Sivu 4/4
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 12:20
Kirjoittaja kimmoli
Ville K kirjoitti:Olis kiva kuulla minkälaisia tehoja laitteista irtos?
Vitosella piti lukeman alkaa, mutta neljään ja puoleen jäätiin. Vääntöä kuitenkin reippaasti yli 600 Nm.
Kimmo
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 14:32
Kirjoittaja Fastback
kimmoli kirjoitti:Ville K kirjoitti:Olis kiva kuulla minkälaisia tehoja laitteista irtos?
Vitosella piti lukeman alkaa, mutta neljään ja puoleen jäätiin. Vääntöä kuitenkin reippaasti yli 600 Nm.
Kimmo
Älä murehdi Kimmo, se on kumminkin lähes 300 hv enempi mitä stanu vanhasta mussesta ja lähes 250 hv enempi stanu 5.0 foxeista. Kai siitäkin saa ahtopainetta nostettua?
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 14:48
Kirjoittaja Mexico65
Oliko paikalla yhtään pikkulohkon kaatajaa?
PS. 2009 noilla samoilla rullilla 550 / 600, 334cid vapari.
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 15:10
Kirjoittaja JXA-26
Oli ainakin ZZR-x -68 ht 390, mutta yllytyksistä huolimatta ei kaveria rullille saatu. Himolla odotan keltä löytyy se ensimmäinen nelos koneinen Mustang, joka kyykyttää pikkulohkot.
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 16:03
Kirjoittaja Fastback
JXA-26 kirjoitti:Oli ainakin ZZR-x -68 ht 390, mutta yllytyksistä huolimatta ei kaveria rullille saatu. Himolla odotan keltä löytyy se ensimmäinen nelos koneinen Mustang, joka kyykyttää pikkulohkot.
Vähän off-topic, mutta Fordilla on nelipyttyinen venemoottori 3,7 litraa, alumiinilohko ja siihen käy 385-sarjan sylinterikannet, olisi oikein oivallinen iso nelonen ja varmasti herättäisi kummastusta jonkun Caprin tai Taunuksen peltien välissä. Yritin kaveria yllyttää tollaiseen kombinaatioon, meni kumminkin 221 cid kasin kanssa perhana soikoon. Olis ollut asiallinen vetää tollainen esim. motorsportin SCJ kansi paikoilleen ja 2 1/4" primäärit konehuoneeseen vaakaan ja siitä alas!! Vois vaikka Bossin kannen laittaa, niin vois hämätä DOHC miehiä

