Sivu 5/5

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 14:01
Kirjoittaja Mexico65
1223 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 08:57 Moro

Tollaisia kansiahan tässä taannoin fiksailit.

kaara91 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 03:10 Tääkin topiikki on jäänyt hieman pimentoon. Eli löysin tähän sopivan artikkelin.

http://www.hotrod.com/articles/make-503 ... kyard-302/
Tuollainen projekti meneillä, mutta kansina E7TE (lievästi pro home portatut).
Tavoite ei kovin korkealla, mutta 350 hp pitäisi saavuttaa.
Pohjana vakio 5.0 STD rulla lohko ja E7TE kannet + joku TFS rullanokka.
Katotaan kevväämällä mitä tulee.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 14:37
Kirjoittaja 1223
Mexico65 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 14:01
1223 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 08:57 Moro

Tollaisia kansiahan tässä taannoin fiksailit.

kaara91 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 03:10 Tääkin topiikki on jäänyt hieman pimentoon. Eli löysin tähän sopivan artikkelin.

http://www.hotrod.com/articles/make-503 ... kyard-302/
Tuollainen projekti meneillä, mutta kansina E7TE (lievästi pro home portatut).
Tavoite ei kovin korkealla, mutta 350 hp pitäisi saavuttaa.
Pohjana vakio 5.0 STD rulla lohko ja E7TE kannet + joku TFS rullanokka.
Katotaan kevväämällä mitä tulee.
Täällä vastaava projekti ja juurikin noilla kansilla tavoite myös maltillinen.
Tämä tehdään compin rullanokalla.
Katsotaan mitä tuli kun valmistuu.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 15:55
Kirjoittaja Mexico65
Tämäkin kannatta lukaista vaikka onkin ehkä aiemminkin täällä julkaistu.
Ford 302 Small-Block: 400 hp On Pump Gas
Affordable Power--Would You Believe for Under $2,500

Read on to find out what it takes to make your 289/302 First On Race Day.

"Forget about 360 hp. How about 400 hp-with ported stock heads, a cam with only 280 degrees of advertised duration, and one four-barrel carb? Better yet, Sherman says you can build an engine like the one on these pages for around $2,500. This price assumes you do most of the work yourself, farming out only the necessary machine work and cylinder-head porting; figure $3,500–$4,000 if you farm out everything."

http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... all-block/

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 07 Touko 2018, 18:35
Kirjoittaja Mexico65
Mexico65 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 14:01

Tuollainen projekti meneillä, mutta kansina E7TE (lievästi pro home portatut).
Tavoite ei kovin korkealla, mutta 350 hp pitäisi saavuttaa.
Pohjana vakio 5.0 STD rulla lohko ja E7TE kannet + joku TFS rullanokka.
Katotaan kevväämällä mitä tulee.
Ei tullut 350 hp vaan pitää tyytyä n. 340 hp.
Dynossa ajettiin konetta aina 6500 rpm asti, että näkisin mitä ylhäällä tapahtuu, joo teho laskee mutta ei jyrkästi.
Alakerta short block 5.0 vakio tasalaki männät 50 oz painoituksella, eli täysin vakio alakerta. Tallin nurkassa pölyyntynyt.
E7TE home portatut kannet 351W venttiileillä, vanhat oven pönkät otettiin hoitoon.
TFS stage 1 rullanokka.Duration at 050 inch Lift: 221 int./225 exh.
Weiand X-CELerator imusarja (vanhaa varastoa hyllyn täytettä käytetty paska).
Holley 670 Street Avenger. 1" speiseri. Nuo lojui hyllyssä käyttämättöminä niin laitettii käyttöön.
Ford Duraspark jakaja. 33 -35 ennakoilla
Halvat pitkät 4-1 pakosarjat.

Kone tehtiin nyt vasemmalla kädellä mutta ei ihan silmät kiinni.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 07 Touko 2018, 20:47
Kirjoittaja Topias74
Mulla on melko sama resepti nykyisessä koneessa, minkä tänään ensi kertaa starttasin. Vakio alakerta, sama tfs1 keppi, kannet vanhempaa mallia, mutta myös isommilla venttiileillä. Beehive jouset ja comp cams energy rullakeinut ja Trick Flow tönärit. Myös itse portatuilla kansilla. MAC shorty peltisarjat. Edelin kopio imusarja ja 70mm kaasuläppä ja ITG filtteri modatun maffin edessä. En tiedä miten on vetoja, huomenna ensimmäinen koeajo.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 07:00
Kirjoittaja Pappacosworth
Tällä kertaa sitten säätöihin, niin saadaan kaikki hepat ulos :)

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 09:43
Kirjoittaja Topias74
Jees jees!!! 8)

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 14:48
Kirjoittaja Topias74
Ensimmäinen testilenkki heitetty, voimaa tuntuu tulleen lisää nokan vaihdon seurauksena. Edelleen tuntuu että kuskin puolen putkesta tulee haikua, vaikka x-putki. Luulis että tulis molemmilta puolilta. Vai onko putkessa vielä öljyjäämiä.

Asiasta toiseen, onko kenelläkään käytössä sellaista "shift plus" Electronic Shift Improver palikkaa, jolla vaihdoista pitäisi tulla terävämpiä? Kun tuntuu että melkein menee ylikierroksilla ennenkuin vaihtaa isommalle.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 15:29
Kirjoittaja Firebolt
Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 16:01
Kirjoittaja Topias74
Niin täytyy tehdä! :peukku:

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 16:43
Kirjoittaja Topias74
No siinä palikan tuote selostuksessa mainitaan juuri että se nostaa linjapaineita sähköisesti, no en minä tiedä pystyykö se sen tekemään. Sillähän kysyin jos jollain olisi palikasta kokemusta.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 08 Touko 2018, 23:45
Kirjoittaja Pertti
Firebolt kirjoitti: 08 Touko 2018, 15:29 Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
Aivan pakko...jos ei molemmilta puolilta savuuta, tasauspyörästön lukossa on jotakin vikaa.... :twisted:

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 09 Touko 2018, 08:57
Kirjoittaja Topias74
Pertti kirjoitti: 08 Touko 2018, 23:45
Firebolt kirjoitti: 08 Touko 2018, 15:29 Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
Aivan pakko...jos ei molemmilta puolilta savuuta, tasauspyörästön lukossa on jotakin vikaa.... :twisted:
Molemmat renkaat kyllä savuaa! 8)

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 09 Touko 2018, 16:16
Kirjoittaja Heinaee
Mulla on toi Bama/SCT X4 laite ja sillä pystyy säätämään laatikon paineita. On ainakin omassa huomannu eron kun niitä säätelin. Toki laatikko 4r70w.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Lähetetty: 09 Touko 2018, 19:45
Kirjoittaja Homer65
Topias74 kirjoitti: 09 Touko 2018, 08:57
Pertti kirjoitti: 08 Touko 2018, 23:45
Firebolt kirjoitti: 08 Touko 2018, 15:29 Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
Aivan pakko...jos ei molemmilta puolilta savuuta, tasauspyörästön lukossa on jotakin vikaa.... :twisted:
Molemmat renkaat kyllä savuaa! 8)
No ei se sitten suuri ongelma ole, jos kerran renkaat savuaa molemmilta puolen. :devilhehe:
Sullahan saattaa olla vaikka peruna toisessa putkessa, tai liian jyrkkä kurvi!!