Sivu 4/7

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 18:48
Kirjoittaja mutkanen
Kansien virtaus, nokka, imusarja ym. sen sanoo millä kierroksilla huipputehot löytyy.
Itsellä tarkemmin sanottuna huiput 566hp 6200 kierroksilla ja CTorgue 703 4900 kierroksilla.
Jos clevee alkuperäsenä ajattelee niin kierroskonehan se on mutta mulla lukemat johtuu suurelta osin valukansien vaihtumisella alumiinisiin.
Alkuperäsessä clevessä ei vääntöaluekkaan kovin alhaalta lähde, mulla on nyt 3000 kierroksilla jo 610Nm. 8)

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 18:55
Kirjoittaja Homer65
mutkanen kirjoitti:Kansien virtaus, nokka, imusarja ym. sen sanoo millä kierroksilla huipputehot löytyy.
Itsellä tarkemmin sanottuna huiput 566hp 6200 kierroksilla ja CTorgue 703 4900 kierroksilla.
Jos clevee alkuperäsenä ajattelee niin kierroskonehan se on mutta mulla lukemat johtuu suurelta osin valukansien vaihtumisella alumiinisiin.
Alkuperäsessä clevessä ei vääntöaluekkaan kovin alhaalta lähde, mulla on nyt 3000 kierroksilla jo 610Nm. 8)
Kuulostaa huisin hauskalta koneelta :3hearts: . Innolla odottelen näkeväni livenä!!
Omassa koneessa, imusarjasta loppuu puhallus 6200 rpm. kuin seinään. Teho/vääntöhuippujen kierroksia en muista!!

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 19:06
Kirjoittaja Boss 351
418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 20:20
Kirjoittaja kari gt
Voi jesus mitä tehoja täyty avata vissiin viel yks topik suomen ali tehoset modulaari koneet :shock: :huh1:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 21:32
Kirjoittaja CFR-759
kari gt kirjoitti:Voi jesus mitä tehoja täyty avata vissiin viel yks topik suomen ali tehoset modulaari koneet :shock: :huh1:
Älä ny Kari hättäänny! Ommullakin n. 5HP Murray/Riksrattoni tallissa. Ei ole penkitetty :lol:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 21:53
Kirjoittaja Late
CFR-759 kirjoitti:
kari gt kirjoitti:Voi jesus mitä tehoja täyty avata vissiin viel yks topik suomen ali tehoset modulaari koneet :shock: :huh1:
Älä ny Kari hättäänny! Ommullakin n. 5HP Murray/Riksrattoni tallissa. Ei ole penkitetty :lol:
Mulla onkin 18 hp isolohko Riksrattoni tallissa :roll-roll: :backtotopic:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 22:53
Kirjoittaja Fastback
Boss 351 kirjoitti:418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Onko lohkosi big bore versio? Big bore boss lohkolla saa ihan sopivan kokoisia pikkulohkoja syntymään sinne 454 cid asti. Vääntöä 750 / 7300 rpm eli 7300 rpm = vääntö 750 Nm??? Aika korkealla, vaiko 750 Nm maks vääntöja 7300 rpm:llä +600 hv. Voitko kertoa noin pallokenttä hinnan 418 cid moottorillesi, riittääkö 15 tonnia jos tekisi uusilla AFR 205 tai 225 kansilla? Luulisin että tuolla Lohjan suunnalla majailee tuollainen vastaava tai vähän tehokkaampi 408w mutta oliskos 225:lla kansilla. Asiallisia pikkulohkojakin näkyy löytyvän. Huhu on kertonut että Vileniuksen Jappella olisi joku ISO pikkulohko työn alla? Nettiautossa oli hetki sitten '71 avo kaupan, jossa oli 427w pellin alla - hienoa että näitä tulee tännepäin. Saadan lyötyä kiilaa gm riveihin.

500 hv raja on rikottu hytikkarullaisella 347cid koneella täälläpäin suomea - ihme ettei ole omistaja vielä huudellut??? Ei ole tainnut nähdä koko topicia. On kiukkuisia pikkulohkoja.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 31 Loka 2013, 23:28
Kirjoittaja balez
306(-87 vakio lohko), männät vaihdettu, nx274 keppi,edelin rpm hattuina (portattu maksimiinsa), edelin imari, maffia ja läppärunkoa yms.. n.340hp +220hp hassukaasut. Ei oikein mihinkää mutta kohtuullinen kulku. Kelloa vastaan ei oo ajettu kuin reilun 100hp kaasuilla 12.8/182 60ft 2.1

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 01 Marras 2013, 19:17
Kirjoittaja Boss 351
Fastback kirjoitti:
Boss 351 kirjoitti:418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Onko lohkosi big bore versio? Big bore boss lohkolla saa ihan sopivan kokoisia pikkulohkoja syntymään sinne 454 cid asti. Vääntöä 750 / 7300 rpm eli 7300 rpm = vääntö 750 Nm??? Aika korkealla, vaiko 750 Nm maks vääntöja 7300 rpm:llä +600 hv. Voitko kertoa noin pallokenttä hinnan 418 cid moottorillesi, riittääkö 15 tonnia jos tekisi uusilla AFR 205 tai 225 kansilla? Luulisin että tuolla Lohjan suunnalla majailee tuollainen vastaava tai vähän tehokkaampi 408w mutta oliskos 225:lla kansilla. Asiallisia pikkulohkojakin näkyy löytyvän. Huhu on kertonut että Vileniuksen Jappella olisi joku ISO pikkulohko työn alla? Nettiautossa oli hetki sitten '71 avo kaupan, jossa oli 427w pellin alla - hienoa että näitä tulee tännepäin. Saadan lyötyä kiilaa gm riveihin.

