Sivu 5/22

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Touko 2005, 10:55
Kirjoittaja Fastbäck65
Muutaman viikon päästä päästäneen tutkimaan mitä vakio 5.0. tuottaa 6psillä ja T-70:llä. Aluksi ilman cooleria ja pikkupaineilla ja myöhemmin coolerilla ja isolla paineella.

Olisi jo prkle ajossa, jos amerikan punaniskat pitäsivät kiinni toimitus aikataulusta.. :cry: ,mutta eiköhän se siitä..

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Touko 2005, 14:42
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:410 HP/ 6500 rpm
380 lb/ft / 5000 rpm.
Mukavia lukemia ovat, kyllä tuollaisella luulisi pikkukoppaisen pinkaisevan. Vääntöhuippu yllättävän korkealla, taitaa olla vakio 3" iskulla kun noin korkealla huippuvääntö?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Touko 2005, 16:49
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:
457 kirjoitti:410 HP/ 6500 rpm
380 lb/ft / 5000 rpm.
Vääntöhuippu yllättävän korkealla, taitaa olla vakio 3" iskulla kun noin korkealla huippuvääntö?
Jep, vakio isku 3.00" ja porauskin vain 4.030" eli 306 cid.
Ehkä tuo huippu vääntö on näin paperilla tarkastellen korkealla mutta kuten jo mainitsin vääntö käyrä melko laakea.

PS. kone käy tyhjäkäyntiä 800 rpm ihan mukavasti.
Max rpm 7000 jes.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 29 Touko 2005, 14:51
Kirjoittaja 65HT
457:n "jämäosista" rakennettu kone kuulostaa aivan loistavalta! Saa pikkukoppa varmaan aikamoista kyytiä noilla tehoilla! OD:llä oli jokin aika sitten keskustelu, että saako 289:stä 400 hp katukäyttöön. Suurin osa oli sitä mieltä ettei onnistu alle 1000 rpm tyhjäkäynti, eikä ole muutenkaan miellyttävä käyttää jokapäiväisessä ajossa. Nyt kuulostaa siltä että kunhan vaan on oikea tekijä niin semmoinen syntyy vaikka jämäosista. :P

Kiinnostaisi todella paljon tietää minkalaisella kombinaatiolla saadaan tuollaista tulosta aikaan (jospa itsekin joskus laittaisi moisen... :twisted: ). Jään mielenkiinnolla odottelemaan...

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 29 Touko 2005, 15:00
Kirjoittaja Aku_81
65HT kirjoitti:457:n "jämäosista" rakennettu kone kuulostaa aivan loistavalta! Saa pikkukoppa varmaan aikamoista kyytiä noilla tehoilla! OD:llä oli jokin aika sitten keskustelu, että saako 289:stä 400 hp katukäyttöön. Suurin osa oli sitä mieltä ettei onnistu alle 1000 rpm tyhjäkäynti, eikä ole muutenkaan miellyttävä käyttää jokapäiväisessä ajossa. Nyt kuulostaa siltä että kunhan vaan on oikea tekijä niin semmoinen syntyy vaikka jämäosista. :P

