Sivu 5/9

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 14 Heinä 2013, 21:13
Kirjoittaja FBFIN65
Juu Iso Kiitos Järjestäjille, oli hieno viikonloppu ja Hienosti homma pelas, mitä ny perinteisesti toi Slalom vähän tökki, mutta sehän on jo perinne Natikoissa kun osallistujia on niin paljon :)
Henk Koht tasolla viikonloppu meni suht ok,en vaan ehtinyt laittaa autoa kisa moodiin Saksan reissun jälkeen, niin mentiin perus setillä, perinteiset perän huohotin öljyt jarruihin ja putkistoon, pieniä savumerkkejä näytti tulevan parissa mutkassa jos joku ihmetteli mikä siellä savuaa
No ens vuonna sitten taas
Ja pirun paljon kiitoksia mökkikavereille sekä muille tutuille ja tuntemattomille hyvästä seurasta

(Paitsi sille yhdelle suulaalle punatukkaiselle naiselle, joka heilutteli sitä keskisormea päin naamaa ) :lol: :lol: :lol:

Special Kiitokset Jyrille ja Petterille autojen testi ajoista,pirun hyviä autoja molemmat radalla

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 14 Heinä 2013, 21:23
Kirjoittaja Homer65
Kiitokset mun puolesta kaikille! Vehkeet laukes vaihteeksi ja tultiin trailerilla kotiin, taas. Muutenkin näkyi paljon antautuneita ja lipsahtaneita laitteita. Seuravaan kertaan taas nöyränä.

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 14 Heinä 2013, 21:41
Kirjoittaja Fastback
Komeet oli kelit taas ja jesus että näkyi tuttuja - mukavaa oli turista siinä tiimellyksen keskellä.

Normaalit vastoinkäymiset ja megajumpat paikanpäällä - ainoa päivä vuodessa jolloin saa rassata autoa aamusta iltaan ihan vapaasti ilman paremman puoliskon maanitteluita.

1) nyt alusta toimii. Ekassa lähdössä pito yllätti miehen, kierrokset 3000 rpm ja kytkin ylös, pomppas pystyyn ja stumppas. Seuraava lähtö 4000 rpm lähtöviivalla, kytkin ylös, kumi tarraa ja meinaa puutua. 4500 rpm tauluun niin jollain lailla irtosi, 60 ft 1,90s. Jäi lähdöt vähäisiksi, 2-step eli lähtökierrosten rajoitin säädetään asentoon 5200 rpm tulevaisuutta silmällä pitäen. Karmea pito.

2) TKO600 vaihdot menivät putkeen, ei sitä perinteistä 2-3 vaihdon missiä, taitaa keksintö alkaa hiotumaan (todennäköisesti juuri ennen kuin räjähtää)

3) veto puuttui koneesta, vaihdettiin isomma suuttimet - samalla etukammion tiiviste sanoi sopparin irti - kiitokset Suojasille tiivarista - oli ajot loppua normaaliakin aiemmin... loppunopeudet 168-176 kmh, ajat 12,946s, ei kulje mihinkään tai ei kulje totutusti. Oletusarvona olisi voinut kuvitella auton kulkevan, koska aiemman ennätyksen 189 kmh loppunopeutta ja nyt noi alumiini Cobra Jet kannet kävivät erään gurun käsittelyssä. Kannet plaanattiin ja samalla guru teki niistä taidetta, imupuolen poikkipinta mitoitettiin isku ja poraus silmällä pitäen, kaikki hipisteltiin ja koplailtiin. Noh anyway, tästä ei ole kuin yksi suunta ja se tuskin on enää alaspäin - kai.

4) jostain syystä kansipahvi vika uusiutui, en kyllä meinannut uskoa. Vien alkuviikosta momenttiavaimen kalibroitavaksi, noi kannet vedetään 183 Nm kireyteen niin ei hirveästi paranisi alle jättää, sillä ARP 9/16 kannenpultit eivät vielä veny juuri mitään ja jos momentti ei mene oikeaan niin noin paksulta pultilta puuttuu ns. "clamping force" eli puristusvoima.

5) tilaisuus toteuttaa itseään. Kun toi piece of shit taas kerran tulee hinurilla kotio, niin jos vika löytyi momenttimavaimesta, elvytän auton vielä loppukesälle ajoon, mutta jos vika ei ole momenttiavaimessa, niin sitten täytyy perehtyä asiaan mistä vamma tulee. Täytyy samalla mitata venttiilijouset ettei "vetämättömyys" johdu niistä. Nyt voisi olla oikea hetki kiillottaa kansien & lohkon tasot ja ottaa hyllyssä olevat cometicin monikerros metallitiivisteet käyttöön - loppuisi Felpron massatiivisteiden syönti. Itseasiassa nyt jos ikinä olisi ehkä paras paikka päivittää tuo Ford Racingin laahava hydraulinokka-akseli johonkin rullaatirullaatimekaaniseen versioon.

6) vanhemman pojan autoleikeissä Hotwheels Dodge Daytona hajosi spinnaten ja syyksi ilmoitettiin "kannet meni rikki". Onneksi poika vielä assosio noi hajoamiset noihin mopareihin... :D

7) vaihdoin radalla vielä uuden termarin ja öljynsuodattimen, niin kuin ei olisi jumppaa ollut.

