Sivu 3/4
Lähetetty: 07 Marras 2006, 21:03
Kirjoittaja Vehje
Ja vastataan itselle pikapikaa, jos lohko on siis -64 niin siinä on erilainen laatikon kiinnitys kuin uudemmissa = T-5 ei siis sovi kiinni ilman ronklausta. Taitaakin mennä koko kone uusiin puihin. Pitäisiköhän ruveta tekemään uudemmasta rullanokkalohkosta.
PRKL!!!!
Lähetetty: 07 Marras 2006, 21:28
Kirjoittaja Aku_81
Vehje kirjoitti:Ja vastataan itselle pikapikaa, jos lohko on siis -64 niin siinä on erilainen laatikon kiinnitys kuin uudemmissa = T-5 ei siis sovi kiinni ilman ronklausta. Taitaakin mennä koko kone uusiin puihin. Pitäisiköhän ruveta tekemään uudemmasta rullanokkalohkosta.
PRKL!!!!
Sitten melkein viisainta on ostaa suoraan ford racingin crate pannu 302cid, 345 koniahan siinä on. jos ei suurempikuutioista konetta halua.
Lähetetty: 07 Marras 2006, 22:10
Kirjoittaja harmi80
Vehje kirjoitti:
No onpas ärjyjä HiPo-koneita

Jos noi on HiPoja, niin paljonkos sitten vakio 2V tai 4V koneesta lähtee, 120 heppaa kampuralta?
Se on aika raaka tuo totuus, kun lähdetään SAE-tehoja muuttamaan nykystandardeja vastaamaan; SAE kun on mitattu ilmeisesti mm. ilman lisälaitteita, vesipumppua, ideaalilämpötilassa, -ilmankosteudessa ja -paineessa, ja tietysti "suoraan" kampuran päästä ilman mitään ylimääräisiä vauhtipyöriä yms.
Siihen kun sitten pultataan monenmoista vastusta, niin tippuuhan ne tehot kummasti.
Lähetetty: 07 Marras 2006, 22:21
Kirjoittaja Fastback
Eiköhän tuo ratkaise asia, eli siitä sitten 351w tai 302 hakuseen. Siitä se lähtee!!!! Mopo käsistä meinaan!!!
Lähetetty: 08 Marras 2006, 13:13
Kirjoittaja Vehje
No, annetaan sitten karata ja tehdään saman tien ruiskukone tohon Mustiin.
Mikäs kone+laatikkoyhdistelmä otetaan pohjaksi, varmaankin 5.0 HO rullanokalla on paras vaihtoehto. Noin äkkiseltään katsottuna mikä tahansa 1986-1993 HO näyttäisi hyvältä vaihtoehdolta, mutta onkos esim laatikossa tai elektroniikkahilkkeissä jotain merkittäviä eroja kun muistetaan että koko paketti pitäisi sovittaa 66:een. Esim. vaijeri vs. hydraulikytkin, ajonestolaitteet, sytkävehkeet, digidaaliset ja velosykliset krotransistoriviivästimet ym
Ovatkos näiden uudempien ruiskuimusarjat + läppärungot + ilmamäärämittarit ym. kovin ahdistavia verrattuna wanhan ajan kaasarivehkeisiin? Onko odotettavissa suurikin parannus jos täräyttää vakioon 5.0 HO:hon kiinni vaikka jonkun perus viri-imusarjan + 650 kaasarin?
Näin ne konseptit sekoo, täytyy nyt kuitenkin vielä kerran käydä ne lohko numerot läpi + tarkastaa se pulttijako..
Lähetetty: 08 Marras 2006, 13:53
Kirjoittaja Mexico65
Vakio 5.0 HO koneesta saa irti hyvällä blueprintauksella noin 300hp. Vaatii hieman kanavien siistimistä, isommat venttiilit ja puristussuhteen nosto noin 10.0:1 paikkeille.
Lähetetty: 08 Marras 2006, 14:20
Kirjoittaja Mexico65
Vehje kirjoitti:No, annetaan sitten karata ja tehdään saman tien ruiskukone tohon Mustiin.
Tässä valmis paketti!!!!!!
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=94803
Hintakin näyttää olevan kohdallaan!!!
Lähetetty: 08 Marras 2006, 14:23
Kirjoittaja Vehje
SSHHHHH!!
Mulla on tosta jo kaupan tynkää meneillään..
Mitenkäs noi ruiskuvehkeet, kannattaako wanhukseen viritellä ruiskut kaikkineen vai tekisikö kaasarilla? Varmaan vähän bensankulutus kasvaa, mutta entäs tehot?
Lähetetty: 08 Marras 2006, 14:33
Kirjoittaja Fastback
Asiallisen tuntuinen paketti ja ennenkaikkea manuaali! Pelkällä manuaalilla saat n. 50 perstuntuma kaakkia. Jos mukana tulevat ruiskuvehkeet riittävät hakemallesi tehoalueelle, niin miksi et käyttäisi ruiskua? Hyvällä ruiskulla & ohjauksella saat tasaisemman tehokäyrän mitä vastaavasta kaasarikoneesta ja ei tehoissa tarvi hävetä. Bensankulutusta tässä harrastuksessa tuskin kannattaa hirveästi ihmetellä, sillä tuskin kukaan näitä rakentaa vain jotta kulutus lähenee 1,1 micran lukemia.
Lähetetty: 08 Marras 2006, 21:45
Kirjoittaja Ahti
Multakin vois toi Falconin kone joutaa, siin taitaa vaan valitettavasti olla vähän yli sun tehotavoitteen mut jos se ei haittaa??
Lähetetty: 09 Marras 2006, 08:38
Kirjoittaja Vehje
Ahti kirjoitti:Multakin vois toi Falconin kone joutaa, siin taitaa vaan valitettavasti olla vähän yli sun tehotavoitteen mut jos se ei haittaa??
Tehoylitys ei ole niin vakava rike, mutta hintalappu saattaa olla vähän liikaa meikäläisen budjetille
Mitenkäs nuo uudemman ruiskuvehkeet, riittääkö tossa vakio 5.0 HO imusarjassa + läppärungossa + ilmamäärämittarissa virtaukset tuonne ~350 heppaan asti?
Ja vielä: Onko kaikissa Mustangin T-5 laatikoissa hydraulikytkin? Teettää vähän lisäpuuhaa joko laatikon nurkkaan tai sitten tulipeltiin?
Lähetetty: 09 Marras 2006, 09:00
Kirjoittaja Ahti
Laitoin YV.
Lähetetty: 11 Marras 2006, 13:06
Kirjoittaja Lauri
Vehje kirjoitti:
Ja vielä: Onko kaikissa Mustangin T-5 laatikoissa hydraulikytkin? Teettää vähän lisäpuuhaa joko laatikon nurkkaan tai sitten tulipeltiin?
Vaijerilla kytkin ainakin -95:n asti
Lähetetty: 11 Marras 2006, 20:46
Kirjoittaja musse67
Lauri kirjoitti:Vehje kirjoitti:
Ja vielä: Onko kaikissa Mustangin T-5 laatikoissa hydraulikytkin? Teettää vähän lisäpuuhaa joko laatikon nurkkaan tai sitten tulipeltiin?
Vaijerilla kytkin ainakin -95:n asti
Ja -96 vaihtuu T-45 askiin, mutta edelleen vaijerilla.
Lähetetty: 12 Marras 2006, 04:59
Kirjoittaja stanu429
Laita suosiolla 385-sarjalainen ja siihen soveltuva Musse, eli 69-73. Pääset vähemmällä. Huipputeho ei ole tärkeintä vaan vääntö
