Sivu 4/8
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 13:27
Kirjoittaja Ahti
Fastback kirjoitti:
Nyt Ahti tahtia tallilla, niin saadaan Falconi Natikoihin.
Niin, kahden pienen pojan isä ei voi joka ilta tallilla notkua. Lisäksi tallin on vallannut HD, Ducati ja Suzuki puhumattakaan -55 Buickista jossa on menossa etupään kasaus. Moottoripukissa on puolestaan kiinni koneistettu 322, johon on jo kaikki osatkin ostettu. Lattialla lojuu C4 projektiloota, joka pitää varmaan kohta viedä jollekin laitettavaksi kun ei itse ehdi syventyä.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 13:43
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Niin, kahden pienen pojan isä ei voi joka ilta tallilla notkua.
Yhden pienen pojan isänä pidän tuota maailman parhaana syynä olla pois tallilta. Minä en meinaa raskia käydä hakemassa edes polttopuita, kun pikkuäijä 10kk ajaa hotwheelsseillä ja ÄRISTEN JA PUHISTEN kiukkusemmin kuin viritetty pikkulohko. Tää pitäisi laittaa jo iloaiheisiin ennenkuin kuin tähän topiciin. Mitä tulee moottoripyöriin niin ison Ducatin V2:n soundit saa ihokarvat pystyyn.
Ota noi tujuimmat kannet vaan suoraan, ei sitten myöhemmin harmita kun otit pienemmät.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 15:25
Kirjoittaja Ahti
Fastback kirjoitti:Ahti kirjoitti:Niin, kahden pienen pojan isä ei voi joka ilta tallilla notkua.
Yhden pienen pojan isänä pidän tuota maailman parhaana syynä olla pois tallilta. Minä en meinaa raskia käydä hakemassa edes polttopuita, kun pikkuäijä 10kk ajaa hotwheelsseillä ja ÄRISTEN JA PUHISTEN kiukkusemmin kuin viritetty pikkulohko. Tää pitäisi laittaa jo iloaiheisiin ennenkuin kuin tähän topiciin. Mitä tulee moottoripyöriin niin ison Ducatin V2:n soundit saa ihokarvat pystyyn.
Ota noi tujuimmat kannet vaan suoraan, ei sitten myöhemmin harmita kun otit pienemmät.
Sen verran vielä off topic että myös se Suzuki (vaimon) on 2-syl. Itseasiassa mun pihalla/tallissa on vain 8, 6 ja 2-syl. ajoneuvoja..
TyösuhdeMondeotahan ei lasketa mukaan.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 18:08
Kirjoittaja mave
Eikös eräs musta foxi mennyt natikoissa 9s aikoja vaparina vuonna 2008 tai 2009 ja vielä pienellä sbf motilla? Vai oliko just sillä kertaa ahdin kokeilu menossa. Että 9s aika löytyy mut ei 10s,
Harmi kun ei koskaa sopinnut aikatauluun natikat ja jäi ainakin mun kohdalta toi aika natikoissa
Ajamatta, muulla kylläkin 10,5s aikoja tuli ajettua. Ehkä uudella autolla sit ahdettuna vähän kovempaa..
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 18:41
Kirjoittaja Fastback
mave kirjoitti:Eikös eräs musta foxi mennyt natikoissa 9s aikoja vaparina vuonna 2008 tai 2009 ja vielä pienellä sbf motilla? Vai oliko just sillä kertaa ahdin kokeilu menossa. Että 9s aika löytyy mut ei 10s,
Harmi kun ei koskaa sopinnut aikatauluun natikat ja jäi ainakin mun kohdalta toi aika natikoissa
Ajamatta, muulla kylläkin 10,5s aikoja tuli ajettua. Ehkä uudella autolla sit ahdettuna vähän kovempaa..