8) Haluaa Makitan sähköpyssyn, lainasin Mäkipetäjän Makitan sähköpyssyä slicksijumpassa ja voi taivas mikä laite. Ei enää voivuttavaa ristikkoavaimen heiluttamista +40 asteen asfaltilla könyten, tahtoo Makitan.

Hikinen lauantai. Ottaisinko uusiksi jos saisin valita... Hmmm??? No vaikka heti.

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 14 Heinä 2013, 22:59
Kirjoittaja Jarvis
suuret kiitokset täältäkin, huippu päivä. Eka kerta Natikoissa ja vartilla. Tahtoo lisää :)

Parannettavaakin jäi ja koska tällä iällä kuski ei kehity niin hieno tekosyy miettiä jotain uutta osaa, vai miten se meni :).

Nähdään Tahkolla!

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 14 Heinä 2013, 23:03
Kirjoittaja pokkinen
Kiitos kaikille kävijöille täältä organisaation puolesta myös.
Tehtiin upeat natikat ja hiotaan ensi vuodeksi sitten taas muutamia hienosäätöjä.

Taloudellisesti homma meni yli odotusten eli iloinen mieli on varmasti meidän molempien kerhojen johtohenkilöillä.
FMOC huippukaverit Taisto, Antti ja Vesa ansaitsevat enemmän kuin selkääntaputukset eli ISO KIITOS talkoista taas kuten kaikille muillekin eri tehtävissä olleille !

Omasta puolestani kiitän suuresti petikaveriani ja tapahtuman johtajaa Villeä sekä tietenkin Seppoa, Saria, Karia ja kaikkia Freak talkooväkeä jotka eri tehtävissä naapurikerhosta oli.

Tällä hetkellä kerhojen välinen toiminta on niin kitkatonta että tällaisen yhteisen huipputapahtuman järjestely on myös hauskaa hommaa ja
näkyy varmasti koko tapahtuman ilmapiirissä.

KIITOS

P:S Ensi kesäksi on sama lauantai jo varattu

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 14 Heinä 2013, 23:46
Kirjoittaja 4.6 Snake
Talkooväelle kiitokset.
Tulipahan valittua huolella väärät jarrupalat...puolitoista kierrosta ja poljin melkein lattiaan suoran päässä. Kuva

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 10:42
Kirjoittaja Mexico65
4.6 Snake kirjoitti:Talkooväelle kiitokset.
Tulipahan valittua huolella väärät jarrupalat...puolitoista kierrosta ja poljin melkein lattiaan suoran päässä.
Noiden jarrupalojen kanssa kannatta olla tarkkana jos meinaa radalla viihtyä hieman pidempään.
Mikä pala tässä tapauksessa oli kyseessä?

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 12:04
Kirjoittaja Hellakopteri
Kiitokset täältäkin! Huikee päivä ja hienosti talkooväki painaa hommia!

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 12:20
Kirjoittaja CYG-6
Kiitokset Foxyleidille, olit hyvä apukuski. Ilman apuasi ja kannustustasi en olisi mennyt slalomiin. Nyt ehkä uskallan Tahkollakin. Terv. Heli
Eiköhän emäntä tahkollakin osallistu.
SUURI KIITOS JÄRJESTIJÖILLE ONNISTUNEEN TAPHTUMASTA.
Oma rata aika ei parantunut siitäkin huolimatta meni mukavasti.

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:17
Kirjoittaja 4.6 Snake
Mexico65 kirjoitti:
Noiden jarrupalojen kanssa kannatta olla tarkkana jos meinaa radalla viihtyä hieman pidempään.
Mikä pala tässä tapauksessa oli kyseessä?
Wilwood/PolyMatrix BP-20. Ajattelin seuraavaksi B paloja...tutut Hawkin palat ei käy näihin satuloihin. Voi myös olla että jarrut oli etupainoiset kun mäntien pinta-ala tuplaantunut verrattuna alkuperäisiin satuloihin, kyseessä kuitenkin tähän autoon tarkoitettu sarja.

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 22:04
Kirjoittaja Hellakopteri
Olikohan tulokset jossain esillä vielä?

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 22:21
Kirjoittaja 95GT_extreme
Kiitokset miultakin kaikille järjestäjille. :D
Kiitokset myös mukana olleelle tekniselle tuelle. Hyvin kääntyi Slalomissa kun ole maksimi camperit käytössä.
Hauskaa oli nähdä tuttuja :) Fun Runissa sitten seuraavan kerran!
Koneen kuumeneminen haittasi radalla kovempaa kuormoitusta. Kokeilin Championin 3-rivistä alusyyläriä mutta rupes vuotamaan 1 kesän jälkeen. Mikähän kestäs pitempään???

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 16 Heinä 2013, 18:26
Kirjoittaja CFR-759
Hellakopteri kirjoitti:Olikohan tulokset jossain esillä vielä?
Slalom-tulokset osiossa FMOC Tuumacid Slalom Cup 2013. Muita joudutaan varmaankin odottamaan hieman pitempään koska osanottajia oli tosi paljon.

Vesa

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 16 Heinä 2013, 19:03
Kirjoittaja SiX
Pieni traileri tapahtumasta, lisää FunRunin jälkeen!


Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Lähetetty: 16 Heinä 2013, 20:07
Kirjoittaja Heppa-Höperö
Heppa-Höperö ja Mustang Sally kiittävät myöskin mukavasta tapahtumasta ja seurasta! Rataenkka parani ja Ruunakin jäi osapuilleen ehjäksi ja kotiin päästiin.
Muutama kuva:
http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... Nationals/