Sivu 4/4

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Lähetetty: 08 Marras 2020, 17:57
Kirjoittaja ranger
kaara91 kirjoitti: 06 Marras 2020, 12:01 Löysin tämmösen
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta

24 §

Nopeusmittari

1. Ajoneuvossa on oltava valaistu nopeustietonsa ja virtansa ajoneuvosta saava nopeusmittari, jonka näytön on oltava kuljettajan vaikeuksitta luettavissa ja ilmaistava nopeus kilometreinä tunnissa ja katettava ajoneuvolla saavutettavat nopeudet 250 km/h asti, mopossa ja L6e-luokan ajoneuvossa kuitenkin enintään 80 km/h asti.
Meininki hommata foxiin autometerin mittaristo ja noihinhan saa GPS nopeusmittarin niin pääsee siitä mittarin vaijeristakin eroon. Näyttää tosin että ei lakipykälien mukaan olisi kelvollinen, mutta aika tarkka poika jos tuon havaitsee ja tuskin se ketään kiinnostaa. Toisaalta mittarihan saa tietonsa ajoneuvosta jos siihen on asennettu gps anturi.

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Lähetetty: 16 Marras 2020, 21:38
Kirjoittaja Mustangiman20
New edgessä on melkoiset tilat takapyörille, mietin että tässä kohtaa laittaisin pultattavat spacerit taakse niin saa rengasta tuotua lähemmäs lokaria. Voiko vakiojousilla rengas olla lokarin sisäpuolisen levikkeen kanssa päällekkäin? Siellä on parikolme senttiä ainakin vaakasuuntaista peltiä lokarin sisäpuolella. 30mm spacereilla ne menee jo pystysuunnassa päällekkäin, mutta yltääkö rengas sinne asti kovissa täräyksissä?

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Lähetetty: 17 Marras 2020, 10:18
Kirjoittaja ToniH
Mulla on talvirenkaiden kanssa takana pultattavat spacerit, koska ilman niitä pyörät (16" vakiovanteilla) jäävät liian sisään. Kokeilin niitä sitten kesäkummienkin kanssa (285/35 18 + 10" vanteet) ja kyllä se rouhaisi kiinni epätasaisuuksissa. Ei toimi, otin pois.