Sivu 4/14

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 10:40
Kirjoittaja Galaxie61
jos sitten natikoihin pääsis.
tämmösen varaosan turvin.

http://www.summitracing.com/parts/EDL-7167/

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 16:56
Kirjoittaja Futurage
8)
Sport 65 kirjoitti:
CFR-759 kirjoitti:Näistä odotan erityisesti Taiston ja Eirasen Kimmon suoritusta. Heillä lähelle samaa kombinaatiota kuin omassa 65:ssa.
Vaan mikähän on perävälitys / 5:n välitys Taistolla ja Kimmolla? CFR:ssä on 3,89 perä ja 5:n 0,64. Ihan vertailuna vain.
Toki unohtamatta muitakaan. Esim. Mäkilän Karin Super Snakea. Siltähän pitäisi odottaa hyviä lukemia.
Toivottavasti laitteet on kunnossa vaikka esim. tais olla Juhalla kytkimen luisto-ongelmia. Itse en pääse kun olen matkoilla.
Vaan ilman muutoksia (CYR-) on turha tulla yrittämään enempää. Ja tuoreempi kalusto on rajoitettu 250 km/h.
Toivotaan että keli suo hyviä lukemia kaikille! Ja että laitteet käy ja kukkuu että saatte hyviä lukemia tauluun.
Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle. :mrgreen:
No olishan aika erikoinen laatikko jos neloselta viitoselle vaihdettaessa huipputehon kierroksilla kierrokset putois huipputehon kierroksille..vanhat rallimiähet aina sanokin että välitykset pitää valita niin että vaihdettaessa pudotaan suurimman väännön kierroksille.Ei toi 4800 mitenkään paha ole, eiköhän siinä jo olla alueen alussa.
Mä kun ajoin aikainaan ekalla 393+t5 kombolla Nokian moottoritiellä kilpaa yhden Ninjan kanssa niin moottori oli sen verran mieto että vaihtaa piti jo alle 6500:ssa.Silloin viitoselle vaihdettaessa putosi alle 4000...ja se Ninja meni menojaan.No pidin vaan kaasun pohjassa niin a vot pian oltiin taas alueella ja se Ninja tuli loppujen lopuksi perä edellä vastaan.Final result oli että se jäi...menin kävelyvauhtia ohi jossain 280 tienoilla.

Vehje kuin vehje niin normaalisti huippunopeuden viimeiset parikymppiä ottaa aina helkkaristi aikaa. Siihen asti vielä kiihtyy mutta sitten kun ilmanvastus alkaa oikeasti panemaan vastaan niin viimeisten kilsojen kelaaminen mittariin ei tapahdu helposti.
Tämän takia Hallin mailikaan ei oikeasti ole huippunopeus- vaan loppunopeuskisa.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 20:35
Kirjoittaja FFreak
Munkin olis tarkoitus tulla riekkumaan himokselle. Ja kai noita nopeus ajojakin katselemaan. 8) Ai ai sitä kasin pärinää tai murinaa vai mitäs se olikaan. 8)

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 20:57
Kirjoittaja Fastback
Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle. :mrgreen:
Elä jännitä hyvä mies.
Saat lainaan 29.3 x 9 - 15 slicksit vanteineen, joilla hurjimmat ottaa +300 kmh loppunopeuksia 400m matkalla. Otat puukkosahan käteen ja sahaat mussen lokasuojat silleen reiluun nascar meininkiin lattialle - sitten mahtuu noi mun Mickii Tamppons kärrynpyörät alle. Korjaantuu kerralla ajoasentokin reiluun etunojaan, joka korjaa auton aerodynamiikkaa kuin ilmaiseksi. Tuolla renkaan korkeudella ottaa nelosella 7500 rpm:llä jo 266 kmh, siitä sitten urhea ratsumies sivaltaa vitoselle.

Minä voin liisata sulle ilokaasusarjaa täyden pullon kera kohtuu hintaan, jolla voit sitten syöttää konetta kun on vitonen sisässä ja 4800 rpm taulussa. Saat sillä 250hv lisää pauhua ja vääntöä tulee n 50% lisää. Jää sillä ainakin reikä männänlakeen jos ei muuta :D Asennus ottaa n. 3-6 h riippuen asennusoluiden ja häirikköpuheluiden lukumäärästä. Gasopumpusta voi loppua sitten jo tuotto, mutta äkkiäkös sinne electric soppapumpun laittaa vaikka takapäähän auttamaan sitä mekaanista lutkutinta.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 22:28
Kirjoittaja Sport 65
Futurage kirjoitti:8)
Sport 65 kirjoitti: Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle. :mrgreen:
No olishan aika erikoinen laatikko jos neloselta viitoselle vaihdettaessa huipputehon kierroksilla kierrokset putois huipputehon kierroksille..vanhat rallimiähet aina sanokin että välitykset pitää valita niin että vaihdettaessa pudotaan suurimman väännön kierroksille.Ei toi 4800 mitenkään paha ole, eiköhän siinä jo olla alueen alussa.
Mä kun ajoin aikainaan ekalla 393+t5 kombolla Nokian moottoritiellä kilpaa yhden Ninjan kanssa niin moottori oli sen verran mieto että vaihtaa piti jo alle 6500:ssa.Silloin viitoselle vaihdettaessa putosi alle 4000...ja se Ninja meni menojaan.No pidin vaan kaasun pohjassa niin a vot pian oltiin taas alueella ja se Ninja tuli loppujen lopuksi perä edellä vastaan.Final result oli että se jäi...menin kävelyvauhtia ohi jossain 280 tienoilla.