Kiinnostaisi todella paljon tietää minkalaisella kombinaatiolla saadaan tuollaista tulosta aikaan (jospa itsekin joskus laittaisi moisen... :twisted: ). Jään mielenkiinnolla odottelemaan...
Kuten myös, ihan mielenkiinnosta mitä palikkaa tuo 457:n kone sisältää. Pitänee vielä pitkään tyytyä noihin nykyisiin hevosiin, ennenkuin lisää niin pitää olla muutkin osa-alueet kunnossa.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 29 Touko 2005, 20:44
Kirjoittaja Mexico65
Aku_81 kirjoitti:
65HT kirjoitti: Kiinnostaisi todella paljon tietää minkalaisella kombinaatiolla saadaan tuollaista tulosta aikaan (jospa itsekin joskus laittaisi moisen... :twisted: ). Jään mielenkiinnolla odottelemaan...
Kuten myös, ihan mielenkiinnosta mitä palikkaa tuo 457:n kone sisältää. Pitänee vielä pitkään tyytyä noihin nykyisiin hevosiin, ennenkuin lisää niin pitää olla muutkin osa-alueet kunnossa.
289 lohko 0.030" ylikoko, alakerrtaan ryhtirauta (mallia Tuumacid http://www.tuumacid.com/), 302 kampiakseli 0.010 alikoko kaikkia kaulat, Scat I beam veivit 3/8 pultella (Skatin veivejä piti vähän korjalla, että kelpasi minulle). Wiseco Pro-Tru tasalaki männät, ComCams custom nokka 286/286 nosto 0.555 imu/pako hydra rolleri (ilmeisen hyvä valinta varauksin), AFR 185 58cc kannet, Jesellin keinuvivusto 1.7 imu 1.6 pako, riittävän jäykät ventiilijouset, Weiand Exelator imusarja (ei todelakaan hyvä valinta), Holley 650 db muunneltu, 1" speiseri, Cranen optinen jakaja ja Hi6 poxi, Hooker SuperCombi sarjat.
Kaksi mittaa jäi tarkastamatta nostajien välys lohkoon ja männän tapin välys mäntään. Kaikki muut välykset ja mitat annettujen ja itse sovellettujen arvojen rajoissa. Moottorin kasaamisen hoidin itse samoin tietyt mittaukset.
Helvetin tarkat koneistukset lohkoon ja muihin liikkuviin osiin, ei lähtenyt alle 1000€. Noin 6 tuntia dynossa säätöjä.
Nyt viikonloppuna reissu Jurvaan ja takaisin, päivä rata-ajoa ja slaalomia, ei säästelyä.
Matka kulutus noin 15-16 litraa/100km.
Toimii hyvin, härskit äänet (häiritsee ajamista). Voi ajaa aina 1500rpm alkaen, tämän alapuolella hieman hengetön. Ottaa kierrokset tosi herkästi, kiva ohitella.
Matkan aikana oli kaksi pientä epäkohtaa huonosti valittu huohattajan suodatin (tiputti hieman öljyö rata-ajossa), huolimattomasti asennettu ilman putsarin ala taso (kaasu jäi päälle juuri aika-ajossa, saattoi jopa vaikuttaa kehnoon tulokseen tai sitten ei). Lisäksi tyhmyyksissäni lisäsin öljyä koneeseen huonolla suppilolla joten öljyt valui Potniaringin varikolle (yritin siivota pois). Muutoin ei vuotoja eikä jälki säätöjä.
Tuli vähän kiire tonne reissuun lähdössä, ajelin autoa ulos tallista ensikertaa perjantaina klo 12:30 ja lähtö oli samana päivänä klo 15:00. Mutta huolellisuus ehkä palkitsi koska kaikki toimi lähes täydellisesti.
PS.
Ensitalvena tarkailkaa myynti palstaa! :D

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 29 Touko 2005, 21:47
Kirjoittaja Tahavo
Minä oon miettyny vähän moottorin vaihtoa lähitulevaisuudessa. Pitää olla talvella hereillä :wink:

Tai no joo. Tarkemmin kun lukee, niin ehkä katugruisailuun liian härski peli. Vaikka kyllähän Tiedustelu Lentolaivueen Fokker C.X;t olisivat kulkeneet kovempaa jos niihin olisi asennettu Messerschmitt BF 109 G-6;n moottorit :wink:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 29 Touko 2005, 21:52
Kirjoittaja musse67
Millasilla osilla kisakone on kasattu jos noi on jämäosia? :)