500 hv raja on rikottu hytikkarullaisella 347cid koneella täälläpäin suomea - ihme ettei ole omistaja vielä huudellut??? Ei ole tainnut nähdä koko topicia. On kiukkuisia pikkulohkoja.
moottorin teko hinta ei ole julkista tietoa. ja mitä tulee koneen suoritus kykyyn joudutaan odottaa dyno päivään.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 01 Marras 2013, 22:20
Kirjoittaja Sport 65
Fastback kirjoitti:
Boss 351 kirjoitti:418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Onko lohkosi big bore versio? Big bore boss lohkolla saa ihan sopivan kokoisia pikkulohkoja syntymään sinne 454 cid asti. Vääntöä 750 / 7300 rpm eli 7300 rpm = vääntö 750 Nm??? Aika korkealla, vaiko 750 Nm maks vääntöja 7300 rpm:llä +600 hv. Voitko kertoa noin pallokenttä hinnan 418 cid moottorillesi, riittääkö 15 tonnia jos tekisi uusilla AFR 205 tai 225 kansilla? Luulisin että tuolla Lohjan suunnalla majailee tuollainen vastaava tai vähän tehokkaampi 408w mutta oliskos 225:lla kansilla. Asiallisia pikkulohkojakin näkyy löytyvän. Huhu on kertonut että Vileniuksen Jappella olisi joku ISO pikkulohko työn alla? Nettiautossa oli hetki sitten '71 avo kaupan, jossa oli 427w pellin alla - hienoa että näitä tulee tännepäin. Saadan lyötyä kiilaa gm riveihin.

500 hv raja on rikottu hytikkarullaisella 347cid koneella täälläpäin suomea - ihme ettei ole omistaja vielä huudellut??? Ei ole tainnut nähdä koko topicia. On kiukkuisia pikkulohkoja.
Japen mustangiin on tulossa muistaakseni 363 motti, AFR 205, super vihtor ja tehotavoitteet melko huimat.

Miun mustangillin 289/347 motista jr. vihtorilla 750 cmf ultra hp kaasarilla 529.3hp @ 7000rpm ja 584nm @ 5800rpm. Super vihtorilla 750cfm 536.6 @ 7200rpm ja 580nm @ 6100 rpm. Super vihtorilla ja 1050 dominaattorilla 581nm @ 6000 ja 536.6hp @ 7000.

Mainittakoon että eräästä 532 moottorista saatiin 537hp @ 4400rpm ja 616nm @ 3100rpm. Sekä 603hp @ 4800 rpm ja 754nm @ 3500 rpm.
Kaikkiin autoihin ei sovi isolohko, eikä kaikkiin sovi pikkulohko. Elikkä moottori auton mukaan tai auto moottorin mukaan. Pikkulohkostakin tietysti saa voimaa, mutta se vaatii kierroksia, ahtoa ja sitä kuuluisaa paalua.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 01 Marras 2013, 22:57
Kirjoittaja mutkanen
jsarkila kirjoitti:Joo,

Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa

6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.

Ei kannata olla yhtään häpeissään " vanhan raudan" kanssa.
Itsekkin meinasin ensin rakentaa alkuperäsistä kansista ja kokoonpanosta vanhanajan kulkineen koska netistä löytyy hyvät ohjeet cleven kannen muuttamisesta sellaiseksi millä vanhat konkarit sai siitä tehoja irti.
Ainoa ikävä ongelma on että vääntöalue jää väkisinkin varsin pieneksi kun itse hain nimenomaan sitä käytettävyyttä ja nykyajan mukavuutta.

Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon :oops:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 02 Marras 2013, 01:00
Kirjoittaja Topias74
Eikö rahamiehiä kiinnosta ne Jon Kaasen P-38 alumiini kannet? Aika hyvät virtausarvot! :shock: Minä kyllä joskus yritän semmoset itelleni hankkia, ensin vaikka tyhjänä ja ostaa myöhemmin venttiilit, jouset ja muu irto tavara kansiin. :D

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 02 Marras 2013, 13:14
Kirjoittaja Make67
Mulle tulevan pikkumoottorin perustaksi tulee Dart SHP. Ei ehkä ainakaan lohko ole se heikoin lenkki moottoriprojektissa...?
Kuten ei mikään muukaan kun on asiansa osaava rakentaja.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 02 Marras 2013, 13:59
Kirjoittaja jls
Topias74 kirjoitti:Eikö rahamiehiä kiinnosta ne Jon Kaasen P-38 alumiini kannet? Aika hyvät virtausarvot! :shock:
Kysymyksen asettelu meni pieleen. En usko että kukaan ilmoittautuu täällä rahamieheksi. Tässä hintaluokassa kyse on enemmänkin valinnoista kuin rahasta. Jättääkö mallorcan reissun väliin ja ostaa kannet vai viekö viikonlopussa 300 egeä baariin. Kertyy siitäkin äkkiä. Ite tosin joudun jättään väliin sekä mallorcan, baarireissut ja ne Kaasen kannetkin :lol:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 02 Marras 2013, 14:11
Kirjoittaja Topias74
Joo, mullakaan ei varaa mihinkään noista, baariajat ohi, ulkomaan reissut liian kalliita, mutta onneks saan just pidettyä 5-henkisen perheen leivänsyrjässä kiinni kun laskut ja lainanlyhennykset on maksettu. :roll: