Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

457 kirjoitti:
457 kirjoitti:Laita suoraan AFR 205 niin ne käy sitten vähän isompaankin koneeseen jos pysyttelet Windsor perheessä.
Olisit kuunnellut mitä alussa ehdotin!
Minkälaista nokkaa olit ajatellut? Multa saataisi löytyä jouset ellei se nokkakeppi ole aivan mahdoton.
Miten luulet AFR:n vakio 3/8" studien kestävän korkeita jousipaineita yhdistettynä suureen nostoon ja korkeisiin kierroksiin? Löytyisi mulata ne 7/16 " studit. Nämähän olisi oleet jo vakiona AFR 205 kansissa!
On se W351 projekti moottorikin vielä tuolla tallessa.
Juujuu..mutta alunperin oli tarkotus ajaa 289:llä ja siihen 205 olisi ollut aika hurjan kokonen. Joku muistaakseni oli sitä mieltä että 185:kin on turhaa, portataan vaan vanhoja rautakansia.
Nokkakeppi valitaan kun tiedetään mitä tässä nyt tehdään.
Sulla tuntuu olevan sen verran osaa jouten että tarvis varmaan tulla joskus tallille ihmettelemään. Koitan soitella jossain välissä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ahti kirjoitti:Mun lohkon sylinteriputken pituus on 128mm. Jos jollain on sopivasti sellanen tyhjä 302 lohko niin vois kattoa ihan mielenkiinnosta onko sama mitta.
Uudesta 5.0L lohkosta mitattuna ihan sama, n. 128-129mm.

On noilla 185-kansillakin menty ihan reipasta vauhtia 392W-koneessa. Jos kuitenkin alkaa ahdistaa, niin aivan varmaan niistä eroon pääsee.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Arto65FB kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Mun lohkon sylinteriputken pituus on 128mm. Jos jollain on sopivasti sellanen tyhjä 302 lohko niin vois kattoa ihan mielenkiinnosta onko sama mitta.
Uudesta 5.0L lohkosta mitattuna ihan sama, n. 128-129mm.
Iso kiitos Arto! Saatiinhan tämäkin epäselvyys(?) ratkaistua.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tähän väliin voisi sanoa, että kun olisit ostanut kerralla isolohkon niin ei tarvitsisi pelata noiden pikku koneiden kanssa. :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

351=>392 STROKER KIT M-6013-B392 SUOMESSA N. 1800€. AFR 205 KANNET. SOPIVAT VERMEET PÄÄLLE = N 5000€ / 500 hp.
Sillä se lässytys loppuu.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

siitähän ne vasta höpinät alkaa
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

fairlane kirjoitti:siitähän ne vasta höpinät alkaa
joo..kyllä varmaan höpisee komeesti ens kesänä siellä hämeessä :D

tuossa äsken tallilla pyörittelin 3.4 iskusta Scatin akselia lohkossa ja mahtuuhan se, ei ota edes öljypumppuun kiinni. Veivit jäi vielä jt:hen, sitten kun saa ne kiinni niin alkaa varmaan kova snurraillu :roll:
KB;n männät oli muuten 1g sisään samanpainosia: 511g tapin kanssa. On ne vaan lyhyet :shock:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Traderpartsin nettisivuilla on ylimääräinen mek. nokka. Nokalle löytyi sieltä numerokin, mutta cranen hakukone ei sitä löytänyt. Nokka kannattaa valita tulevan puristussuhteen, käytettävän turbiinin ja käyttötarkoituksen mukaan. Valmistajien sivuilta löytyy yleensä hyvät ohjeistukset, minkäläiseen koneeseen & käyttötarkoitukseen keppi sopii.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Nokka tilattu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

no päädyin sitten kuitenkin hydrauliseen rolleriin: Comp Cams XR294RF-HR10. Siinä on 294/300, 242/248 ja nostoa .576/.600. Jouset ja retainerit tilattu sen mukaan. Kyllä luulis kaasujen vaihtuvan tolla nokalla :roll: :twisted:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Nokka tilattu

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:no päädyin sitten kuitenkin hydrauliseen rolleriin: Comp Cams XR294RF-HR10. Siinä on 294/300, 242/248 ja nostoa .576/.600. Jouset ja retainerit tilattu sen mukaan. Kyllä luulis kaasujen vaihtuvan tolla nokalla :roll: :twisted:
Kaasujen vaihtumisesta puheenollen koneen sielu on hyvät kannet, AFR185:t yhdistettynä em. nokkaan kuulostaa aidolta hörhöilyltä :D
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Nokka tilattu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Fastback kirjoitti:
Ahti kirjoitti:no päädyin sitten kuitenkin hydrauliseen rolleriin: Comp Cams XR294RF-HR10. Siinä on 294/300, 242/248 ja nostoa .576/.600. Jouset ja retainerit tilattu sen mukaan. Kyllä luulis kaasujen vaihtuvan tolla nokalla :roll: :twisted:
Kaasujen vaihtumisesta puheenollen koneen sielu on hyvät kannet, AFR185:t yhdistettynä em. nokkaan kuulostaa aidolta hörhöilyltä :D
Joo ei tässä enää kukaan lähipiiristä ole jaksanut kommentoida homman järkevyyttä, sellasia sääliviä katseita ja pään pudistelua saanut osakseen..välillä vähän itteekin huimaa mutta enää ei ole paluuta :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vieras

Re: Nokka tilattu

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mikäs tavoite aikojen suhteen?
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

XE274 nokka tuli koptiin nostajineen + rolleri vipat. Ford Racing kansien ja 347 strokerkitin kanssa ( 10.3:1 ) pelataan kai nyt sillä rajalla onko peli tuhannesta vetävä ja katumukava vai alhaalta räkivä ja ylhäältä revitettävä. Lähtipä projekti taas lapasesta, koko motti meni nyt uusiksi, vanhaa jää vain naku lohko!!
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Vanha sananlasku sanoo, "make a plan, stick to the plan, stick to the plan and stick to the plan". Hieno sananlasku, mutta en taida tuntea ketään hiperf hörhöä kuka siinä olisi onnistunut. :D
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

VEIVIT TULI!

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tänään laittelin ekaa kertaa stroukkikamat kiinni ja pyörittelin konetta: yllätys yllätys ei ota mistään kiinni! Aika läheltä liippaa veivin pultinkanta: reilu milli jää väliä pienimmillään väliä sylinterin alapäähän.
Onkohan toi riittävä vai pitäskö varmuuden vuoksi hieman käyttää vinkua?

Aika alas menee kyllä männän helmakin, ei jää paljoa kampuran ja männän helman väliinkään tilaa eikä tosiaan alakuolokohdassa enää sylinteri tue koko matkalta mäntää.

Sellanen huomio myös että 1-4 männät dekkikorkeus näyttäs olevan pienempi kuin 5-8 männillä. :shock: en kerinny heittokellolla mittaamaan mutta noin näppätuntumalla näyttäs siltä.
Lohkotasoja ei ole kuitenkaan tietääkseni höylätty...onkohan tää normaalia toleranssia FoMoCo- tuotteissa??
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin