Sivu 4/6
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 22 Loka 2013, 22:53
Kirjoittaja Sport 65
kaara91 kirjoitti:
Racing isolohkokin maksaa jo 4t€. Tuskin ne 1000hp vakiolohkosta ottaa rikkoutumatta. Samaa paskaa kuin vakiot pikkulohkot, ilman koko koneen osien vaihtoa.
Onneksi on taas asiantuntija neuvomassa, täytyy vissiin hommata uusi lohko, ihme että toi on vielä ehjänä. Lohko on kuitenkin -70 mallisen Torinon orkkislohko. Pahus kun asia tuli vasta nyt ilmi kun hinnatkin ovat näköjään pompanneet, kaveri osti kolme viikkoa tuollaisen Ford Racingin A460 lohkon ihan suomalaisesta varaosaliikkeestä hintaan 2890 eur. Jegsillä noita näkyy olevan 2550£ hintaan.
Tollanen olisi ollut hieno kapistus, sen saa kuulemma kairattua jopa 4.625 kokoiseksi, sitten vaan neljäpuolikas akseli. Sekin menee kuulemma paikalleen ilman helman koneistuksia. Sit voisi laittaa scooppiin kaksi 302 merkkiä per puoli.
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 22 Loka 2013, 23:00
Kirjoittaja Ville K
Otetaas äijät hetki happea, lasketaan vaikka montako venttiiliä omassa kotterossa on kaikenkaikkiaan ja todetaan sen jälkeen että samalla asiallahan tässä ollaan. Eikös juu

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 22 Loka 2013, 23:09
Kirjoittaja Galaxie61
2.16. 20. 32.
lehtipuhallin on 2 tahtinen.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 22 Loka 2013, 23:34
Kirjoittaja 302TT
Ville K kirjoitti:Otetaas äijät hetki happea, lasketaan vaikka montako venttiiliä omassa kotterossa on kaikenkaikkiaan ja todetaan sen jälkeen että samalla asiallahan tässä ollaan. Eikös juu

Ei kun just kävin lisää popcorneja ja limukkaa...

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 00:46
Kirjoittaja Antti66HT
32, 12, 16

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 09:53
Kirjoittaja balez
3 kertaa voimansiirrossa ollu joo heikkoja kohtia, vaikka osat on olleet oikeasti laatu kamaa joten se siitä.. tosin eihän 750hp:ssa välttämättä tule noita ongelmia

yks lysti mitä lohko maksaa ja mihin hintaan joku sen saa, kaikki ne ratkee kun tarpeeks kiusaa, toisilla aikasemmin ja toisilla myöhemmin. On olemassa ränttä tänttä vapareita mitkä ilman pakoputkia toimii just siinä tarkotuksessa mihin onkin tehty.. ja sit on nyky ruiskutekniikkaa ahdettuna, mikä toimii alhaalta ylös niin monta kertaa kun jaksat sitä kiusata. Molemmille konversioille propsit, tollanen vanha kaasari isolohko on brutaali ja törkeen makee mutta sitten kun haluu ajella mökille ilmastointi päällä niin valitsisin ehkä kumminkin sen miedomman ahdetun mikä tuottaa siltikin enemmän potkua.. oli se sitten iso tai pikkulohko. Ja mulla tosiaan on onneton 306 kaasuilla mikä tuottaa vain 340hp vaparina joten sen enempää en moottoreista tiedä, sivusta seurannut tovin kumminkin

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 10:08
Kirjoittaja balez
Ja kyllä.. jos olis paalua niin mullekkin kelpais talliin 750hp vapari mustang tai mikä vaan amerikan tuote.. ääni näytteitä kehiin mörkö moottorista..
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 10:47
Kirjoittaja Topias74
Nimenomaan... Niin minäkin tekisin voimamoottorin kun ois sitä paalua! Eli kaikki pyörii rahan ympärillä, ne joilla sitä on, tekee niitä voimamoottoreita, ja kellä ei oo paalua, tyytyy ostelemaan niitä muiden vanhoja käytettyjä osia, jos niistä sais jotain kasaan. Näin se vaan on.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 12:47
Kirjoittaja miksu11
suomen tehokkain ford pikkulohko topiikki kehiin!

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 13:04
Kirjoittaja Topias74
Nii, ja vaparit ja ahdetut erikseen!

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 15:16
Kirjoittaja Galaxie61
tästä apuja vanhempaan pikkulohkoon. 32 valve
http://www.araoengineering.com/
laitan teille sen tehokkaimman pikkulohkon keskustelun.
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 16:18
Kirjoittaja Topias74
Jestas, olispahan erikoiset kannet!

Mutta niin on hintakin......

