V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

1223 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 08:57 Moro

Tollaisia kansiahan tässä taannoin fiksailit.

kaara91 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 03:10 Tääkin topiikki on jäänyt hieman pimentoon. Eli löysin tähän sopivan artikkelin.

http://www.hotrod.com/articles/make-503 ... kyard-302/
Tuollainen projekti meneillä, mutta kansina E7TE (lievästi pro home portatut).
Tavoite ei kovin korkealla, mutta 350 hp pitäisi saavuttaa.
Pohjana vakio 5.0 STD rulla lohko ja E7TE kannet + joku TFS rullanokka.
Katotaan kevväämällä mitä tulee.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Mexico65 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 14:01
1223 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 08:57 Moro

Tollaisia kansiahan tässä taannoin fiksailit.

kaara91 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 03:10 Tääkin topiikki on jäänyt hieman pimentoon. Eli löysin tähän sopivan artikkelin.

http://www.hotrod.com/articles/make-503 ... kyard-302/
Tuollainen projekti meneillä, mutta kansina E7TE (lievästi pro home portatut).
Tavoite ei kovin korkealla, mutta 350 hp pitäisi saavuttaa.
Pohjana vakio 5.0 STD rulla lohko ja E7TE kannet + joku TFS rullanokka.
Katotaan kevväämällä mitä tulee.
Täällä vastaava projekti ja juurikin noilla kansilla tavoite myös maltillinen.
Tämä tehdään compin rullanokalla.
Katsotaan mitä tuli kun valmistuu.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tämäkin kannatta lukaista vaikka onkin ehkä aiemminkin täällä julkaistu.
Ford 302 Small-Block: 400 hp On Pump Gas
Affordable Power--Would You Believe for Under $2,500

Read on to find out what it takes to make your 289/302 First On Race Day.

"Forget about 360 hp. How about 400 hp-with ported stock heads, a cam with only 280 degrees of advertised duration, and one four-barrel carb? Better yet, Sherman says you can build an engine like the one on these pages for around $2,500. This price assumes you do most of the work yourself, farming out only the necessary machine work and cylinder-head porting; figure $3,500–$4,000 if you farm out everything."

http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... all-block/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mexico65 kirjoitti: 07 Helmi 2018, 14:01

Tuollainen projekti meneillä, mutta kansina E7TE (lievästi pro home portatut).
Tavoite ei kovin korkealla, mutta 350 hp pitäisi saavuttaa.
Pohjana vakio 5.0 STD rulla lohko ja E7TE kannet + joku TFS rullanokka.
Katotaan kevväämällä mitä tulee.
Ei tullut 350 hp vaan pitää tyytyä n. 340 hp.
Dynossa ajettiin konetta aina 6500 rpm asti, että näkisin mitä ylhäällä tapahtuu, joo teho laskee mutta ei jyrkästi.
Alakerta short block 5.0 vakio tasalaki männät 50 oz painoituksella, eli täysin vakio alakerta. Tallin nurkassa pölyyntynyt.
E7TE home portatut kannet 351W venttiileillä, vanhat oven pönkät otettiin hoitoon.
TFS stage 1 rullanokka.Duration at 050 inch Lift: 221 int./225 exh.
Weiand X-CELerator imusarja (vanhaa varastoa hyllyn täytettä käytetty paska).
Holley 670 Street Avenger. 1" speiseri. Nuo lojui hyllyssä käyttämättöminä niin laitettii käyttöön.
Ford Duraspark jakaja. 33 -35 ennakoilla
Halvat pitkät 4-1 pakosarjat.

Kone tehtiin nyt vasemmalla kädellä mutta ei ihan silmät kiinni.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mulla on melko sama resepti nykyisessä koneessa, minkä tänään ensi kertaa starttasin. Vakio alakerta, sama tfs1 keppi, kannet vanhempaa mallia, mutta myös isommilla venttiileillä. Beehive jouset ja comp cams energy rullakeinut ja Trick Flow tönärit. Myös itse portatuilla kansilla. MAC shorty peltisarjat. Edelin kopio imusarja ja 70mm kaasuläppä ja ITG filtteri modatun maffin edessä. En tiedä miten on vetoja, huomenna ensimmäinen koeajo.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tällä kertaa sitten säätöihin, niin saadaan kaikki hepat ulos :)
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Jees jees!!! 8)
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ensimmäinen testilenkki heitetty, voimaa tuntuu tulleen lisää nokan vaihdon seurauksena. Edelleen tuntuu että kuskin puolen putkesta tulee haikua, vaikka x-putki. Luulis että tulis molemmilta puolilta. Vai onko putkessa vielä öljyjäämiä.

Asiasta toiseen, onko kenelläkään käytössä sellaista "shift plus" Electronic Shift Improver palikkaa, jolla vaihdoista pitäisi tulla terävämpiä? Kun tuntuu että melkein menee ylikierroksilla ennenkuin vaihtaa isommalle.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin täytyy tehdä! :peukku:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No siinä palikan tuote selostuksessa mainitaan juuri että se nostaa linjapaineita sähköisesti, no en minä tiedä pystyykö se sen tekemään. Sillähän kysyin jos jollain olisi palikasta kokemusta.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Firebolt kirjoitti: 08 Touko 2018, 15:29 Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
Aivan pakko...jos ei molemmilta puolilta savuuta, tasauspyörästön lukossa on jotakin vikaa.... :twisted:
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Pertti kirjoitti: 08 Touko 2018, 23:45
Firebolt kirjoitti: 08 Touko 2018, 15:29 Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
Aivan pakko...jos ei molemmilta puolilta savuuta, tasauspyörästön lukossa on jotakin vikaa.... :twisted:
Molemmat renkaat kyllä savuaa! 8)
Avatar
Heinaee
Aktiivi
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Loka 2014, 16:23
Auto: Ford Mustang GT -97 4.6
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Heinaee »

Mulla on toi Bama/SCT X4 laite ja sillä pystyy säätämään laatikon paineita. On ainakin omassa huomannu eron kun niitä säätelin. Toki laatikko 4r70w.
-97 4.6 2v
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Topias74 kirjoitti: 09 Touko 2018, 08:57
Pertti kirjoitti: 08 Touko 2018, 23:45
Firebolt kirjoitti: 08 Touko 2018, 15:29 Ajele nyt hetki, jos ei kerran molemmilta puolilta savuta. Vähän pidemmän lenkin jälkeen sitten näkee mitä sieltä tulee kun on vanhat palanu pois.
Aivan pakko...jos ei molemmilta puolilta savuuta, tasauspyörästön lukossa on jotakin vikaa.... :twisted:
Molemmat renkaat kyllä savuaa! 8)
No ei se sitten suuri ongelma ole, jos kerran renkaat savuaa molemmilta puolen. :devilhehe:
Sullahan saattaa olla vaikka peruna toisessa putkessa, tai liian jyrkkä kurvi!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin