Sivu 4/22

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 05 Maalis 2005, 17:09
Kirjoittaja Jukka
Fastback kirjoitti:
akiiskin kirjoitti:1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back

mitattiin 351 hp pyöriltä.

Arto
Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?
Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle?? :lol:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 05 Maalis 2005, 17:28
Kirjoittaja Fastback
Jukka kirjoitti:Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle?? :lol:
Joo kyllä - mä kuulin, että 221 cid kasissa voima jyllää ja vääntö asuu :wink: Aattelin vaan nostattaa hauskaa topicia.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 08 Maalis 2005, 09:33
Kirjoittaja akiiskin
[Fastback] Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?

Minua varoitettiin että GT:n vakiomännät ja kanget ei kestä yli 400 hevosen pyörätehoja (siis kovin pitkään). Tuossa on siis nyt mukava varmuusväli noin 50 hepoa siihen rajaan.

Allen suositteli jo tälle paketille taottuja sisuskaluja, mutta kyselin muutamasta paikasta ja sanoivat ettei tarvi.

Tuo Allenin ahdinpaketti on muutenkin suunniteltu mahdollisimman isoon vääntöön alakierroksilla eikä siis maksimi huipputehoon. Allenin sivut on näköjään suljettu (http://www.allenengine.com) on tainnut mennä firma nurin. Se olikin aika hassu 2 hemmon + koiran nyrkkipaja Venturassa.

Olen miettinyt että jos tästä moottorista joskus aika jättää niin sisään voisi kai hankkia 03 - 04 cobran koneen tai 03 mach 1 koneen ahdettuna. rekisteriotteessa kun lukee että 4.6 litraa ahdettu. Noista myllyistä kai saa ulos helpohkosti jonkun 600 heposta? [/quote]

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 08 Maalis 2005, 14:47
Kirjoittaja MustangGT
Fastback kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle?? :lol:
Joo kyllä - mä kuulin, että 221 cid kasissa voima jyllää ja vääntö asuu :wink: Aattelin vaan nostattaa hauskaa topicia.
4.6L kasi on peräti 281 CID :lol:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 09:25
Kirjoittaja Eve
akiiskin kirjoitti:No, tämä näihin uudempiin liittyen.

1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back

mitattiin 351 hp pyöriltä.

Arto
Onko kone muuten täysin vakio, puristuksiltaan yms..?
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 11:09
Kirjoittaja 91GT
ahtamiiseen liittyen.

mikäs on se ikäraja josta uudemmat vaati katsastuksessa kaikennäköstä dokumenttia että saa auton leimattua ahdettuna.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 12:26
Kirjoittaja Fastbäck65
Vuosimalli 1992 (1.1.1992 rekisteröity) ja siitä uudemmat vaativat aina esim. VVT:n 1000 Euron päästämittaukset, koska ovat automaattisesti vähäpäästöisiä. Rekisterottessa ei tosin saa lukea "vähäpäästöinen" 1.12.1988 jälkeen rekisteröidyissä tai silloinkin joutuu VVT:n labraan.

Jos on alle 1992 eikä "vähäpäästöinen" niin sitten vaan tehomittaukseen (tehorajahan on +20% mallisarjan tehokkaimman max.tehoista) ja muutoskatsastamaan.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 12:27
Kirjoittaja Fastbäck65
Siis VTT tietenkin.. lukihäriö vauhdissa....

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 12:44
Kirjoittaja Dervish
Ja tuossa pääsee siihen ihanaan asiaan että noita 88 - 92 autoja voi olla joko vähäpäästöisinä tai ei..

Kun eikös muuttoautoina tuotuihin ole ollut "lievennyksiä" eli ei ole merkattu vähäpäästöisiksi.
Prkl. Omassa on otteessa liikaa tekstiä, vieläkin =(

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 21:04
Kirjoittaja Fastbäck65
Jep, niin taitaa olla sekä vähäpäästöisiä että pelkällä katalysaattori merkinnällä olevia liikenteessä vm. 1989-1992 väliltä.

Onneksi itse ostin äskettäin sakemanniversion, jossa ensimmäinen käyttöönottopäivä 1.4.1988, joten kun kohtapuolin kurvaan sen rekisteröimään niin ei tule vähäpäästöiseksi vaikka miten yrittäisivät. AKE:lta sain vielä kirjallisena tuon 1.12.1988 säännön. On nimittäin imusarjaan tulossa painetta piakkoin.... :twisted:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 18 Maalis 2005, 20:47
Kirjoittaja Kopekka
Homer65 kirjoitti:
457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv. :wink:
8) Halpoja hevosia :wink: :lol: :lol: :lol:
8) Tästä hepasta löytyy muutakin kuin kromatut putken jatkeet, näin hieman topicin ulkopuolelta ja näyttää olevan jotain Fordistakin.
Kevättä odotellessa. :twisted: :twisted:

Oli karvaooppelin linkki näköjään poistettu

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 18 Maalis 2005, 21:12
Kirjoittaja Homer65
Kopekka kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:
457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv. :wink:
8) Halpoja hevosia :wink: :lol: :lol: :lol:
8) Tästä hepasta löytyy muutakin kuin kromatut putken jatkeet, näin hieman topicin ulkopuolelta ja näyttää olevan jotain Fordistakin.
Kevättä odotellessa. :twisted: :twisted:

http://koti.mbnet.fi/sinoli/Huumori/ooppeli.jpg
No joo. Olen palttia puolessa välissä :oops: kun toi on vetässy :shock: :shock: varttimailin, onks se nyt niin huonosti :(
Taidan keskittyä mielijuomaani :lol: , ei huono vaihtoehto :P :lol: :wink:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 21 Maalis 2005, 08:13
Kirjoittaja akiiskin
Onko kone muuten täysin vakio, puristuksiltaan yms..?
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?[/quote]

Kun tämä on tuontiauto niin penkitin JBA Racingissä San Diegossa. Tehtiin jarrujen ja iskarien ja 3.73 asennuksen yhteydessä niin tekivät ilmaiseksi.

Arto

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Maalis 2005, 18:26
Kirjoittaja Fastback
GT look kirjoitti:
Fastback kirjoitti: ja Ford-Korpelallakin on melkoista pikkulohko tykistöä.


Täällä löytyy yks tommonen. :P
Jaa ni mitäs sulta löytyy? Ford-Korpelalla on melko hardcore sbford palikkaa, trick-flow R yms. Tehoja niin että isolohkomiehiäkin hirvittää. Se on taas makuasia, että onko mielekkäämpää olla 700 hv 393/408 cid:llä vai 521/557/572 cid:llä...

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Touko 2005, 10:46
Kirjoittaja Mexico65
Talven aikana tuli rakenneltua jämä osista (taisi siinä jotain uuttakin olla) 302 vara moottori. Kone säädettiin ja sisäänajettiin moottori dynossa, taisi mennä koko päivä.
Tulos:
410 HP/ 6500 rpm
380 lb/ft / 5000 rpm.
Ei paha pikkulohkosi, saa nähdä kuinka toimii auton nokalla.
Vääntö käyrästä saatiin hyvin laakea.
noin 300 lb/ft / 3000 rpm ja noin 300 lb/ft / 6500rpm.
Eihän noi vielä isolohkon arvoja ole mutta kun jämistä tekee niin jämät saat.