Sivu 4/4

Re: KATSASTUS, AARGH!!

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 01:08
Kirjoittaja Arto65FB
Niinpä, vaikka usein valitetaan katsastuksen tulosta, niin eipähän sinne yleensä pitsinnyplääjät ensisijaisesti hakeudu.

Itse muistan parhaina kokemuksina, kun katsuri totesi, että pakoputkisto hinkkaa kohta takajarruletkun puhki. Ei muuta kuin turhat putket poikki.

Toinen oli kun ohikulkeva inssi nappasi mitan taskusta ja mittasi kansien välisen etäisyyden ja totesi vain että:" Et ole sitten 351:seen vaihtanut".

Kolmas oli kun kerran menin ja katsuri sanoi että sulla on väärä kilpi "klups, kuin niin" No kun kun kilpi on -65 ja auto on -64, .... jaa nii vaan eihän ne tainnetkaan Fastbackeja tehdä kuin vasta vuodelle 65"

Re: KATSASTUS, AARGH!!

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 23:26
Kirjoittaja MONTTU
Onko kellään käytännön faktaa 1966 earlyn limitistä:

- Meneekö nykyään läpi 347/351 konella
- Paljonko saa olla nykyheppoja

4V 220hp versioon ilmoitettiin 1965 Saksassa 190 din heppaa. Liekö suhde Amerikan heppojen kanssa sama vieläkin. K koneessahan oli 271 Amerikan pollea.

Entäpä prosentit, nyt on papereissa 0%. Toki härveli on kuutosesta kasiksi tehty noin 25 vuotta sitten...

Re: KATSASTUS, AARGH!!

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 23:45
Kirjoittaja munmummu69
Linkki

Tuossa topikissa 271 hp hipo oli verrokkina katsastuksessa, mutta tehopainosuhde näyttelee omaa rooliaan. 7kg/kW ei saa moottorin muutoksessa alittua ilman poikkeuslupaa, vaikka auto olisi alittanut riman tehdasvalmisteisenakin.

Topicissa sivuttiin noita prosenttejakin...