Sivu 5/6

Lähetetty: 13 Joulu 2007, 10:46
Kirjoittaja Arto65FB
FBFIN65 kirjoitti:Tohon kysymykseen kuinka ison syylarin saa 65 erlyyn ilman akun siirtoa ei tainnut tulla vastausta ? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia/suosituksia
Mulla oli joskus jonkun -72 Mussen 2-rivinen ja pelas suunnilleen yhtä hyvin kuin nykyinen 3-rivinen 65-66 mallinen. Eli ei piisaa montaa ratakierrosta.

Se oli oikealta kiinni normikohdasta ja vasemmalla oli peltilätkät välikappaleina kiinnitykseen.

Lähetetty: 13 Joulu 2007, 11:05
Kirjoittaja GT-350
Moottorin jäähdytystä voi tehokkaasti parantaa myös öljynjäähdyttimellä, joka samalla lisää jonkin verran myös öljykapasiteettia, jota voi lisätä myös isommalla öljypohjalla esim. Cantonilta.

Lähetetty: 13 Joulu 2007, 19:50
Kirjoittaja Homer65
FBFIN65 kirjoitti:Tohon kysymykseen kuinka ison syylarin saa 65 erlyyn ilman akun siirtoa ei tainnut tulla vastausta ? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia/suosituksia
Siirrä sovinnolla se akku takakonttiin!! Eihän sulla kuitenkaan, mikään pussihousumalli, ole.

Lähetetty: 13 Joulu 2007, 20:15
Kirjoittaja FBFIN65
En siirrä. Pidetään keula painot kohillaan :)

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 07:12
Kirjoittaja JYK-90
Ite hommasin 19x22 kokoisen Griffinin alumiinisyylärin. Syyläri istuu kokonsa puolesta todella hyvin konehuoneeseen. Jopa akku mahtuisi olemaan alkuperäisellä paikalla, mutta omassani se on siirretty jo aikapäiviä sitten takakonttiin.
Ongelma on kuitenkin syylärin kiinnitys! Tässä mallissa ei ole minkäänlaisia korvakkeita tai ylipäätänsä muita kiinnikkeitä. Miten olette kiinnittäneen tuollaiset syylärit omiin autoihinne? Itse olen kallistunut siihen, että käyn hitsauttamassa päätyihin alumiiniset korvakkeet, joiden läpi laitetaan esim kierretangot jotka kiristellään muttereiden avulla koriin. Ylä- ja alareunan "kanttaukset" on niin matalat, ettei Musse67:n aikaisemmin esittämät poratut reiät onnistu.

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 20:43
Kirjoittaja Homer65
Mulla siinä oli justjajust sen verran huulta, että sen jotenkin sai siitä kiinni.TÄSSÄ huonohko kuva. Päälle laitoin alumiinisen "kannen".

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 15 Touko 2008, 22:49
Kirjoittaja 65HT
Nyt se allstaari sitten hajosi! :evil: Eipä pitkään kestänyt, vuoden.
Jostain tihmii nestettä pihalle, ihan vähän, mutta kuitenkin tulee. Tarkemmin en ole vielä vuotoa paikallistanut, kun on sähköflekti siinä vuotopaikan edessä. Pitää se napata vielä irti että tarkemmin löytyy paikka. Ajattelin että voisiko laatikkoöljyn jäähdytin olla syyllinen kun se on siinä syylärissä kiinni niillä "läpikiinnitysjutuilla" kiinni, että olisiko se hangannut putken rikki? Vai onko yksinkertaisesti vain pettänyt jostain.
Korjuutus ei varmaan kannata kun alle 200 € saa uuden (yhtä hyvän :D )

Re:

Lähetetty: 16 Touko 2008, 10:14
Kirjoittaja MouTine
veekoo kirjoitti:Laittakaapa kokemuksia noista julmetun isoista syylareista kesan jalkeen tanne boardille.. Meinaan olis kiva tietaa, kuinka iso on liian iso. Takalaisen kerhon aijat osasi kertoa, etta jos laittaa liian virtaavan ritilan keulille, niin vesi ei ehdi jaahtya, vaikka kapasiteettia olisi muille jakaa. Menee lapi liian pikasesti ja tulee lamposena ulos... Kokemuksia kehiin!
Tulipa näin työajalla lueskeltua topickia alusta asti läpi. Eli eli... Hyvin on toiminut tuo oma kokonnpanoni. Koskaan missään rataajotilanteessa ei ole lämmöt nousseet yli 95*C. Normi pikatie takaa-ajossa tms kohelluksessa missä ajoviimaa vaan on niin kenno on kyllä jäähdyttänyt ja lämmöt pysyneet 85*C nurkilla tai alle. Jotenkin tuntuu että nuo tupla-flektit vetää sen verta paremmin kuin orkkis että ilmastointikin puskee kylmempää. Voi olla että käy vähän liian kylmän. Tarvii dynopäiville ajaa kuumaksi.

