
Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Olis varmaan muuten pätevä laite, mutta johan "ooppelin osat" teilattiin tässä aika hyvin.. 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Noista kääntösäteistä ja sähköisestä tehostimesta oli juttua jossain drifteri-Camarojutussa.
- Juke66
- Addikti
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=4116.0Arto65FB kirjoitti:Noista kääntösäteistä ja sähköisestä tehostimesta oli juttua jossain drifteri-Camarojutussa.
Tuolta löytyy drifteri Camaron rakentelusta keskustelua. Sivulta 12 alkaen juttua kääntösäteistä jne.
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Mulle kuminauhakätiselle kans tehostin ehdoton. Päädyin Unisteerin hammastankoon, halvempi kuin TCP ja melkeen bolt on. Kääntösädettä tosin on reilusti!! Alkuperäinen öörlin tehostinhässäkkä on kyllä
.stä!!

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Tuokin näyttäis käypäseltä, jos vaan boorit täsmää!
http://www.classicperform.com/NewProduc ... ies500.htm
http://www.classicperform.com/NewProduc ... ies500.htm
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Ohessa toisella kotimaisella asiaa sähköisestä tehostimen asennuksesta. Melko hyvä kirjoutus. Kuvat näkyy kun kirjautuu sivustolle.Heppa-Höperö kirjoitti:Entä sähköinen tehostin, esim. Corsasta? Rallimiehet vissiin käyttää..?
Valitettavasti nämä elinten luovuttajat voivat kotimaisilla romuttajilla olla melko harvassa...
The EPS column can be found in the following vehicles:
• Saturn Vue - from 2002 to 2007
• Chevrolet Equinox - from 2005 to 2007
• Pontiac Torrent 2005-2007, not 2008
• Saturn Ion - from 2003 to 2006 - only in steering column with metal ECU case
http://forums.vintage-mustang.com/mod-c ... eps-7.html
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Taidan ehkä sittenkin kokeilla tuota ZF:n tehostettua simpukkaa, tai mallailla ainakin! 

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
http://abspowerbrake.com/newproducts.html#
Tuolla ois jonkinmoionen NEW! paketti, sinne ihan alas kun rullaa ...
Tuolla ois jonkinmoionen NEW! paketti, sinne ihan alas kun rullaa ...


Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Mitä lie maksaa? Tuon ZF:n saa 150e tai jopa halvemmalla, kaikkine hiluineen!
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 23 Joulu 2014, 21:13
- Auto: 1970 Mach1
- Paikkakunta: Lappajärvi
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
http://www.hemmings.com/hmn/stories/201 ... ure32.html
Tuolla on jotakin juttua simpukoista..
Tuolla on jotakin juttua simpukoista..
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Tassä vähän mun tutkimuksia:
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... tions.html
http://www.jalopyjournal.com/forum/thre ... ts.675172/
http://www.fordmuscleforums.com/fairlan ... g-box.html
Fordillahan ei ole alkuperäisenä sen mallista simpukkaa joka kävisi suoraan mustangiin, tai edes lähelle.
Lähimpänä taitaa olla tuo ZF ooppelista, Saginaw/Delphi 670 02-Cherokeesta ja tietysti tuo Borgeson.
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... tions.html
http://www.jalopyjournal.com/forum/thre ... ts.675172/
http://www.fordmuscleforums.com/fairlan ... g-box.html
Fordillahan ei ole alkuperäisenä sen mallista simpukkaa joka kävisi suoraan mustangiin, tai edes lähelle.
Lähimpänä taitaa olla tuo ZF ooppelista, Saginaw/Delphi 670 02-Cherokeesta ja tietysti tuo Borgeson.
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Nyt on Omegan ZF tehostettu simpukka tykötarpeineen tallissa, ja maksoikin kokonaiset 70e. Oliskohan jollekin jääny nurkkiin 68-70 pitman arm, jossa 1 1/8" boorit? (Mulla omassa tuumanen.)Voisin ostaa semmosen pois! 

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Mitä kokoonpanoa tarkoitat? Siis simpukka pitää todennäköisesti kiinnittää välilevyllä tai rungon läpi uudet reijät ja holkit. Simpukka on 2" pidempi, joten se korkeus on kompensoitava joko kiemuralla pitman armilla tai nostaa simpukkaa ja rattiakselia vähän ylemmäs. Omegan pumppuun täytyy vaihtaa kiilaura hihnapyörä ja tehdä sille kiinnitys teline. Letkut ja säiliö paikalleen. Oikeastaan homma seisoo tältä osin nyt tuon puuttuvan pitman-armin takia. Tai onhan tässä kyllä muutakin tekemistä, hitsuuta ja moottorin rakennusta, ja kaikkea muutakin!
Mutta laitan tänne kyllä kaiken kansan tietoon asiaa projektista kunhan se etenee.
Siitähän ei ole vielä tietoa miten se mahtuu paikalleen sitten kun moottori ja pakosarjat on paikoillaan, pitäisi mahtua, mutta katotaan miten äijän käy!


Siitähän ei ole vielä tietoa miten se mahtuu paikalleen sitten kun moottori ja pakosarjat on paikoillaan, pitäisi mahtua, mutta katotaan miten äijän käy!

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Toivottavasti! 

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Ennen laitan omegan simpukan, kuin porkin köstyksen. Omegan simpukka on hyvää ZF tuotantoa, varaosia löytyy jos sattuu tarviimaan jota tuskin tarvii. Mulla on ollut tuossa irto keulassa soviteltuna tuo ZF jo tovin , pitää laittaa tuohon kesäkasaan kunhan on koneen vaihto uuteen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302