Sivu 3/4

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 14 Loka 2009, 09:37
Kirjoittaja Mexico65
FBFIN65 kirjoitti:No niinpä näkyy, elikkäs 1 löytynyt,vaihtoehtoja saisi olla kuitenkin lisää
20" vanteet on pelkää tuuninkia, eihän niihin edes löydy varteenotettavia kumeja päälle.
Vaihda vaan suosiolla 18" vanteisiin niin alkaa oikeita kumeja löytymään.

13” - 18” vanteisiin löytyy kaikilta varteen otettavilta rengasvalmistajilta DOT ja E hyväksyttyjä semisliksejä.

- D.O.T. approved
- Intended for racetrack use only
- Tread compound designed for racetrack conditions
- Premium sidewall styling

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 14 Loka 2009, 16:01
Kirjoittaja FBFIN65
Juu oon katellu noita 18x10 vanteita, niille jo löytyis mieleiset kumitkin 265/35/18 koossa yokohamalta

20" vanteet on pelkää tuuninkia, eihän niihin edes löydy varteenotettavia kumeja päälle.
Vaihda vaan suosiolla 18" vanteisiin niin alkaa oikeita kumeja löytymään.

13” - 18” vanteisiin löytyy kaikilta varteen otettavilta rengasvalmistajilta DOT ja E hyväksyttyjä semisliksejä.

- D.O.T. approved
- Intended for racetrack use only
- Tread compound designed for racetrack conditions
- Premium sidewall styling[/quote]

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 14 Loka 2009, 16:20
Kirjoittaja pokkinen
FBFIN65 kirjoitti: 20" vanteet on pelkää tuuninkia, eihän niihin edes löydy varteenotettavia kumeja päälle.
Ei tuollaisen rataketun todellakaan kannata 20" tuumaisia ajatella, ne on tarkoitettu meille sunnuntaiajelijoille.... olen sitä mieltä :D
..tai sitten erikseen se 18"ratavannepaketti ja 20" tuumaiset kioskilla käyntiä varten.

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 18:10
Kirjoittaja Make99
Alusta projekti omalta kohdaltani hyytyi mutta on taas uusissa liekeissä. Eli mitähän sitä nyt pitäisi sitten tehdä? Rahaa ei ole paljoa tuohon sijoittaa...

Nämä ajattelin hankkia: http://www.maximummotorsports.com/index ... ts_id=1078

Mutta mitkä iskarit? Mitkä olisi halvimmat mahdolliset mitkä viitsii laittaa alle?
tässä halvimmat mitkä itte bongasin mutta kai niitä nyt vielä halvemmallakin pitäisi saada?
http://www.stangmods.com/Steeda-Shocks- ... /00377.htm

Total hinta: 700 taalaa, eli joku 540 euroa mutta kamat suomessa niin hinta varmaan joku 800 sitte vielä asennus päälle ja ollaan jo yli tonnissa taas...

entäs nämä: http://www.americanmuscle.com/mustang-t ... -2005.html

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 20 Helmi 2010, 10:12
Kirjoittaja FINGT
Steedan iskareista en tiedä mutta vielä yks vaihtoehto olis jos niitä kaipaat.
Koni SRT.T iskareita on ainakin Ameriikassa kehuttu. Jos ei halua/tarvi säädettäviä ja on madallettu alusta niin nuo toimii
ja ovat puolet halvemmat kuin Konin säädettävät.
Tokicosta on vaan lukennut että eivät ole niin kestävät kuin Konit eikä takuut oikein toimi (kauppiaan kommentti).

Tuossa kuvaus SRT.T:stä
http://www.silverhorseracing.com/websto ... ory_id=278
http://www.jegs.com/p/Koni/Koni-STRT-Mu ... 5/10002/-1

Joillain foorumeilla on kehuttu Steeda Sport & Koni SRT.T yhdistelmää.
Mulla on jo noi Steedat joten tilasin itselle noi Konit Tuumacidin kautta.
Mulle ainakin riittää sellaset iskarit joissa ei ole säätömahdollisuutta, onhan tuota kurvaillu radalla vakioiskareillakin, kerran vuodessa :)

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 20:08
Kirjoittaja FINGT
Päivitystä.
Nyt on viimeinkin Konit asennettu alle.
Kyllähän tuossa eron huomaa, normiajossa ja hyvällä tiellä ei niinkään mutta mukulakivikadulla pysyy nyt iskarit ajantasalla kun ei
enää samalla tavalla pompota.

