Sivu 3/3
Lähetetty: 30 Touko 2007, 22:28
Kirjoittaja Make67
No nyt näyttäis ettei ihan koko ajokausi jää väliin

, sain tänään hopan käyntiin vanhoilla rautakansilla, XE256H käytetyllä nokalla. Lotkottaa tasasen tappavasti, venttiilit vielä "tahtoo" hieman uusintasäätöö, mutta muuten saattais ehkä ajella!
Täytyy mennä välillä töihin että hermo alkais lepäämään

, ehkä sittenkin Lahteen, oletuksena että 17.6.2007!!!

Tuskin lähen mutkitteleen keiloja mutta kattelemaan...?
Lähetetty: 31 Touko 2007, 08:48
Kirjoittaja 65HT
Onneksi olkoon! Ehkä se vähän lohduttaa kun pääsee edes ajelemaan. Oli tietysti odottamaton ja paha takaisku kun männät ja venttiilit tekivät lähempää tuttavuutta. Kerrotko sitten kun saat selville millaista tuhoa ja missäpäin koneessa ko. tapahtumasarja sai aikaan.
Ride on!

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 21:15
Kirjoittaja Make67
Make67 kirjoitti:No nyt näyttäis ettei ihan koko ajokausi jää väliin

, sain tänään hopan käyntiin vanhoilla rautakansilla, XE256H käytetyllä nokalla. Lotkottaa tasasen tappavasti, venttiilit vielä "tahtoo" hieman uusintasäätöö, mutta muuten saattais ehkä ajella!
Täytyy mennä välillä töihin että hermo alkais lepäämään

, ehkä sittenkin Lahteen, oletuksena että 17.6.2007!!!

Tuskin lähen mutkitteleen keiloja mutta kattelemaan...?
Jumankuikka, on se vaan tää harrastaminen välillä omituista???!!! Ihmettelin Kalajoelle mennessä jotenkin tukkoista menoa. Tutkinta perillepäästyä käyntiin...diagnoosiksi, että yks tulppa pimee eikä tietenkään tulpanavainta matkassa. Onnex tuttu auto Lokkilinnan parkissa perjantaina, eikun kysymään josko tulppaa ja -avainta. No kyllä löyty! Vaan ei oikeen oireet vähentyny. Ja sitte Slaalomi-aamuna alko lentokentältä löytyyn tuttuja osia...??!!! P...rkle, jää keilat taas kiertämättä!
Summasummarum, kotona äsken sitten aloitin ihmettelyn venakopan poistamisella, ja AVOT, johan selkis! Vitospytyn imukeinu kahtena kappaleena!?!?
Jo vain välillä voi tapahtua mitä vaan

Lähetetty: 02 Elo 2007, 20:42
Kirjoittaja Make67
65HT kirjoitti:Onneksi olkoon! Ehkä se vähän lohduttaa kun pääsee edes ajelemaan. Oli tietysti odottamaton ja paha takaisku kun männät ja venttiilit tekivät lähempää tuttavuutta. Kerrotko sitten kun saat selville millaista tuhoa ja missäpäin koneessa ko. tapahtumasarja sai aikaan.
Ride on!

No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille

! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut

!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
Ilmeisesti alakerta ei sitten ottanu itteensä juuri milläänlailla kun kasasin moottorin uudestaan rautakansilla ja lähes vakiolla, käytetyllä nokka-akselilla ja kilometrejä nyt takana n. 2000. Tuntuis toimivan ihan kohtuullisesti kun nyt on saatu kaasariinkin vähän suuremmat neulat ettei tuntuis siltä kuin diisseliä ajelis

, meinaan tuprutti siihen malliin tummaa pakoputkista Hakuninmaalla...?!?
Josko sitte ensvuonna sais toimivan moottorin nokalle jotta vois oikeesti osallistua kerhotapahtumiin?!?
Lähetetty: 02 Elo 2007, 20:59
Kirjoittaja Fastback
Make67 kirjoitti:No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille

! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut

!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
No nyt täytyy sanoa että vaihda venttiilit ainakin ennen ajoa. En kyseenalaista Jyrin taitoja millään muotoa, mutta tässä osui pari viikkoa sitten aika konkreettisesti mitä voi tapahtua kun venttiililautanen putoaa. Tapahtui erittäin epämukava konerikko joka johtui AFR:n venttiilin hajoamisesta - jälki oli kamalaa kun se tapahtuu +5000 rpm kierroksilla. Ehjäksi jäi nokka, veivit ja akseli - muu meni sitten paskaksi lohko mukaanlukien. Jos uudet venttiilit tuntuvat kalliilta sijoitukselta, niin se on murto-osa sen rinnalla että rakennat uuden moottorin. AFR:n ensiasennusventtiilien laadusta on ollut hälyä kai aiemminkin. Asianomainen voi kertoa lisää tapahtumasta jos tämän näkee???
Sinun tapauksessa minä make uusisin ne venttiilit vaikka näyttäisivätkin ehjiltä, se ei tarvi kuin pieni väsymä joka aiheutunut osumista niin venttiilin lautanen putoaa tms, tuho on väistämätön ja tuhon laajuus verrannollinen kierroksiin. Tuskin se lautanen ihan joutokäynnillä putoaa vanhuuttaan. Hyvällä tuurilla venttiilit kestävät minkä pitääkin, mutta ainakin minun tuurilla ei ole tuohon luottamista.
Lähetetty: 02 Elo 2007, 21:12
Kirjoittaja Make67
Fastback kirjoitti:Make67 kirjoitti:No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille

! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut

!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
No nyt täytyy sanoa että vaihda venttiilit ainakin ennen ajoa. En kyseenalaista Jyrin taitoja millään muotoa, mutta tässä osui pari viikkoa sitten aika konkreettisesti mitä voi tapahtua kun venttiililautanen putoaa. Tapahtui erittäin epämukava konerikko joka johtui AFR:n venttiilin hajoamisesta - jälki oli kamalaa kun se tapahtuu +5000 rpm kierroksilla. Ehjäksi jäi nokka, veivit ja akseli - muu meni sitten paskaksi lohko mukaanlukien. Jos uudet venttiilit tuntuvat kalliilta sijoitukselta, niin se on murto-osa sen rinnalla että rakennat uuden moottorin. AFR:n ensiasennusventtiilien laadusta on ollut hälyä kai aiemminkin. Asianomainen voi kertoa lisää tapahtumasta jos tämän näkee???
Sinun tapauksessa minä make uusisin ne venttiilit vaikka näyttäisivätkin ehjiltä, se ei tarvi kuin pieni väsymä joka aiheutunut osumista niin venttiilin lautanen putoaa tms, tuho on väistämätön ja tuhon laajuus verrannollinen kierroksiin. Tuskin se lautanen ihan joutokäynnillä putoaa vanhuuttaan. Hyvällä tuurilla venttiilit kestävät minkä pitääkin, mutta ainakin minun tuurilla ei ole tuohon luottamista.
Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä
http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin
KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"

!!!
Lähetetty: 02 Elo 2007, 21:25
Kirjoittaja Fastback
Make67 kirjoitti:Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä
http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin
KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"

!!!
Minullakaan ei ole mitään syytä kyseenalaistaa hicarin jätkien taitoa, mutta vaihtaisin venttiilit silti - nukkuisin ainakin yöni paremmin. Ehkä ne venat kestää ja jos isku on kohdistunut suoraan venttiiliin niin ei se välttämättä sitä riko tai edes vaurioita, mutta kun krenatointi kerran osuu kohdalle niin ei sitä IKINÄ haluasi kokea uudelleen.
Eikös se vanha virittämissääntö mennyt niin, että jos teho ei laske yli 20 % niin se on onnistunut.
Lähetetty: 02 Elo 2007, 21:39
Kirjoittaja Make67
Fastback kirjoitti:Make67 kirjoitti:Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä
http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin
KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"

!!!
Minullakaan ei ole mitään syytä kyseenalaistaa hicarin jätkien taitoa, mutta vaihtaisin venttiilit silti - nukkuisin ainakin yöni paremmin. Ehkä ne venat kestää ja jos isku on kohdistunut suoraan venttiiliin niin ei se välttämättä sitä riko tai edes vaurioita, mutta kun krenatointi kerran osuu kohdalle niin ei sitä IKINÄ haluasi kokea uudelleen.
Eikös se vanha virittämissääntö mennyt niin, että jos teho ei laske yli 20 % niin se on onnistunut.
Olet kyllä oikeassa jos 100% varmuutta halutaan, mutta kun en voi/pysty/kykene ITSE tekemään noille kansille yhtään mitään, on vaan pakko luottaa johonkin.
Toisaalta en haluaisi lähettää kansia takaisin Hi-Car:in pojille terveisin; vaihtakaa ny kuitenkin ne imuvenat, saattaahan ne hajota jossain vaiheessa?
Varmaankaan kukaan ei pysty/halua antaa "mahdottomia" takuita tekemälleen työlle/osille.
Edelleenkin, minunhan euroista on kysymys, joten aiheellista on olla huolissaan ja olen todella kiitollinen kun joku pystyy/viitsii antaa hyödyllisiä näkökohtia ja -kokemuksia vastaavanlaisista kommelluksista joita voi "autoilun" niin mielenkiintoisessa maailmassa tapahtua.
Lähetetty: 02 Elo 2007, 21:44
Kirjoittaja MustangGT
Make67 kirjoitti:Fastback kirjoitti:Make67 kirjoitti:No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille

! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut

!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
No nyt täytyy sanoa että vaihda venttiilit ainakin ennen ajoa. En kyseenalaista Jyrin taitoja millään muotoa, mutta tässä osui pari viikkoa sitten aika konkreettisesti mitä voi tapahtua kun venttiililautanen putoaa. Tapahtui erittäin epämukava konerikko joka johtui AFR:n venttiilin hajoamisesta - jälki oli kamalaa kun se tapahtuu +5000 rpm kierroksilla. Ehjäksi jäi nokka, veivit ja akseli - muu meni sitten paskaksi lohko mukaanlukien. Jos uudet venttiilit tuntuvat kalliilta sijoitukselta, niin se on murto-osa sen rinnalla että rakennat uuden moottorin. AFR:n ensiasennusventtiilien laadusta on ollut hälyä kai aiemminkin. Asianomainen voi kertoa lisää tapahtumasta jos tämän näkee???
Sinun tapauksessa minä make uusisin ne venttiilit vaikka näyttäisivätkin ehjiltä, se ei tarvi kuin pieni väsymä joka aiheutunut osumista niin venttiilin lautanen putoaa tms, tuho on väistämätön ja tuhon laajuus verrannollinen kierroksiin. Tuskin se lautanen ihan joutokäynnillä putoaa vanhuuttaan. Hyvällä tuurilla venttiilit kestävät minkä pitääkin, mutta ainakin minun tuurilla ei ole tuohon luottamista.
Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä
http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin
KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"

!!!
Sulla oli Slaalomissa iha 10 suoritus. Annan kaikille -67 Musseile 10p. ku ne on niin hienoja:)

Lähetetty: 02 Elo 2007, 21:50
Kirjoittaja Make67
Kiitos, kiitos!
Kyllä siinä kuiteskin jäi jonninverran parannettavaa...Vois vaikka enskerralla pitää auton käynnissä

koko vedon ajan. Sekin auttais hiukan tuloksissa...

?