Sivu 4/4

Lähetetty: 05 Syys 2006, 11:42
Kirjoittaja voxagent
Vanneaiheeseen liittyen:

Sopiikkohan American Racing Torq-thrust D:t kokoa 15X7 ja 205/60/15 renkailla heittämällä '66 Mustangiin jossa on lähes vakio alusta granada-levyjarruilla??

ARE:n sivulla ei suosituksissa ko. vannekoka mainita..

Lähetetty: 05 Syys 2006, 12:27
Kirjoittaja Poro
Pakkohan se on itsekin...

Taidan olla niitä harvoja (ainakin vastanneista) jolla on 195/65R14 (vai oliko se R15?) Perä on luultavasti 3.0 ja C4:lla sitä väänetään.

Tämä tietysti helpottaa kilpailua esim. slalomissa, omassa sarjassa kun ei kovin montaa osallistujaa ole ;)

Timo

Lähetetty: 07 Syys 2006, 16:11
Kirjoittaja Mexico65
Saattaa olla, ettei tämä kuulu täysin tähän, mutta oli mielenkiintoista asiaa Amerikan vanteista. Lopussa taisi olla melko kattava lista eri vanne toimittajista.
Voi kiinnostaa myös pussihousuja.

http://www.roadsters.com/wheels/

Lähetetty: 07 Syys 2006, 16:19
Kirjoittaja Tapsa
juu, sivuilla on luudattu.. :wink:
Hopster vanne klooni..

Lähetetty: 23 Loka 2007, 17:39
Kirjoittaja FBFIN65
Kysymys, kuinka leveä rengas menee kyseiselle vanteelle ?

Itte oon ajatellu jotain 225/45/50/15 renkaita
Löytyykö ja miten sopii liikkumaan jos kauttaaltaan,Arning muutos edessä ja auto 65 fb

Muistelisin että jonkun kanssa tästä oli puhetta joskus että 225 olis ollu max, mutta en muista profiili korkeudesta mitään ?


Vanne TT D

Product Number: 1055665
Size: 15x6
Product Description: GRAY AND MACHINED
Backside Spacing (in/mm): 3.625/92
Offset: 4.45mm

Lähetetty: 23 Loka 2007, 20:48
Kirjoittaja Homer65
FBFIN65 kirjoitti:Kysymys, kuinka leveä rengas menee kyseiselle vanteelle ?

Itte oon ajatellu jotain 225/45/50/15 renkaita
Löytyykö ja miten sopii liikkumaan jos kauttaaltaan,Arning muutos edessä ja auto 65 fb

Muistelisin että jonkun kanssa tästä oli puhetta joskus että 225 olis ollu max, mutta en muista profiili korkeudesta mitään ?


Vanne TT D

Product Number: 1055665
Size: 15x6
Product Description: GRAY AND MACHINED
Backside Spacing (in/mm): 3.625/92
Offset: 4.45mm
Eteen earlyssa, taulukoiden mukaan, max 225. Mulla 225/55, vanne 16x7 BS 3,25. Taakse mahtuu hiukan leveempi. Saattaapi käydä hiukan kapeeksi toi 6" vanne, ei varmaankaan kestä kovinkaan matalaa profiilia.

Lähetetty: 23 Loka 2007, 20:58
Kirjoittaja Arto65FB
FBFIN65 kirjoitti: Itte oon ajatellu jotain 225/45/50/15 renkaita
Just niinkuin Homer sanoi, toi menee vähän matalaksi 6 tuuman vanteelle ja muutenkin matalaksi. Alkuperäistä vannekokoa lähempänä olisi joku 225/60/15, 215/60/15 tai 225/55/15 ja samalla passelimpi 6 tuuman vanteelle.

Lähetetty: 24 Loka 2007, 15:11
Kirjoittaja Mexico65
FBFIN65 kirjoitti:Kysymys, kuinka leveä rengas menee kyseiselle vanteelle ?

