MUSTANG -94 ja uudemmat KÄYTTÖAUTONA YMPÄR VUODEN????
Valvoja: Ville K
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Ei mitään valittamista talviautoilun suhteen. Akku tuossa nyt hyytyi ja samalla tuli todettua että Jukan sanoja lainaten 'ei ole eka mustangi johon tehtaalla on maadoitus tehty päin peetä'. Kitkat on alla, ja eikä mulla mitään painoa ole takalootassa vakauttamassa menoa. Tulihan tuossa muutamaviikko sitten lunta kunnolla pääkaupunkiseudullekin ja vähän jännitti pari lumista auraamatonta kadunpätkää, mutta mäkien päälle meni että heilahti...voi tietysti olla että osasyy oli siihen että olen syntyperältäni lunta/jäätä pelkäämätön hullu koillismaalainen.
Auto on 94 GT.
Jouni
Auto on 94 GT.
Jouni
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Vaihtelevaa on tämä ajelun ihanuus
(Tämä on kyllä nolo tarina ensimmäiseksi kirjoitukseksi palstalle. Mutta se parhaiten nauraa, joka omalle mokalle nauraa..tms)
Tein sellaisen perusnaisellisen mokan, että yritin kääntää mussen rinteessä olevassa risteyksessä.
Mitä enemmän pojan kanssa yritettiin ylös, sitä lähemmäs penkkaa ja sen takana aitaa valuttiin.
Eipä siinä auttanut kuin mennä pimputtelemaan lähintä ovikelloa josko sais herraseuraa avuksi. Löytyihän sitä, jopa kaksin kappalein.
Mutta eihän se niin vaan lähteny, pelkääjän takarengas kun oli kiinnittynyt ihan mukavasti hankeen.
Eikä koko kotterosta löytynyt paikkaa, mihin laittaa köysi hinausta varten. Ei siis mitään.
Seuraavaksi huomattiin, että vaikka edellispäivänä isäntä vaihtoi kapeammat renkaat,
ei niihin mahtuneet ne sellaiset raudat, jotka laitetaan renkaaseen, et voi hilata sivulle.
Lähtihän se sitten lopulta hiekan, 4 työntäjän ja taitavan rattiin tarttuneen herran avustuksella. Ei kun kiittelemään ja kiiruulla töitä kohti, tunnin myöhässä.
Enpä sitä päässyt kuin kilsan kun alkoi kuulua outo ääni ja ratti täristä.
Eturengas vanteella. Alkoi uhkaavasti tuntua, että tämä mamma joutuu ulkoruokintaan kun isäntä kuulee.
Jos takarengas jää jumiin, miten VOI käydä niin, että eturengas tyhjenee??
No sain nitkutettua 50m bussipysäkille ja eiku mukulat kaivelemaan varapyörää esiin. Sillä aikaa yritin tavata ohjekirjasta, mihin tunkki laitetaan.
Vaikka mitenpäin sitä katselin, en keksinyt, miten homman saisi hoidettua siten, ettei helmalevennyksen jämiä tarvitse peräkoslassa kuljetella.
Kolmas kerta toden sanoo. Saapui seuraava ritari ratsunsa selässä, kärry perässään. Kysyi, mikä on ongelma, vaihtoi renkaan ja karautti tiehensä.
Loppumatka duuniin meni jouhevasti jos ei lasketa sitä, että piti jättää poika kaverinsa kanssa Sestolle.
Nii-in, piti. Enpä tuossa tärinässä muistanut hiljentää senvertaa, että olisivat uskaltaneet hypätä
Mikä on tarinan opetus?
Kannattaa ostaa avoauto talvikäyttöön, jättää hiekkasäkki ja lapio talliin ja ennenkaikkea laittaa rouva rattiin. Ei muuten jännitystä puutu elämästä..
ps. Jos joku tuttusi Espoon Jupperin seudulta kertoo outoa tarinaa pöljästä naiskuskista mussella, älä lähetä hoitoon vaan usko joka sana..
Tein sellaisen perusnaisellisen mokan, että yritin kääntää mussen rinteessä olevassa risteyksessä.
Mitä enemmän pojan kanssa yritettiin ylös, sitä lähemmäs penkkaa ja sen takana aitaa valuttiin.
Eipä siinä auttanut kuin mennä pimputtelemaan lähintä ovikelloa josko sais herraseuraa avuksi. Löytyihän sitä, jopa kaksin kappalein.
Mutta eihän se niin vaan lähteny, pelkääjän takarengas kun oli kiinnittynyt ihan mukavasti hankeen.
Eikä koko kotterosta löytynyt paikkaa, mihin laittaa köysi hinausta varten. Ei siis mitään.
Seuraavaksi huomattiin, että vaikka edellispäivänä isäntä vaihtoi kapeammat renkaat,
ei niihin mahtuneet ne sellaiset raudat, jotka laitetaan renkaaseen, et voi hilata sivulle.
Lähtihän se sitten lopulta hiekan, 4 työntäjän ja taitavan rattiin tarttuneen herran avustuksella. Ei kun kiittelemään ja kiiruulla töitä kohti, tunnin myöhässä.
Enpä sitä päässyt kuin kilsan kun alkoi kuulua outo ääni ja ratti täristä.
Eturengas vanteella. Alkoi uhkaavasti tuntua, että tämä mamma joutuu ulkoruokintaan kun isäntä kuulee.

