Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 13 Kesä 2012, 10:40
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
No olishan aika erikoinen laatikko jos neloselta viitoselle vaihdettaessa huipputehon kierroksilla kierrokset putois huipputehon kierroksille..vanhat rallimiähet aina sanokin että välitykset pitää valita niin että vaihdettaessa pudotaan suurimman väännön kierroksille.Ei toi 4800 mitenkään paha ole, eiköhän siinä jo olla alueen alussa.Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle.CFR-759 kirjoitti:Näistä odotan erityisesti Taiston ja Eirasen Kimmon suoritusta. Heillä lähelle samaa kombinaatiota kuin omassa 65:ssa.
Vaan mikähän on perävälitys / 5:n välitys Taistolla ja Kimmolla? CFR:ssä on 3,89 perä ja 5:n 0,64. Ihan vertailuna vain.
Toki unohtamatta muitakaan. Esim. Mäkilän Karin Super Snakea. Siltähän pitäisi odottaa hyviä lukemia.
Toivottavasti laitteet on kunnossa vaikka esim. tais olla Juhalla kytkimen luisto-ongelmia. Itse en pääse kun olen matkoilla.
Vaan ilman muutoksia (CYR-) on turha tulla yrittämään enempää. Ja tuoreempi kalusto on rajoitettu 250 km/h.
Toivotaan että keli suo hyviä lukemia kaikille! Ja että laitteet käy ja kukkuu että saatte hyviä lukemia tauluun.
Elä jännitä hyvä mies.Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle.
Tossa voi kyllä niinkin että toi on joka vaihteella koko ajan huipputehon kierroksilla, jos kytkin luistaa. Muuten pitäis olla vessa suht iskussa. Tärkeintähän tuolla on että bensa riittää, kytkin pitää ja välitys on edes hehtaarilla, noi kun saa ekaksi kuosiin, sitten voi alkaa teippalemaan.Futurage kirjoitti:
No olishan aika erikoinen laatikko jos neloselta viitoselle vaihdettaessa huipputehon kierroksilla kierrokset putois huipputehon kierroksille..vanhat rallimiähet aina sanokin että välitykset pitää valita niin että vaihdettaessa pudotaan suurimman väännön kierroksille.Ei toi 4800 mitenkään paha ole, eiköhän siinä jo olla alueen alussa.Sport 65 kirjoitti: Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle.
Mä kun ajoin aikainaan ekalla 393+t5 kombolla Nokian moottoritiellä kilpaa yhden Ninjan kanssa niin moottori oli sen verran mieto että vaihtaa piti jo alle 6500:ssa.Silloin viitoselle vaihdettaessa putosi alle 4000...ja se Ninja meni menojaan.No pidin vaan kaasun pohjassa niin a vot pian oltiin taas alueella ja se Ninja tuli loppujen lopuksi perä edellä vastaan.Final result oli että se jäi...menin kävelyvauhtia ohi jossain 280 tienoilla.
Vehje kuin vehje niin normaalisti huippunopeuden viimeiset parikymppiä ottaa aina helkkaristi aikaa. Siihen asti vielä kiihtyy mutta sitten kun ilmanvastus alkaa oikeasti panemaan vastaan niin viimeisten kilsojen kelaaminen mittariin ei tapahdu helposti.
Tämän takia Hallin mailikaan ei oikeasti ole huippunopeus- vaan loppunopeuskisa.
Nyt ei kannata sieltä takarivistä huudella jos karkelot jää vaimon syntymäpäivien takia väliin.Fastback kirjoitti:Elä jännitä hyvä mies.Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle.
Saat lainaan 29.3 x 9 - 15 slicksit vanteineen, joilla hurjimmat ottaa +300 kmh loppunopeuksia 400m matkalla. Otat puukkosahan käteen ja sahaat mussen lokasuojat silleen reiluun nascar meininkiin lattialle - sitten mahtuu noi mun Mickii Tamppons kärrynpyörät alle. Korjaantuu kerralla ajoasentokin reiluun etunojaan, joka korjaa auton aerodynamiikkaa kuin ilmaiseksi. Tuolla renkaan korkeudella ottaa nelosella 7500 rpm:llä jo 266 kmh, siitä sitten urhea ratsumies sivaltaa vitoselle.
