Sivu 5/8
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 06 Tammi 2011, 11:39
Kirjoittaja mave
Onks sulla tommoset kannet tiedossa valmiiksi siivutettuna, vai minkä takia pitää uusista kansista ottaa pois? Ei käytännössä merkitystä sunkaa tapauksessa onko palotila kannes vai männäs..
eiks nois ole 65cc palotilat vakiona? Perus tasapää männällä missä vent kolot, tulee sulle n.11.5 runtuu, siihen sopiva nokka jousineen jolla dynaaminen puristus tuloo 8.5 hujakolle.
Vanha kunnon 308 compin street rolleri antais just tollasen puristuksen, mut onko sitä
Tarjolla 351 mottiin? 302 löytyy ainaskin. löytyy kyllä varmaan parempiakin nokkia tän päivän suunnittelua olevia, mut toi nokka on todettu suomen nopeimmissa foordeis hyväksi ja 4" iskulla vääntää mageesti alhaaltakin. Jouset noissa kansissa ei ole vakiona riittävät mech roller nokalle
Ja ovat vielä pienellä halkasijalla lyhyet= väsyy nopiisti ja jousi malleja rajatusti.
Tämmöstä pätemistä tällä kertaa..
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 06 Tammi 2011, 18:25
Kirjoittaja mave
Löysin muuten tänään hyllystä tommosen 308 street roller nokan jos kiinnostaa?
Nokka on 302 mottiin ja käytetty. Laitoin Ahti yyveetä laatikko asiasta.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 06 Tammi 2011, 20:00
Kirjoittaja Ahti
Mulle on tulossa custom nokka.
Vastasin yv:hen.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 06 Tammi 2011, 20:40
Kirjoittaja mave
Onks nokka keneltä ja minkälaisilla arvoilla?
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 06 Tammi 2011, 21:05
Kirjoittaja Ahti
Cam Motion. En tiedä onko mistään kotoisin. Billet solid roller kuiteskin, hinta oli 349$
Arvoja en vielä tiedä mutta mulle tulee speksit ensin hyväksyttäväksi.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 12 Helmi 2011, 20:41
Kirjoittaja Fastback
joko Ahti kärsän speksit on selvillä? Miksi 302 kärsä ei käy 351w?
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 13 Helmi 2011, 12:32
Kirjoittaja Ahti
Fastback kirjoitti:joko Ahti kärsän speksit on selvillä? Miksi 302 kärsä ei käy 351w?
Ei ole vielä, tuntuu vähän kestävän tuo homma tuolla...tosin ei ne mulle mitään kamppeita luvanneetkaan ennen maaliskuuta.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 15 Helmi 2011, 19:09
Kirjoittaja Ahti
No nyt tuli: .672 - .656, 254 - 260, 108 +4
Mitä muuten meinaa toi lsa lukeman perässä oleva +4? Meinaakse että nokka ajoitetaan 4 myöhäselle vai?
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 15 Helmi 2011, 20:30
Kirjoittaja Antti66HT
Noilla lukemilla aika saman tyylinen kuin mun Jay Allen nokka:
.656 / .627, 246 / 260
Lobe centerline imu 108 pako 115 (olisko toi sitten +7)
Sulla hieman enempi nostoa ja imun aukioloa. Mun arvot gross lift, eli välykset tuosta pois, niin jää .636 ja .607.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 15 Helmi 2011, 22:32
Kirjoittaja Ahti
No, oli miten oli, sanoin niille että antaa mennä vaan hiontaan noilla em. arvoilla.
Eiköhän ne ole tehneet siellä vastaavia comboja ennenkin.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 16 Helmi 2011, 08:51
Kirjoittaja Mexico65
Aika lähellä ihan vakio Compin nokkaa XR292R joka minulla on / oli 334 koneessa seuraavasti.
Duration @ .050" Lift:
254 260
Lobe-Center Angle: 110
intake
0,389 lobe lift
1.7
0,661 valve lift
exhaust
0,393 lobe lift
1.6
0,629 valve lift
Tämä on jäämässä ylimääräiseksi samoin nostajat ajettu vähän ja rauhallisesti.
Sopii erinomaisesti esim. 351W stroukki koneisiin.
Ehkä hieman hätäinen 302 koneissa.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 16 Helmi 2011, 10:28
Kirjoittaja Antti66HT
on / oli ?
Et kai meinaa nokkaa vaihtaa miedompaan...

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 16 Helmi 2011, 11:17
Kirjoittaja Mexico65
Siirretään vähän tehoaluetta alaspäin, laajennetaan ja kasvatetaan hieman vääntöä sekä vääntö aluetta.
Nykyinen kone on hieman herkkä ts. liian nopeasti reagoiva näin hitaalle ja vanhalle.
Nyt veto mutkista ulostuloissa ei ole helposti hallittavissa, koneen nykyinen luonne on liaksi on/off tyyppinen.
Alaväännön kasvattaminen ja laajentaminen saattaa helpottaa tilannetta.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 16 Helmi 2011, 11:43
Kirjoittaja Fastback
noh. Ymmärrän cid luvun vaikutuksen sääntöjen puitteissa mexicon auton painolle ja rengaskoolle. Enempää en sitten lukua ymmärrä, mexicon koneessa käytetyt kalikat ovat kaikki aftermarkettia, erilaisilla valinnoilla voisit käyttää samaa nokka-akselia ja iskutilavuutta voisi olla 426-471 cid. Näppituntumalla voisi sanoa, että vääntöalue olisi erinäköinen ja moottori soveltuisi paremmin "vanhalle ja hitaalle"
Antin 408 möyhäsi tuolla kepillä ihan hienosti viime natikoissa vaikka taisi jotain probleemaa olla.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 13 Maalis 2011, 18:24
Kirjoittaja Ahti
Lapioin tossa metrin nuoskalunta pois konepellin päältä ja mittailin vähän konehuonetta:
iskarin yläpäästä yläpäähän 87,5cm, sitten siitä missä jousitorni alkaa laskemaan alas 72,5 ja sitten siitä vahvikkeissa olevasta reiästä 70. Runkoaisojen väli vakaajan kohdalta 74.
Onko kellään antaa vastaavia esim. 68 mussesta tai faikusta?
Tietäs vähän miten sarjat mahtuu.