Itte oon ajatellu jotain 225/45/50/15 renkaita

Size: 15x6
Aika lailla Arton linjoilla.
15X6 vanteelle
Mielestäni max 215 60 (tai 70 vähän vanhanaikainen). Jos vanne olisi edes 7" leveä niin sitten voisi ajatella 225/50/55 (tai 215/45 menee liian matalaksi, ei näytä hyvältä)

Kokemukset seuraavanlaisista vaihtoehdoista 65 fb:ssä, erilaisilla alusta muutoksilla:
195/82 14X5,5 huono, sekarengastus (1991)
225/80 14X5,5 huono, Kleber (1991 - 1994)
205/70 14X7 menettelee varauksin, Michelin (1995)
225/60 14X7 menettelee, Kleber (1996 - 1998)
225/60 15X7 kohtuulinen, Continental (1999 - 2005)
225/50 15X7 kohtuulinen, Goodyear Eagle (2000)
225/50 15X7 aika hyvä, BF Goodrich g-Force Sport (2007)
225/50/55 16X7 hyvä, Goodyear Eagle F1 GS-D3 (2001)
225/45 16X7 oikein hyvä, Bridgestone Potenza S-02 Pole Position (2001 - 2002)
225/50 16X7 oikein hyvä, Bridgestone Potenza S-03 Pole Position (2002 - 2004)
225/50 16X8 hyvä, Bridgestone Potenza S-03 Pole Position (2005)
225/45 16X8 tähän asisista paras, Bridgestone Potenza S-03 Pole Position (2006)
225/50 16X8 ei kokemuksia, Kumho Ecsta MX KU15 (2008 -)

Yleensä kumit ovat olleet keskinkertaista parempia. Mutta hyvätkään kumit eivät ole kestäneet yhtä kesää kauempaa kunnollista ajoa.

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 01:38
Kirjoittaja FBFIN65
Tällanen vanne/rengas koko taitaa olla mun tulevaisuus näillä näkymin ? Jos jollain hyviä vinkkejä tai kokemusta niin pistäkää infoa,itselläni ei oikein toi rengas/vanne asia oikein aukee, et mikä mahtuu ja mikä ei :) Radalle matalaa ja leveetä mut ei liikaa, sitte taas kadulle käytännöllisempää,mites sitte kun haetaan molempi samasta paketista ja huomioidaan vielä rengastarjonta ???
Omasta mielestä noi alla olevat mitat ja koot on aika lähellä oman auton tietoja tai ainakin sinne päin :)


16x8 4.5 225 50 16 BF Goodrich
Radial TA
5 Leaf Standard
Eye
620 1 inch
Drop
Shelby Stock Factory
Disc
Stock
Drum
No Car also has chrome fender
moldings installed

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 07:47
Kirjoittaja Arto65FB
FBFIN65 kirjoitti:BF Goodrich Radial TA

Car also has chrome fender moldings installed
Juu ei sitten ainakaan noita. :lol:
FBFIN65 kirjoitti:16x8 4.5 225 50 16
Mutta tuolta alueelta se alkaa löytyä.
Toi 4.5 on tuumaa ja back-spacing. Täytyykin mitata omasta, paljonko on spacerin kanssa back-spacing.

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 09:35
Kirjoittaja FBFIN65
Juu rengas merkki on varmasti eri :)

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 20:43
Kirjoittaja Homer65
Mulla 16x7 vanne BS on 3,5", renkaat 225/50.Toi 8" vanne on nippe nappe. Jonkun ntaulukon mukaan sopii taakse muttei eteen. Siksi päädyin 7" leveeseen, tosin 225/50 on tolle maksimi rengas.

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 21:04
Kirjoittaja FBFIN65
Homer oliko sulla muuten toi arning madallus edessä ja mitkä jouset takana ?

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 21:45
Kirjoittaja Homer65
FBFIN65 kirjoitti:Homer oliko sulla muuten toi arning madallus edessä ja mitkä jouset takana ?
Tuuman verran madallusta etupäässä ja Eibachin progejouset. Takana alkuperäset, löysät lehdet. Hiukan taottu joskus -92-93, lisäksi tuuman madalluspalat.