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 16:21
Kirjoittaja Fastback
Antti, vakiolohko menee 4,500” poraukselle, mutta ei ilman ultraääntä, vakiolohkolle 4,440” eli 0,080” poraus voidaan suorittaa ilman ultraäänitutkimusta. Laakkosen Makella eli Racerplacen perustajalla oli Fordin ’70 vuosimallin normaali henkilöauto lohko, joka oli porattu 4,500” poraukselle ja siinä oli vielä riittävästi seinämävahvuutta. En tiedä mihin lohko myytiin, mutta oli mennyt, kuten A460 kisakannet jotka Makella oli. Vakio 429 / 460 lohko on uskomattoman kestävä keksintö perus 2-pulttisella alakerralla, cap-walkia alkaa esiintymään 800 hv jälkeen jos alakertaa ole 4-pulttinen tai muutettu neljälle splayed-angle runkolaakeripukeille.
Se +1000 hv 429 tuli vakiolohkolla, vakiokansilla, vakiokampuralla ja modatuilla vakio passenger veiveillä – 429 tai 460 ei ole sitä vakiopaskaa jota kaara tuossa peräänkuuluttaa. Se meni muuten aika reilusti yli 1000 hv.
Se on aivan sama miten tai millä voima tehdään, mutta asiantuntijalausunnot lohkojen hinnoista tai paskasta laadusta tulee korjata – vai oletteko eri mieltä? Haluaako fmoc:n palsta kertoa väärää tietoa? Jos minä tulisin väittämään, että 302 cid Boss lohko kestää 150 hv tehon ratkeamatta ja maksaa 6000 Euroa niin melko varmasti joku korjaisi lausuntoni? Mitä tulee inttämiseen, niin ei pikkulohkon ja isolohkon ero ole meidän keksimä asia, se määritelmä tulee sieltä emämaasta.
Aftermarket lohkot kuten Ford Racingin A460 menee valmistajan ilmoituksen mukaan max 4,600, ultraäänellä. Erään hyvän tutun lohko menee ultraäänirapsan perusteella peräti 4,670” poraukselle. Eliminatorin aftermarket 460 lohkoista järeimmälle luvataan 4,700” porausvaraa - eli siellä alkaa olemaan venttiileille tilaa aueta isoillakin wedge kansilla, kuten 2,40” imu ja 1,88” pakoventtiileillä - borespacing on suuri 4,900” vertaa letukan 4,840” BB. Siihen 4,700” porauksiseen lohkoon, 4,750” iskuinen kampura niin on 659 cid vakiokorkuisella 10.320” lohkolla – tuon kokoisella alakerralla alkaa kannet äkkiä ahdistamaan. Tietysti noita lohkoja on aina 12” dekkikorkeudella asti, jolloin se 820 cid on siellä alueella. Jos Ford Racingin A460 lohkosta joutuu maksamaan 4000 Euroa, niin kannattaisi harkita osatoimittajan vaihtoa.
Jos tuhannen kaakkia on se raja mikä täytyy rikkoa, niin ahtaminen on moottorille helpompi tapa. Ei tarvita megajäreää nokka-akselia hirveillä jousipaineilla vaan miedommallakin nokka-akselilla saadaan riittävästi satsia sisään sylinteriin kun se tulee paineella. Tämä pidentää moottorin huoltoväliä. Modular perheen 32 venttiiliset moottorit ovat asiallisia laitteita. Ne nielevät vakiolohkoon 4,700” iskuisen kampuran, poraus jää pieneksi, mutta neliventtiilikansi hengittää tehokkaasti ja ylipaineella avitetuna voisi olla oikein mielenkiintoinen moottori.
Mitä tulee listaan, niin ymrtänet kaara että profiili on aika matalalla. Katuautokäyttöön on kaksi autoa rakenteilla tuplilla, toisessa niistä on 2 kpl +1000 hv puhaltimia. Blower, kaasutetut ja vaparit ovat oma lukunsa. Tuo 1100hv vaparin on tehokkain. Seuraava vaparikatumotti on alle 900hv tehoilla oleva iso mörkö. Aika hyvin olen näistä kartanolla, mutta vielä on paljon autoja joita en tunne - kuullut vain juttuja tai huhuja. Esim. haluaisin sen '71-'73 mussen omistajan yhteystiedot kenellä on ex. Nordberg, Vilenius, Sievers 5xx cid Ford menossa pellin alle - Lahti-Kouvola-itäsuomi sektorissa??? Myös pari vanhaa prostock Ford 500 cid mottia on multa karkuteillä. Jos joku äkkää näitä teholaitteita lisää, niin laittakaa yksityisviestiä tulemaan - yksityisyys ja tietosuoja on taattu - korkeintaan minä häiritsen soittamalla.
EDIT:
lisäsin 1000hv tehoon että oli myös vakiokampura.
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 17:35
Kirjoittaja Galaxie61
tuo vakiokaluilla yli 1000 hv oli kyllä käytössä missä eliniän ajan ollaan 95% täydellä teholla. eikä tuo lohkon tai kampiakselin huonouteen hajonnu.
ovaalikisaan tehdään moottorit vähän eritapaan kun kadulle. jopa minä tiedän sen.
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Lähetetty: 23 Loka 2013, 17:56
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:Sehän sitten tarkoittaa, että sillä ei kadulla ajeta ollenkaan. Ja elinikä on pari tuntia.
niinkö mä sanoin.

ja mites tuo asiaan liittyy vaikkei olis kestäny kun vedon dynossa ?