Sivu 3/3
Lähetetty: 30 Syys 2007, 23:37
Kirjoittaja Fastback
musse67 kirjoitti:Eihän se kaarien levitys olisi kova homma, mutta sitten joutuisi jo takapenkkiä kaventamaan ja takaosan verhoiluja muuttamaan. Kun vanteessa on just oikea ET, niin 67:n pyöränkoteloon menee yli 300 leveä kumi. Saa luvan riittää.

Oujee, kyl tolla alkaa pärjäileen. Isokoppa nieli 325/50-15 kumit kun "vähän" mittaili ja laittoi custom vanteet tilaukseen. Nyt menee vielä nätisti kaarien sisään, jos riittäisi että menee kaarien "alle" malliin perä pystyyn niin 355 rengastus menisi komeesti tai siis helposti, perä pystyssä ei kyl ole mitään komeeta. Vauhti jos Janilla säilyy tommoisena niin se on Freakkien syyskokoukseen mennessä valmis

Lähetetty: 04 Marras 2007, 12:42
Kirjoittaja musse67
Taas on jotain autolle tapahtunut. On ollut sen verran kosteat kelit että ei ole pystynyt hiekalla puhaltamaan, mutta eilen oli hyvä muutaman asteen pakkasessa puhaltaa. Mitä nyt välillä meinasi ilman tulon kanssa olla ongelmaa, kun letkun pikaliitin meinasi jäätyä.
Tyyppikilpi ongelmaankin löytyi selitys, kun otin kilven irti ja takaa löytyi Official licenced product tarra. Eli Marti auto worksilta on jossain vaiheessa tilattu uusi lätkä.
Uusia osia on jo nippu tullut ja lisää tulee piakkoin (kiitokset tuumamiehelle!). Etupäästä olisi tarkoitus aloittaa uusien peltien asennus. Jostain kun löytyisi taiwanin suojien tilalle alkuperäiset etusuojat, joiden kanssa voisi ovet laittaa kohdalleen ja sitten vasta takakyljet paikalleen, että saa oven välit säädettyä sopiviksi.
Projektigalleriassa löytyy kolmannella sivulla 17 uutta kuvaa.
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/
Lähetetty: 04 Marras 2007, 19:49
Kirjoittaja KTM
Huhhutihuijaa, näköjään ovissa oli sulla samat ongelmat kuin mulla. Siis tuo etukulma alhaalta on herkkä.
Työn iloa

Lähetetty: 04 Marras 2007, 21:09
Kirjoittaja musse67
KTM kirjoitti:Huhhutihuijaa, näköjään ovissa oli sulla samat ongelmat kuin mulla. Siis tuo etukulma alhaalta on herkkä.
Työn iloa