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 20:43
Kirjoittaja pokkinen
FINGT kirjoitti:Päivitystä.
Nyt on viimeinkin Konit asennettu alle.
Kyllähän tuossa eron huomaa, normiajossa ja hyvällä tiellä ei niinkään mutta mukulakivikadulla pysyy nyt iskarit ajantasalla kun ei
enää samalla tavalla pompota.
Tuliko alusta jäykemmän oloiseksi ? Nuo Konit vaikuttaisi aika mukavan hintaisilta.
Nyt kun on mulla ollut nuo 20" tuumaiset matalat kumit alla, tuntuu vakio-iskarit hieman löysiltä eli pientä vaihtokuumetta olisi, mutta budjetti on rajallinen.

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 05 Kesä 2010, 00:07
Kirjoittaja FBFIN65
Tarkennusta 20" vanteiden rengastukseen 275/35/20 ihan max 9" eteen,295/35/20 max 10" taakse ja tarkat et:t
Et pitää olla mielellään 40 tai yli
ps olkaa tarkkoina et:n kanssa tai sitten speicert ja 18" vanteita 40" tai yli et:llä ostakaa jos löydätte sopivalla keskiöllä 70.1mm - ? :)

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 05 Kesä 2010, 20:26
Kirjoittaja FINGT
pokkinen kirjoitti:
FINGT kirjoitti:Päivitystä.
Tuliko alusta jäykemmän oloiseksi ? Nuo Konit vaikuttaisi aika mukavan hintaisilta.
Nyt kun on mulla ollut nuo 20" tuumaiset matalat kumit alla, tuntuu vakio-iskarit hieman löysiltä eli pientä vaihtokuumetta olisi, mutta budjetti on rajallinen.
On se ehkä vähän jäykempi, kallistelee vielä vähemmän vaikka ei se pahasti kallistellu noilla Steedan jousilla ja vakio iskareillakaan, mutta
selvemmin sen eron huomasi mukulakivikadulla kun nyt pysyy iskarit menossa mukana,

Että mitä seuraavaksi.. Baerin jarrut ? ;)

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 17 Kesä 2010, 22:11
Kirjoittaja pokkinen
Rakas päiväkirja ..
..arvoisat kerhoveljet ja siskot ... tänään koin herätyksen ja tulin uskoon.
Uskontoni nimi on Bilstein ....
Nimittäin eilen kävin hakemassa maximummotorsportin panhardtangon HHP:ltä ja Harri "väkisin" työnsi kainalooni Bilsteinin iskarit taakse myös :lol: . Eilen asentelin tangon ja tänään Bilsteinit sekä siinä samalla alatukivarret (ylätukivarsi laitetaan JM Garagen nosturilla joku päivä vielä)
Asennuksen jälkeen kävin koeajolla ja lauloin..... "mä putoan" ..... nimittäin ainakin tämä minun auto muuttui aivan eri laitteeksi. Perästä tuli todella mukavan jämäkkä sekä tunnokas. Ei pompi montuissa mihin sattuu ja kiihdytykset on kuin ajaisi junalla , kiskoilla . Ja mikä ihmeellistä , alusta ei todellakaan ole vielä liian kova normaaliajoon.
...eihän tämä nyt vakionakaan huono ollut, mutta muutos oli kuitenkin niin valtava, että väittäisin pakkohankinnaksi S197 ukoille ja akoille tehdasiskareiden päivitystä sekä uretaanipuslallisia tukivarsia.
Jos vielä laittaa madallusjouset, niin kuin allekirjoittaneella on, taka-akseli siirtyy hieman kuskinpuolelle ja täten kannattaa tuo säädettävä ph-tanko myös hommata.

Tällaiset ensireaktiot täällä, pienestä alustanpäivityksestä taakse :D ..Nyt alkaa olemaan poni ratsastuskunnossa.. pr... kele.
Suosittelen lämpimästi.

EDIT: ja puhun siis S197 perusmallista ( Shelby GT500, Roush, Saleen jne. on oma juttunsa näissä alusta-asioissa)

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 17 Kesä 2010, 23:20
Kirjoittaja Fastback
Ajahan auto Natikoissa katolleen, niin ei tartte kenenkään kyyristyä kun ihaillaan alustan osia! :lol:

