Sivu 3/4

Lähetetty: 02 Elo 2004, 22:43
Kirjoittaja Jukka
MarkkuJ kirjoitti:Oletkos varma ettei valu ikkunan tiivisteen välistä ja sit sieltä tiputtele nilkalle? Ainakin mulla tiivisteen välistä tulee vettä.
Tarkennus taas paikallaan?
Vesi tulee tiivisteen ja korin välistä,ei lasin ja tiivisteen välistä.
Eikö?

Lähetetty: 03 Elo 2004, 00:08
Kirjoittaja MarkkuJ
Jukka kirjoitti:
MarkkuJ kirjoitti:Oletkos varma ettei valu ikkunan tiivisteen välistä ja sit sieltä tiputtele nilkalle? Ainakin mulla tiivisteen välistä tulee vettä.
Tarkennus taas paikallaan?
Vesi tulee tiivisteen ja korin välistä,ei lasin ja tiivisteen välistä.
Eikö?
Ei, vaan nimenomaan vesi tulee hitaasti lasin ja tiivisteen välistä (kuskin puoleinen alakulma), joskus pienellä sateella paikallaan ollessa seurasin sitä. Sit tietenkin tuossa FBssä vesi tulee myös tiivisteen ja korin välistä mutta eri paikassa (ja kunnon sateella sitä tulee paljon).

Vedenpoistoreiät???

Lähetetty: 05 Marras 2004, 13:20
Kirjoittaja Marko70
Hei!
Missä ne vedenpoistoreiät tarkalleen ottaen sijaitsee siellä kaukalossa ja mihin ne purkaa? Itselläni tulee myös vettä jalkatilaan (-66HT) mutta ilmanottokaukalo näyttää ihan kunnolliselta?

Vuotaa kuin seula

Lähetetty: 06 Marras 2004, 23:56
Kirjoittaja ROKI
Juu se on tää musse sellanen ettää vuotaa yhest ja toisest kohast lasintiivisteestä ja toinen vaihtoehto kaukalon lisäksi pyyhkimen akselin kaulalta kun on kuluneet väljäksi.

Kaukalon irrotus

Lähetetty: 11 Marras 2004, 01:28
Kirjoittaja ROKI
Ei ole kummanen irrotettava kakspuol tuntia meni kun irrotin yläpellin ja varsinaisen ala kaukalon kokonaan pois kun on oikeat pelit ja vehkeet älkää ruvetko turaamaan paikallaan helpompi tehdä pöydälla voi pyöritellä vapaasti.

Re: Kaukalon irrotus

Lähetetty: 11 Marras 2004, 10:18
Kirjoittaja Arto65FB
ROKI kirjoitti:Ei ole kummanen irrotettava kakspuol tuntia meni kun irrotin yläpellin ja varsinaisen ala kaukalon kokonaan pois kun on oikeat pelit ja vehkeet älkää ruvetko turaamaan paikallaan helpompi tehdä pöydälla voi pyöritellä vapaasti.
Jos sinulla on 1/2001 Corral, jossa vastaavasta urakasta kerrottiin, niin voisit heittää vaikka tähän ketjuun vertailua omista kokemuksistasi.

Lähetetty: 11 Marras 2004, 17:52
Kirjoittaja Vieras
Himputti uupuu jus tuo numero jostain syystä pitää etsiä jostain tuo numero tietenkin oli jo purettu lokasuojat ja lasi ja lämppäri olen kyllä korjannu näitä koteloita jo aiemminkin ei ole eka kerta ja olen myö tehnyt yhdet kotelot ala kautta mielenkiintoinen homma sekin t.ROKI

Kaukalo remppa

Lähetetty: 11 Marras 2004, 22:59
Kirjoittaja ROKI
Nytpä lueskelin ja kuviakin kattelin onhan siinä ensikertalaiselle ollut puurtamista ja kun ei ole kokemusta peltihommista ihmeemmin ollut yksi moka siinä oli sattunut keskiosa kaukalosta etureunasta pitäisi aina irrottaa jotta saa ruosteen välistä puhalletuksi hiekalla pois seuraavaksi happanee just siitä mihin tukiraudat pultataan kiinni miksi ei voihannuo tehdä tuolleenkin tuota kaukalon pohjaa pitäisi saada kokonaisenakin suosittelen ehdottomasti kokonaan vaihtoa vähemmän hitsisaumoja omaani tein suorasta pellistä pakottamalla vasaralla eikä muodot häpeä uusille paloille se vain ei onnistu jos ei ole rautainen ammattitaito peltihommista (31vuotta jo peltiä taivutelleena ) vielä vähäsen siitä irti porauksesta joko pisteri terällä tai ensin 8mm terällä ja sit 10mm terällä laajentaen ei tarvitsa paljonkaan taltan kanssa hakata irrotin ritiläpellin ja kaukalon kahdessapuolessa tunnissa ei siinä mene enempää aikaa näitä kirjotus hommia en osaa mut pelti homma varmasti osaan tämä tästä.

Lähetetty: 12 Marras 2004, 08:09
Kirjoittaja Kimi
Yksi vaihtoehto on aina viedä auto ammattilaisen hoteisiin, mutta toisaalta silloin jää itse tekemisen riemu(?) kokematta.

Työ tekijäänsä opettaa, sano!

Lähetetty: 12 Marras 2004, 19:08
Kirjoittaja mika
miksei sitä kaukaloa voi tehdä rosterista.kestäs ainaki ja peltiseppänä tiedän et sen tekeminen pikkujuttu.

Lähetetty: 14 Marras 2004, 09:18
Kirjoittaja Vieras
Onko joku teettänyt? Mitä maksoi?

Peltiä muotoon

Lähetetty: 22 Marras 2004, 23:35
Kirjoittaja ROKI
Kyllä sen saa tehtyyn rosterista on vaan vähän työläämpi on tavara kovmpaa ja sen pakottaminen on muotoonsa työläämpi ja hitsata pitää rosteri langalla ja argoni kaasulla jos hitsaa normaai langalla misonilla tai hiilellä saumat ruostuu voihan sen tehdä paloista kasaamalla mutta en näe sitä kylläkään järkeväksi touhuksi.

Lähetetty: 23 Marras 2004, 00:04
Kirjoittaja mika
joo sehän tiedetään et rosteri työlästä käsitellä mut pikkuhiljaa hyvä tulee ja auto lahoo ennemmin ympäriltä mut se vaan niku ajatus et ois kestävempi kuse ni arka paikka on ruostumaan.tietty kunsen hyvin tekee mustasta pellistä ni kestää isältä pojalle.itel se edes ku vesi tulee oikeelta ja vasemmalta lattialle ja hirvittää ruveta siihen mut pakko :cry:

Kyl se siitä

Lähetetty: 23 Marras 2004, 01:15
Kirjoittaja ROKI
Joo eka kerta on aina vähän vaikeempi mut kun tekee useamman niin eipä ole yhtään vaikeeta mulla on tuoss kolmas musse kaukalo rempassa nyt se menee jo kuin käsi taskuun ja muutenkin kun on tullu 31 vuotta peltiä väänneltyyn ei se tunnu enää oikein miltään menee painollaan.

Lähetetty: 23 Marras 2004, 23:29
Kirjoittaja mika
joo kait täs talvenmittaan pitää ruveta siihen et enskesän saa rauhas ajella.sevaan kynnys alottaa siinmieles ku vihtisjaksaa ku ite ohutlevypeltiseppä ja päivästä toiseen jo 12v vääntäny peltiä.eisillai vapaa-aikana nappais.mut työnohes tietty :lol: menis.