Sivu 3/15
Lähetetty: 29 Syys 2004, 17:16
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Tää nykyinen taitaa olla vielä vähän sellanen harjoittelumoottori

, ei vielä mitään superhiperformancea. Olisihan siellä samalla myyjällä kunnon konekin, se 408.
Täytyy nyt yrittää pitää jotenkin mopon pyörä maassa...koitetaan ensin tuota pikkukonetta alsakansilla ja muutamilla pikku muutoksilla..en ajatellut edes imusarjaa vaihtaa.
Jos sitten valmistuttuaan tuntuu vielä mopolta, niin 289 saanee uuden kodin ja aloitan puhtaalta pöydältä 351 -johdannaisen kanssa. Mutta se onkin sitten taas kokonaan toinen tarina

Ovathan nuo tukisillat lekalla hyttystä katukoneessa, mutta reis reis. 230 USD uudet comp camsilta, lähempänä 300 Euroa Suomessa. Jos mulla olisi pikkulohko työn alla, niin stud girdlet olisivat jo mun tallissa.
Sillä 408:lla menisi Falconi mutkalle

Paalupaikalla, lähes std. 2V Clevelandi 1500e + varaosia päälle rutkasti, fmoc myyntipalstalla 302:n rullamotti jne. Nyt Ahti olet erehtynyt. Eturengas on sitä varten, jotta se keulii! Mopo on sitä varten, että se lähtee käsistä!

Lähetetty: 04 Loka 2004, 09:54
Kirjoittaja Ahti
Sain tänään vastausmailia sieltä , eivät pidä varastossa.
Lähetetty: 04 Loka 2004, 09:58
Kirjoittaja Ahti
Aihetta hieman sivuten: olin la yhden Fairlanen kyydissä, jossa oli 351W ja AFR185. Aika hienosti vääntää ja pito irtoo herkästi kaasulla vaikka on pidempi perä kuin omassa...on siinä 351:ssä näköjään vääntöä eri malliin...

Lähetetty: 04 Loka 2004, 14:16
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Aihetta hieman sivuten: olin la yhden Fairlanen kyydissä, jossa oli 351W ja AFR185. Aika hienosti vääntää ja pito irtoo herkästi kaasulla vaikka on pidempi perä kuin omassa...on siinä 351:ssä näköjään vääntöä eri malliin...

Oliko kyseessä vihreä 4d Faikku? Jos sama vehje, niin 13.00 s 1/4 maili aikoja paukuttelee, vai olikohan siinä 165:t?
Lähetetty: 04 Loka 2004, 14:18
Kirjoittaja Ahti
Sama auto...ja 185 oli.
Lähetetty: 04 Loka 2004, 17:11
Kirjoittaja musse67
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 7925548136
Siinä löytys 165:set varastosta. Näköjään samalla myyjällä löytyy varstosta myös 185:set.
Lähetetty: 04 Loka 2004, 17:50
Kirjoittaja Fastback
Anna palaa vaan ja compit kerrasta!
Lähetetty: 04 Loka 2004, 19:26
Kirjoittaja Ahti
Imupuolella ei niin isoja eroja mutta pakoset näyttää aika paljon paremmilta. Syytä onkin +300 taalan lisähintaan eli +375 eeroo.

