Sivu 3/4
Lähetetty: 16 Elo 2006, 21:26
Kirjoittaja Kopekka
Sama täällä tänään, viides kerta peräkkäin ilman huomautusta

Lähetetty: 16 Elo 2006, 22:07
Kirjoittaja Tahavo
Minä katsastan joka toinen vuosi. Seiskalla kun pitää katsastaa syysykuun loppuun mennessä, niin kun laittaa seisontavakuutuksiin lokakuun alusta, niin voi katsastaa seuraavan kerran vasta kesäkuun 1 päivä.
Niin ja toukokuussahan ei sitten missään tapauksessa ajella vaan vasta kesäkuussa katsastuksen jälkeen

Lähetetty: 17 Elo 2006, 08:11
Kirjoittaja Homer65
Joo! Näinhän se on mennyt mullakin, kun on ysi. Ainoo ongelma on toi katsastus heti kun ottaa käyttöön.
Lähetetty: 17 Elo 2006, 08:59
Kirjoittaja Aku_81
BW-364 kirjoitti:Minä katsastan joka toinen vuosi. Seiskalla kun pitää katsastaa syysykuun loppuun mennessä, niin kun laittaa seisontavakuutuksiin lokakuun alusta, niin voi katsastaa seuraavan kerran vasta kesäkuun 1 päivä.
Niin ja toukokuussahan ei sitten missään tapauksessa ajella vaan vasta kesäkuussa katsastuksen jälkeen

Tota kaverin kanssa pohdittiin, että jos vaikka katsastais auton toukokuun lopussa eikä menis läpi, niin sitten olis pari kuukautta ajoaikaa(tarkastettu katsurilta) niin ajoajan loputtua auto vaan seisomaan.
Lähetetty: 25 Elo 2006, 10:14
Kirjoittaja huu
Tänään katsastettu -64 ½ ilman huomautuksia Espoon Suomenojan K1 asemalla.
Asiallista toimintaa.
Lähetetty: 31 Elo 2006, 13:50
Kirjoittaja Drummer
Tännään oli Mustilla viimeinen virallinen katastuspäivä, joten härän luokse siis kävi tiemme. Ja LÄPI MÄNJ

Lähetetty: 16 Syys 2006, 22:01
Kirjoittaja Ahti
Falcon katsastettu pe. Hieman piti katsurille neuvoa miten kone käymään, miten vaihde päälle jne mutta ihan asiallinen kaveri oli. Rullilta lähtiessä kumit vinku komeesti ja katsuri vähän ihmeissään että onpa äkänen, totesin että joo tällänen pienikoneinenkin lähtee kun on tiuha perä.
Vilkkuviiksestä huomautus, ei lukitu vasemmalle

Lähetetty: 21 Marras 2006, 08:43
Kirjoittaja Mexico65
Eilen kävin jo toisen kerran tänä vuonna katsastamassa auton, keväällä vuoden 2005 ja nyt syksyllä 2006 katsastukset, jääköön ensivuosi siten väliin.
Yksi huomautus

varoituskolmio puuttui, taisi olla ensimmäinen kerta kun jätin sen talliin ja taisi olla ensimmäinen kerta kun sitä kyseltiin.
Muuten katsastus meni rutiinilla. Ensin hieman opastusta insinöörille auton käynnistyksestä ja vaihteista. Alku ihmetysten jälkeen isni rupes kyselemään rata-ajosta samalla kun ihmetteli jarrujen jäähdytys putkia. Todeten samalla, että on ihan uudet jarrut edessä ja takana. Muita esille tulleita asioita koneen koko ja teho. Vastaus 289 / 4,7 l, tehoja ei ole mitattu taitaa olla jossan 300 nurkilla. Ei aihetta jatkotoimiin. taisi vain olla kiinnostunut tiedosta. Lopuksi insi rupes etsimään nopeus/matkamittaria olisi kai halunnut kirjata kilometrit ylös. Totesin että ajelen kierroslukumittarin perusteella eikä käyttötuntimittariakaan ole. Loppukommentti: ajele siten varovasti.
Lähetetty: 21 Marras 2006, 19:54
Kirjoittaja Ahti
Mulla kanssa kattelia kauan konetta ja kysy että minkäkokonen? Vastasin että ihan orkkislohko mutta muutama osa sinne vaihdettu ja matchin numbers auto. Eikä tarvinu edes valehdella