Näin on. Aluksi näytti että peltiä ei tarvi laittaa kuin ulkopuolen nurkkaan, mutta puhalluksessa tuli sisäpuolellekin reikiä. Saapa nähä kuinka paljon joutuu kuskin ovea hitsaamaan se kun on vielä puhaltamatta. ulkopuolella tosin on siinäkäkin on nurkassa reikä.
Lähetetty: 18 Marras 2007, 21:53
Kirjoittaja musse67
Taas on tallissa ja tallin pihalla tapahtunut. Keula on tulipeltiin asti hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. iskaritorneihin olen hitsannut tukipalat ja pitihän sitä kuskin puolen ilmanottokaukalon pohjaa hieman korjata. On se Fordin hitsausväri vain hienoa ainetta. Aluksi hieman roiskii kun hitsaa maalin päälle, mutta siitä eteenpäin hitsaus onnistuu kuin puhtaalle pellille. Kuten tästä kuvasta näkyy:
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... _4810.html
Jospa sitä jo ens viikolla pääsisi hitsailemaan keulan uudet pellit paikalleen.
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 26 Tammi 2008, 22:32
Kirjoittaja musse67
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/index4.html
Eiköhän siitä vielä auto tule, kuskin puolen takakylki on paikallaan ja vänkäriltä on vanha leikattu pois. Yllättävän hyvin istuu Taiwanin poikain kylkipala.
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 15 Maalis 2008, 21:58
Kirjoittaja musse67
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/index5.html
Pahimmat peltityöt alkaa olla tehty. Oli mukava passuutella perän pellit kohdalleen kun amerikan seppä oli vaihtanut runkoaisojen takapätkät vähän sinne päin. Ovien ja takaluukun saumat on hyvät ja kylkien pokkaukset on just kohdallaan. Takapuskurin kanssa tosin tuli vähän ongelmaa, kun meinasi jäädä leveäksi. Perän mittoja kun vertaa ylä- ja alareunasta hitsailemattomaan autoon, ei eroa ole kuin millejä, mutta puskuria piti kaventaa vajaa 15mm. Eikä puskurissa ollut vikaa, kun koitin kolmea puskuria ja kaikilla sama heitto.
Vielä pitää hitsailla hieman helmojen päitä, lattiat, lattian alle tulevat runkopalkit ja torque boxit.
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 16 Maalis 2008, 10:04
Kirjoittaja KTM
Eikö oviin tule kahvoja? Vai mikä on meininki?
On sulla ollut tosi hurjat peltisavotat. Ei voi kuin ihmetellä ja ihastella, mutta myös tuo vaihdelaatikkokuva sai aikaan ihastusta. Pitääkö kepin paikkaa muuttaa lattiassa vain onko tuo niitä Keilerin hännällä olevia tai vastaavia missä kaikki osuu kohdalleen?
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 16 Maalis 2008, 14:50
Kirjoittaja musse67
KTM kirjoitti:Eikö oviin tule kahvoja? Vai mikä on meininki?
On sulla ollut tosi hurjat peltisavotat. Ei voi kuin ihmetellä ja ihastella, mutta myös tuo vaihdelaatikkokuva sai aikaan ihastusta. Pitääkö kepin paikkaa muuttaa lattiassa vain onko tuo niitä Keilerin hännällä olevia tai vastaavia missä kaikki osuu kohdalleen?
Kahvat on tarkotus jättää turhana pois.

Kylläpä ne reikien paikat sieltä löytyy jos tulee joskus katumapäälle. Oven yläreunaan tulee huomaamaton mekaaninen avaussysteemi. Se tosin on vielä suunnitteluvaiheessa.
Mun tietääkseni TKO:lle ei tarvi kepin paikkaa siirtää, ainoastaan hieman lattiaa nostamaan. Siinäpä se kepin paikka siirtyy samalla, jos sikseen tulee.
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 16 Maalis 2008, 18:47
Kirjoittaja munmummu69
musse67 kirjoitti:Perän mittoja kun vertaa ylä- ja alareunasta hitsailemattomaan autoon, ei eroa ole kuin millejä, mutta puskuria piti kaventaa vajaa 15mm.
Noita puskureita on joskus tullut ihmeteltyä, eikä ne tunnu sellaisenaan silmään istuvan.

Utelias tuon jatkon suhteen, meinasitko uudelleen kromauttaa tuon lyhennetyn ja jos niin missä/hinta?
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 16 Maalis 2008, 20:44
Kirjoittaja musse67
munmummu69 kirjoitti:meinasitko uudelleen kromauttaa tuon lyhennetyn ja jos niin missä/hinta?
Vielä oon kahen vaiheilla, maalaisko korin väriin vai rommauttas. Kyllähän se melkeen kuuluisi olla kromattu puskuri. Jos sen maalaa sillon pitäs maalata etupuskuriki. Kromaamoja en oo vielä sen kummemmin katellu, mutta ruotsissahan se homma ainakin osataan. Pitää nyt kattoo mitä tästä kehittyy.
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 17 Maalis 2008, 21:45
Kirjoittaja stangrider
pitää nostaa näille ahertajille..
Jospa tämä lisäis motivaatiota, jos alkaa hintapyynnöt
olla tätä luokkaa.. 40ke..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1821201
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 18 Maalis 2008, 07:43
Kirjoittaja Fastback
Nyt äkkiä myymään jos hintaluokka on tuota!!! Eivät ole tainneet Pietarsaaressa huomata että ollaan valumassa taantumaan...
Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti
Lähetetty: 18 Maalis 2008, 19:27
Kirjoittaja Homer65
Juu!! Kannatta myyvä, jos on myyväkseen. Minä en ole edes ajtellu myyväni

, enkä ikinä saisi likikään omiani pois, jos möisin.