Singerikö konehuoneessa ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

65HT kirjoitti: oli muuten siirtynyt noin 25 mm.
Yli 20 astetta !??!!!! Kohta porukka alkaa oikeasti uskoa että nuo pi**n dampperit vaeltaa.
65HT kirjoitti: "tsup-tsup-tsup"
1. Yksi tulppa jäi löysälle / meni väärille kierteille tms.
- > tsekkaa ja tarvittaessa laita kunnolla
2. Pakosarjan tiiviste
- tsekkaa ja tarvittaessa uusi tiiviste
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Ettei olis käyny vanhanaikaisesti ja jääny tulppa löysälle/haljennu.
On tapahtunu huonommissakin piireissä :oops:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

No perskeles! Tämä olisikin helpotus jos tuolla selviää. :lol: Kerkesin ajattelemaan jo vaikka mitä! Pakoventtiili jumissa! Männänrenkaat! Yms! Tuota tulppahommaa mietin itsekin ja vähän niitä jo pyörittelinkin edestakaisin. Pitänee ottaa irti ja laittaa takaisin (kunnolla). On vaan niin mahottoman ahasta siinä 2 ja 3 tienoolla.

Niin joo, ei tule pakosarjan tyvestä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Jatkuu... Käytin pelkääjän puolen tulpat iri. Kunnossa olivat ja tiukkaan väänsin. Ei supsuta enää! :D Huh huh.

Otetaan vähän takaisin tuota dampperin merkin oikeaa kohtaa. Ei se nyt ollut sivussa kun reilun millin... :oops: On niin kuluneet ne merkit, ettei niitä ensin meinannut huomata ollenkaan.
Tein itse maalarinteipistä viivottimen ja kuulakärkikynän avulla itselle asteteipin dampperin kylkeen. Perusennakkoa on nyt n. 18, sillä mukavasti pyörii, (tuntus tosin tykkäävän paljon enemmästäkin = kierrokset nousee) ja maksimit 36 tulee jo 2000 rpm! Se lienee liian aikaisin? Jos perusennakon kääntää 12 ei meinaa pysyä käynnissä ollenkaan.

Laitanpahan tähän vielä miten säädin/tarkastin sytyn, niin kommentoitte menikö se oikein:
- Alipaineletku jakajasta tulpattiin
- Tyhjäkäynnillä strobolla säädettiin jakajaa pyörittämällä 18 astetta
- Alipaineletku takaisin ja kierroksia ylös, 2000 rpm max 36 eikä sitten enää lisääntynyt
(ilman alipaineletkua ennakko ei kasvanut kierroksilla...?)

Koeajolle: Sama meininki. Ongelma ei ole poistunut. Tulis nyt pian se kaasarin tiivistesarja niin saisi senkin kohdan korjattua. Seosmittarikin on vielä hyllyssä.

Miten paljon vaikuttaa noihin syttyhommiin jos on alipainevuoto jossain ja seokset sitä myöten laihalla? Joutunee säätämään uudestaan myöhemmin.

Mistä sen tunnisti säädettävän alipainekellon?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

18 astetta kuulostaa aika reilulta perusennakolta, joten sitä voisi vähän pienentää; jos käynti huononee, niin nostat vaan tyhjäkäyntiä. Sillä kun on tyylinä laskea kun ennakkoa vähentää ja nousta kun lisätään.
Jos ennakot ei nouse kierroksilla ilman alipainekelloa, on ennakkopuntit jumissa -> putsaustalkoot.
-71 HT 351C 4v
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Voisko vika alunperinkin johtua sitten siitä, ettei ennakkopuntit liiku? Eli silloinhan ennakkoa on liian vähän kierroksilla? Vai miten se menee? Pitänee putsailla jakajaa. Pitääkös sitä purkaa miten paljon. Nimimerkillä saankohan sen vielä joskus kasaankin...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

harmi80 kirjoitti:18 astetta kuulostaa aika reilulta perusennakolta, joten sitä voisi vähän pienentää; jos käynti huononee, niin nostat vaan tyhjäkäyntiä. Sillä kun on tyylinä laskea kun ennakkoa vähentää ja nousta kun lisätään.
Jos ennakot ei nouse kierroksilla ilman alipainekelloa, on ennakkopuntit jumissa -> putsaustalkoot.
Enpä tiiä, onko toi 18 astetta liikaa. Itelläni on, monien kokeilujen jälkeen n. 19 astetta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