Jos takarengas jää jumiin, miten VOI käydä niin, että eturengas tyhjenee??
No sain nitkutettua 50m bussipysäkille ja eiku mukulat kaivelemaan varapyörää esiin. Sillä aikaa yritin tavata ohjekirjasta, mihin tunkki laitetaan.
Vaikka mitenpäin sitä katselin, en keksinyt, miten homman saisi hoidettua siten, ettei helmalevennyksen jämiä tarvitse peräkoslassa kuljetella.
Kolmas kerta toden sanoo. Saapui seuraava ritari ratsunsa selässä, kärry perässään. Kysyi, mikä on ongelma, vaihtoi renkaan ja karautti tiehensä.
Loppumatka duuniin meni jouhevasti jos ei lasketa sitä, että piti jättää poika kaverinsa kanssa Sestolle.
Nii-in, piti. Enpä tuossa tärinässä muistanut hiljentää senvertaa, että olisivat uskaltaneet hypätä

Mikä on tarinan opetus?
Kannattaa ostaa avoauto talvikäyttöön, jättää hiekkasäkki ja lapio talliin ja ennenkaikkea laittaa rouva rattiin. Ei muuten jännitystä puutu elämästä..
ps. Jos joku tuttusi Espoon Jupperin seudulta kertoo outoa tarinaa pöljästä naiskuskista mussella, älä lähetä hoitoon vaan usko joka sana..
Re: Vaihtelevaa on tämä ajelun ihanuus
Onnistuu tuo mieheltäkin, taksifoksilla jäin kotikadun ylämäkeen. Liikettä oli sivulle ja taakse ja kun pistin pakille, niin siitähän se vasta kääntymään alkoi. Tomaatti n:lle ja sain sentään oikaistua auton ja valuteltua risteykseen, onneksi oli ilta eikä taakse ilmestynyt naapureita jonoksi asti.nita kirjoitti:(Tämä on kyllä nolo tarina ensimmäiseksi kirjoitukseksi palstalle. Mutta se parhaiten nauraa, joka omalle mokalle nauraa..tms)
Tein sellaisen perusnaisellisen mokan, että yritin kääntää mussen rinteessä olevassa risteyksessä.
Mitä enemmän pojan kanssa yritettiin ylös, sitä lähemmäs penkkaa ja sen takana aitaa valuttiin.
Tulipa tuollainen ominaisuus havaittua: Uutena vuotena oltiin lähdössä ja auto lähti käyntiin niinkuin ruiskuttimet lähtee, mutta sitten piti takapaksiin laittaa jotain. Unohdin luxusvarustelun takaluukun aukaisijan ja sammutin koneen avainten takia. Kun käynnistin uudestaan ja pistin vaihteen päälle, niin sehän sammui. Sahaamalla käyntiin ja engine valo päällä, hyvä jos kolmella kävi, kivaa



- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Vaihtelevaa on tämä ajelun ihanuus
Viimetalvena oli lumilapio takapaksissa tarpeen parikin kertaa. Ainoa kerta, kun oli katsojia, oli talon parkkipaikalla nollakeleilla. Toisinsanoen jaan paalle oli satanut paksu kerros nuoskalunta, joka tunki renkaiden uriin. Ei siina auttanut muu kuin kolata ruutu ja kiihdytyskaista puhtaaksi, hiekottaa se takapaksista ja varovasti hivuttaa pakkoykkosella ja kasijarrulla ruutuun. Koko projektiin (siis auton parkkeeraus) meni luokkaa vartti ja autosta noustessa puoli taloa seurasi naytelmaa ikkunasta. Varmaankin ensimmaiset yritykset tyylilla "kylla se tasta kunnolla kaasuttamalla menee" heratti mielenkiinnon...Arto65FB kirjoitti:Onnistuu tuo mieheltäkin, taksifoksilla jäin kotikadun ylämäkeen. Liikettä oli sivulle ja taakse ja kun pistin pakille, niin siitähän se vasta kääntymään alkoi. Tomaatti n:lle ja sain sentään oikaistua auton ja valuteltua risteykseen, onneksi oli ilta eikä taakse ilmestynyt naapureita jonoksi asti.nita kirjoitti:(Tämä on kyllä nolo tarina ensimmäiseksi kirjoitukseksi palstalle. Mutta se parhaiten nauraa, joka omalle mokalle nauraa..tms)
Tein sellaisen perusnaisellisen mokan, että yritin kääntää mussen rinteessä olevassa risteyksessä.
Mitä enemmän pojan kanssa yritettiin ylös, sitä lähemmäs penkkaa ja sen takana aitaa valuttiin.

Kylmäkäynnistys
On se vaan peto tuo 8 pannu käynnistymään, viime talvena unehtu oma HT katokseen, avo sellaseen omalla pajallani, kun ei olevinaan mahtunut sisälle kun oli toisten romuja paja täynnä. Eikös pakkanen kirinyt yöllä, ja aamulla kuuden aikaan oli 25c astetta pakkasta, aattelin kokeilla onko akku jäässä. Eikös vaan hörähtänyt käyntiin, mut oli kolinat kohillaan, en kyllä sammuttanu, annoi rolokotella kaikessa rauhassa koneen kuumaksi. Eikä muuten hajonnut ,vielä rähissi eilen illalla täysiään.