Sivu 5/5

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 21:28
Kirjoittaja GT-350
Takaisin ollaan kuutosen äärellä.

Upon vanha ja voitokas alumiinikantinen 200cid on palannut kotiinsa ja saa luovuttaa alumiinikantensa siihen tarkoitukseen, johon se pitikin mennä jo aikaisemmin. Seuraava kehitysversio kuutosesta täällä päin on kooltaa 258cid, Classic Inlinesin alumiinikannella ja mekaanisella nokalla varustettu 11.0 -ruttuinen veitikka. Nokan speksejä en paljastakaan, tai tämän enempää muutenkaan...Palataan tähän myöhemmin, osat kun on talossa ja kampiakseli hiottu, lohko porattu, männät koneistettu eikä oikein muuta vaadi kuin lohkon dekkauksen, tasapainotuksen ja nippuun.......kuulostaa helpolta? Kuutonen on Kone, to be continued.

Autoa tälle koneelle ei vielä ole eikä ehkä tulekaan. Tallissa on vain yksi "sopiva", mutta siitäkin sitten pitäisi muuttaa yksi sininen kolmonen kyljestä kakkoseksi...

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 26 Kesä 2014, 23:10
Kirjoittaja NooB
Kun et myynyt mulle sitä 250 lohkoa :uuh: . Niin sait nyt tuon kannen. Odotan mitä tulossa on :peukku:

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 27 Kesä 2014, 07:19
Kirjoittaja Firebolt
Osta toi -80 konttiperä kajaanista, pistät korin kuntoon ja maalaat sen valkoseks. Mää myyn sulle sit ton upon k-memberin ja katotaan ny että kuinka lootalle käy... ;)

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 08 Marras 2016, 09:51
Kirjoittaja Firebolt
Hop uppia tälle topikille, mitähän lääkkeitä sitä on tullu vedettyä kun löysin itteni kattelemasta kutosen alumiinikansia, josko sittenki... :roll-roll:

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 08 Marras 2016, 10:42
Kirjoittaja Mexico65
Jos pakko on olla suora kuutonen niin suosittelen BMW moottorin hankintaa, halpa, hyvä, kestävä ja ennen kaikkea tehokas.
Esim. tuollainen tehdas uusi kone 2.5 litraa miedoilla nokilla, kone on kyllä alumiini kansilla, niin on lohkokin.
Oikeesti ei olisi vaikea istuttaa vaikka jonkin Fordin keulalle kone + laatikko.

Tuossa näyte miten noin 3 litrainen vapari BMW:n kone liikuttaa GM tuotetta .

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 08 Marras 2016, 17:21
Kirjoittaja Firebolt
Sehän näissä on että tarkotus olis ajella ehkä vielä joskus natikoissa jolloin tuo kutonen mikä nyt keulalla on sais jäädä. Järkevyydestä ja muusta voi toki puhua, tuli tuossa katottua että olis Fordin nelilitranen tuplanokka kone aika "halpa" Australiassa, mutta ei silläkään natikoissa mennä... vähän alle 200kW vakiona on jo melko hyvä lähtökohta foxiin.

ebay.com.au/itm/FORD-FALCON-BA-EXCELLENT-TESTED-ENGINE-4-0-6-CYL-DOHC-10-02-09-05-/321850193573?nav=SEARCH

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 04 Joulu 2017, 11:30
Kirjoittaja Firebolt
Nostellaas hieman, voimamoottorin elvyttelyt menossa ja aloin pohtimaan noita venttiilin jousia. Onkos tuohon nyt minkälaisia mahdollisuuksia?

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 04 Joulu 2017, 13:49
Kirjoittaja Firebolt
Sepä se, koitin tuossa etsiskellä sopivia jousia, mutta kun nämä hämmentää pientä mieltä...

http://www.claysmithcams.com/csc-sty-sp ... th-damper/
Closed 100 lbs
Open 180 lbs
Coil Bind .925
Max Lift .700
Inst Hgt 1.68
Duration Range up to 275

http://ww2.justanswer.com/uploads/apjp0 ... part_1.pdf
Valve spring free length 1.79" (in & ex)
Installed height 1 9/16-1 39/64 (in & ex)


Eli nuo Clay Smithin jouset ois liian pitkät vai oonko vaihteeksi ymmärtänyt jotain väärin? Tuo jälkimmäinen linkkikin on hieman hämäävä kun taitaa olla F150 listattuja mittoja. Joutuuko sitä käymään tallilla ja purkaa vaan lisää jotta saa tuonkin mitattua?

Ja kun nämä tavarat kiertää pientä rinkiä niin mulla nyt siis nokaksi tulossa tuo Clay Smith valmiste:

http://www.claysmithcams.com/ford-144-1 ... nversions/

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 17:06
Kirjoittaja GT-350
Joo. Ite ajoin 1968 289:n vakiojousilla 224/224 n. .450 -nostoisella nokalla, eikä venajousista ahistanut ainakaan ennen 6500rpm:ää. Mulla silloin aikoinaan rundikellon viisari ainakin viipotti kuutosen ja seiskan välissä, en tiedä kuinka paikkansa piti foksin mittari.

Ford 4.0 V6:n retainerit käy noiden kanssa.

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 18:41
Kirjoittaja Firebolt
Hyvä tietää, saattaa melko "halvalla" päästä noiden vakio osien kanssa.