Sivu 3/4
Lähetetty: 12 Loka 2006, 09:35
Kirjoittaja fairlane
tämä keskustelu kuuluu kategoriaan mikä on paras öljy mun sohloon moottoriin
ja noi testit tuppaa oleen ,että kuka maksaa sen lauluja laulat.
http://minimopar.knizefamily.net/oilfil ... motorcraft tässä tälläset laulut monet noista suodattimista taitaa tulla samasta tehtaasta jälkeenpäin vaan maalaillaan erillaiset logot kylkiin.
Lähetetty: 12 Loka 2006, 11:42
Kirjoittaja Mussemaan
fairlane kirjoitti:
ja noi testit tuppaa oleen ,että kuka maksaa sen lauluja laulat.
Joopa joo...

ihan varmasti on ostettu testi.
Mutta kukin suodattaa miten lystää. Mulle on aivan sama.
Eipähän ole mun moottori.
Mutta pidetään nyt kuitenkin faktat faktoina. Eurolla ei yleensä saa kymmenen euron laatua.
Fakta on tietysti sekin että monet merkkifiltterit tulevat samalta linjalta kuin alkuperäiset, ja ovat siten identtiset teholtaan.
Tämä ei kuitenkaan muuta 2 euron intialaista filtteriä automaattisesti aina hyväksi.
Lähetetty: 12 Loka 2006, 11:54
Kirjoittaja Tapsa
jee.. olen myös nähnyt jonkun toisenkin "testi"tuloksen..
wix ainakin käy kesäkäytössa kun ajokilsoja ei ole niin paljon.
talvella aukes sauma filtteristä kun oli kylmä paineet
kohtalaiset , mutta ainakin itselle merkkaa paljonko
suodatin painaa painossa.= paksumpaa tekoa esim wix on tyhjä kaljatölkki ainakin moppeperffin ja Framin HP-1 verrattuna .
O-renkulakin voi pettää ajaessa vaikka suodin muuten pelaa
takaisku venttiili on asiaa suotimessa ,ei tyhjene niin helposti
joskus voi vaan vitosen säästöstä tulla kympinlasku...

Lähetetty: 12 Loka 2006, 12:50
Kirjoittaja mussette
Suodatin firmat tekevät paljon yhteistyötä pienivolymisten suodattimien kanssa. Jokin tehdas tekee useamman eri ketjun tarpeisiin.
Esim. nämä kaksi suomalaista yritystä tekevät alkuperäis suodattimiakin Suomeen tuotaviin autoihin.
Eroja toki suodattimissa on sen mukaan millainen konekanta valmistajalla on ja millaisia osia valmistajalta löytyy hyllystä. Kilpailu kovaa tälläkin rintamalla. Yrittäkääpä saada joku hinku intian tai vaikka amerikan poika maksamaan koneremppa viallisen suodattimen takia. Ei onnistu!
Suomi poika maksaa rempan jos vika on ollut suodattimessa eikä ilmataskussa tai jossain muussa asennusvirheessä.
En käytä ko. suodattimia muttei ne huonojakaan ole. Aamen!
Lähetetty: 12 Loka 2006, 13:08
Kirjoittaja fairlane
Mopar Filters (various)
These filters are Frams, Purolators, or Wixes. Mopar does not manufacture it's own filters, nor do they require anything special from these manufacturers. Since they basically paint them a different color, stamp them with a Mopar logo, and double the price, there is no reason to buy them. Sadly, the Mopar Severe Duty 53020311 filter is actually the worst filter of them all. It is a Fram Extra Guard.

mistähän senkään tietää onko tämäkään täysi totuus
http://minimopar.knizefamily.net/oilfil ... mopar.html
Lähetetty: 12 Loka 2006, 13:47
Kirjoittaja Mussemaan
Tapsa kirjoitti:jee.. olen myös nähnyt jonkun toisenkin "testi"tuloksen..
wix ainakin käy kesäkäytössa kun ajokilsoja ei ole niin paljon.
talvella aukes sauma filtteristä kun oli kylmä paineet
kohtalaiset , mutta ainakin itselle merkkaa paljonko
suodatin painaa painossa.= paksumpaa tekoa esim wix on tyhjä kaljatölkki ainakin moppeperffin ja Framin HP-1 verrattuna .
O-renkulakin voi pettää ajaessa vaikka suodin muuten pelaa
takaisku venttiili on asiaa suotimessa ,ei tyhjene niin helposti
joskus voi vaan vitosen säästöstä tulla kympinlasku...

Tuohon on helppo yhtyä.
5.9L Cumminsseissa on todettu ihan suoraan Wixin öljynsuodattimista johtuneita moottoririkkoja.
Otinkin kerran kiireessä omaan Dodgeen putsarin US-Partsista merkkiä kysymättä....arvatkaa mitä sieltä tuli.
Heitin putsarilla vesilintua ja tilasin paikalliseen hydrauliikkaliikkeeseen Fleetguardin joka tekee Cumminssien alkuperäis- putsaritkin.
Hinta-erokin oli niin pieni että ei pitäis laihialaistakaan hirvittää.
Lähetetty: 12 Loka 2006, 14:12
Kirjoittaja Tapsa
maintsemani esimerkki oli mopsin P4452890 . hinta/laatu
varmaan alueella.
jos haluu sitten hifistellä....
http://trufilter.com/why.htm
tässä sitä palataan takaisin pestäviin suotimiin

Lähetetty: 13 Loka 2006, 19:06
Kirjoittaja Lauri
Vee8 kirjoitti:Tuommosella osakoodilla on FL1A ollu ainakin joskus 3707442.
On saattanu muuttua, mutta ne pystyy kääntään numeron uudeksi jos osaavat käyttää järjestelmiään
Vemixillä natsasi, löytyi tuolla vanhalla koodilla, ja uusi on juurikin tuo 3707442. Mutta nyt lähden kyllä peesaamaan Rokia, näillä hinnoilla tarvikesuodattimet kuulostaa jo erittäin houkuttelevilta. Meinaan maksoi 18 euroa ja risat päälle.