Minä voin liisata sulle ilokaasusarjaa täyden pullon kera kohtuu hintaan, jolla voit sitten syöttää konetta kun on vitonen sisässä ja 4800 rpm taulussa. Saat sillä 250hv lisää pauhua ja vääntöä tulee n 50% lisää. Jää sillä ainakin reikä männänlakeen jos ei muutaAsennus ottaa n. 3-6 h riippuen asennusoluiden ja häirikköpuheluiden lukumäärästä. Gasopumpusta voi loppua sitten jo tuotto, mutta äkkiäkös sinne electric soppapumpun laittaa vaikka takapäähän auttamaan sitä mekaanista lutkutinta.
Sport 65 kirjoitti:
Nyt ei kannata sieltä takarivistä huudella jos karkelot jää vaimon syntymäpäivien takia väliin.![]()
Fastback kirjoitti:Elä jännitä hyvä mies.Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle.
Saat lainaan 29.3 x 9 - 15 slicksit vanteineen, joilla hurjimmat ottaa +300 kmh loppunopeuksia 400m matkalla. Otat puukkosahan käteen ja sahaat mussen lokasuojat silleen reiluun nascar meininkiin lattialle - sitten mahtuu noi mun Mickii Tamppons kärrynpyörät alle. Korjaantuu kerralla ajoasentokin reiluun etunojaan, joka korjaa auton aerodynamiikkaa kuin ilmaiseksi. Tuolla renkaan korkeudella ottaa nelosella 7500 rpm:llä jo 266 kmh, siitä sitten urhea ratsumies sivaltaa vitoselle.
Minä voin liisata sulle ilokaasusarjaa täyden pullon kera kohtuu hintaan, jolla voit sitten syöttää konetta kun on vitonen sisässä ja 4800 rpm taulussa. Saat sillä 250hv lisää pauhua ja vääntöä tulee n 50% lisää. Jää sillä ainakin reikä männänlakeen jos ei muutaAsennus ottaa n. 3-6 h riippuen asennusoluiden ja häirikköpuheluiden lukumäärästä. Gasopumpusta voi loppua sitten jo tuotto, mutta äkkiäkös sinne electric soppapumpun laittaa vaikka takapäähän auttamaan sitä mekaanista lutkutinta.
Toi oli loistava idea, kawan motti mustangiin, olisi ainakin tulppien vaihto helpompaa. Vaarana siinä on, että voi alkaa suonikohjut paukkumaan ilman tukisukkia sekä papiljotit saattaa lentää takapenkille kun antaa saapasta.FoxyLady91 kirjoitti:Onkos jollakin Kawasakin kone Mustangissa? Tämä prätkä asiahan piti olla jo selvä aiemmista teksteistä, ettei niistä puhuta täällä meidän foorumilla. Tämä ei ole kittuilua.Sport 65 kirjoitti:Täm on hyvä viikko nopeusennätyksille, tänään ajettiin suomen ennätykset uusiksi ANY 10 Kawasakilla, tuloksena 408 kmh. Powerkingin tiimi tulee myös lauantaina Halliin.
FoxyLady91 kirjoitti:Onkos jollakin Kawasakin kone Mustangissa? Tämä prätkä asiahan piti olla jo selvä aiemmista teksteistä, ettei niistä puhuta täällä meidän foorumilla. Tämä ei ole kittuilua.Sport 65 kirjoitti:Täm on hyvä viikko nopeusennätyksille, tänään ajettiin suomen ennätykset uusiksi ANY 10 Kawasakilla, tuloksena 408 kmh. Powerkingin tiimi tulee myös lauantaina Halliin.