paikalle pääsi alkuperäisestä teamista 5 autoa, lisäksi Mika ajoi vakiolla Shelby 500 SVT-2:lla yhden lähdön.Meni 251.
Pokkinen : Totaalimoottoriräjähdys ekassa lähdössä. Jälkiviisaana on helppo sanoa että eihän se 4,6 vakio valualakerta kestä 600( +?) heppaa /ahdettuna.
Jumaliste kyllä on Roushissa potkua, 0- 213 kmh 12 sek katurenkailla. Tehoa tarpeeksi 10 sekunnin varttimailiaikaan !
Kosola : Ekassa lähdössä vaihtomissi, mutta 269 kmh.Toisessa lähdössä moottoriin tuli joku häikkä, savutti ja ajo loppui siihen.
Rajala : Toisessa tai kolmannessa lähdössä moottoriin joku häikkä, oliskohan kansipahvi.Ajamalla kuitenkin melkein kotiin saakka. T5:n 5 0,63 välitys aiheutti välikuoleman, vaihto 6000 rpm viitoselle pudottaa kierrokset reilusti alle 4000 ja siitä ei enää noustu tehoalueelle 214 kmh.
Eiranen: Sama perävälitys ja laatikko kuin Rajalalla mutta vaihdot 7500 kierroksessa auttoivat välikuolemassa.No, tehoakin varmaan enemmän. 244 kmh.
Sievers : En saanut itsepintaisia voimansiirron jyrinöitä ja värinöitä kuriin ennen kisaa. Olivat sen verran kovia että kovemmassa nopeudessa ei nelonen mennyt päälle- ekassa lähdössä pari vaihtomissiä , muutaman sekunnin rykimisen jälkeen kuitenkin nelonen päälle, viitonen ja kuutonen. 263 kmh.
Toisessa lähdössä nelonen ei mennyt lainkaan päälle, tai meni mutta putosi heti pois.Yritin kai 4 kertaa, sitten luovutin ja vaihdoin suoraan viitoselle.Pahasta välikuolemasta huolimatta kuitenkin 261 kmh.
Nykyiset välitykset ja takarengaskorkeus eivät ole mullakaan ole ihan ideaalit tähän hommaan. 4,11 perävälitys, 5. noin 0,8 ja 6. noin 0,6. Rajoittaja 7000.
Viitonen ei riitä maaliin asti ja kuutosella oli maalissa 263kmh 5600 rpm.
Taidan vaihtaa välityksen vähän loivempaan. 3,5 ehkä, pitää laskea. Ei kuutta vaihdetta tarvi oikeesti, voimaa on sen verran että 1-2 vaihteillahan ei ole lainkaan pitoa. Jos välittäisi niin että viitosella 290 kmh / 7000 rpm.Kuutonen sitten vaan tavallaan ylimääräinen.
Toinen vaihtoehto on tihentää perävälitystä niin että kuutosella olis se 290 / 7000 mut sitten maantiekierrokset nousisi, samoin kardaanin kierrokset - ei hyvä.
Ensi kerralla uusilla eväillä
Ja joo, nää tekniikkaongelmat ym. on olemattoman pieniä murheita verrattuna juttuihin jossa ihmisille tapahtuu jotain.