Vehje kuin vehje niin normaalisti huippunopeuden viimeiset parikymppiä ottaa aina helkkaristi aikaa. Siihen asti vielä kiihtyy mutta sitten kun ilmanvastus alkaa oikeasti panemaan vastaan niin viimeisten kilsojen kelaaminen mittariin ei tapahdu helposti.
Tämän takia Hallin mailikaan ei oikeasti ole huippunopeus- vaan loppunopeuskisa.
Tossa voi kyllä niinkin että toi on joka vaihteella koko ajan huipputehon kierroksilla, jos kytkin luistaa. Muuten pitäis olla vessa suht iskussa. Tärkeintähän tuolla on että bensa riittää, kytkin pitää ja välitys on edes hehtaarilla, noi kun saa ekaksi kuosiin, sitten voi alkaa teippalemaan.

Toi mailin matka on kyllä sen verran lyhyt, että ei siinä oikein ole aikaa välikuolemille, lyhyempi vitonen olisi kyllä tuolla poikaa. Tavoitteena on että nopeimmalle prätkälle jäädään alle 200 kmh ja autolle alle 100 kmh, on sitä siinäkin.

Taannoin eräässä huippunopeustapahtumassa satuin vahingossa kuulemaan kun närkästynyt asiakas soitti Siukolalle ja valitti kun mopo ei kulkenutkaan kolmea sataa. Siukola, nykyinen Yamahan tehdas super bike teamin datainsinööri, oli laittanut pokan mopoon, joka jo vakiona kulki lehtien mukaan 300 kmh, putken ja uuden ohjelman. Mailin loppari oli muistaakseni 272 kmh, pidemmällä matkalla tuollainen mopo noilla modeilla kulkee kyllä yli 300.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 22:29
Kirjoittaja Sport 65
Fastback kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle. :mrgreen:
Elä jännitä hyvä mies.
Saat lainaan 29.3 x 9 - 15 slicksit vanteineen, joilla hurjimmat ottaa +300 kmh loppunopeuksia 400m matkalla. Otat puukkosahan käteen ja sahaat mussen lokasuojat silleen reiluun nascar meininkiin lattialle - sitten mahtuu noi mun Mickii Tamppons kärrynpyörät alle. Korjaantuu kerralla ajoasentokin reiluun etunojaan, joka korjaa auton aerodynamiikkaa kuin ilmaiseksi. Tuolla renkaan korkeudella ottaa nelosella 7500 rpm:llä jo 266 kmh, siitä sitten urhea ratsumies sivaltaa vitoselle.

Minä voin liisata sulle ilokaasusarjaa täyden pullon kera kohtuu hintaan, jolla voit sitten syöttää konetta kun on vitonen sisässä ja 4800 rpm taulussa. Saat sillä 250hv lisää pauhua ja vääntöä tulee n 50% lisää. Jää sillä ainakin reikä männänlakeen jos ei muuta :D Asennus ottaa n. 3-6 h riippuen asennusoluiden ja häirikköpuheluiden lukumäärästä. Gasopumpusta voi loppua sitten jo tuotto, mutta äkkiäkös sinne electric soppapumpun laittaa vaikka takapäähän auttamaan sitä mekaanista lutkutinta.
Nyt ei kannata sieltä takarivistä huudella jos karkelot jää vaimon syntymäpäivien takia väliin. :nenu: :nenu:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 22:51
Kirjoittaja Galaxie61
Sport 65 kirjoitti:
Nyt ei kannata sieltä takarivistä huudella jos karkelot jää vaimon syntymäpäivien takia väliin. :nenu: :nenu:
8)

