Sivu 3/5
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 13 Huhti 2012, 21:00
Kirjoittaja NooB
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 20:07
Kirjoittaja Homer65
Ton kun laitat, on ainakin läyhän näkönen. Siinä olis renkaanpotkija huuli

soikeena kattomassa.
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 22:30
Kirjoittaja Firebolt
Anagonda67 kirjoitti:Nii, sillä vaan "ihmettelen" ku 120L Skodaan nakkasin lähes vastaavan pöntön ni tuli varsin räyhäkkäät äänet (nokka vakio)... Tosin onhan siinä lyhyempi putki (0.5m)
Ja muinoin Maven 250 piti räyhäkästä ääntä yhdellä pöntöllä. Samoin Cherokee ja Aspeni. Tuskin em mikään räyhäkäs nokka vakiona on ja putkikin lienee saman kokoinen kuin Mustissa.
Ja nyt Musti lähinnä suhisee...

Aavistuksen ehkä jykevämpi ääni, mutta pliisu em verrattuna

Sillä epäilin että katiskat vaimentaa. Tai sitten ne tosiaa ahistaa ja paljon

Kyllä tosta kutosesta ääntä lähtee, mullaki halkes toi ainut vaimennin ja kyläläiset on riemuissaan
Meneekö sulla putket muute tuplana vai yhtenä? Täs mun omas tuli aivan kamalat äänet ku otin sen alkuperäsen vaimentimen pois mutta muuten orkkis. Kävin kaupassa ja laikkasin katit ym pois ja tein pakosarjoilta asti uuden putken. Tuplana kova ääni kuulostaa paljon parempana kun yhestä rööristä. En tiiä miks. Mulla on putken halkasijana 60mm tuplana, yhen vaimentimen läpi niinku Homerillaki. Höpinää tulee tötteröistä, nyt pitäis tehä uusiks (taas) ja muunnella vähä muutaki...
Kuulemma kuuluu 6 km päähän ku kiihyttää

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 17 Huhti 2012, 19:47
Kirjoittaja Homer65
Niihän sitä taas jotain pitäs vääntää!!

Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 28 Huhti 2012, 11:36
Kirjoittaja NooB
Ovatko 200:sen lohkot identtisiä 65-83???
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 05 Kesä 2012, 11:56
Kirjoittaja NooB
NooB kirjoitti:Ovatko 200:sen lohkot identtisiä 65-83???
Kolme erillaista lohkoa,
http://www.classicinlines.com/SmallSixS ... #SSgeneral
-Bell housing kiinnitys.
Muita eroja riippuen missä foordissa moottori on ollut:
öljypohja, öljypumpun sihti, öljytikku, öljytikun paikka, vesipumppu, damper, siivapyörät.
Kaasareista juttua, jos mielessä orkkis 1bb:n vaihto. Orkkis koneen päälle Weber 32/36 DGV tai Holley-Weber 5200.
http://www.classicinlines.com/CarbChoice.asp#2V
Webereistä juttua.
http://www.classicinlines.com/WeberDGV.asp
Autoliteista juttua.
http://www.classicinlines.com/AutoliteCarbs.asp
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 05 Kesä 2012, 16:15
Kirjoittaja Ville K
Heps Noob,
Tollanen Weberin 32/36 DGAV (muuten sama mutta automaattiryypyllä) löytyis kokeiltavaksi jos haluat, saattaa vaan olla vähän pieni tohon sun käyttöön.
Niihin saa suuttimia ja tiivistesarjoja ainakin freetechnicsiltä.
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 05 Kesä 2012, 18:38
Kirjoittaja 1223
Mulla on Noobille Autolite ja siihen muistaakseni korjaussarjakin jos kiinnostaa kokeilla niin ota yv:llä yhteyttä.
Sit olis yks haltecin ruiskukin jos haluaa mennä pidemmälle.
Juha
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 07 Kesä 2012, 22:44
Kirjoittaja hege72
Tässä kun olen miettinyt tuon champpanjan kummaa käyntiä niin mikä saa strobon näyttämään parilla pytyllä välillä tiheämpää ja takkulevaa kipinää ? Anturi ei ole lähellä muita johtoja mut esim kutospytyn johto näyttää strobolle ihan omaa elämää. Käynti tuntuu siltä että välin joku pytty lyö vastapalloon ja ravistaa konetta. Puolaa myöten kaikki vaihdettu paitsi jakajan runko. Ps. 20l. Sadalla kulutukseen myötäauttoi myös ravistuksessa löystyvä seosruuvi.....
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 21 Syys 2012, 05:45
Kirjoittaja NooB
Onko kellään ollut suunnitelmia ruiskuttaa kutosta? Eikös Upoon ollut sunnitteilla aikoinaan ruisku?
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 21 Syys 2012, 07:08
Kirjoittaja Firebolt
Ainakin kuvista päätellen oli... Kysy Tepolta

tai siis, eiköhän me saada tänne vastaus...
http://www.ponikorjaamo.com/ti80/efi.htm
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 21 Syys 2012, 08:22
Kirjoittaja GT-350
Joo....
Näin muistui taas mieleen jotain mitä tuli aloitettua, eikä koskaan valmiiksi saatu.
Hommasin aikanaan Megasquirtin kamat ruiskuprojektia varten. Sen lisäksi 80-luvun 302 TBI -pannujen "kaasareita" kerääntyi varmankin puolenkymmentä, joista yhden täysin remontoin. Eihän sitä ehtinyt koskaan toteuttaa loppuun asti, ja lisäksi se TBI on suunniteltu 140hp koneeseen enkä tiedä miten se oikeasti virtaa, joten alkoi myös arveluttaa että riittääkö yksi enää sitten, kun tuli hankittua se alumiinikansi...hommahan oli tarkoitus toteuttaa siihen rautakantiseen edelliseen moottoriin, ja siihen TBI olisi ollut ihan passeli varmasti. Sehän on kuin 2V kaasari tavallaan.
Megasquirtin voin myydä halukkaalle, samoin kuin jos joku kaipailee noita TBI-runkoja niin niitä on 1 siisti, ja monta mutapallo-kunnossa kunnostettavaksi tai varaosiksi. Näissähän on muuten 39lbhr suuttimet x2 jokaisessa. '92 EFI tankki on tainnut jo mennä jonnekin.
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 06 Marras 2012, 11:21
Kirjoittaja NooB
Olikos se Teppo niin , että sen viimeisen lohkoversion 81-83 E1BE-BB jako ei olekkaan sama kuin kasin pikkulohkon?
Tämähän on 75-80 D8BE-GE E1BE-FA six bolt bellin modaus.
http://classicinlines.com/V8Bell.asp
Ja eikös 81-83 E1BE-BB big bellissä ole eri kampiakseli?
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 06 Marras 2012, 12:09
Kirjoittaja GT-350
Ei ole low-mount starter -lohkossa sama kaaveli kuin SBF:ssä.
Eikä käsittääkseni ole sen ihmeellisempi kampiakselikaan.
250:ssä on SBF:n kaaveli.
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Lähetetty: 08 Marras 2012, 14:31
Kirjoittaja hege72
Päivää taas.
onhan niin että kutosen turbiini on täysin eri kun kasikoneiden, eli startin hammastuksessa eroa?
65 musseeni turbiinia siis etsimässä.......