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 16 Touko 2008, 21:51
Kirjoittaja Tapsa
joo.. Alsasyylari jo painon takia.. ALLSTAR ja GRIFFIN myös vaihtoehdot...
koot Allstar 19x26,28"x2" - Griffin 26-27.5"x19x3" myös korkki paine vaikuttaa
lämmön ylläpitoon liian löysä korkki päästää ilmaa ja kohottaa veden lämpötilaa.
Rallia kun ajetaan niin tiukempi korkki ei puhalla niin helposti ulos...
mutta kaikki rattori yms viritykset on myös toimivia .
automaatti-laatikon jäähdytys kannattaa myös huomioida kun vaihtaa
orkkis lämmönvaihdintyyppisestä johonkin muuhun.
erillinen kuuleri lootalle.

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 16 Touko 2008, 22:25
Kirjoittaja Fastback
Eikös tuo tiukka korkki aseta paisuntasäiliölle pieniä vaateita, eli sitten kun korkki aukeaa niin paisuntasäiliön tulee ottaa lasti vastaan kohtuu nopeasti? Mulla on nyt Howe:n valmistama alusyyläri, 31,75" x 20" ja Fordin lähdöillä, tuntuu toimivan vielä ihan mukavasti ja oli halapa 205 usd.

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 08:12
Kirjoittaja Tapsa
Ainiin... AFCO ja HOWE on myös hyvä. kokoja myös löytyy,
Paisarina ei sillon kannata pitää kertakäyttö mehupulloa
ainakaan kovimilla korkeilla ...
Alumiisia/muovisia /malleja paisunta löytyy monelta valmistajilta joissa
tyhjennys mahdollisuus- ei tarvitse irroitella välillä.

Rallikorkkien paine alkaa rajat 19- loppuu 32 psi
aloitus korkiksi jos on tarvetta 19-21PSI joko vivulla tai ilman.
omassa käytössä muistaakseni 21-25 psi korkki .
ei oo keitelly,vaikka on kuumana käynyt..

ps. Natikoihin sitten AJAMAAN tuleville,jokaisessa autossa pitää olla
jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliö tai sen tilalla
vähintään 1-1/2litran kova limpparipullo kiinnitetynä on minimi,niin pysyy pahimmat
mehut pois radalta. niin ei tartte siellä haeskella puteleita... :wink:

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 09:37
Kirjoittaja Aku_81
Tapsa kirjoitti: ps. Natikoihin sitten AJAMAAN tuleville,jokaisessa autossa pitää olla
jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliö tai sen tilalla
vähintään 1-1/2litran kova limpparipullo kiinnitetynä on minimi,niin pysyy pahimmat
mehut pois radalta. niin ei tartte siellä haeskella puteleita... :wink:
Puolen litran lonkerotölkissä on kyl mehut pysyny :lol:

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 19:57
Kirjoittaja Fastback
Testasin paisuvan nesteen määrän 1 1/2 litran fantapullolla. Lämpimäksi käytettynä ilman rasitusta paisu n. 3 dl. Hommasin Moroson n. litran vetoisen alumiinipöntön joka toimii kahteen suuntaan eli se imee jäähtyessään nesteet takaisin syyläriin. Kyllä tommoinen limppapullokin toimii kun laittaa tarpeeksi pitkän letkun joka ylettyy pullon pohjalle asti.

Mun korkki taitaa olla 22-24 psi.

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 20:33
Kirjoittaja Homer65
Fastback kirjoitti:Testasin paisuvan nesteen määrän 1 1/2 litran fantapullolla. Lämpimäksi käytettynä ilman rasitusta paisu n. 3 dl. Hommasin Moroson n. litran vetoisen alumiinipöntön joka toimii kahteen suuntaan eli se imee jäähtyessään nesteet takaisin syyläriin. Kyllä tommoinen limppapullokin toimii kun laittaa tarpeeksi pitkän letkun joka ylettyy pullon pohjalle asti.

Mun korkki taitaa olla 22-24 psi.
Vaihtoehto on myös tuoda letku alakautta! Ei tarvi täyttää säiliötä letkulla.

Re: Syylärin koko?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 21:42
Kirjoittaja MouTine
Tai muuttaa järjestelmän nykyautojen mukaisesti paineistetuksi. Tinaa syylärin korkin umpeen ja hommaa tarkoitukseen kuuluvan paisuntasäiliön. Näin veden haihtuminenkin pienenee.