Lähetetty: 27 Marras 2007, 00:05
Kirjoittaja FBFIN65
Olikos se viime viikolla ku katsastin auton niin eipä juuri ollut huomautettavaa,sano että onpa siisti peli

Lähetetty: 27 Marras 2007, 20:19
Kirjoittaja Homer65
FBFIN65 kirjoitti:Olikos se viime viikolla ku katsastin auton niin eipä juuri ollut huomautettavaa,sano että onpa siisti peli

Onnks olkoon!! millos nähdään jotain kuvan tynkää??
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 11:01
Kirjoittaja Jukka
Käytiin mielenkiintoinen keskustelu erään kanssaharrastajan kanssa katsastuksesta.
Kyseisen harrastajan ystävä on toiminut katsastusmiehenä,joten tieto on varmalta taholta.
Samaa tietoa olen kuullut itsekin katsastusmiehiltä vaikka siitä ei julkisesti hirveästi huudellakaan.
Katsastuskonttoreilla ja katsastusmiehillä on tietty prosentti paljonko autoja on hylättävä joka kuukausi.
Jos prosentti on liian pieni niin joutuu tekemään selvityksen AKElle miksi prosentti on ollut niin pieni.
On kuuleman mukaan helpompaa hylätä auto katsastuksessa kuin tehdä se selvitys AKElle.
Tästä voi siis vetää johtopäätöksen että kannattaa katsastaa auto alkukuussa jolloin ei vielä tuijoteta niitä hylkäysprosentteja niin tarkkaan kuin loppukuusta.
Näin talvirengasaikaan katsastusmiesten on äärettömän helppo hylätä auto renkaiden nastapoikkeaman takia.Tähän olen törmännyt ihan henkilökohtaisesti.
Kyllä se vika haetaan siis vieläkin ehjästäkin autosta jos "tarve" vaatii...
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 18:18
Kirjoittaja stangrider
Tästä voi siis vetää johtopäätöksen että kannattaa katsastaa auto alkukuussa jolloin ei vielä tuijoteta niitä hylkäysprosentteja niin tarkkaan kuin loppukuusta.[/quote]
** Ei välttämättä, jos reputtavat alkukuusta paljon, niin voivat ottaa loppukuun rennommin
Asemien välillä on kyllä paljon eroja noissa hylkäys%. Joskus sellaisiakin tilastoja nähnyt.. Tosin tuohan tuo uusintanäyttö vähän lisätulojakin.
Samaan tapaan menee poliisihommatkin, tietty määrä sakkoja kerättävä.
Alkuvuodesta monesti tutkaa pidetään yötä päivää ja sitten loppuvuodesta jos on jotain kirittävää jäänyt..
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 18:40
Kirjoittaja munmummu69
Tuolta hylkäysprosentit ja vikojen jakaumaa:
Tilastot
Re: KATSASTUS, AARGH!!
Lähetetty: 25 Kesä 2008, 23:05
Kirjoittaja GT-350
Oho, olipa katsastusmies tänään ajan tasalla kun konttorilla kävin:
"On vähän nokkaa laitettu?" (käyntiäänestä)
"Pitikö paljon säätää?" (olin käynyt autokorjaamolla ottamassa pakokaasulapun)
Ja sitten aikamoinen pommi:
"Onko tässä T5:nen kun näin tutusti kilahtaa?" (vääntäessään keppiä vasemmalle)
"Jaha, on putkitukivarret laitettu" (edessä...mun vastaus oli, että kun katsuri viimeksi huomautti alapallon vaihtotarpeesta niin ostin uudet pallot ja niiden mukana sattui tulemaan tukivarret...)