65HT kirjoitti:- Tyhjäkäynnillä strobolla säädettiin jakajaa pyörittämällä 18 astetta
Vähän on reilusti jos kone on vähänkään vakio. Kyllä 12-15 pitäisi riittää hyvin. Kyllä se 12:ta käynnissä pysyy kun tyhjäkäyntiä on riittävästi ja seokset on jokseenkin kohdallaan.
65HT kirjoitti:- Alipaineletku takaisin ja kierroksia ylös, 2000 rpm max 36 eikä sitten enää lisääntynyt (ilman alipaineletkua ennakko ei kasvanut kierroksilla...?)
Kokonaisennakosta kun puhutaan niin se on perusennakko + keskipako. Eli alipaine tulpattuna. Sinulla on keskipako täysin jumissa; kokeile vaikka kääntää pyörijästä, sen pitäisi kääntyä vähän.

Virranjakaja pura ja kokoa; hankalin vaihe on hammasrattaan irrotus ja kiinnitys, mutta kyllä sekin onnistuu hajottamatta sitä kun varovasti puuhastelee.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Voisiko joku vielä valottaa missä ne puntit siellä on..? :oops:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

http://www.ponikorjaamo.com/ti80/kuvia/6jakaja_1.jpg

http://www.ponikorjaamo.com/ti80/kuvia/6jakaja_2.jpg

Kuvassa kuutosen jakaja mutta periaate sama; limput noiden kahden peltilevyn alla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos kiitos jo tässä vaiheessa projektia kaikille auttajille! :D

Miten sitä mitään osasi tehdä ennen nettiä... 8)

Vielä se säädettävä alipainekello - mistä tunnistaa? :?:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

65HT kirjoitti: Vielä se säädettävä alipainekello - mistä tunnistaa? :?:
Yksi tapa on letku irti, kuusiokoloavaimia sisaan (en muista kokoa, isommasta pienempaan). Jos tuntuu varovasti torkkimalla silta, etta jotain kaantyy, niin se on saadettava. Fordin omaa saadetaan pura - vaihda prikkoja - kokoa menetelmalla, joten tarvikeosa on tassa kohtaa katevampi.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja karjal »

65HT kirjoitti: Perusennakkoa on nyt n. 18, sillä mukavasti pyörii, (tuntus tosin tykkäävän paljon enemmästäkin = kierrokset nousee) ja maksimit 36 tulee jo 2000 rpm! Se lienee liian aikaisin? Jos perusennakon kääntää 12 ei meinaa pysyä käynnissä ollenkaan.

Laitanpahan tähän vielä miten säädin/tarkastin sytyn, niin kommentoitte menikö se oikein:
- Alipaineletku jakajasta tulpattiin
- Tyhjäkäynnillä strobolla säädettiin jakajaa pyörittämällä 18 astetta
- Alipaineletku takaisin ja kierroksia ylös, 2000 rpm max 36 eikä sitten enää lisääntynyt
(ilman alipaineletkua ennakko ei kasvanut kierroksilla...?)
No huh! Autossasi on tosiaan keskipakoennakko jumissa jos ilman alipainetta ei ennakot kierroksia antamalla kasvaneet! Jakaja päreiksi, putsaus, öljyäminen ja sitten kasaan. Sen jälkeen tarkastat jakajan antaman ennakon (myös kierroksilla) strobolla ilman alipaineletkua!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Purin jakajan. Limput ihan ruosteessa ja paljon mönjää pohjalla. Lisäksi kun siellä pohjalla limppujen vieressä on ne jutut (2 kpl) missä hahloissa on se tappi (huomaa ammattikieli!) toinen niistä tapeista on poikki ja murusina pohjalla! Tämä lienee kaiken pahan alku ja juuri!

No sitten seuraavaksi. Kannaattaako näitä korjailla? Tuskin kun on niin ruosteessakin. Minkähänlaisia vaihtoehtoja löytyy tilalle? Onko paljon muutakin eroa kuin hintaero? Kyseessä siis 289 -65
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja karjal »

Minusta tuohon voit vastata vain itse. Kait vanhankin jakajan saa ymmärtävä korjattua. Ja löytyyhän noita jakajia käytettynäkin.

Ja noin 300 euron hintaan löytyy jo täydellisiä uusia jakajia. US-partsista saattaa olla oikeanlainen jakaja hyllyssäkin.. Uutta jakajaa ostettaessa kannattaa suosia kärjetöntä magneetti-triggerillä ja alipainekellolla varustettua..
Vastaa Viestiin