Tää nyt lähti vähän poukkoilemaan, mutta mä kyllä odotin kanssa Mave sun Maverickia natikoihin. Se oli vähän pahuksen asiallinen laitos pikku koneellakin, se olisi ollut tollaisella 408-460 cid 351w stroukerilla melkoinen kannoni. Ex C-ryhmän Maverickihan on kanssa tossa 100 km säteellä, sillä liuhuteltiin mun mielestä kymppejä tämän tämän aikoinaan erilaisilla sbf moteilla joskus jopa alumiinilohkollakin muistaakseni. Maverick olisi minunkin valinta kisa-autoksi, '70-'73 koppa pikkupuskereilla, mustang II-tyylin keula tai putkikeula ja Fordin
bb moottorilla. Tuuhan Juho käymään Natikoissa jos et ole vielä käynyt, osuu just EM kisojen jälkeiselle viikonlopulle. Viimekesänä Suojasilla oli hyvää yritystä, ei vaan toiminut loppuun asti. Karua kyytiä.
Huhuja kuullut, että Mavelle tulossa tai tullut foxi jota väkisin syötetään?
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 20:37
Kirjoittaja mave
jos uusi auto tuolloin kunnossa niin on mahdollista että tullaan. Tosiaan foxi on tallissa ja viikko
Sitten siihen valmistu sfi 25.5 turvakehikko mikä riittää aina 7.5s asti. Parhaillaan menossa perän kavennus, minitubet on jo paikallaan. Haapaniemen maverick meni nopeimillaan
9.6-9.7s ajan kun kävi n.5v sitten ajamassa muutaman kisan, jos muistan oikein.
Kone oli alulohkoinen 351 cleve kansilla.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 21 Joulu 2010, 08:53
Kirjoittaja Fastback
mave kirjoitti:jos uusi auto tuolloin kunnossa niin on mahdollista että tullaan. Tosiaan foxi on tallissa ja viikko
Sitten siihen valmistu sfi 25.5 turvakehikko mikä riittää aina 7.5s asti. Parhaillaan menossa perän kavennus, minitubet on jo paikallaan. Haapaniemen maverick meni nopeimillaan
9.6-9.7s ajan kun kävi n.5v sitten ajamassa muutaman kisan, jos muistan oikein.
Kone oli alulohkoinen 351 cleve kansilla.
Just tuosta Haapaniemen ex-autoa tarkoitan. En muistanutkaan että meni korkeita ysejä. Maverick on siitä hieno kohde, ettei paina mitään ja sitä on saanut 302:lla. Mikäli foxin saat iskuun, niin natikoissa on hyvä testailla kombinaatiota mikäli tavoitteena on ajaa SM sarjaa. Mihin ryhmään auto olet ajatellut? Outlaw? Foxissa tykkään tosi leveästä konehuoneesta, sinne amerikan pojat istuttavat 429/460 koneita, ford racingiltä löytyy koneenkannakkeet yms. Sumiaisten perukoille on rantautunut yksi tuollainen bbb foxi (budjet big block).
Asiaa!
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 21 Joulu 2010, 11:13
Kirjoittaja mave
Katuauto...
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 29 Joulu 2010, 23:48
Kirjoittaja Futurage
mave kirjoitti:Eikös eräs musta foxi mennyt natikoissa 9s aikoja vaparina vuonna 2008 tai 2009 ja vielä pienellä sbf motilla? Vai oliko just sillä kertaa ahdin kokeilu menossa. Että 9s aika löytyy mut ei 10s,
Harmi kun ei koskaa sopinnut aikatauluun natikat ja jäi ainakin mun kohdalta toi aika natikoissa
Ajamatta, muulla kylläkin 10,5s aikoja tuli ajettua. Ehkä uudella autolla sit ahdettuna vähän kovempaa..
Suojasen Foxi ajoi viime kesänä vapari 362 W-moottorilla 9,21 ja loppunopeutta taisi olla 238kmh. Tehoja tuli 2 x Dominatorilla ja tunnelilla niin paljon että loppunopeus nousi muistaakseni 6-8 kmh ja pidot karkas lähdössä aiheuttaen aiempaa huonommat 60 ft.ajat. Jos pitoja olis ollut entiseen malliin olisi 9.0 aika ollut todennäköinen. Jos auto painaa viivalla 1360 kg mikä lienee aika lähellä totuutta ja loppunopeutta on 238 vaatii se pyöriltä 750 heppaa, eli jokseenkin 800 moottorista...2,2 hv / cid kotona rakennetusta W vaparista..
Ja Ahti, tässä motissa taitaa olla TFS R kannet...
