Jatkuu... Käytin pelkääjän puolen tulpat iri. Kunnossa olivat ja tiukkaan väänsin. Ei supsuta enää!

Huh huh.
Otetaan vähän takaisin tuota dampperin merkin oikeaa kohtaa. Ei se nyt ollut sivussa kun reilun millin...

On niin kuluneet ne merkit, ettei niitä ensin meinannut huomata ollenkaan.
Tein itse maalarinteipistä viivottimen ja kuulakärkikynän avulla itselle asteteipin dampperin kylkeen. Perusennakkoa on nyt n. 18, sillä mukavasti pyörii, (tuntus tosin tykkäävän paljon enemmästäkin = kierrokset nousee) ja maksimit 36 tulee jo 2000 rpm! Se lienee liian aikaisin? Jos perusennakon kääntää 12 ei meinaa pysyä käynnissä ollenkaan.
Laitanpahan tähän vielä miten säädin/tarkastin sytyn, niin kommentoitte menikö se oikein:
- Alipaineletku jakajasta tulpattiin
- Tyhjäkäynnillä strobolla säädettiin jakajaa pyörittämällä 18 astetta
- Alipaineletku takaisin ja kierroksia ylös, 2000 rpm max 36 eikä sitten enää lisääntynyt
(ilman alipaineletkua ennakko ei kasvanut kierroksilla...?)
Koeajolle: Sama meininki. Ongelma ei ole poistunut. Tulis nyt pian se kaasarin tiivistesarja niin saisi senkin kohdan korjattua. Seosmittarikin on vielä hyllyssä.
Miten paljon vaikuttaa noihin syttyhommiin jos on alipainevuoto jossain ja seokset sitä myöten laihalla? Joutunee säätämään uudestaan myöhemmin.
Mistä sen tunnisti säädettävän alipainekellon?