Siis ei jumal..., on siinä suodattimella hintaa. Toihan on jo melkeen pahempi kun Biliassa öljypropun tiiviste 2,50€ (se kuparinen rengas). For the record, Biliassa maksoi Volvon öljynsuodatin 7,90€
Aika

kaikenkaikkiaan.
Lähetetty: 13 Loka 2006, 19:21
Kirjoittaja Aku_81
Lauri kirjoitti:Vee8 kirjoitti:Tuommosella osakoodilla on FL1A ollu ainakin joskus 3707442.
On saattanu muuttua, mutta ne pystyy kääntään numeron uudeksi jos osaavat käyttää järjestelmiään
Vemixillä natsasi, löytyi tuolla vanhalla koodilla, ja uusi on juurikin tuo 3707442. Mutta nyt lähden kyllä peesaamaan Rokia, näillä hinnoilla tarvikesuodattimet kuulostaa jo erittäin houkuttelevilta. Meinaan maksoi 18 euroa ja risat päälle.

Siis ei jumal..., on siinä suodattimella hintaa. Toihan on jo melkeen pahempi kun Biliassa öljypropun tiiviste 2,50€ (se kuparinen rengas). For the record, Biliassa maksoi Volvon öljynsuodatin 7,90€
Aika

kaikenkaikkiaan.
Hyvä hinta, mutta kun selaa summittia niin tuo näyttäis olevan normihinta kun laskee päälle katteen. Olis muuten ollu yks ylimääränen full:in öljysuodatin, toyotaankin käyvä eikä taida kymppiä maksaa, mutta onneks ei tarttee jatkuvasti öljyjä vaihdella

Paljos muuten maksaa se FL1A:n sikspäkki jos sellaisen joskus ostais niin ei tartteis ihan joka vuosi niitä hakea...
Lähetetty: 13 Loka 2006, 19:30
Kirjoittaja PeteP
Hernekset pois vaan nekuista, juu täähän on vaan hyvä että saadaan keskustelua, vaikka välillä kuumeneekin. ja hienoa että eri näkökulumia, sitä myöten ehkä hyvää tietoakin tulee esiin. Tuo öljyaihekkin on sellainen josta yleensä väännetään, eikä yksmielistä oikeaa merkkiä/tyyppiä hevin löydy.
Lähetetty: 13 Loka 2006, 19:48
Kirjoittaja GT-350
FL1A:n varmaankin melko normaali katuhinta on about 8-9EUR.
Lähetetty: 13 Loka 2006, 22:34
Kirjoittaja Vee8
GT-350 kirjoitti:FL1A:n varmaankin melko normaali katuhinta on about 8-9EUR.
Samaa mieltä, tuo 18 kuulostaa kyllä mottipäiseltä. Mutta euron myötä hinnat on mitä on joka asiassa näemmä.
Lähetetty: 14 Loka 2006, 11:45
Kirjoittaja veekoo
Vaikka maksaisikin 8 eur / vuosi enempi, niin 20 v aikana 160eur < moottoriremontti 10 v jalkeen xyz suotimilla...

Ei kannata edes yrittaa saastaa.
Lähetetty: 14 Loka 2006, 12:24
Kirjoittaja Lauri
GT-350 kirjoitti:FL1A:n varmaankin melko normaali katuhinta on about 8-9EUR.
Missä? Täälläpäin ei ole katukauppiailla näkynyt. Ehkä ens vuonna blueskadulla Puistobluesin aikaan...
veekoo kirjoitti:Vaikka maksaisikin 8 eur / vuosi enempi, niin 20 v aikana 160eur < moottoriremontti 10 v jalkeen xyz suotimilla...

Ei kannata edes yrittaa saastaa.
Joo en mä sitä etteikö se pitkässä juoksussa olisi merkityksetön ero, ja meneehän tuohon autoon rahaa muutenkin ihan järjettömiä määriä. Mutta mun mielestä yli 18 euroa on liikaa öljynsuodattimesta.
Lähetetty: 14 Loka 2006, 13:55
Kirjoittaja GT-350
Lauri kirjoitti:GT-350 kirjoitti:FL1A:n varmaankin melko normaali katuhinta on about 8-9EUR.
Missä? Täälläpäin ei ole katukauppiailla näkynyt. Ehkä ens vuonna blueskadulla Puistobluesin aikaan...
Täällä on sellainen katu, ihan Mustang Avenue.
Lauri kirjoitti:Mutta mun mielestä yli 18 euroa on liikaa öljynsuodattimesta.
10-4.