Sivu 4/5
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 11:42
Kirjoittaja Kankkis
Tällähetkellä myynnissä kojootti moottori+vaihteisto esim.
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 16:33
Kirjoittaja Kankkis
Ai 65tkm ajettuun kojoottiin remontti jep jep
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 16:57
Kirjoittaja ToniH
Saakos kilsat jotenkin todennettua irtomosasta? Tai sen, että se on toimiva ja ehjä?
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 17:29
Kirjoittaja ranger
Tuossa on kyl hyvä että se on paljon lähempänä kuin USA. Toisaalta Baltiassa on tunnetusti paljon ketkuja....
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 18:19
Kirjoittaja ToniH
Mikäs se Rangerin tavoite taas olikaan? Ja paljonko kilsoja orkkismosassa?
JA miksi kojootti.. Onhan kilpailijoilla vastaavia 5.0 moottoreita.. esim Saksassa, jos kerran merkilläkään ei ole väliä.
Jos LS-moottoreita meinaat niin niitä on ihan joka toisen vajan nurkassa, ei maksa paljoa ja viriosia loputtomasti. Ja GM:llä on
crateinakin vaikka mitä. Mutta, ehkä se olisi hieman harhaoppista.
Mutta, eka joka asentaa Bemarin 5.0 V12 Foxiin on kyllä sankari ihan joka miitissä!

Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 18:48
Kirjoittaja ranger
Ei tässä ole tavoitetta asetettu sen kummemmin, mietintää moottori päivitykseen. Mitään ei siis ole päätetty. Vaihtoehtoja punnitaan rauhassa. Ahdinta ei tule ja potkua sais olla varmaan se jotain 350.... ja pikkasen räntätänttää mieluusti.... Ruiskun vaihtuminen kaasariksi ei ole mahdottomuus tai ehkäpä päivitys holley sniper tai vastaava. Stroukkikone kyllä kiinnostaa, eikös se ole niin että nothing beats cubic inches.
Tähän asti ollut toi kojootti vähän haaveissa mutta nyt alkoi puntti tutisemaan kun se saattais jopa olla mahdollista.
Tunnen kyllä vetoa noihin Ford Performancen crate koneisiin joten sellainen on ehkä etusijalla haaveissa, tuollainenkin varmaan helposti kulkeutuisi Roihupeltoon haettavaksi..
https://performanceparts.ford.com/part/M-6007-X2347DR
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 19:12
Kirjoittaja ToniH
IMHO, kyllä itsesäätävä ruisku on aikalailla tätäpäivää. En ite enää laittaisi kaasaria autoon, jos vaihtoehtoja on. Se on sitten vähän makuasia, että haluaako siirtyä monipisteruiskusta throttlebody-ruiskuun vaiko vaan päivittää sen jo olemassaolevan monipisteen nykypäivään. Sniper on kyllä helppo ratkaisu ja varmasti mukava sellainen. Siinä pääsee valitsemaan sitten isosta läjästä kaasari-imusarjojakin.
Ja niitä itesäätäviä voi tietty säätä myös ite.

Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 19:16
Kirjoittaja ToniH
kaara91 kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 19:09Osu ja uppos.

Tuolla
toispuoljokkee yksi jenkkityyppi asensi vanhakoppaseen (68-82) lasikuitupulkkaan Bemun V12 ja on kyllä saanut siitä glooriaa jo vuosikaudet.

Ei ollut kyllä mikään plug and play vaan vaati kaikenmoista koneistuskykyä mutta siellä se vaan on ja pelaa kuin ...hmmm... buikki...

Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 16 Maalis 2021, 20:32
Kirjoittaja Kankkis
Jos itse säätävää ruiskua meinaa ja haluu kaasari lookin pitää niin kyllä sitten sniperiä paljon fiksumpi on edelin pro flow 4. Ecun saa järkevämmin ja on 8 piste ruisku ja mahdollistaa itseoppivan ohjelman lisäksi seos ja sytkäkarttojen teon juuri sellaiseksi kuin haluaa
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 17 Maalis 2021, 07:02
Kirjoittaja Mexico65
Godzilla Rising: Cracking 1,400 Horsepower With Ford’s Newest V8
https://www.enginelabs.com/engine-tech/ ... -newest-v8
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 17 Maalis 2021, 10:35
Kirjoittaja PeteP
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 17 Maalis 2021, 12:41
Kirjoittaja ToniH
Onko Kaara sulla hajonnut noita vakiolohkoja? Kavereilla? Kuinka yleistä tämä on Suomenmaassa?
Jos rajoittaa 400+hp koneessa kiekat johonkin esim. 6200rpm tienoille niin onko lohkon pettäminen kuinka todennäköinen ongelma? Voiko Fordin lohkoissa 2-pulttisia pukkeja (2-bolt main caps) muuttaa 4-pulttisiksi tai tehdäänkö tällaista?
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 17 Maalis 2021, 12:55
Kirjoittaja Pappacosworth
Nostajalaaksoon saa vissiin jonkin vahvikkeen ja runkopukit voi yhdistää ns. Tikapuulla. Hintaa tulee siitäkin.
Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 17 Maalis 2021, 13:02
Kirjoittaja ToniH
kaara91 kirjoitti: ↑17 Maalis 2021, 12:53
Mulla ei ole haljennut. Kahdet pahvit on menny muutaman päivän ajolla rautakansilla. Ja se riitti. Eihän noi kansipahvit tahdo kestää vakiossakaan..100tkm enempää..
Kiitos selvennyksestä. Lähinnä ahtamattomat katumyllyt mielessä teholuokissa ~350-425hp.
Mutta, holy crap...mullahan on jo varmaan 130tkm tjsp. taulussa.

Tarvii varmaan alkaa keräämään osia kansipahviremppaa (lue: uudet kannet, keinarit jne. ) varten.
Kilpailijassa meni kansipahvi jossain 150K jälkeen. Yläkerran tiivistesarja maksoi ehkä satasen mutta kokonaiskustannus oli varmaan 2+K€.

Re: Ford Performance 363 crate engine
Lähetetty: 17 Maalis 2021, 13:14
Kirjoittaja PeteP
Eikö se ole jo hyvin jos kestää reilu 500hp jopa puolituntia kovaa ajoa