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 11:27
Kirjoittaja Futurage
8)
Fastback kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:Mulla on Mustangissa 3.80 välitys, joka ei tähän hommaan sovi oikein mitenkään nykyisellä 25" korkealla 225/50/16 renkaalla. Nelosella pitäisi kulkea about 230 kmh 7500 kierroksella, siitä loikkari tupaan ja rundit tippuu 4800 kierrokseen. Moottori on kyllä jo väännön suhteen alueella, noin 585nm, mutta huipputehosta puuttuu 140hp. Jännä nähdä miten kääpiö jaksaa vitosella kirmata, huipputehon kierroksella ton pitäisi kulkea vähän alle 350 kmh, joten voi olla että vitosella ei ihan päästä alueelle. :mrgreen:
Elä jännitä hyvä mies.
Saat lainaan 29.3 x 9 - 15 slicksit vanteineen, joilla hurjimmat ottaa +300 kmh loppunopeuksia 400m matkalla. Otat puukkosahan käteen ja sahaat mussen lokasuojat silleen reiluun nascar meininkiin lattialle - sitten mahtuu noi mun Mickii Tamppons kärrynpyörät alle. Korjaantuu kerralla ajoasentokin reiluun etunojaan, joka korjaa auton aerodynamiikkaa kuin ilmaiseksi. Tuolla renkaan korkeudella ottaa nelosella 7500 rpm:llä jo 266 kmh, siitä sitten urhea ratsumies sivaltaa vitoselle.

Minä voin liisata sulle ilokaasusarjaa täyden pullon kera kohtuu hintaan, jolla voit sitten syöttää konetta kun on vitonen sisässä ja 4800 rpm taulussa. Saat sillä 250hv lisää pauhua ja vääntöä tulee n 50% lisää. Jää sillä ainakin reikä männänlakeen jos ei muuta :D Asennus ottaa n. 3-6 h riippuen asennusoluiden ja häirikköpuheluiden lukumäärästä. Gasopumpusta voi loppua sitten jo tuotto, mutta äkkiäkös sinne electric soppapumpun laittaa vaikka takapäähän auttamaan sitä mekaanista lutkutinta.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 11:32
Kirjoittaja Fastback
Tässä tämä nyt nähdään. Yritä auttaa ja neuvoa, mutta ei, ei apu tai lainavälineet kelpaa :lol: :lol:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 22:31
Kirjoittaja Sport 65
Täm on hyvä viikko nopeusennätyksille, tänään ajettiin suomen ennätykset uusiksi ANY 10 Kawasakilla, tuloksena 408 kmh. Powerkingin tiimi tulee myös lauantaina Halliin.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 22:37
Kirjoittaja pokkinen
Ja tällä hetkellä kaikki olosuhteetkin näyttää hyvältä :D
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/J%C3%A4ms%C3%A4

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 15 Kesä 2012, 09:35
Kirjoittaja Antti66HT
Tämä keskustelu koskee Hallin mailin nopusajotapahtumaa. Ei ollenkaan OT. Tuo sinun huomautuksesi taas on. Vilkaiseppas nyt omia kirjoituksiasi, ja mieti onko niissä asiaa autoista. Pohdintojen lopputulosta ei välttämättä tarvitse julkaista. Moottoripyörällä kuitenkin on edes jotain yhteistä autojen kanssa.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 15 Kesä 2012, 11:40
Kirjoittaja Sport 65
FoxyLady91 kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:Täm on hyvä viikko nopeusennätyksille, tänään ajettiin suomen ennätykset uusiksi ANY 10 Kawasakilla, tuloksena 408 kmh. Powerkingin tiimi tulee myös lauantaina Halliin.
Onkos jollakin Kawasakin kone Mustangissa? Tämä prätkä asiahan piti olla jo selvä aiemmista teksteistä, ettei niistä puhuta täällä meidän foorumilla. Tämä ei ole kittuilua.
Toi oli loistava idea, kawan motti mustangiin, olisi ainakin tulppien vaihto helpompaa. Vaarana siinä on, että voi alkaa suonikohjut paukkumaan ilman tukisukkia sekä papiljotit saattaa lentää takapenkille kun antaa saapasta.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 15 Kesä 2012, 11:56
Kirjoittaja Galaxie61
FoxyLady91 kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:Täm on hyvä viikko nopeusennätyksille, tänään ajettiin suomen ennätykset uusiksi ANY 10 Kawasakilla, tuloksena 408 kmh. Powerkingin tiimi tulee myös lauantaina Halliin.
Onkos jollakin Kawasakin kone Mustangissa? Tämä prätkä asiahan piti olla jo selvä aiemmista teksteistä, ettei niistä puhuta täällä meidän foorumilla. Tämä ei ole kittuilua.

ei vissiin ole mutta toisinpäin tekis mieli kokeilla :LMAO:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Lähetetty: 15 Kesä 2012, 15:51
Kirjoittaja Jukka
No nyt kun nuo 2-pyöräiset kerran vedettiin tähän mukaan...
Millä ihmeellä siirretään ahdetusta Hayabusasta 330hv asfalttiin?
Riittääkö maili että löytyy pitoa?