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 29 Touko 2005, 21:58
Kirjoittaja Mexico65
musse67 kirjoitti:Millasilla osilla kisakone on kasattu jos noi on jämäosia? :)
Eipä hätäillä :wink:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 31 Touko 2005, 19:01
Kirjoittaja Tarkkailija
457 kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:
65HT kirjoitti: Kiinnostaisi todella paljon tietää minkalaisella kombinaatiolla saadaan tuollaista tulosta aikaan (jospa itsekin joskus laittaisi moisen... :twisted: ). Jään mielenkiinnolla odottelemaan...
Kuten myös, ihan mielenkiinnosta mitä palikkaa tuo 457:n kone sisältää. Pitänee vielä pitkään tyytyä noihin nykyisiin hevosiin, ennenkuin lisää niin pitää olla muutkin osa-alueet kunnossa.
Weiand Exelator imusarja (ei todelakaan hyvä valinta), :D
Mixet laittanut sitä Stealthia mikä lojui talvella tallin lattialla? Tuskin häviää huipuista tehoja, mutta ajettavuus saattaa parantua. :roll:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 31 Touko 2005, 22:42
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:Millasilla osilla kisakone on kasattu jos noi on jämäosia? :)
Eipä hätäillä :wink:
Asenne on kyllä kohdallaan. Jämä-osat taisi olla lähinnä vitsi. Jesel, AFR, tukirankaa jne. Miksi myydään osastoa pitää tarkkailla - ei kai kukaan jämä osista tehtyä konetta osta :shock: 410 hv ja tukiranka, kaiken varoiksi vissiinkin? Nyt on pakko kysyä tulevan koneen iskua 3,25", 3,40" vai 3,85" :wink: Tuleeko H-beamit vai I-beamit? Kannet säilyvät samoina vai tuleeko 2xx-afr:t vaiko Kaasen Kisakannet, Yatesia? Milloin täällä nähdään muitakin kuin Trickflow:n R-kansia?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 01 Kesä 2005, 11:11
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:Asenne on kyllä kohdallaan. Jämä-osat taisi olla lähinnä vitsi. Jesel, AFR, tukirankaa jne. Miksi myydään osastoa pitää tarkkailla - ei kai kukaan jämä osista tehtyä konetta osta :shock: 410 hv ja tukiranka, kaiken varoiksi vissiinkin? Nyt on pakko kysyä tulevan koneen iskua 3,25", 3,40" vai 3,85" :wink: Tuleeko H-beamit vai I-beamit? Kannet säilyvät samoina vai tuleeko 2xx-afr:t vaiko Kaasen Kisakannet, Yatesia? Milloin täällä nähdään muitakin kuin Trickflow:n R-kansia?
Vai millä osilla ja mikä tilavuus :roll:
No poraus ainakin on ja pysyy 4.125" :wink:
Kannet varmaan pysyy samoina vaatien kuitenkin lievää parannusta :lol:
Veiveissä merki PO ja veivien pulteissa lukee ARP 2000.
Jeselliä tulee muuallekin kuin kansiin :wink:
Niin mitä sitten siitä seuraa nähtänee ensi kesänä....

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 01 Kesä 2005, 11:37
Kirjoittaja Tapsa
Hyvä on pitää Äijjät jännityksessä mitä seuraavaan lohkoon
tulee... :wink:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 01 Kesä 2005, 15:09
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:Vai millä osilla ja mikä tilavuus :roll:
No poraus ainakin on ja pysyy 4.125" :wink:
Kannet varmaan pysyy samoina vaatien kuitenkin lievää parannusta :lol:
Veiveissä merki PO ja veivien pulteissa lukee ARP 2000.
Jeselliä tulee muuallekin kuin kansiin :wink:
Niin mitä sitten siitä seuraa nähtänee ensi kesänä....
Jahas jahas, eli joku Valiantin tai DARTin kone tulossa? Jeselin jakopää - ohhoh. Race henkiseltä ja laadukkaalta alkaa kuulostamaan. Mites vaihteiston kanssa, joko TKO600 on tilauksessa?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 01 Kesä 2005, 15:17
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:Mites vaihteiston kanssa, joko TKO600 on tilauksessa?
Oisko Jeriko kova sana, vai T56?
Mitenkä on kestävyyden laita?
Ehkä jokin muu kuin TKO niitähän on jo joka vessassa.
Koska sliksejä ei tule alle niin paikatkin kestää paremmin.