Timpan vanha sotaratsu sininen -65 HT ei toiminut Natikoissa 2010 (kaasarihäiriöitä).Nämä on nyt fixattu ja saas nähdä kuinka ahdettu pikkulohko potkii 2011.
Ajoin tänä vuonna Timppaa vastaan yhden lähdön ja Mustang tempaisi heti lähdössä sellaisen 10-20 metrin kaulan Futuraan nähden, ajoin sitten ohi kun Musse hyyty puolessavälissä...

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 30 Joulu 2010, 02:25
Kirjoittaja Galaxie61
pitäisköhän hommata joku kevyempi kori, no ei se silti lähellekkään mitään kympejä kulkis. mutta hauskaa olis kyllä, vois jopa"virittää" ja laittaa oikeen peltisarjat

Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 30 Joulu 2010, 06:27
Kirjoittaja mave
Suojanen ajannut monta vuotta yatesin kansilla, ennen sitä r-kansilla jollain ajat parhaimmillaan
9.5 paikkeilla ja kone koko tuolloin 343 muistelisin. Timpan r-kannet 206cc imukanavalla ja
On itse portannut vastaamaan vähintään 225 r-kantta virtauksiltaan. Tunnel ramilla ja domeilla
Ongelma oli että kyykähti hetkeksi viivalle, todennäkösesti liian isot kaasarit?
Mutta ajo kuiteski enkat tolla kokoonpanolla. Auto painaa kuskin kanssa n.1250+kg.
Juho
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 30 Joulu 2010, 09:32
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:pitäisköhän hommata joku kevyempi kori, no ei se silti lähellekkään mitään kympejä kulkis. mutta hauskaa olis kyllä, vois jopa"virittää" ja laittaa oikeen peltisarjat

Sun nykytekniikalla paikallaan olevien valusarjojen kanssa 10s ajat tulisivat mahdollisiksi korilla jonka taistelupaino kuljettaja kanssa olisi n. 1300-1350 kg nurkilla. Ei toi niin mahdoton yhtälö olisi, tietysti alustan pitää sitten vielä toimia.
Suojasten efforttia on aina ollut hieno seurata. Olen odottanut viimeiset 15 vuotta että milloin veljekset testaisivat jotain 429/460 johdannaista. Tuollainen 598 cid alakerta, 4,600" poraus, 4,500" akseli, isot kannet, iso rallinokka, +1000 hv. Alavääntöä jo sen verran ettei nyykähdä viivalla dominaattorien kanssa. Ei tarvitsisi pyörittää konettaa 10.000 rpm ja voisi perävälitystäkin harventaa.
sori pieni offtopicki.
Lisää näitä tehopikkulohkoja, kivempi se tollaista on seurata stripillä mitä vakiota '76 matalaruttu 460 cid bb konetta 3 tonnin Lincolnissa.
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 30 Joulu 2010, 23:05
Kirjoittaja Ahti
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 31 Joulu 2010, 09:40
Kirjoittaja mave
Olen jokunen vuosi sitten asioinut cnc-motorsportin kanssa. Tosta en osaa sanoa onko
Miten laadukkaasti hierottu välykset yms.. Tarkistus suomessa varalta.
Hyvin hoitu hommat sillon firman kanssa, tilasin kyllä tavaraa silloin suoraan frendille
Floridaan. Suojasen timpan kanssa puhuin viimeksi eilen, olit kuulemma ollut yhteydessä häneen?
Meinas että 206cc r-kansillakin pääset 600hepan tavoitteesesi.
Oli puhe aikasemmin Timpan mussen ajoista yms.. Timppa muisteli että domeilla eka meinas kyykähtää ja sit kun pääsi siitä eroon niin tuli pito ongelmat, eli Ville kirjotteli aikasemmin asiaa.
Juho
Re: 408W, millä alakerralla n. 600hv?
Lähetetty: 05 Tammi 2011, 22:42
Kirjoittaja Ahti
Miltä kuullostaa yhdistelmä:
TFS TW205cnc kannet, joista on raapastu siivu pois niin että palotilan koko on 54cc. Männiksi Proben SRS 2618 forged 22 dish, joten 0-dekillä ja .004" pahvilla SCR pitäisi olla Summitin laskurin mukaan 10.9:1??
Imusarjan ostin, löytyi käytetty Super Victor.