Olis se normaali nelarin voittanut ulkonäössä, taisi Futuragella olla vielä Carillon veivejä tollaiseen 4 kpl.... Tuota ZZR:ää vastaan taisin ajaa natikoissa 2009, veikkaisin noin 400 kaakkeroista loppunopeuden perusteella - en meinannut karkuun päästä ennenkuin tajusin painaa pedalin pohjaan. Harmi kun ei ajanut rullille, on hieno ht - ilo katsella ja kuunnella.
On vielä tuo sporttiauton kanssa vastaavan tapahtuman sopiminen vaiheessa tai suorastaan sanottuna alkutekijöissä. Heti kun aika antaa periksi niin täytyy suunnitella "koiruuksia".
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 16:06
Kirjoittaja kimmoli
Fastback kirjoitti:kimmoli kirjoitti:Ville K kirjoitti:Olis kiva kuulla minkälaisia tehoja laitteista irtos?
Vitosella piti lukeman alkaa, mutta neljään ja puoleen jäätiin. Vääntöä kuitenkin reippaasti yli 600 Nm.
Kimmo
Älä murehdi Kimmo, se on kumminkin lähes 300 hv enempi mitä stanu vanhasta mussesta ja lähes 250 hv enempi stanu 5.0 foxeista. Kai siitäkin saa ahtopainetta nostettua?
Ahtoja ei enää voi nostaa. Nyt on 0,7 bar ja se on aika reilusti vakiokoneelle. Imuventtiileitä pitäisi Softatechin gurun mukaan saada aiemmin auki.
Kimmo
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 17:43
Kirjoittaja Fastback
kimmoli kirjoitti:Ahtoja ei enää voi nostaa. Nyt on 0,7 bar ja se on aika reilusti vakiokoneelle. Imuventtiileitä pitäisi Softatechin gurun mukaan saada aiemmin auki.
Kimmo
Ottaisin sinunan UPR:ään koodia, että "please help, I need more power", sillä ne kaverit ovat autosi puuhastelleet kasaan - ennätysvedossa on voinut olla "säädöt" eri asennoissa. Ehkä kumminkin paras vaihtoehto on, että ajelet tämän kesän ja tunnustelet autoa. Sanoisin että syksyllä tiedät mitä auto kaipaa jos kaipaa.
Dynot ovat siitä vaarallisia, että eräs kaveri oli erittäin tyytyväinen kutiteltuun 302:een, maisema vaihtui ja kumi ulvoi. Sitten dynoon ja 225 hv takarenkaalta - naama norsun v"#¤¤lle, uusi sb stroukkeri työn alle, tuli 4xx hv ja rahaa paloi 16.000e - "kai se ny o tyytyväine". Dyno on vaarallinen paikka
Samantyylistä dynoasiaa puidaan overdrivellä, mä olen tuon Futuragen kanssa samaa mieltä, että varttimailin loppunopeus on paras indikaattori moottoriteholle kun auton paino tunnetaan. Täytyy vissiin nostaa ennakoita, sillä 2011 Natikoissa on sen verran järeää kalustoa tulossa, että voi tehdä tiukkaa selviytyä top 15 varttimaili listalle.
Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 18:12
Kirjoittaja kimmoli
Fastback kirjoitti:kimmoli kirjoitti:Ahtoja ei enää voi nostaa. Nyt on 0,7 bar ja se on aika reilusti vakiokoneelle. Imuventtiileitä pitäisi Softatechin gurun mukaan saada aiemmin auki.
Kimmo
Ottaisin sinunan UPR:ään koodia, että "please help, I need more power", sillä ne kaverit ovat autosi puuhastelleet kasaan - ennätysvedossa on voinut olla "säädöt" eri asennoissa. Ehkä kumminkin paras vaihtoehto on, että ajelet tämän kesän ja tunnustelet autoa. Sanoisin että syksyllä tiedät mitä auto kaipaa jos kaipaa.
Dynot ovat siitä vaarallisia, että eräs kaveri oli erittäin tyytyväinen kutiteltuun 302:een, maisema vaihtui ja kumi ulvoi. Sitten dynoon ja 225 hv takarenkaalta - naama norsun v"#¤¤lle, uusi sb stroukkeri työn alle, tuli 4xx hv ja rahaa paloi 16.000e - "kai se ny o tyytyväine". Dyno on vaarallinen paikka
Samantyylistä dynoasiaa puidaan overdrivellä, mä olen tuon Futuragen kanssa samaa mieltä, että varttimailin loppunopeus on paras indikaattori moottoriteholle kun auton paino tunnetaan. Täytyy vissiin nostaa ennakoita, sillä 2011 Natikoissa on sen verran järeää kalustoa tulossa, että voi tehdä tiukkaa selviytyä top 15 varttimaili listalle.
Säädöt on tosiaan voineet olla hiukan erilaiset. Pitääkin katsoa mitä asetustiedostoja mukana tulleessa Diablon ohjelmointikapulassa olikaan mukana... Ihan hyvä idea kysyä myös UPR:n kommenttia Jeremy Martorellalta, että mites me täällä suomessa saimme tällaisia lukemia? Asiallisen tuntuinen kaveri ja on vastaillut tosi nopeasti kaikkiin kysymyksiini.
Mitään kummempaa en kuitenkaan aio autolle tehdä, koska se on oikein mukava tuollaisena. Takarenkaat huutaa hoosiannaa ja sitä voi käyttää jopa käyttiksenä, koska käy tasaisesti tyhjää, kuluttaa kympin satasella jne jne. Esim. dynopäivänä tuli matkaa edestakaisin 350 km ja keskikulutus 10,3
Tais muuten olla ilmastointi päällä, kun dynotettiin...siihenhän hukkui jo monta kaakkia

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 09 Touko 2011, 18:43
Kirjoittaja Antti66HT
Joo, määkin vaihdan ehjän sifterin natikoihin...

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala
Lähetetty: 11 Touko 2011, 23:20
Kirjoittaja Redfire06
pokkinen kirjoitti:Sanoisin että henk.koht. oli enemmän kuin hyödyllinen kuukausimiitti tällä kertaa

Käydäänkö uudestaan hakemassa sulle baseline ennenkuin sulle tulee paineita, kirjaimellisesti

, voisin meinaan tuoda omat lähesvakiokaakkini vertailukohdaksi nyt kun se on kunnossa. Mitäs sanot?
Laita viestiä tai soittele.
Marko