Sivu 3/5
Lähetetty: 15 Huhti 2007, 18:02
Kirjoittaja Tahavo
Mulla se on jo kiinni mutta eri nokalla. Kone on vielä laittamatta paikalleen. Nyt jo on maha jännityksestä kuralla kun ajattelee nokan sisäänajoa
Kerron sitten kuinka kone pörrää. Tai sitten lakaisen kihvelillä ja rikkalapiolla koneen kappaleita jätesäkkiin.
Lähetetty: 15 Huhti 2007, 18:19
Kirjoittaja Sulkava
siis mihin mosaan sen asensit ? vuosi ja cu
Lähetetty: 15 Huhti 2007, 19:11
Kirjoittaja Tahavo
Se tulee 64½ HT. Kone on 302 romiskyhäelmä ja lohko vuosimallia -83.
Lähetetty: 20 Huhti 2007, 21:41
Kirjoittaja Tahavo
Lisää yllätyksiä: ilmeisesti RPM-imusarjassa on kaasarin paikka taempana kuin vakio-imusarjassa koska nyt kick down- sekä kaasutanko ovat nelisen senttiä liian lyhyitä

Yksi ilta siinä menikin hukkaan ihmetellessä, että "mitenkä nää tangot piti laittaa".
Saakohan noita tankoja erimittaisina? Vanhoja on molempia jo ennestään hitsailtu, mutta mielummin ostaisi uudet sopivat kuin alkaisi hitsailemaan.
Lähetetty: 21 Huhti 2007, 00:23
Kirjoittaja MONTTU
Yksi ilta...
Kaksi vuotta...
Kateex käy.
Lähetetty: 22 Huhti 2007, 19:57
Kirjoittaja Homer65
Tahavo kirjoitti:Lisää yllätyksiä: ilmeisesti RPM-imusarjassa on kaasarin paikka taempana kuin vakio-imusarjassa koska nyt kick down- sekä kaasutanko ovat nelisen senttiä liian lyhyitä

Yksi ilta siinä menikin hukkaan ihmetellessä, että "mitenkä nää tangot piti laittaa".
Saakohan noita tankoja erimittaisina? Vanhoja on molempia jo ennestään hitsailtu, mutta mielummin ostaisi uudet sopivat kuin alkaisi hitsailemaan.
Olen vääntänyt itse tangosta, spiva kierre päähän, yms. Vanhan mallin mukaan riittävästi mittaa lisää.
Lähetetty: 22 Huhti 2007, 21:15
Kirjoittaja Antti66HT
Joo, ei tarvi edes vääntää kierrettä, kun tekee kierretangosta...
Hirveen näkönen mutta toimii...
Toi, että se kaasari on vähän taaempana rpm:ssä on itse asiassa ihan hyvä juttu: Mahtuu ilman putsari paremmin Monte Carlo barin kanssa.
Lähetetty: 22 Huhti 2007, 22:43
Kirjoittaja Tahavo
Antti66HT kirjoitti:Joo, ei tarvi edes vääntää kierrettä, kun tekee kierretangosta...
Hirveen näkönen mutta toimii...
Toi, että se kaasari on vähän taaempana rpm:ssä on itse asiassa ihan hyvä juttu: Mahtuu ilman putsari paremmin Monte Carlo barin kanssa.
Eikö hetkinen, RPM:ssä kaasarin paikka on tietysti
edempänä koska tankoja pitää pidentää, eli nyt sitten seuraavaksi monte carlo tanko ei mahdu paikalleen

yllätykset ei lopu.
Joo hitsaamalla ajattelin tankoja jatkaa.
Lisätty: Monte Carlo bar asia rupesi niin vaivaamaan, että pitää vielä käydä ennen nukkumaan menoa tarkistamassa.
Lähetetty: 22 Huhti 2007, 23:51
Kirjoittaja Antti66HT
Hmm... Joo oletin että ovat samanlaisia. Itsellä on airgap ja 351:n päällä, mutta 302 se voi tietysti olla edempänä.
Lähetetty: 28 Huhti 2007, 23:08
Kirjoittaja Tahavo
Korjaus edelliseen viestiini: ilmeisesti kaasarin paikka olikin aivan sama ja minä hitsailin tankoihin lisää tavaraa

...jos tarvitte hyvää asentajaa, niin olen käytettävissä...heh

Lähetetty: 05 Touko 2007, 23:41
Kirjoittaja 65HT
65HT kirjoitti:Onkohan joku nähnyt testejä missä olisi ollut RHS:n alu- tai valukansia?
Löytyi sellainen yksittäinen kokeilu jossa oli 331 kone jossa oli Ford Racing GT-40Y kannet ja se tuotti 302 rwhp ja 342 rwtq. Siihen vaihdettiin RHS 180 kannet, muut palikat ennallaan, tulos:
+ 37 rwhp (339)
+ 25 rwft-lb (367)
Joten ei varmaan ihan surkeat.
Lähetetty: 19 Touko 2007, 15:12
Kirjoittaja Tahavo
Nyt on lenkki heitetty power paketilla(tosin vain 1 ja 2 vaihteilla). Mutta onko normaalia, että sisäänajo öljyt ovat harmaata litkua kun laskee ne ulos?? Olisiko syytä vielä käyttää moottori lämpimäksi yhdellä öljysatsilla ennen varsinaisia käyttö-öljyjä?
lisätty: laitoin vielä 10/30 mineraaliöljyt ja käytin sillä lämpimäksi.
Lähetetty: 19 Touko 2007, 19:38
Kirjoittaja Antti66HT
On, jos nokan sisään ajo tahna harmaata. Vaihda öljyt ja seuraa tilannetta.
Öljyt vois vaihtaa taas 100km ajonkin jälkeen, jos kone ollut auki...
Lähetetty: 19 Touko 2007, 20:12
Kirjoittaja Mexico65
Antti66HT kirjoitti:On, jos nokan sisään ajo tahna harmaata. Vaihda öljyt ja seuraa tilannetta.
Öljyt vois vaihtaa taas 100km ajonkin jälkeen, jos kone ollut auki...
Normaalia vaikka olisi rullanokka ilman molyrasvaa. Laakeripinnoista irtoaa melkoisesti tavaraa si-säänajossa, samoin myös jos koneen kasaamisessa on esim. käytetty molyrasvaa ja tai ARP:n kierre-rasvaa.
Pari kolme öljynvaihtoa suodattimin on suositeltavaa 1-2 tunnin käytön jälkeen, ja tämän jälkeen siir-tyminen normaaliin öljynvaihto käytäntöön.
Lähetetty: 19 Touko 2007, 22:22
Kirjoittaja Tahavo
Siis normaali tilanne. huh..ehdin jo pelätä vaikka mitä. Hyvin tuo muuten kehrää. Himottais päästä kunnolla kokeileen mutta kun ei vaihteet pelitä.