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 20 Kesä 2010, 08:22
Kirjoittaja FINGT
pokkinen kirjoitti:Rakas päiväkirja ..
..arvoisat kerhoveljet ja siskot ... tänään koin herätyksen ja tulin uskoon.
Uskontoni nimi on Bilstein ....
Nimittäin eilen kävin hakemassa maximummotorsportin panhardtangon HHP:ltä ja Harri "väkisin" työnsi kainalooni Bilsteinin iskarit taakse myös :lol: . Eilen asentelin tangon ja tänään Bilsteinit sekä siinä samalla alatukivarret (ylätukivarsi laitetaan JM Garagen nosturilla joku päivä vielä)
Asennuksen jälkeen kävin koeajolla ja lauloin..... "mä putoan" ..... nimittäin ainakin tämä minun auto muuttui aivan eri laitteeksi. Perästä tuli todella mukavan jämäkkä sekä tunnokas. Ei pompi montuissa mihin sattuu ja kiihdytykset on kuin ajaisi junalla , kiskoilla . Ja mikä ihmeellistä , alusta ei todellakaan ole vielä liian kova normaaliajoon.
...eihän tämä nyt vakionakaan huono ollut, mutta muutos oli kuitenkin niin valtava, että väittäisin pakkohankinnaksi S197 ukoille ja akoille tehdasiskareiden päivitystä sekä uretaanipuslallisia tukivarsia.
Jos vielä laittaa madallusjouset, niin kuin allekirjoittaneella on, taka-akseli siirtyy hieman kuskinpuolelle ja täten kannattaa tuo säädettävä ph-tanko myös hommata.

Tällaiset ensireaktiot täällä, pienestä alustanpäivityksestä taakse :D ..Nyt alkaa olemaan poni ratsastuskunnossa.. pr... kele.
Suosittelen lämpimästi.

EDIT: ja puhun siis S197 perusmallista ( Shelby GT500, Roush, Saleen jne. on oma juttunsa näissä alusta-asioissa)
Nyt vaan "TM testaa" päivät järkkäämään kun löytyy Koni+Steeda ja Bilstein+Eibach yhdistelmiä :)
Ihan mielekiinnon vuoksi.

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 30 Loka 2010, 15:16
Kirjoittaja FBFIN65
Minkälaisilla rengas koolla olette liikkeellä talvisin näillä 05- koppasilla lahinnä kiinnostaa 18" ja 20" koot
ja onko kitkat vai nastat ?

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 01 Marras 2010, 07:59
Kirjoittaja JYK-90
FBFIN65 kirjoitti:Minkälaisilla rengas koolla olette liikkeellä talvisin näillä 05- koppasilla lahinnä kiinnostaa 18" ja 20" koot
ja onko kitkat vai nastat ?
Mulla -07 GT:ssä 235/50/18 Hakkapeliitta 5 nastat. Hyvät renkaat tuntuu olevan, vaikkei vielä oikein liukkaita kelejä ole ollutkaan. Melutaso tippui autossa näillä renkailla verrattuna kesäkiekkoihin Goodrich m+s 235/50/18.

Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä

Lähetetty: 11 Touko 2011, 23:00
Kirjoittaja Redfire06
G-sus...

Meinaa nousta laulu tulipunaisesta mussesta,
mutta tyydyn toteamaan että liityn samaan seurakuntaan Pokkisen kanssa:

Redfiren alustaan oli tähän mennessä kertynyt, lähinnä FinGTtä ylpeästi kopioiden (kiitokset!),
Steedan madallusjouset ja Koni srt.t iskarit, eteen maximumMotorsports c&c säädöt ja
taakse säädettävä Panhard uretaanipuslineen. Tuumacidistä kaikki.
Rengastus mulla mielestäni maltillinen vaikka allapyörivät
orkkis 235 18 fanbladet näyttääkin julmilta talviauto Polosen 165 15 rinnalla.
Pakko myöntää että leveämmät kumit ja isommat vanteet olis kivat mutta
Jotenkin tuntui kyytiin pitää vielä panostaa ennenkuin noihin ryhtyisi.

Siinä taustaa, nyt takaisin päivän epistolaan.

Mulla oli joitakin alustaan liittyviä kysymyksiä joten otin yhteyttä hhp.fi Harriin.
Ikaalinen on tässä lähellä ja kysymyksiin tuli vastaukset ja Redfire sai alleen, taakse,
UPR:n LCAt eli uretaanipuslaiset alatukivarret.

Tuntuu että tämä oli se muutos mikä olisi pitänyt tehdä ensimmäisenä.
Tähänastiset alustamuutokset on olleet hyviä ja toimivia mutta nyt autoon tuli
sellaista vakautta mikä on puuttunut. Auton perä on nyt tiukempi paitsi jousten ja
iskunvaimennuksen osalta niin myös muiden liikkeiden osalta.
Tuntuu myös että voima välittyy nyt oikeaan suuntaan, eteenpäin, kun lähtee paikaltaan ripeästi.
Ei pompota. Voin suositella kaikille s197 kuskeille.
Leveämpien renkaiden yhteydessä voisi kuulemma olla tarpeen sama hoito
(uretaanipuslaiset alatukivarret) myös eteen, tuntuu että tulee vielä ajankohtaiseksi jossain vaiheessa.

Siinä yhteenvetoa muutaman kymmenen kilsan jälkeen.
Toimii! :)

Marko