Kaasuttimen säätö seosmittarin avulla

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Pitääpäs kaivaa mielenkiinnosta tuo alipainemittarikin esille ja katsoa miten on alipaineet suhteessa seoksiin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kaasuttimen säätö seosmittarin avulla

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Nostellaanpas vanhaa aihetta. Vaihtelin neuloja päästäkseni laihemmalle osakaasualueella. Seosmittarin mukaan menin siinä asteittain laihemmalle päin. Nyt on tasakaasuajossa kaupunkinopeuksissa stoic-alueella ja ajoittain heilahtaa laihalle, ei kuitenkaan nyvi ollenkaan. Maantienopeuksissa näyttää 1-2 rich lediä, oikein kylmällä ilmalla saattaa heilahtaa stoich-alueelle. Kaupunkinopeuden tasakaasu ajosta painaessa kaasua menee mittarin mukaan laihalle, mutta ei nyvi yhtään. Haittaako tuo? Täyskaasulla menee rikkaalle.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kaasuttimen säätö seosmittarin avulla

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ei se mitään haittaa jos kaasu auki menee muutaman lampun rikkaalle. tasakaasulla se on mullakin siinä laihan seoksen rajoilla, eikä mitään ole vuosien aikana rikki menny.
tyhjäkäynti seoksista ei kauheesti kannata välittää kun tollanen mittari sekoaa virinokasta samantien..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Re: Kaasuttimen säätö seosmittarin avulla

Viesti Kirjoittaja petska »

laitaakaa laajakaista lambda kapeakaistaiset näyttää mitä sattuu... jos esim tuuppaa kunnolla rikasta niin kapee kaistainen näyttää liian laihaa.... ja metsään mennään
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

65HT kirjoitti: varsinkin kun ikkunat auki ajelee tulee kabiiniin tuo kitkerä haju
Pakokaasun haju tuli kabiiniin risan takaluukun tiivisteen takia. Uusi tiiviste ja hajut poissa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin