Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
457 kirjoitti:Laita suoraan AFR 205 niin ne käy sitten vähän isompaankin koneeseen jos pysyttelet Windsor perheessä.
Olisit kuunnellut mitä alussa ehdotin!
Minkälaista nokkaa olit ajatellut? Multa saataisi löytyä jouset ellei se nokkakeppi ole aivan mahdoton.
Miten luulet AFR:n vakio 3/8" studien kestävän korkeita jousipaineita yhdistettynä suureen nostoon ja korkeisiin kierroksiin? Löytyisi mulata ne 7/16 " studit. Nämähän olisi oleet jo vakiona AFR 205 kansissa!
On se W351 projekti moottorikin vielä tuolla tallessa.
Juujuu..mutta alunperin oli tarkotus ajaa 289:llä ja siihen 205 olisi ollut aika hurjan kokonen. Joku muistaakseni oli sitä mieltä että 185:kin on turhaa, portataan vaan vanhoja rautakansia.
Nokkakeppi valitaan kun tiedetään mitä tässä nyt tehdään.
Sulla tuntuu olevan sen verran osaa jouten että tarvis varmaan tulla joskus tallille ihmettelemään. Koitan soitella jossain välissä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti kirjoitti:Mun lohkon sylinteriputken pituus on 128mm. Jos jollain on sopivasti sellanen tyhjä 302 lohko niin vois kattoa ihan mielenkiinnosta onko sama mitta.
Uudesta 5.0L lohkosta mitattuna ihan sama, n. 128-129mm.
On noilla 185-kansillakin menty ihan reipasta vauhtia 392W-koneessa. Jos kuitenkin alkaa ahdistaa, niin aivan varmaan niistä eroon pääsee.
Ahti kirjoitti:Mun lohkon sylinteriputken pituus on 128mm. Jos jollain on sopivasti sellanen tyhjä 302 lohko niin vois kattoa ihan mielenkiinnosta onko sama mitta.
Uudesta 5.0L lohkosta mitattuna ihan sama, n. 128-129mm.
Iso kiitos Arto! Saatiinhan tämäkin epäselvyys(?) ratkaistua.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
fairlane kirjoitti:siitähän ne vasta höpinät alkaa
joo..kyllä varmaan höpisee komeesti ens kesänä siellä hämeessä
tuossa äsken tallilla pyörittelin 3.4 iskusta Scatin akselia lohkossa ja mahtuuhan se, ei ota edes öljypumppuun kiinni. Veivit jäi vielä jt:hen, sitten kun saa ne kiinni niin alkaa varmaan kova snurraillu
KB;n männät oli muuten 1g sisään samanpainosia: 511g tapin kanssa. On ne vaan lyhyet
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Traderpartsin nettisivuilla on ylimääräinen mek. nokka. Nokalle löytyi sieltä numerokin, mutta cranen hakukone ei sitä löytänyt. Nokka kannattaa valita tulevan puristussuhteen, käytettävän turbiinin ja käyttötarkoituksen mukaan. Valmistajien sivuilta löytyy yleensä hyvät ohjeistukset, minkäläiseen koneeseen & käyttötarkoitukseen keppi sopii.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
no päädyin sitten kuitenkin hydrauliseen rolleriin: Comp Cams XR294RF-HR10. Siinä on 294/300, 242/248 ja nostoa .576/.600. Jouset ja retainerit tilattu sen mukaan. Kyllä luulis kaasujen vaihtuvan tolla nokalla
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti kirjoitti:no päädyin sitten kuitenkin hydrauliseen rolleriin: Comp Cams XR294RF-HR10. Siinä on 294/300, 242/248 ja nostoa .576/.600. Jouset ja retainerit tilattu sen mukaan. Kyllä luulis kaasujen vaihtuvan tolla nokalla
Kaasujen vaihtumisesta puheenollen koneen sielu on hyvät kannet, AFR185:t yhdistettynä em. nokkaan kuulostaa aidolta hörhöilyltä
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti kirjoitti:no päädyin sitten kuitenkin hydrauliseen rolleriin: Comp Cams XR294RF-HR10. Siinä on 294/300, 242/248 ja nostoa .576/.600. Jouset ja retainerit tilattu sen mukaan. Kyllä luulis kaasujen vaihtuvan tolla nokalla
Kaasujen vaihtumisesta puheenollen koneen sielu on hyvät kannet, AFR185:t yhdistettynä em. nokkaan kuulostaa aidolta hörhöilyltä
Joo ei tässä enää kukaan lähipiiristä ole jaksanut kommentoida homman järkevyyttä, sellasia sääliviä katseita ja pään pudistelua saanut osakseen..välillä vähän itteekin huimaa mutta enää ei ole paluuta
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
XE274 nokka tuli koptiin nostajineen + rolleri vipat. Ford Racing kansien ja 347 strokerkitin kanssa ( 10.3:1 ) pelataan kai nyt sillä rajalla onko peli tuhannesta vetävä ja katumukava vai alhaalta räkivä ja ylhäältä revitettävä. Lähtipä projekti taas lapasesta, koko motti meni nyt uusiksi, vanhaa jää vain naku lohko!!
Vanha sananlasku sanoo, "make a plan, stick to the plan, stick to the plan and stick to the plan". Hieno sananlasku, mutta en taida tuntea ketään hiperf hörhöä kuka siinä olisi onnistunut.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tänään laittelin ekaa kertaa stroukkikamat kiinni ja pyörittelin konetta: yllätys yllätys ei ota mistään kiinni! Aika läheltä liippaa veivin pultinkanta: reilu milli jää väliä pienimmillään väliä sylinterin alapäähän.
Onkohan toi riittävä vai pitäskö varmuuden vuoksi hieman käyttää vinkua?
Aika alas menee kyllä männän helmakin, ei jää paljoa kampuran ja männän helman väliinkään tilaa eikä tosiaan alakuolokohdassa enää sylinteri tue koko matkalta mäntää.
Sellanen huomio myös että 1-4 männät dekkikorkeus näyttäs olevan pienempi kuin 5-8 männillä. en kerinny heittokellolla mittaamaan mutta noin näppätuntumalla näyttäs siltä.
Lohkotasoja ei ole kuitenkaan tietääkseni höylätty...onkohan tää normaalia toleranssia FoMoCo- tuotteissa??
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.