Sivu 4/8

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 19:57
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:Kyllä siinä paluuputki menee ja paineensäädin on konehuoneessa, ikävä kyllä :) Niitä on -98:ssa sekä että.

11/97 on valmistuspäivämäärä, runkonumerossa kuitenkin W on 10. merkki.
Ei tarvi väitellä, tämä selvitti asian.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 19:59
Kirjoittaja TPN
juu ja kello on radiossa eikä kojetaulun päällä.. ei sillä että ois osunu arkaan paikkaan.. :)

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:00
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:juu ja kello on radiossa eikä kojetaulun päällä.. ei sillä että ois osunu arkaan paikkaan.. :)
Enpä nyt muuten olisi tätä ihmetellytkään mutta kun sitä paluulinjaa ei pitäisi olla?Onko manuaali humpuukia?

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:05
Kirjoittaja TPN
No tää vuosi on just joku ihmeen sekasikiö. En tiedä eikö sitten manuaalin kirjoittelijalle ole menny tieto perille, vai onko se niin sattumanvaraista että ei ole ollut mahdollista edes saada varmaa tietoa, en tiedä.

Minäkin olin toiveikas että just bensanpaineen nosto onnistuis ihan hiiren klikkauksella tolla Sniperilla mutta juuei..

Just avasin ton oman Haynesin aapisen niin siinä on eritelty 94-97 ja -98 bensapumpun osalta, mutta ei bensalinjojen osalta.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:12
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:No tää vuosi on just joku ihmeen sekasikiö. En tiedä eikö sitten manuaalin kirjoittelijalle ole menny tieto perille, vai onko se niin sattumanvaraista että ei ole ollut mahdollista edes saada varmaa tietoa, en tiedä.

Minäkin olin toiveikas että just bensanpaineen nosto onnistuis ihan hiiren klikkauksella tolla Sniperilla mutta juuei..
No joo, jos se on "rehti" -98 niin se paineensäätö ei niin vaan onnistukkaan.Kirjoitan tähän mitä tossa Chiltonissa lukee:
Onko sulla muuten kuvaa tuosta polttoainelinjasta tai koneesta yleensä?Jos on laitapa tähän.

"1998 and later models are equipped with returnless fuel system.Fuel flow is regulated by a specialized regulator
inside the fuel tank"

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:18
Kirjoittaja TPN
Kyllä mä epäilisin että siinä opuksessa on virhe, niin monesta tän vuotisesta olen lukenu vuodatuksia jenkkipalstoilta kun ei saa laitettua walpron tehopumppua ym.

Ei ole kuvaa mutta kyllähän sellasen saa aika äkkiä näpättyä, pistän työn alle.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:35
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:Kyllä mä epäilisin että siinä opuksessa on virhe, niin monesta tän vuotisesta olen lukenu vuodatuksia jenkkipalstoilta kun ei saa laitettua walpron tehopumppua ym.

Ei ole kuvaa mutta kyllähän sellasen saa aika äkkiä näpättyä, pistän työn alle.
Kyllä siinä näin lukee ja tuo on varmaan väärää tietoa.Aivan samoin se että kun siinä kuvataan jakopään
kopan irrotusta samaisista autoista, vaatii se opuksen mukaan koko öljypohjan irroituksen mikä ei
todellakaan pidä paikkaansa ainakaan minun kokemukseni mukaan.Tästäkin on ollu joskus foorumilla
puhetta.Hyvin se koppa siitä lähti kun vaan ottaa ne ruuvit alhaalta pois, siis öljypohjasta.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:36
Kirjoittaja TPN
tässä, jos vaan osasin.. juu en osannu... liian iso kuva.. prkl

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:45
Kirjoittaja TPN
no nyt!

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:46
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Pari sivua taaksepäin löytyy mun Pi-imarista kuva johon olen jo ympännyt polttoaine-kiskot sun muut.
Jos sulla on eri näköinen systeemi, sittenhän asia on ainakin selvä, eikös se pitäisi olla vähän toisen
moinen?Niin ja tuo mun auto on valmistunut Dearbornista 20/12/95, 10`s merkki siis T eli 1996.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:48
Kirjoittaja TPN
ei vaan pumppu vaan on erilainen, muuten pitäs olla vielä sama..

katos on siinä eroa, mulla ei ole sitä isoa paineensäädintä kuskin puolella, vaan pienempi heti letkuliitoksen kohdalla.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 21:11
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:ei vaan pumppu vaan on erilainen, muuten pitäs olla vielä sama..

katos on siinä eroa, mulla ei ole sitä isoa paineensäädintä kuskin puolella, vaan pienempi heti letkuliitoksen kohdalla.
Niin tarkoitatko heti tuossa tuloletkussa olevaa kromattua osaa?Kyllä mun autosta se löytyy myös..
Eli sulla olikin se yks paineensäädin vähemmän konehuoneessa kuten alunperin väitinkin.... :D
Ja bensanpaineen määrää se FPDM moduuli joka säätelee pumpulle menevää jännitettä.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 21:32
Kirjoittaja TPN
on siinä toinen vielä siinä kiskossa, mutta apukuskin puolella ja siihen tulee alipaineletku, eli todellakin sekasikiö.
se toinen mutikka siinä letkun välissä on varmaan joku paineakku?

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 21:38
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:on siinä toinen vielä siinä kiskossa, mutta apukuskin puolella ja siihen tulee alipaineletku, eli todellakin sekasikiö.
se toinen mutikka siinä letkun välissä on varmaan joku paineakku?
Tuossa Chiltonin manuskassa mainitaan että tuo kait olisi jokin suojaventtiili jos paine jostain syystä kasvaa liian
suureksi, en ole varma mutta tuleepahan Gt:n konehuoneet ja polttoainejärjestelmät tässä tutuiksi:)
Niin ja estääkö se samalla sitten takaisinpäin virtauksen.

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 22:05
Kirjoittaja TPN
Tätä menoa tulee uniinkin jotain säätimiä ja pumppuja.. :)

Näkyy tuo munkin aapinen käskevän purkaa öljypohjan pois kun irrottaa jakopäänkopan, mutta ei mulle kyllä tulis mieleenkään moinen. Mutta tuosta polttoaineen syötöstä ei juurikaan ole kerrottu.. On noista manuaaleista joskus apua mutta kyllä monesti paremmin pärjää maalaisjärjellä ja kokeilemalla. Ihmisten tekemiä vehkeitä noi onneks on. :)

Tai sitten täytyy olla ihan oikea Fordin tekemä korjauskirja, se on eri juttu.