Suomessa.
Lähetetty: 18 Loka 2004, 10:45
Kirjoittaja Ahti
Nostin tuossa la koneen ylös. Onpas v-mäine toi voortin systeemi kun ei ole kunnon irrotettavaa turbiinikoppaa niinkuin gm:ssä. Saattaa olla aika hankalaa asentaa takasin kun pitää tähtäillä vetolevyn pultinreikiä turbiinin pinnapultteihin
Toinen mikä kiinnitti huomiota oli että heti kun nappas vetolevyn pultin irti kampuran päästä, niin alko moottoriöljyt lirisee pultin reiästä
Pitäs alkaa purkamaan konetta enempi tossa ens viikonloppuna, mitähän jännää sieltä vielä löytyykään
Minkälaisia rullakeinuja muuten suosittelette? Onko joku Comp Cams Pro Magnum mitään? Entä halvemmat esim. Crane Energizer?
Lähetetty: 18 Loka 2004, 21:07
Kirjoittaja Jukka
Onkos kukaan punninnut orkkis rautakantta ja sen jälkeen alukantta?
Paljonko tulee painonsäästöä alukansilla?
Lähetetty: 20 Loka 2004, 21:13
Kirjoittaja Vieras
Saattaa olla aika hankalaa asentaa takasin kun pitää tähtäillä vetolevyn pultinreikiä turbiinin pinnapultteihin
Ei siinä mitään tarvi tähtäillä. Lyö vaan koneen ja laatikon yhteen ja sitten käy auton alla vetämässä turbiinin vetolevyyn kiinni. Turbiini kyllä mahtuu sinne vaikka reiät ei olisi heti kohdallaan. Onnistunut ainakin mulla kahdella erikokoisella turbiinikotelolla.
Lähetetty: 20 Loka 2004, 23:26
Kirjoittaja fairlane
Ei siinä mitään tarvi tähtäillä. Lyö vaan koneen ja laatikon yhteen ja sitten käy auton alla vetämässä turbiinin vetolevyyn kiinni. Turbiini kyllä mahtuu sinne vaikka reiät ei olisi heti kohdallaan. Onnistunut ainakin mulla kahdella erikokoisella turbiinikotelolla.[/quote] täähän on sitten ihan selvä ,mun tarvii varmaan myydä toi fordin paska pois kun en siinä kyllä noin helposti ole saanu lootaa paikalleen ,chevyssä kyllä onnistuin tollai.mulla ei kyllä turbiini mahtunu tollai väliin vaan jouduin laittaan laatikon vähän huulille että koneen ja laaatikon väliin jäi reilu rako ja sitten sitten tuuppaan turbiinin vetolevyn reikiin sekään ei meinannu oikeen onnistua kun on aikas pieni se rako sielä vetolevyn ja turbiinikopan alareunan välissä ( siitä luukusta kuikuilla) joten porasin turbiinikopan alapuolelle pienen reijän josta pääsin turbiinia pyöritteleen ja nostaan neuvokaa nyt joku mulle parempi konsti jos kone on autossa kiinni ,minkäs sille voin jos olen tumpula ja harrastan paskoja
Lähetetty: 21 Loka 2004, 00:45
Kirjoittaja Vieras
fairlane kirjoitti:Ei siinä mitään tarvi tähtäillä. Lyö vaan koneen ja laatikon yhteen ja sitten käy auton alla vetämässä turbiinin vetolevyyn kiinni. Turbiini kyllä mahtuu sinne vaikka reiät ei olisi heti kohdallaan. Onnistunut ainakin mulla kahdella erikokoisella turbiinikotelolla.
täähän on sitten ihan selvä ,mun tarvii varmaan myydä toi fordin paska pois kun en siinä kyllä noin helposti ole saanu lootaa paikalleen ,chevyssä kyllä onnistuin tollai.mulla ei kyllä turbiini mahtunu tollai väliin vaan jouduin laittaan laatikon vähän huulille että koneen ja laaatikon väliin jäi reilu rako ja sitten sitten tuuppaan turbiinin vetolevyn reikiin sekään ei meinannu oikeen onnistua kun on aikas pieni se rako sielä vetolevyn ja turbiinikopan alareunan välissä ( siitä luukusta kuikuilla) joten porasin turbiinikopan alapuolelle pienen reijän josta pääsin turbiinia pyöritteleen ja nostaan neuvokaa nyt joku mulle parempi konsti jos kone on autossa kiinni ,minkäs sille voin jos olen tumpula ja harrastan paskoja[/quote]
Joo ehkä mulla on sitten erikokoinen turbiini, tai sitten et ole työntänyt turbiiniasi perille asti. Eikö startin reiästäkään pääse käsiksi.
Lähetetty: 21 Loka 2004, 13:26
Kirjoittaja fairlane
mulla on tommonen vetolevy ja turbiini missä on se isompi jako eikä pyöri kun ne täpit painuu vetolevyyn jos ei ole reijät kohdallaan ja vetää vyötäröpultit kiinni väkisin.tästä tulikin mieleeni että ostin joskus 9"murikan 8"tuumasena ja reipaana poikana yritin auton alla tunkee sitä 8" banjoon,eipä mennyt kun huulille taas teki mieli vetää monoo autonkylkeen,noo viikonpäästä multa ostettiin väkisin se ysituumanen murikka 500mk anto suosiolla enemmän mitä ite maksoin oikeen ehdotti hintaa kun oli hyvä 3.7:1 välitys siinä, eipä ottanu pattiin enää

Lähetetty: 29 Loka 2004, 14:27
Kirjoittaja Ahti
Joopajoo...oli kakkosen veivinlaakerit vähän pahan näköset, tainu jäädä ed. omistajlla vähä asennushiekkaa väliin

Pitäs periaatteessa akseli hioa .010 alikokoon. Muuten on hyvännäkönen, männätkin kuin uudet.
Pitäsköhän ostaa 347 sarja? Samalla hinnalla tosin ostais 351W koneen ja tekis siihen pintaremontin. Mutta sitten menis just hankittu kallis MSD jakaja hukkaan, eikä imusarjakaan enää kävis ja taitaa mennä konehuonekin ahtaaksi?
Kommentteja?